Pagina 2 van 3

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 15 aug 2018 09:36
door Primulaatje13
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn 12 jarige dochter heeft een advertentie op Instagram aangeklikt. Zo te lezen in dit forum richt het bedrijf zicht vooral op kinderen om daarna aanmaningen te sturen.
Ik heb vanochtend melding gedaan bij ACM om deze praktijken te onderzoeken. Misschien handig als meerdere mensen melding maken bij de ACM want dit riekt naar oplichting / oneerlijke handelspraktijken.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 15 aug 2018 11:49
door Jcwdejoode1968
Hier ook hetzelfde probleem. Gisteren brief met laatste aanmaning gekregen. Contact met bedrijf gezocht. Duidelijk vermeld dat het om een 13-jarig meisje (dus minderjarig) gaat. Geen oordopjes gekregen, maar blijkbaar wel een account (betaald) aangemaakt. Gaan dit nu uitzoeken en wordt hierover teruggebeld. Ik heb echter daarna zelf even de Consumentenbond hierover gebeld en het helemaal uitgelegd. Minderjarigen hebben toestemming van hun ouders nodig om een betaald account aan te gaan. Aanmaning zeker niet betalen. Advies van de Consumentenbond: aangetekende brief sturen naar bedrijf waarin staat dat u zeker geen toestemming heeft gegeven voor een betaald account als ouder zijnde. Dus ook niet betaald. Ik ga dat nu dus ook doen en ben benieuwd hoe dit afloopt.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 15 aug 2018 16:00
door rankiepankie
Hallo,

Vandaag heeft mijn zoon van 16 ook een LAATSTE AANMANING ontvangen van your monthly reward. Hij had dus op instagram een advertentie gezien voor gratis oortjes, die heeft hij ontvangen, 3 weken later ontvangen we de brief met een factuurnummer en als hij niet betaald er een incassobureau wordt ingeschakeld. Mijn zoon heeft de brief opengemaakt, niet goed gelezen en via zijn app een bedrag overgemaakt van 34,99. Ik heb meteen de bank hierover gebeld, maar het bedrag kan niet worden terug gestort. Toen contact gehad met de politie en a.s. maandag heb ik een afspraak bij de politie staan. Kijken wat er gebeurd. Het bedrijf heb ik ook al geprobeerd te bellen, maar natuurlijk neemt er niemand op. Ik kan hier zo kwaad over worden!

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 15 aug 2018 16:06
door Hilcyn
Hier gisteren ook een laatste aanmaning gekregen voor mijn dochter van 15.
Exact hetzelfde verhaal als boven. Lijkt wel een kopie.
Ik heb geprobeerd ze te bellen maar telefonisch niet bereikbaar... gisteren gemaild...nog niks terug..
Heel vaag allemaal.
Ook staat er in de factuur totaal te betalen 34.99 dat is inclusief simmatiekosten en daaronder staat reeds voldaan 44.95..erg vreemd allemaal.
Mijn dochter beweerd idd ook niks besteld te hebben en kent die site niet eens..
Niet betalen dan maar

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 15 aug 2018 17:53
door Lady1234
Ook geen GRATIS oortjes ontvangen zoals in de reactie boven u?

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 15 aug 2018 18:05
door Manonvg
https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-d ... jarig-kind

Ik heb deze brief per mail en post naar ze gestuurd. Niet betalen!! En als er al wat betaald is terug vorderen. Staat ook in de voorbeeldbrief.
Na al deze reacties snap ik dat ze gisteren niet zo vriendelijk waren aan de telefoon.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 16 aug 2018 09:59
door DannyvB
Bij ons precies hetzelfde verhaal. Via Instagram deed mijn dochter van 12 jaar mee met een winactie voor een mobiele oplader.
Vervolgens krijgt zij heel veel mailtjes omdat ze moet betalen voor een VIP abonnement.
Vanwege te zeer beperkte bereikbaarheid per telefoon van dit bedrijf een mail gestuurd. Duidelijk aangegeven wat het probleem was en als antwoord dat er geen bestelling bij hun bekend was, hier ging de mail ook helemaal niet over. Dus toch maar proberen telefonisch contact te krijgen.
Na heel vaak bellen hadden wij eindelijk contact. Na te hebben aangegeven dat zij minderjarig is en dat dit zonder onze toestemming is gegaan afgesproken de oplader retour te sturen zodra wij terug waren van vakantie.

