Pagina 1 van 4

bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 15 aug 2018 14:52
door waltergroet
Ik was op de afgesproken avond (tussen 18 en 21 uur) 100% zeker thuis. Ik heb dus de hele avond voor joker gewacht op de bezorger van DHL. Om 21 uur zag ik op de site dat ik niet thuis zou zijn geweest. Ik dus naar de brievenbus en u raadt het al: GEEN kaartje in de bus. Nu komt hij of zij dus vanavond opnieuw. DHL doet niets aan de slechte bezorging en de vele klachten over de aflevering van pakketjes. Slechte service en slecht bedrijf. Ik raad ieder bedrijf af om de bezorging over te laten aan deze amateurs.

GRAAG HET BEDRIJF DHL WEER TER VERANTWOORDING ROEPEN OVER HET GROTE AANTAL KLACHTEN IN DE UITZENDING VAN RADAR.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 15 aug 2018 15:08
door Lady1234
Al die hoofdletters zijn volkomen overbodig. U hebt een keer voor jan doedel zitten wachten, jammer. Maar dat is alles.

Zelf heb ik totaal geen klachten over DHL.

Ook roepen wij hier niemand ter verantwoording.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 15 aug 2018 15:10
door Lowieze
waltergroet schreef:Ik was op de afgesproken avond (tussen 18 en 21 uur) 100% zeker thuis. Ik heb dus de hele avond voor joker gewacht op de bezorger van DHL. Om 21 uur zag ik op de site dat ik niet thuis zou zijn geweest. Ik dus naar de brievenbus en u raadt het al: GEEN kaartje in de bus. Nu komt hij of zij dus vanavond opnieuw. DHL doet niets aan de slechte bezorging en de vele klachten over de aflevering van pakketjes. Slechte service en slecht bedrijf. Ik raad ieder bedrijf af om de bezorging over te laten aan deze amateurs.

GRAAG HET BEDRIJF DHL WEER TER VERANTWOORDING ROEPEN OVER HET GROTE AANTAL KLACHTEN IN DE UITZENDING VAN RADAR.
Dus ze komen vanavond opnieuw en dan moet Radar aandacht geven aan de vele klachten over de bezorging van DHL. Geen klachten van u, maar van wie??

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 15 aug 2018 23:19
door Mrokrajohn
Lady1234 schreef:Al die hoofdletters zijn volkomen overbodig. U hebt een keer voor jan doedel zitten wachten, jammer. Maar dat is alles.

Zelf heb ik totaal geen klachten over DHL.

Ook roepen wij hier niemand ter verantwoording.
Bij mij komen pakjes regelmatig beschadigd aan met DHL. Wanneer ik een verzendoptie kan kiezen zal ik voor PostNL kiezen, dan komen ze tenminste heel aan :>

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 16 aug 2018 12:18
door Miepje1
En bij ons nooit problemen. Komt altijd een erg vriendelijke mevrouw in een klein autootje, keurig op tijd.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 16 aug 2018 16:25
door Nijogeth
Bij ons ook geen problemen, al weet ik wel hoe het er bij sommigen aan toegaat. Die gasten geven gewoon het einde van de route aan dat er niemand thuis was, als ze vinden dat ze die dag lang genoeg hebben gewerkt.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 16 aug 2018 19:40
door renewouters
Als je een beetje op dit forum rondkijkt zijn alle bezorgdiensten waardeloos. En er wordt steeds meer via internet gekocht. Wat zijn consumenten toch dom? Wel betalen maar er wordt nooit iets bezorgd....

