reparatie wasmachine

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik al ergens pin, staan de gegevens van de ontvanger op mijn rekening afschrift. Dus nog maar eens kijken.

flopo
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 okt 2018 17:33

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door flopo »

Ceewee schreef:
23 okt 2018 12:31
Zarauitamsterdam : ik zou graag het bankrekeningnummer willen zien. Dan kan ik misschien wat actie ondernemen. Ik kan via de pin afschrijving geen rekeningnummer zien helaas.
Het rekeningnummer van Witgoed Hulplijn B.V. is NL80INGB0008391311.

Witgoed Hulplijn B.V. is een dochteronderneming van Let's Fix Witgoed B.V, welke ook Van Dijk Witgoed in haar portefeuille heeft. Het is dus hetzelfde bedrijf.

Bekijk ook even de website witgoed-oplichting.nl voor meer informatie en de mogelijkheid om melding te doen van deze incidenten, zodat er in de toekomst wat mee gedaan kan worden.

Lot Wijlhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2018 11:28

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Lot Wijlhuizen »

Doe svp iets aan het bedrijf witgoedreparatie van dijk!!
Ook ik ben door ze opgelicht. Moest €200 aanbetalen voor een ‘nieuwe’ printplaat voor afwasmachine. Ik kreeg de indruk dat niemand echt de printplaat ging bestellen en toen de reparateur uiteindelijk kwam had hij inderdaad een vieze oude printplaat uit 2004 in ander oud doosje bij zich. Deed toen net verbaasd te zijn over het feit dat hij geen nieuwe printplaat bij zich had.
Juridisch advies ingewonnen, wegens van prestatie en poging tot oplichting de overeenkomst ontbonden.
Geld terug gevraagd, ik zou teruggebeld worden. Beide niet gebeurd. Mijn telefoon wordt niet meer opgenomen.
Ga aangifte doen etc.

Chantal123!
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2018 14:04

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Chantal123! »

Het personeel werkende op het kantoor van Dijk Witgoed service is erg onprofessioneel! na 4 keer bellen is de reparateur niet komen opdagen en werd de verbinding verbroken terwijl ik aan de telefoon was. Vervolgens zou de reparateur de volgende dag komen waar wij weer over moesten nabellen aangezien hij niet op tijd was. Twee keer erg teleur stellende ervaring gehad met personeel op hoofdkantoor die ons niet vriendelijk te woord stonden en zelf niet met een oplossing kwamen. De nieuwe vaatwas machine was binnen 2 dagen weer kapot.

Advies: kies een ander bedrijf om uw vaatwasser te laten repareren.
betaling gedaan van 280 euro met rekening nummer:
NL89INGB0008516667

Mochten er juridische stappen ondernomen worden sluit ik mij hierbij aan!

meneerjanssen95
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2018 12:54

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door meneerjanssen95 »

Bedankt voor de review.. zal er rekening mee houden

iris1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2018 12:56

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door iris1982 »

Helaas ben ik er ook ingetrapt. 200 euro betaald aan witgoedreparatie-vandijk. Heb wel aangifte gedaan, in de hoop dat de stapel aangiftes tegen dit bedrijf hoger wordt. Ik lees dat het sommigen is gelukt om geld terug te krijgen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Als ik bel wordt er niet meer opgenomen, en als ik anoniem bel gaat hij niet eens over. Men belooft tot nu toe elke keer dat het geld "deze week nog op mijn rekening staat" (al 3 weken).

nellekemaris
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2019 13:50

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door nellekemaris »

Maak voor een wasmachine reparatie geen gebruik van Peters Witgoed of van witgoedreparatie-janssen. Zijn zeer vriendelijk aan de telefoon, monteur is er snel maar de reparatie duurt natuurlijk net iets langer dan het half uur reparatie wat bij de prijs zit (65 euro incl. BTW) ....., waardoor je toch weer 19,50 euro extra kwijt bent. Ik was er al bang voor toen ik via internet naar een monteur op zoek ging.
Slim als ze zijn, kun je nergens een review achter laten. Achteraf had ik gewoon moeten weigeren om die 19,50 extra te betalen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus er komt een monteur bij u voor een reparatie voir € 65 excl. btw exclusief een half uur repareren?

