'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
BeppieM

'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

Ongelezen bericht door BeppieM » 26 jun 2018 20:51

Ik heb een fietsendrager gekocht bij http://www.kamphuisdakkoffers.nl. Toen ik besloot, dat ik de fietsendrager wilde retourneren en op de site geen informatie aantrof over het retourneren van producten, heb ik een mail gestuurd naar Kamphuis met het verzoek om retourinstructies. Ik heb de fietsendrager keurig netjes verpakt in de originele verpakking conform de retourinstructies via post.nl (op míjn kosten) geretourneerd en dit per e-mail gemeld bij Kamphuis. Pas op DAT moment, meldt [Tekst verwijderd door de Moderator] mij, dat hij een bedrag van 25 euro in mindering gaat brengen op het te restitueren orderbedrag "voor handling/administratiekosten". Als ik meneer Kamphuis meld, dat ik dit een bijzondere manier van zakendoen vind en erop aandring, dat hij deze 25 euro alsnog naar mij overmaakt, meldt meneer Kamphuis, dat hij "uit coulance" mij graag 25 euro korting zal verstrekken op mijn volgende bestelling en dat dat aanbod geldig blijft tot 1 augustus 2018...
Het kan aan mij liggen, maar dit is toch écht een rare manier van zaken doen??? Met zo'n bedrijf wíl je dan toch gewoon geen zaken meer doen??
Zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring en hoe heb je dat opgelost/aangepakt?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jun 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

NeoDutchio

Re: 'Boete' bij retourneren product Kamphuis Dakkoffers

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 27 jun 2018 16:08

Kamphuis is u verplicht bij een online aankoop het gehele bedrag terug te betalen. Doen ze dit niet binnen 14 dagen kunt u aangeven een incassobureau in te gaan schakelen. Zelfs Kamphuis staat niet boven de wet door kosten in rekening te brengen.

HansieZant

Ongelezen bericht door HansieZant » 27 jun 2018 17:10

BeppieM schreef:Ik heb een fietsendrager gekocht bij http://www.kamphuisdakkoffers.nl. Toen ik besloot, dat ik de fietsendrager wilde retourneren en op de site geen informatie aantrof over het retourneren van producten, heb ik een mail gestuurd naar Kamphuis met het verzoek om retourinstructies. Ik heb de fietsendrager keurig netjes verpakt in de originele verpakking conform de retourinstructies via post.nl (op míjn kosten) geretourneerd en dit per e-mail gemeld bij Kamphuis. Pas op DAT moment, meldt [Tekst verwijderd door de Moderator] mij, dat hij een bedrag van 25 euro in mindering gaat brengen op het te restitueren orderbedrag "voor handling/administratiekosten". Als ik meneer Kamphuis meld, dat ik dit een bijzondere manier van zakendoen vind en erop aandring, dat hij deze 25 euro alsnog naar mij overmaakt, meldt meneer Kamphuis, dat hij "uit coulance" mij graag 25 euro korting zal verstrekken op mijn volgende bestelling en dat dat aanbod geldig blijft tot 1 augustus 2018...
Het kan aan mij liggen, maar dit is toch écht een rare manier van zaken doen??? Met zo'n bedrijf wíl je dan toch gewoon geen zaken meer doen??
Zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring en hoe heb je dat opgelost/aangepakt?
Je hebt gewoon recht op het volledige aankoopbedrag. Het terugzenden is wel voor jouw rekening, maar dat heb je al gedaan.
Schrijf de winkelier een brief en wijs hem netjes op onderstaande tekst:

"Burgelijk Wetboek 6 Artikel 230r
1. De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
2. De handelaar komt de in lid 1 bedoelde verbintenis na, met gebruikmaking van hetzelfde betaalmiddel als door de consument is gebruikt ter voldoening van de voor de ontbinding op de consument rustende verbintenissen, tenzij de consument uitdrukkelijk met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en met dien verstande dat de consument hierdoor geen kosten mag hebben.
3. Onverminderd het bepaalde in lid 1 is de handelaar niet verplicht de bijkomende kosten terug te betalen, indien de consument uitdrukkelijk voor een andere wijze dan de door de handelaar aangeboden minst kostbare wijze van standaardlevering heeft gekozen.
4. Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt."

https://www.webwinkelkeur.nl/regels-ter ... na-retour/

Zeg dat je het volledige aankoopbedrag binnen 14 dagen op je rekening terug verwacht.

Laat het daar even bij en wacht op reactie van de winkelier.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 27 jun 2018 19:47

BeppieM schreef: Het kan aan mij liggen, maar dit is toch écht een rare manier van zaken doen??? Met zo'n bedrijf wíl je dan toch gewoon geen zaken meer doen??
Volgens mij nam u het initiatief om geen zaken meer te doen. Ik snap het wel, als ondernemer ben je niet graag druk met bestellingen van klanten welke uiteindelijk toch niet willen kopen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 27 jun 2018 22:25

crazyme schreef: Volgens mij nam u het initiatief om geen zaken meer te doen. Ik snap het wel, als ondernemer ben je niet graag druk met bestellingen van klanten welke uiteindelijk toch niet willen kopen.
Dat doet toch helemaal niet terzake? Bij internetaankopen geldt er nu eenmaal het retourrecht en daar heeft een onderneming zich aan te houden. En als het snel en correct wordt afgehandeld, is er een (goede) kans dat de terugzendende klant terugkomt en een betalende (goede) klant wordt.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 » 27 jun 2018 22:40

crazyme schreef:
BeppieM schreef: Het kan aan mij liggen, maar dit is toch écht een rare manier van zaken doen??? Met zo'n bedrijf wíl je dan toch gewoon geen zaken meer doen??
Volgens mij nam u het initiatief om geen zaken meer te doen. Ik snap het wel, als ondernemer ben je niet graag druk met bestellingen van klanten welke uiteindelijk toch niet willen kopen.
Onzin. Dan begin je geen webshop. Simpel als wat.
Als je veel retouren krijgt, doe je iets fout als webshop. Simpel als wat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 28 jun 2018 08:31

crazyme schreef:
Wie het initiatief neemt, is irrelevant. Dat je liever verkoopt dan retouren verwerkt is begrijpelijk, maar evenmin relevant. Als je ondernemer wilt zijn, hoort ondernemersrisico er gewoon bij.

TS heeft volledig gelijk en recht op volledige restitutie.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w » 28 jun 2018 09:21

crazyme schreef:
Als je dat niet wilt, moet je geen webshop beginnen. Zo simpel is het. Begin je wel een webshop, dan moet je je simpelweg aan de daarbij behorende wet- en regelgeving houden.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman » 28 jun 2018 16:20

Ik zie een soortgelijke discussie aankomen als bij de 123inkt printer ;-)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 28 jun 2018 22:14

De Oplossing;

Stuur een mail met deze link erbij... lezen ze dat het niet mag en dat Geheel Nederland kan meelezen en hun veel nieuwe klanten kan kosten omdat vele via Google vooraf een bedrijf controleren.

Hopelijk reageren ze hier, anders word het voor deze firma erg lastig is mijn ervaring.
Als ze slim zijn reageren ze hier en betalen ze volledig uit en passen ze hun voorwaarden aan.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 28 jun 2018 23:04

Waar is TS trouwens gebleven? Die heeft dit toch gepost om een oplossing te krijgen? Het forum heeft zo te lezen het oordeel al geveld.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 01 jul 2018 12:35

Dank voor al jullie reacties!!
Ik heb zojuist meneer Kamphuis een e-mail gestuurd waarin ik hem onder verwijzing naar deze topic en de hierboven aangehaalde tekst uit het "Burgelijk Wetboek 6 Artikel 230r dringend heb verzocht het door hem ten onrechte ingehouden bedrag van 25 euro handling/administratiekosten vanwege het retourneren van de fietsendrager (op 20 juni) vóór 5 juli op mijn bankrekening over te maken.
Jullie horen van me!

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 01 jul 2018 13:08

Top, binnen 1 pagina duidelijke mogelijke oplossingen aangedragen waar TS ook nog over terugkoppeld mee aan de slag te gaan. Zo hoort het, en nu hopen op een goede uitkomst. De helft van het topic verwart wat omdat het een beetje een zijspoor is, maar kennelijk kan het dus wel.

Nu even 2 weken afwachten op TS wat de afloop is.

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 01 jul 2018 20:14

Kamphuis heeft gereageerd: Hij is niet van zins om het bedrag van € 25,- terug te storten.
Eerder al heb ik bij de heer Kamphuis aangegeven, dat ik deze kwestie bij Radar en in de sociale media aanhangig zou maken als hij in zijn standpunt zou volharden. Hij gaf aan: "Dreigementen met radar en sociale media vindt ik erg kinderachtig maar als u denkt dat u dat moet doen ga vooral uw gang." En aangezien hij overduidelijk geen aanstalten maakte om het bedrag van € 25,- te gaan terugstorten, heb ik dus de daad bij het woord gevoegd.
Daarbij heb ik ook geconstateerd, dat meneer Kamphuis door zijn echtgenote zijn eigen positieve reviews laat plaatsen op bol.com, waar hij de leverancier van fietsendragers is. Hoe ver kun je gaan?
Inmiddels heeft meneer Kamphuis blijkbaar besloten om niet meer via e-mail met mij te communiceren, maar mij via WhatsApp te bestoken met bedreigingen over boetes voor stalking.... Ik heb hem inmiddels geblokkeerd.
En dat alles voor een luttel bedrag van € 25,-....!!!!
Iemand nog suggesties?