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 16 aug 2018 21:43
door moederslink
En, Walter , zijn ze gisterenavond of vandaag alsnog gekomen?
Zou fijn zijn als je het even terugkoppelt.
BTW : hier , tot nu toe, ook nooit problemen gehad met DHL , gaat altijd netjes.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 12:44
door Else597
Heb ook slechte ervaringen met DHL, kreeg een keer na een boel gedoe pas na 10 dagen mijn pakket, en een keer na 5 dagen. Was beide keren op het sorteercentrum blijven liggen. Was al die tijd aan huis gebonden.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 13:21
door kuijt.h
Helaas hier ook met Postnl. Had waarschijnlijk heel veel haast. Misschien laten bezorgen op afhaalpunt? Dan zit je in ieder geval niet voor niets te wachten.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 13:22
door --rob--
Ik heb net een tarject van dagen achter de rug om een pakketje te traceren....

Het begon met een email melding:
---
We'd like to let you know that your order 29...18 is on its way. It was shipped out via Postverzending - met tracking on 2018-08-05 17:17:13. The tracking number is HKAST...KQBHB. You can track it in the following link: http://www.17track.net/?nums=HKAST...KQBHB

Latest package location:
2018-08-18 20:26 , 【NLAMSA, Netherlands】 Successfully delivered
---

Geen pakketje gezien, en ik was de hele dag thuis
Heel vaak afleveringen hier van PostNL, DHL, enz. Ken alle (vaste) bezorgers. Ze leegn pakketjes achter of leveren af aan vriendelijke buren..

de link geeft de volgende status:

---
HKAST...KQBHB

Afgeleverd (14 Dagen) China DHL eCommerce Asia Nederland

2018-08-18 20:26 NLAMSA, Netherlands, Successfully delivered
2018-08-18 15:51 NLAMSA, Netherlands, Successfully delivered
2018-08-18 09:59 NLAMSA, Netherlands, Delivery was attempted
2018-08-18 09:18 NLAMSA, Netherlands, Delivery was attempted
2018-08-18 09:17 NLAMSA, Netherlands, Out for Delivery
2018-08-17 23:30 NLAMSA, Netherlands, Out for Delivery
2018-08-17 23:30 NLAMSA, Netherlands, Arrived at destination facility
...
---

Ik heb het trackingnummer bij DHL tracking ingevuld met het het zelfde resultaat. (nu is het daar volldeig verdwenen.
DHL service desk gebeld, en die meldde dat het pakketje aan PostNL was overgedragen. Daar had het trackingnummer LW09...24DE gekregen.

Dat nummer opgezocht bij PostNL:

---
za 18 aug. 18:26 NL Zending beschikbaar op PostNL-locatie
za 18 aug. 18:26 NL We hebben u gemist, zending gaat naar PostNL-locatie
za 18 aug. 13:51 NL Zending af te halen bij PostNL-locatie
za 18 aug. 07:59 NL Bezorger is onderweg naar PostNL-locatie
za 18 aug. 07:17 NL Zending is gesorteerd
vr 17 aug. 21:30 NL Zending is bij PostNL
---

De tracking info bij PostNL is beter, maar ook niet goed (zie de gearceerde melding)

Na navraag bij PostNL blijkt dat het pakket is veranderd in rambourspakket vanwege de te betalen BTW (± 5 euro) en inklaringskosten (13 euro!!!). Zodra een pakket een rembourspakket is wordt het volgens de helpdesk altijd op een afhaalpunt afgeleverd.

Blijkbaar is het voor PostNL te duur om de bezorgers met een draadloos pinautomaatje uit te rusten!

In ieder geval blijkt dat de koppeling tussen de trackingsystemen niet goed te gaan, waardoor de leverancier zegt dat 2 maal is geprobeerd af te leveren.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 14:07
door Gravin4
Ook ik heb af en toe een DHL bezorger die beweert dat ik niet thuis was. Maar het merendeel van de bezorgers doet zijn/haar werk goed! Ook bij Post.nl trouwens.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 15:07
door Marc01
Lady1234 schreef:Al die hoofdletters zijn volkomen overbodig. U hebt een keer voor jan doedel zitten wachten, jammer. Maar dat is alles.

Zelf heb ik totaal geen klachten over DHL.

Ook roepen wij hier niemand ter verantwoording.

