Internetoplichting BH-Support.nl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kyra1234

Internetoplichting BH-Support.nl

Ongelezen bericht door Kyra1234 » 13 jun 2018 11:41

Ik had 2 sport BH's besteld.
Waarvan er 1 goed zat. De andere zat kwa model en ondersteuning niet goed. Om deze reden heb ik het via het omruilformulier retour gestuurd. Er zaten verder geen retour formulieren in het pakketje.

Er zat dus maar één formulier bij het pakket (gratis omruilen). Daar heb ik punt 1 (welk product stuur je terug?) ingevuld en punt 2 (welk product wil je hiervoor in de plaats ontvangen?) bewust niet ingevuld.

Nadat ik het pakketje retour had gezonden kreeg ik een paar dagen later, ongevraagd en zonder aankondiging, opeens dezelfde BH maar dan in een maat kleiner (een maat die ik zelf ook nooit zou bestellen) door mijn brievenbus.

Ik heb BH-Support direct gebeld omdat ik dacht dat er een fout was gemaakt.
Haar reactie was dat de koop bindend was geworden omdat ik i.p.v. een retourformulier het meegeleverde omruilformulier had gebruikt.

Deze BH heb ik wederom retour gestuurd en ik heb haar een mail gezonden waarin ik haar via 2 documenten (verkregen van consuwijzer) wijs op mijn rechten (herroepingsrecht en ontbinding van de koop).

Bijna 4 weken later heb ik pas bericht terug gekregen en ze beweert nu dat het pakketje nooit is aangekomen, sluit de correspondentie af en weigert zodoende nog steeds mijn geld terug te storten.

Echter heb ik bewijs van de retour zending en heeft Post NL mij bevestigd dat het pakketje bij haar is afgeleverd.
Daarnaast lees ik op internet vele andere reacties van mensen waar zij dit ook bij heeft geprobeerd. Dit is wederom een manier waarop zij probeert om het geld te behouden.

Ik heb aangiften gedaan, op verschillende websites een klacht ingediend, consuwijzer en het juridisch loket benaderd en contact opgenomen met mijn bank en de bank waar ik het geld via IDEAL naar heb overgemaakt. Echter kom ik negens verder mee.
Bij het juridisch loket kreeg ik zelfs het advies mijn verlies maar te accepteren en wat slechte recensies te schrijven.

Omdat ik nog studerende ben heb ik geen geld voor een advocaat, maar ik wil wel graag mijn €73,27 terug!

Heeft iemand tips?! Wat zou ik nog meer kunnen ondernemen om mijn geld terug te krijgen?!

mahadma

Re: Internetoplichting BH-Support.nl

Ongelezen bericht door mahadma » 13 jun 2018 17:45

Ik had 2 sport BH's besteld. Waarvan er 1 goed zat.

Dat is dus geen punt verder.

De andere zat kwa model en ondersteuning niet goed. Om deze reden heb ik het via het omruilformulier retour gestuurd. Er zaten verder geen retour formulieren in het pakketje.

Die 2 de is dus voor omruilen teruggestuurd.

Er zat dus maar één formulier bij het pakket (gratis omruilen). Daar heb ik punt 1 (welk product stuur je terug?) ingevuld en punt 2 (welk product wil je hiervoor in de plaats ontvangen?) bewust niet ingevuld.

Nadat ik het pakketje retour had gezonden kreeg ik een paar dagen later, ongevraagd en zonder aankondiging, opeens dezelfde BH maar dan in een maat kleiner (een maat die ik zelf ook nooit zou bestellen) door mijn brievenbus.

Deze BH heb ik wederom retour gestuurd en ik heb haar een mail gezonden waarin ik haar via 2 documenten (verkregen van consuwijzer) wijs op mijn rechten (herroepingsrecht en ontbinding van de koop).

Bijna 4 weken later heb ik pas bericht terug gekregen en ze beweert nu dat het pakketje nooit is aangekomen, sluit de correspondentie af en weigert zodoende nog steeds mijn geld terug te storten.Echter heb ik bewijs van de retour zending en heeft Post NL mij bevestigd dat het pakketje bij haar is afgeleverd.

Ik heb aangifte gedaan, op verschillende websites een klacht ingediend, consuwijzer en het juridisch loket benaderd en contact opgenomen met mijn bank en de bank waar ik het geld via IDEAL naar heb overgemaakt. Echter kom ik negens verder mee.

Dat klopt ook, als de politie een aangifte van € 73,27 krijgt kan je niet verwachten dat zoiets prioriteit 1 met ster heeft.
U heeft per bank/ideal betaald en dat is ook niet terugdraaibaar.

Bij het juridisch loket kreeg ik zelfs het advies mijn verlies maar te accepteren en wat slechte recensies te schrijven.
Dat zou wel eens het enige kunnen worden wat u kunt doen.

Omdat ik nog studerende ben heb ik geen geld voor een advocaat, maar ik wil wel graag mijn €73,27 terug!
Heeft iemand tips?! Wat zou ik nog meer kunnen ondernemen om mijn geld terug te krijgen?!

U kunt een email en gelijke brief met kopie verzendbewijs en kopie factuur naar ze toe sturen en melden dat u binnen 14 dagen het betaalde terug wenst te hebben. Stel ze in gebreke. Vermeld erbij dat als ze niet bijtijds betalen er een herinnering volgt waarna bij niet betalen het incasso pad gevolgd gaat worden met alle kosten voor de verkoper.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze » 13 jun 2018 17:55

Misschien nog eens contact opnemen met Consuwijzer. Ik vermoed dat zij wel bekend zijn met de manier waarop de eigenaresse omgaat met ruilen en retourneren.
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/1 ... egen-boete.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 13 jun 2018 18:09

Een aantal zaken gaan niet goed. U gebruikt een verkeerd formulier ipv contact op te nemen met de verkoper. De verkoper gaat vervolgens de fout in aangezien ook op de nieuwe levering 14 dagen herroeping zit. U hebt bewijst (via track en trace?) dat de retour ontvangen is door der verkoper? Dan een kopie hiervan doormailen met daarin het verzoek om binnen 14 dagen na het in ontvangst nemen het geld terug te betalen. Daarna kunt u een incassobureau inschakelen.

Plaats reactie