Tijdens onze vakantie bleef mijn dochter toch nog emails ontvangen met aanhef: voorkom sommatiekosten.
Weer 45 minuten in de wacht gestaan om contact te krijgen. Weer tijdens het gesprek werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en toen kreeg ik een dame aan de telefoon en heb ik haar verteld wat er is afgesproken met haar collega, namelijk dat het pakketje na onze vakantie direct retour zou worden gestuurd maar dat onze dochter, ondanks de gemaakte afspraken nog steeds mails bleef ontvangen. Deze dame stelde een aanvullende voorwaarde en zei dat het pas zou stoppen als zij bewijs hadden ontvangen dat onze dochter minderjarig is. Wij hebben bij het terugsturen van de oplader bewijs hiervan meegestuurd en tevens per mail de gemaakte afspraken bevestigd.
Ook wij hebben een laatste aanmaning ontvangen met hierop vermeld reeds voldaan €44,95 terwijl er helemaal niets voldaan is.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 16 aug 2018 11:37
door Manonvg
Ik heb net een mail terug gekregen van Your Monthly Reward! Met het bericht :
Ik heb uw bestelling geannuleerd!


Kind regards,
Customer service van Your Monthly Reward

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 16 aug 2018 17:06
door Lindera
Had vandaag ook brief aangekregen van dochter van 12 . Ben er mee langs politie geweest en zou puur bedrog zijn . Nummers zijn al gekend bij politie

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 16 aug 2018 17:14
door Lady1234
Leer uw kind dat ze niet op GRATIS aanbiedingen moeten klikken.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 17 aug 2018 00:59
door Revoked
Lady1234 schreef:Leer uw kind dat ze niet op GRATIS aanbiedingen moeten klikken.
Heb je zelf kids in de puberleeftijd?
Ondanks het feit dat ik naast mijn huis een IT- bedrijf heb waar mijn kids dagelijks even komen etteren, vond mijn oudste zoon het toch leuk om op een foute ad te tappen. Hij heeft zelf op kantoor gezien wat er gebeurt op internet, was ook honderd keer gewaarschuwd door alle 34 collegae maar toch besloten zijn hersens iets anders....
Bovendien ben ik nog steeds van mening dat dit soort praktijken gestopt moeten worden, en niet eenvoudig afdoen met "leer ze niet op "gratis..." te reageren. De maatschappij gaat volledig naar de k7oten doordat iedereen constant argwanend moet zijn en niet meer van het goede uit moet gaan. Da's een kwalijke zaak.
Nu zijn dit soort misdrijven zeer licht bestraft, maar de autoriteiten mogen de strafmaat en pakkans flink verhogen. De sleepwet is niet voor niets doorgedrukt.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 17 aug 2018 10:22
door Lady1234
Heeft helemaal niets met misdrijven van doen en ook niet met jongeren.

Het internet staat vol met klachten van volwassenen die op linkjes klikken van GRATIS spullen, maar niet verder lezen.

Als ouder leer je ze ook om niet aan de hete kachel, om maar iets heel ouderwets te noemen, te komen en toch zullen ze wel een keer hun vingers branden. Doen ze daarna dus niet meer.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 17 aug 2018 10:58
door HansII
Hier ook hetzelfde: onze zoon heeft niks bewust besteld/aangeklikt. En ik geloof hem eerder dan de personen die achter deze dubieuze praktijken zitten.
Ik heb via mijn emailadres contact gezocht met die firma. Telefonisch niet te bereiken. Vervolgens email gestuurd met daarin alleen het factuurnummer waarin ik bewijzen wil hebben (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bevestigingsmail aangaan contract). Ook medegedeeld dit ik niks betaal als zij deze gegevens niet overhandigen. Krijg ik doodleuk een reactie terug dat ze op mijn emailadres geen bestelling kunnen vinden en of ik even mijn gegevens wil opsturen om te kijken wat er aan de hand is ( lijkt me geval van phishing) . Terwijl ik duidelijk vermeld had dat get een ander enailadres betrof en dat zij via het factuurnummer eea konden natrekken.
Ik heb ook contact gezocht met het incassobureau waarmee gedreigd wordt. Ja, ze doen zaken met “Yourmonthlyreward” maar als er niks besteld is, hoeft er ook niet betaald te worden.
Ik heb “Yourmonthlyreward” / WebstoreConcepts BV tot 16 augustus de tijd gegeven om alles omgedaan te maken en mij een bevestiging te sturen dat er geen openstaande rekeningen meer zijn, en iedere overeenkomst te ontbinden, alvorens aangifte bij de politie te gaan doen ivm oplichting en identiteitsfraude.