Ik ook niet :D Ik heb juist slechte ervaringen met post.nl en op een dergelijke manier dat ik niets meer door hun laat bezorgen. Heb mijn account ook opgezegd. En de deur blijft gewoon dicht. Zelfs als ik met spoed naar de deur sprint heb ik 16 seconden nodig de deur te openen. Maar ze staan al bij de beuren aan de bel te hengsten.

DHL is een professioneel bedrijf met nette mensen. Dat wil niet zeggen dat er wat fout kan gaan. Het lijkt wel op dit topic is aan gemaakt door een post.nl medewerker of iemand die aandelen heeft bij post nl.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 15:26
door NeoDutchio
Iemand ter verantwoording roepen? Omdat? Hoe denkt u dat de dagelijkse praktijk is met het bezorgen van pakjes. Ongeacht bij welk bedrijf. Er wordt steeds meer online gekocht, dus de druk neemt steeds meer toe. Planningen worden gemaakt en er hoeft maar iets te gebeuren en de planning loopt in de soep. Het pakje van u moet dan weer terug naar het depot, maar als de track en trace aangeeft dat het al onderweg is, kan het niet binnen gescand worden op het depot. Dus een niet thuis melding om zo uw pakje opnieuw de cyclus in te laten gaan.
Aan de andere kant, elke dag worden miljoenen pakjes verwerkt. Laat het in 1% van de gevallen mis gaan, heb je het meteen over 110.000 pakjes bij 11.000.000 pakjes per dag. En nee, dat aantal is niet zomaar uit de lucht komen vallen. 110.000 mensen gaan klagen en roepen dat er vele klachten zijn en het bedrijf links moet laten liggen. Ik kan u verzekeren, uw leidinggevende zou blij zijn met een resultaat van 99% wat goed gaat.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 15:29
door Theotrucker
Wij werken allemaal voor post.nl. Is toch al lang bekend.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 aug 2018 18:34
door Boesta
Dat is natuurlijk erg vervelend voor u.

De enige bij wie u kunt klagen is bij de verzender die is de opdrachtgever.

Onnodig hoofdlettergebruik is hetzelfde als schreeuwen en daardoor erg onbeleefd!

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 23 aug 2018 11:25
door Angtivet
Helaas heb ik overwegend geen goede ervaringen met DHL. Er wordt niet of nauwelijks gereageerd op feed back. Dus inderdaad een andere vervoerder kiezen, of laten afleveren op een afhaalpunt.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 23 aug 2018 13:57
door Spacestar
Sinds 1980 probleemloos pakketten en grote dozen ontvangen via VG&L en de latere DHL.
Nog nooit één probleem gehad. Bij twee chauffeurs kon ik de klok gelijk zetten, zo punctueel!

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 23 aug 2018 16:40
door NeoDutchio
Angtivet schreef:Helaas heb ik overwegend geen goede ervaringen met DHL. Er wordt niet of nauwelijks gereageerd op feed back. Dus inderdaad een andere vervoerder kiezen, of laten afleveren op een afhaalpunt.
Als u ontvangende partij bent kunt u klagen wat u wilt, maar u bent geen partij voor DHL. U moet klagen bij de verzender. Deze neemt DHL in de arm voor de bezorging. De verzender blijft verantwoordelijk totdat u het pakket in ontvangst hebt genomen. Als het dus fout gaat moet u bij de verzender gaan klagen.

Re: bezorging met DHL zeer slecht

Geplaatst: 22 sep 2018 20:11
door zon5net
Ik heb ook een hele lijst met klachten ( bewijsbaar) gemaild naar de service afdeling. Bezorgers bepalen zelf waar ze het pakket naar toe brengen ( service- point ) . Verschillende keren uitgeprobeerd voor de levering zelf afhaal punt te kiezen. Dus niet huisadres maar DHL point.
Geen briefjes in de brievenbus EN NIET aanbellen.
Alleen door track& Trace te achterhalen waar het is gebleven. :oops: