Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Boetes zijn inderdaad een verdienmodel voor de staat. Ik roep het al jaren, vanwege de plekken waar ze bijvoorbeeld flitsen en de tijden waarop dat gebeurt, maar vorige week is naar voren gekomen dat ze het echt voor het geld doen en niet voor de veiligheid.
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... 20inflatie.

Dus eigenlijk houden de mensen zich beter aan de regels, want ze worden minder vaak geflitst (het is naar eigen zeggen door onderhoud aan flitsers en dergelijke, maar daar geloof ik bar weinig van), met als gevolg dat de overheid dat gedrag gaat bestraffen met hogere boetes. Tot zover, de veiligheid in het verkeer dat daarmee gediend moet zijn.

Ze gaan maar weer lekker flitsen op een recht stuk snelweg, om 2 uur in de middag, als er weinig verkeer is en de veiligheid minder in het geding is.

In mijn ogen flits je op verraderlijke plekken, op drukke momenten, om zo echt de idioten te pakken.

Gelukkig heb ik dankzij Flitsmeister al meer dan een jaar geen boete meer gezien.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb al 10 jaar geen boete gehad. Niet dankzij flitsmeister, maar dankzij beschaafd rijden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
15 mei 2023 19:36
Nijogeth schreef:
15 mei 2023 19:20
Daarbij zie ik teveel mensen die gewoon echt een slechte voertuigcontrole en een heel slecht overzicht in het algemeen. Niet weten wat er om ze heen gebeurt, geen idee hebben hoe een bocht normaal aan te snijden in druk verkeer. Dat soort dingen.
Zoiets inderdaad. Je omschrijving lezende krijg ik het gevoel dat het halve land dementerend is. En misschien is dat ook wel zo, in zeker opzicht.
Afhankelijk van de dag van de week en het tijdstip, denk ik eerder aan
- schermen die afleiden
- medicijngebruik
- drugsgebruik
- gesprekken met de anderen in de auto

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Pfffff.... ben op zoek naar een andere auto, en de zoektocht wordt steeds serieuzer...

Van een eerste dealer heb ik een goede indruk, maar je wil toch wat meer keuzes, ook wat auto's betreft. Heus, op de foto's en de websites ziet alles er keurig uit, maar als je naar reviews gaat zoeken kom je er toch achter dat er toch weer heel veel kaf onder het koren is... Heb nu al de derde die heel veel goede reviews op Google heeft. Kijk je eerst bij de meest negatieve, dan krijg je toch al een beeld. Vaak toch wel een redelijk uitgebreide omschrijving van de klacht. Kom je bij de meer positieve, dan is het allemaal kort en krachtig, fantastisch personeel, lekkere koffie etcetera, en regelmatig alleen maar veel sterren zonder uitleg. En de afzenders? Allemaal achternaam/woonplaats verder niks. Plus de hoeveelheid: 1400 reviews in een periode van 7 jaar, het zal allemaal wel.

Het is allemaal wel weer duidelijk. Morgen eerst maar eens naar de dealer van wie ik een goede indruk heb. Weet nog niet of ik met de trein of met de auto ga, denk dat het ding toch nog eerst gekeurd moet worden, dus mee gaat hij toch nog niet. Dat zal na het weekend worden denk ik. Ik mag toch hopen dat ik niet weer een maand moet gaan zoeken naar iets fatsoenlijks... :cry:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Koop gewoon een nieuwe, hoeft niet gekeurd. 😁

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas heb ik nog steeds geen oud geld, anders had ik dat wel gedaan. En dan gewoon normaal ermee rijden, op tijd zijn onderhoud, geen dingen uitstellen als je weet dat het er toch aan zit te komen - dan kan zo'n ding best wel lang mee. Kan ik zelfs de kleur uit kiezen, wat wil je nog meer?

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
17 mei 2023 23:37
wat wil je nog meer?
Mooie vrouwen in mini jurk?

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Autoreclame met een mooie vrouw in mini-jurk ernaast is wel zóóóó vorige eeuw...

En aangezien ik de emancipatie omarmd heb, kan ik de kleur zelf ook wel uitkiezen. Daar heb ik geen mooie vrouw in mini, maxi of helemaal geen jurk voor nodig.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik weet het, ik ben redelijk ouderwets, niet woke, wellicht reactionair misschien.
Maar als ik moet kiezen tussen een mooie (echte) vrouw met minirok (en hoge hakken) of een corpulente genderneutrale of getransformeerd mens met tuinbroek, tijgerprint en crocs, ja dan is de keuze voor mij niet moeilijk.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... ik zou je eerder als gematigd conservatief omschrijven. Het internet komt immers ook niet uit de 19e eeuw, en toch lezen we je hersenspinsels hier regelmatig.

Ach, ik zie straks vanzelf wel wat voor verkoper heel erg zijn best gaat doen om mijn twijfels om te zetten in een koopcontract. Het is, volgens betrouwbare informatie, een familiebedrijf uit de wat meer rechtschapen hoek zeg maar, dus ik verwacht een klassieke genderman. Eventuele koffie komt mogelijk van een klassieke gendervrouw. Gewoon wat we van vroeger gewend zijn.

Waarom ga je niet even mee? Zou een verademing zijn voor je, in de huidige genderverwarrende wereld.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een andere keer wellicht, maar we gaan het dan niet over de Heer hebben.
Succes bij de garage!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
17 mei 2023 22:11
Pfffff.... ben op zoek naar een andere auto, en de zoektocht wordt steeds serieuzer...
Alhoewel ik geen idee heb hoever deze garage bij u vandaan is, maar u zou eens kunnen neuzen bij garage Schouten in Stroe.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
18 mei 2023 07:32
Ach, ik zie straks vanzelf wel wat voor verkoper heel erg zijn best gaat doen om mijn twijfels om te zetten in een koopcontract. Het is, volgens betrouwbare informatie, een familiebedrijf uit de wat meer rechtschapen hoek zeg maar, dus ik verwacht een klassieke genderman. Eventuele koffie komt mogelijk van een klassieke gendervrouw. Gewoon wat we van vroeger gewend zijn.
Ik hoop voor je dat dit een goede koop oplevert!
Altijd wat stresserig , de aanschaf van een andere auto.
Het is geen brood dat je zo even tussendoor koopt.
Succes WA !!!

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door de auditu »

Nijogeth schreef:
15 mei 2023 23:40
Boetes zijn inderdaad een verdienmodel voor de staat.
In dat geval is er wel wat te verdienen als er meer gehandhaafd wordt betreffende snelheidsovertredingen. Vooral waar het gaat om het verkeer waarvoor nog steeds een maximum snelheid van 80 km/u geldt. Het is zelfs al voorgekomen dat ik met een snelheid van 100+ km/u een tunnel ingeduwd dreigde te worden. Heel intimiderend.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

de auditu schreef:
19 mei 2023 08:41
Nijogeth schreef:
15 mei 2023 23:40
Boetes zijn inderdaad een verdienmodel voor de staat.
In dat geval is er wel wat te verdienen als er meer gehandhaafd wordt betreffende snelheidsovertredingen. Vooral waar het gaat om het verkeer waarvoor nog steeds een maximum snelheid van 80 km/u geldt. Het is zelfs al voorgekomen dat ik met een snelheid van 100+ km/u een tunnel ingeduwd dreigde te worden. Heel intimiderend.
De snelheidsbegrenzer staat afgesteld op 90 km/h en bij holletje af kan de snelheid flink hoger oplopen, met als voordeel dat bij het uitrijden van de tunnel de snelheid in km niet al te veel terug zal lopen.
Kan heel intimiderend zijn als er zo'n knoeper achter je zit, maar geplaats u eens in de gevoelens van de chauffeur van de vrachtwagen als er iemand voor je rijdt die over het waarom geen weet heeft.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door de auditu »

Ik weet dat vrachwagenchauffeurs bij afdalingen graag "alles los gooien". Dat wil nog niet zeggen, dat ik ook de vigerende snelheidsregels maar moet overtreden. Het klopt dat de begrenzer vaak afgesteld staat op 90 km/u, maar de maximumsnelheid voor vrachtwagens is hier nog steeds 80 km/u.
Het is ook mogelijk om de begrenzer te manipuleren.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »


witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
19 mei 2023 10:33
Goed initiatief https://www.staedion.nl/over-staedion/p ... woningnood
Hmmm.... niet gek. Maar ik zou dan eerder denken aan het splitsen van grote eengezinswoningen in twee zelfstandige appartementen. Een boven en een beneden. Volgens mij zijn heet wat woningen geschikt. Het worden geen grote appartementen, maar eigenlijk past het wel in de trend van tiny wonen. Heb je ook geen gedoe als een van de twee ineens 'geen geld meer heeft' om de huur te betalen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leuk idee, maar als er één vertrekt, betaalt de ander dan maar de helft van de huur en andere vaste lasten?

In Rotterdam heb je een wijk waar de nodige eengezinswoningen staan, maar die werden bij voorbaat zo uitgevoerd dat er een beneden - en bovenwoning ontstond, zogenaamde duplex woningen. In verband met de toenmalige woningnood. Twee poppenhuisjes dus, maar altijd nog beter dan verplicht voorzieningen delen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
19 mei 2023 10:37
ZeerPrivé schreef:
19 mei 2023 10:33
Goed initiatief https://www.staedion.nl/over-staedion/p ... woningnood
Hmmm.... niet gek. Maar ik zou dan eerder denken aan het splitsen van grote eengezinswoningen in twee zelfstandige appartementen. Een boven en een beneden. Volgens mij zijn heet wat woningen geschikt. Het worden geen grote appartementen, maar eigenlijk past het wel in de trend van tiny wonen. Heb je ook geen gedoe als een van de twee ineens 'geen geld meer heeft' om de huur te betalen.
Er zijn in DH al zo weinig eengezinswoningen beschikbaar voor grote(re) gezinnen. Huurders krijgen ieder een eigen huurovereenkomst, dus als bewoner krijg je er geen - financieel - gedoe door als 1 van de 2 de huur niet meer kan betalen. Aangezien het nieuwbouw is, liggen de huurprijzen behoorlijk hoog. Zou voor veel mensen onmogelijk zijn daar alleen de huur voor op te hoesten / daar alleen voor in aanmerking te komen.

Plaats reactie