Zelfde bij opgave voor dit forum krijg je netjes een e-mailtje waarin je je registratie moet activeren.

Heeft iemand toevallig de KvK gegevens al opgevraagd?

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 17 aug 2018 13:31
door linske
Mijn zusje, 13 jaar, heeft dit ook aan de hand
begin Juli 2018 iets aangeklikt van gratis oortjes via instagram
eind juli factuur via mail gekregen terwijl we nog niks ontvangen hadden
naar die site gemaild en uitleg gevraagd, ze legden me een factuur voor en zeiden dat mijn zusje een abonnement had afgesloten. Heb dit onmiddelijk stopgezet voor haar begin augustus, volgens your monthly reward ging dat pas vanaf 7 september. Hierdoor moest ze wel 19,99 voor de maand juli
+ sommatiekosten van 15 euro betalen en nog eens 19,99 voor de maand augustus. Volgens your monthly reward bleef het daar dan bij. Wij hebben dit dus betaalt omdat ze via mail dreigden voor een deurwaarder.
Nu kregen we gisteren per post een brief waarop stond laatste aanmaning, er moest nog eens 19,99 euro + 15 euro sommatiekosten betaalt worden. Er stond op de brief al 44,98 betaalt en nog 34,99 vershuldigd. Terwijl we al 54,98 betaalt hebben. Proberen bellen naar het telefoonnummer dat erop stond maar daar werd niet opgenomen, had de hele tijd een bezet toon.
Toen de naam van het bedrijf ingetypt op internet en kwam bij avrotros.nl uit, na het lezen van de meerdere berichtjes van nog mensen in dezelfde situatie besloten om naar de politie te gaan. Hebben klacht ingediend en politie raad aan niks meer te betalen.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 17 aug 2018 13:36
door Lady1234
HansII schreef:Hier ook hetzelfde: onze zoon heeft niks bewust besteld/aangeklikt. En ik geloof hem eerder dan de personen die achter deze dubieuze praktijken zitten.
Ik heb via mijn emailadres contact gezocht met die firma. Telefonisch niet te bereiken. Vervolgens email gestuurd met daarin alleen het factuurnummer waarin ik bewijzen wil hebben (naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum, bevestigingsmail aangaan contract). Ook medegedeeld dit ik niks betaal als zij deze gegevens niet overhandigen. Krijg ik doodleuk een reactie terug dat ze op mijn emailadres geen bestelling kunnen vinden en of ik even mijn gegevens wil opsturen om te kijken wat er aan de hand is ( lijkt me geval van phishing) . Terwijl ik duidelijk vermeld had dat get een ander enailadres betrof en dat zij via het factuurnummer eea konden natrekken.
Ik heb ook contact gezocht met het incassobureau waarmee gedreigd wordt. Ja, ze doen zaken met “Yourmonthlyreward” maar als er niks besteld is, hoeft er ook niet betaald te worden.
Ik heb “Yourmonthlyreward” / WebstoreConcepts BV tot 16 augustus de tijd gegeven om alles omgedaan te maken en mij een bevestiging te sturen dat er geen openstaande rekeningen meer zijn, en iedere overeenkomst te ontbinden, alvorens aangifte bij de politie te gaan doen ivm oplichting en identiteitsfraude.

Zelfde bij opgave voor dit forum krijg je netjes een e-mailtje waarin je je registratie moet activeren.

Heeft iemand toevallig de KvK gegevens al opgevraagd?
Welke oplichting en identiteitsfraude?