Dan was u dus met die€ 19,50 extra voor een koopje klaar.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Costnix »

Het tarief is €19,50 per begonnen half uur. Als hij 59 bezig was geweest, had u niets meer hoeven te betalen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Moneyman »

nellekemaris schreef:
01 apr 2019 15:34
Maak voor een wasmachine reparatie geen gebruik van Peters Witgoed of van witgoedreparatie-janssen. Zijn zeer vriendelijk aan de telefoon, monteur is er snel maar de reparatie duurt natuurlijk net iets langer dan het half uur reparatie wat bij de prijs zit (65 euro incl. BTW) ....., waardoor je toch weer 19,50 euro extra kwijt bent. Ik was er al bang voor toen ik via internet naar een monteur op zoek ging.
Slim als ze zijn, kun je nergens een review achter laten. Achteraf had ik gewoon moeten weigeren om die 19,50 extra te betalen.
Rare reactie. Je betaalt toch gewoon voor wat je hebt ontvangen en wat je had afgesproken?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Erthanax »

Afgezien van het tarief, is de reparatie vakkundig uitgevoerd?

Laura202011
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2020 09:24

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Laura202011 »

Een paar weken geleden werd onze afwasmachine gemaakt door witgoed reparatie van Dijk. Als snel kwam het probleem weer terug. Na herhaaldelijk bellen en niet nagekomen terugbel beloftes de conclusies getrokken dat ik ben opgelicht. Heb €230 afgetikt. Het was bijna onmogelijk ze vooraf te googelen. Ze werken onder verschillende namen. Witgoed Reparatie, Witgoed Centrale. De meldingen over deze praktijken gaan jaren terug. Verdrietig dat ze blijkbaar zo hun gang kunnen gaan. Ga mijn best doen het los te laten maar frustrerend is het wel.

chantibob
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2021 18:41

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door chantibob »

Gisteren bezoek gehad van Y.M.A.S.BV oftewel witgoed reparaties de sprinter Diemennoftewel van Dijk witgoed reparaties. Heel jammer dat ik niet eerst goed gezocht heb op het internet, want ik ben 231 euro armer en mijn wasmachine is nog altijd kapot. Wat ik echt heel erg vind is dat de monteur mij keihard heeft opgelicht, maar daarna wel gezellig heeft zitten kletsen met mij en mijn zoon.
Nooit gebruiken dus!

yoram_79
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2022 14:43

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door yoram_79 »

Ook in 2022 is dit bedrijf nog steeds bezig met het oplichten van klanten die op zoek zijn naar een reparateur van witgoed. Witgoed reparatie van Dijk (www.witgoedreparatie-vandijk.nl), of Vandijk witgoedreperatie en zo nog veel meer namen, maar allemaal werkend vanuit de bv Y.M.A.S. proberen zo snel mogelijk geld uit je portemonnee te trekken zonder daar ook maar iets voor te doen. Ik heb ze voor het eerst in 2021 gebeld nadat de vaatwasser stuk ging. Monteur kwam de eerste keer snel langs en repareerde de vaatwasser ook, met een zo genaamd nieuw element. Dit bleek later een oud element uit een andere vaatwasser te zijn en na 6 mnd ging het weer kapot. Vanuit garantie hen weer langs laten komen, maar nu was het de printplaat die stuk zou zijn (was precies hetzelfde probleem als daarvoor). Zou 400 euro kosten, maar nieuwe vaatwasser was beter en zou 650 euro kosten en binnen twee weken geleverd. Zou sneller zijn dan de printplaat. Enigszins onder druk voor de nieuwe vaatwasser gekozen. Moest ter plekke betalen. Domste wat ik gedaan heb. Nadat ik ruim een maand niks gehoord had, zelf maar gebeld. Ik kon ineens een afspraak maken voor een week later. Hele dag thuis gezeten maar niemand die langs kwam of ook maar iets van zich liet horen. Zelf gebeld en kreeg te horen dat monteur helemaal vast zat in het werk en maar afspraak verzet naar weer week later. Zelfde verhaal. Niemand die langs kwam en niemand die ook maar iets van zich liet horen. Nu boos weer gebeld en aangegeven er echt klaar mee te zijn. Er werd beloofd dat vaatwasser nu echt week later zou komen. Die dag heb ik zelf continu contact gehouden met hun callcenter met de vraag wanneer ze zouden komen. Had namelijk al gevoel dat het weer op niks uit zou lopen. Aan het eind van de dag kreeg ik ineens heel vaag appje van ene René Vermeulen, leidinggevende witgoed reparatie. Zijn monteur zou met volle bus net een ongeluk hebben gehad. Werd nog op dat moment nagekeken door ambulance personeel maar hij wist al wel te vertellen dat onze vaatwasser stuk was en er een nieuwe besteld moest worden, dus ja de levering kon wéér niet plaatsvinden. Bericht terug gestuurd dat ik per direct de aankoop ontbind en mijn geld terug wilde. Ik geloofde er nu echt niet meer in. Weken heb ik daarna op mijn geld moeten wachten. Iedere keer was er weer een ander excuus waarom ik het nog niet ontvangen had. Pas na inwinning van mijn rechtsbijstandsverzekering en de dreiging van aangifte doen bij de politie kreeg ik bij Godsgratie mijn geld retour.