BeppieM

Ongelezen bericht door BeppieM » 01 jul 2018 20:30

Kamphuis mailt nu (bij gebrek aan WhatsApp bereik door blokkering mijnerzijds):
"de straffen voor stalking liegen er niet om dus ik mag aannemen dat dit het laatste mailtje is geweest".

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 01 jul 2018 20:33

Wat men het beste onthoudt is negatieve mond tot mond reclame. Dus dan weet u wat men het beste onthoudt. Als hij dat wil hebben ipv € 25 dan kan hij dat krijgen. En dreigen met stalking als hij dat zelf doet, tja, dat heet in je eigen voet schieten. Meld dit gebeuren bij bol.com, wellicht dat hij dan daar wel 'gewipt' wordt.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter » 01 jul 2018 20:35

Met zo'n laag belang kan je geen rechtsbijstand krijgen. Kosten/baten verhouding loopt volledig mank. Dat is eigenlijk wel jammer.

Misschien iemand in uw kennissenkring de een opleiding rechten heeft gedaan en zin heeft in een klein gerechtelijk avontuurtje.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 01 jul 2018 20:50

Even uit nieuwsgierigheid : u koopt een fietsendrager maar besluit na ontvangst dat u er toch geen nodig heeft ?

Over ruilen doet de winkel niet moeilijk, dus wat is dan nog het probleem ?
(Buiten het feit dat dit veel te ver uit de hand is gelopen)

Dit was dus een vraag gericht aan ts, niet aan hansiezand.
Laatst gewijzigd door crazyme op 01 jul 2018 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

HansieZant

Ongelezen bericht door HansieZant » 01 jul 2018 21:22

crazyme schreef:Even uit nieuwsgierigheid : u koopt een fietsendrager maar besluit na ontvangst dat u er toch geen nodig heeft ?

Over ruilen doet de winkel niet moeilijk, dus wat is dan nog het probleem ?
(Buiten het feit dat dit veel te ver uit de hand is gelopen)
Uit de openingspost kan ik halen dat dhr. Kamphuis €25 rekent voor "administratieve kosten" terwijl volgens het herroepingsrecht de koper alleen de verzendkosten terug naar de verkoper hoeft te betalen en die €25 kosten dus niet door de verkoper berekend mogen worden.

HansieZant

Ongelezen bericht door HansieZant » 01 jul 2018 21:28

BeppieM schreef:Kamphuis heeft gereageerd: Hij is niet van zins om het bedrag van € 25,- terug te storten.
Eerder al heb ik bij de heer Kamphuis aangegeven, dat ik deze kwestie bij Radar en in de sociale media aanhangig zou maken als hij in zijn standpunt zou volharden. Hij gaf aan: "Dreigementen met radar en sociale media vindt ik erg kinderachtig maar als u denkt dat u dat moet doen ga vooral uw gang." En aangezien hij overduidelijk geen aanstalten maakte om het bedrag van € 25,- te gaan terugstorten, heb ik dus de daad bij het woord gevoegd.
Daarbij heb ik ook geconstateerd, dat meneer Kamphuis door zijn echtgenote zijn eigen positieve reviews laat plaatsen op bol.com, waar hij de leverancier van fietsendragers is. Hoe ver kun je gaan?
Inmiddels heeft meneer Kamphuis blijkbaar besloten om niet meer via e-mail met mij te communiceren, maar mij via WhatsApp te bestoken met bedreigingen over boetes voor stalking.... Ik heb hem inmiddels geblokkeerd.
En dat alles voor een luttel bedrag van € 25,-....!!!!
Iemand nog suggesties?
Ik zou het vanaf hier zakelijk houden (dus geen contact via whatsapp) en hem mailen dat u volgens het herroepingsrecht enkel de verzendkosten aan de verkoper hoeft te betalen en dat dhr. Kamphuis geen recht heeft om €25 aan administratieve kosten mag rekenen en dat u binnen 14 dagen het bedrag op uw rekening ziet verschijnen. Verwijs hem eventueel door naar een pagina waar meer informatie over het herroepingsrecht voor consumenten te vinden is.

Daarna rustig afwachten en geef hem dan ook 2 weken om met dit bedrag over de brug te komen. Doet hij dat niet dan komt u hier over 2 weken terug en kunnen we de volgende stap bespreken. Als u zeker wilt zijn dat uw bericht aan komt verstuur het dan per aangetekende brief.

Daarnaast is het voor u nu ook zaak om uzelf af te vragen of het u al deze moeite waard is. Ik kan zelf ook erg principieel zijn, dus ik zou me best kunnen voorstellen als u hier meer werk van wilt maken ;-)

Plaats reactie