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 17 aug 2018 21:14
door rankiepankie
Ik heb ook de mails van mijn zoon eens nagekeken, op 08-07 is er een bevestiging, een factuur, een ingebrekstelling, een betaalverzoek etc, maar wel allemaal met dezelfde datum verstuurd??? Ik heb toen eens op de laatste mail gereageerd als ouder, aangegeven dat ik de politie hierover bericht heb, en dat ik ik een advocaat inschakel en voor hun een rechtszaak aanspan, als ze niet onmiddelijk het geld terug storten! En vandaag had mijn zoon 34,95 terug gestort gekregen!! Hoe bestaat het....ik ga evengoed dit bij de politie melden. Ik snap niet dat dit allemaal zo makkelijk kan.....en dit heeft weinig te maken met opvoeden van je kinderen. We leggen het ze allemaal uit wat goed en kwaad is, wat wel en niet kan/mag. Dit kan gebeuren, en we hopen dat ze daar van leren. er zijn ook volwassen mensen zat die fouten maken en het NIET leren. Of die NIET snappen dat autorijden en mobiel niet samen gaan...toch........we kunnen niet 24/7 onze kinderen in de gaten houden wat die allemaal op het net uitspoken....

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 18 aug 2018 10:37
door Lollypoppetje
Ik heb laatst 2 nekkussens en 1 oordopjes gekregen, vlak voor dat ik op vakantie ging.

Maar ik heb nu een brief van “Your Montly Reward” gekregen en daarop staat dan ik 34,99 moet betalen, en dat ik al € 44,95 betaald heb.

Terwijl ik nergens op geklikt heb, mijn bankrekening niet gegeven heb en dat soort dingen.

Ik snap ook niet hoe ze aan mijn gegevens komen.
Ik ben Minderjarig (13).

Ze zeggen dat als ik niet betaal dat ze hun Incassobureau in zullen schakelen.


Ik heb het mijn ouders al verteld,
En zij snappen er ook niks van.
Zij gaan contact opnemen, alleen is het nog niet gelukt.

Ik begrijp dat dat ook niet echt zal gebeuren.

Moet ik nou wel of niet betalen?

Ik hoop graag op een reactie.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 18 aug 2018 10:43
door Lollypoppetje
Dat 44,95 staat er bij mij ook.
Ik heb niks betaald.
Ik heb zelfs nog geen bankrekening dus snap niet hoe ze aan mijn gegevens komen.
Ik ben zelf minderjarig (13)en snap er ook helemaal niks van.

Veel mensen zeggen dat ik niet moet betalen.

Maar ze dreigen om naar hun incassobureau te gaan als ik niet binnen 14 dagen betaal.

Ik snap er ook niks van.

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 18 aug 2018 19:54
door Lady1234
Dus ze weten je naam en adres en mailadres en nig zeg je dat je niets hebt besteld?

Re: Aanmaning Your Monthly Reward

Geplaatst: 18 aug 2018 19:56
door Lady1234
rankiepankie schreef:Ik heb ook de mails van mijn zoon eens nagekeken, op 08-07 is er een bevestiging, een factuur, een ingebrekstelling, een betaalverzoek etc, maar wel allemaal met dezelfde datum verstuurd??? Ik heb toen eens op de laatste mail gereageerd als ouder, aangegeven dat ik de politie hierover bericht heb, en dat ik ik een advocaat inschakel en voor hun een rechtszaak aanspan, als ze niet onmiddelijk het geld terug storten! En vandaag had mijn zoon 34,95 terug gestort gekregen!! Hoe bestaat het....ik ga evengoed dit bij de politie melden. Ik snap niet dat dit allemaal zo makkelijk kan.....en dit heeft weinig te maken met opvoeden van je kinderen. We leggen het ze allemaal uit wat goed en kwaad is, wat wel en niet kan/mag. Dit kan gebeuren, en we hopen dat ze daar van leren. er zijn ook volwassen mensen zat die fouten maken en het NIET leren. Of die NIET snappen dat autorijden en mobiel niet samen gaan...toch........we kunnen niet 24/7 onze kinderen in de gaten houden wat die allemaal op het net uitspoken....
En hoe moeten zij weten dat uw zoon minderjarig is?