LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats betaalverzoek en gelijk oversteken

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Eickenhorst
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2010 10:25

Marktplaats betaalverzoek en gelijk oversteken

Ongelezen bericht door Eickenhorst »

Ruim een week geleden plaatste ik een advertentie op marktplaats. Een koper was snel gevonden. De koper vroeg of ik een betaalverzoek met gelijkoversteken wilde sturen. Had ik nog niet eerder gedaan. Leek me wel een veilige optie. En de koper betaald de kosten, dus waarom niet? Koper heeft betaald. Ik het pakketje opgestuurd. Was de volgende dag al binnen bij de koper. De koper heeft dat ook bevestigd. Volgens Marktplaats duurt het dan een dag voordat je het geld op de rekening hebt. Maar bij mij heeft dat 6 dagen geduurd. Marktplaats heeft dat geld dus onnodig lang vast gehouden. (En mij in de onzekerheid gelaten of het allemaal wel zo veilig was) .Als ze dat bij iedereen zou doen, strijken ze mooi extra geld op aan rente. Mag dat zomaar?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Marktplaats betaalverzoek en gelijk oversteken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan rente zullen zij daar niets aan verdienen.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Marktplaats betaalverzoek en gelijk oversteken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eickenhorst schreef:Ruim een week geleden plaatste ik een advertentie op marktplaats. Een koper was snel gevonden. De koper vroeg of ik een betaalverzoek met gelijkoversteken wilde sturen. Had ik nog niet eerder gedaan. Leek me wel een veilige optie. En de koper betaald de kosten, dus waarom niet? Koper heeft betaald. Ik het pakketje opgestuurd. Was de volgende dag al binnen bij de koper. De koper heeft dat ook bevestigd. Volgens Marktplaats duurt het dan een dag voordat je het geld op de rekening hebt. Maar bij mij heeft dat 6 dagen geduurd. Marktplaats heeft dat geld dus onnodig lang vast gehouden. (En mij in de onzekerheid gelaten of het allemaal wel zo veilig was) .Als ze dat bij iedereen zou doen, strijken ze mooi extra geld op aan rente. Mag dat zomaar?
De kans is groot dat jouw koper gewoon wel aan jou, maar niet aan Marktplaats heeft bevestigd dat het pakket binnen is.
Stap 3: Je krijgt een melding zodra de koper bevestigt dat het pakket bezorgd is. Daarna wordt de betaling naar je overgemaakt. Geeft de koper niets aan, dan wordt het geld na 7 dagen overgemaakt. Zo hebben jij én je koper allebei zekerheid.

Eickenhorst
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2010 10:25

Re: Marktplaats betaalverzoek en gelijk oversteken

Ongelezen bericht door Eickenhorst »

fonsflons schreef:Dan krijgt MP een andere zakelijk rente dan de rest van Nederland volgens jou. Die rente (als die er al is) zal echt nihil zijn. Ik vermoed dat het meer met tijdstip van doorgeven ('s avonds), verschillende banken (dagje extra voordat het zichtbaar is) weekend ertussen etc te maken heeft.
Dan moeten ze niet zelf zeggen dat het de volgende dag wordt bijgeschreven. Koper heeft 's ochtends bevestigd dat het pakket binnen was. Dat was ook zichtbaar op MP. MP heeft dezelfde bank als ik.

Gesloten