Ik lees heel veel verhalen van klanten die nog steeds hun geld niet terug hebben. Mijn advies als je door hen bent opgelicht, bel ze plat, blijf ze vragen, win informatie in bij je rechtsbijstandsverzekering (als je die hebt) en doe anders aangifte bij de politie. Lees je dit omdat je op hun naam gegoogled hebt, super slim dat jij wel eerst informatie inwint voordat je met ze in zee gaat en DOE HET NIET!

Vladimir van Hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2023 23:29

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Vladimir van Hoek »

Ik heb gisteren aangifte gedaan voor oplichting, maar het feit dat ze al minstens vijf jaar actief zijn met deze zwendelarij stemt me pessimistisch over of ik ooit mijn 200 piek aanbetaling terug ga zien.

Op 21 november belde ik een vaatwasser monteurs bedrijf; Van Dijk Witgoedreparatie. Ik had hun contactgegevens gevonden op witgoedreparatie-vandijk.nl, telefoonnummer 085 0193502, e-mail [email protected].
Op 22 november kwam er een monteur langs. Deze deed vijf minuten onderzoek en concludeerde dat er een onderdeel vervangen moest worden. Dit onderdeel moest hij bestellen en zou inclusief arbeidsloon zo'n 350 Euro gaan kosten. Er is geen offerte verstrekt... Er werd een aanbetaling verlangd van 200 Euro. Deze kon ik direct afrekenen middels een tikkie, degene op kantoor zou dan de nota/offerte e-mailen. Dit is nooit gebeurd...
Sindsdien heb ik nog geregeld telefonisch contact gehad omtrent het installeren van het nieuwe onderdeel, maar is er nooit geleverd. Er is een keer een andere monteur langsgekomen, zonder het onderdeel of enige kennis van wat hij zou moeten uitvoeren. Daarnaast waren er nog een twee- of drietal afspraken gemaakt, waarbij er uiteindelijk niemand kwam opdagen.
Op 13 december was mijn geduld op en heb ik ze gevraagd mijn aanbetaling binnen vier werkdagen terug te storten. Sindsdien heb ik geen contact meer met ze kunnen maken; niet telefonisch, niet per e-mail. De aanbetaling is niet terug gestort.

Ik heb aangifte gedaan, en daarna Van Dijk Witgoedreparatie hierover geïnformeerd. Nu ben ik benieuwd wie eerder reageert; zij of de Politie.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Al 5,5 jaar lang loopt dit topic. Al 5,5 jaar waarschuwingen van mensen die eerst doen en daarna pas kijken. Al 5,5 jaar word er niets geleerd door de consument. Moeten alle bedrijven onder curatele van de overheid komen om te voorkomen dat ze kunnen doen wat ze willen, of moet de consument kennis en kunde bijgeleerd worden?

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:

Ik heb aangifte gedaan, en daarna Van Dijk Witgoedreparatie hierover geïnformeerd. Nu ben ik benieuwd wie eerder reageert; zij of de Politie.

Ik denk dat je heel lang kunt wachten politie doet echt niets prioriteit 0 .Kunt beter je verlies nemen is beter voor je gezondheid. Volgende keer eerst goed zoeken naar een betrouwbare reparateur en niet de eerste de beste van google

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat zou de politie dan moeten doen? Daar werken geen vaatwasmachine monteurs.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door JozJan »

Echt schaamteloos om aanfgifte te doen voor een oneingheid als dit. Lost het zelf op, laat de politie zich met belangrijke zaken bezighouden.

Annemiekewauters
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2024 17:36

Re: reparatie wasmachine

Ongelezen bericht door Annemiekewauters »

Wasmachinemonteur komt langs voor gierende geluiden bij centrifugeren. Hij laat de machine niet eens centrifugeren. Diagnose na ronddraaien van trommel met de hand: niks aan de hand, niet te vol laden. Tikt €70,- af. Het probleem was duidelijk nog aanwezig, ook met minder lading. Er is echt iets mis met de wasmachine.

Gebeld, de monteur zou nagevraagd worden en ik zou worden teruggebeld. Nooit gebeurd. Klachtenformulier ingevuld, ik krijg bericht dat kosten voor diagnose (die nooit heeft plaatsgevonden) niet terugbetaald worden, dat staat ook in de voorwaarden.

Rot bedrijf. Niet intrappen!!!

Plaats reactie