'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
pepje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2018 13:35

'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door pepje » 13 sep 2018 13:47

Hierbij wil ik waarschuwen voor een club die zich consumentenbelang noemt. Ik werd door hen opgebeld en vroeg of zij een commercieel bedrijf waren. Nee hoor, zij zijn een vereniging die opkomt voor de belangen van consumenten. En ze vonden dat ik teveel betaalde voor mijn energie en maakten zich zorgen. Vervolgens stuurde ze mij een link en of ik daar tijdens het gesprek even op kon klikken, dan zat ik nog nergens aan vast. Maar niet heus! Ik bleek een contract bij Budgetenergie afgesloten te hebben en heb er nog twee dagen over gedaan om er weer vanaf te komen. Daarna kreeg ik een boze mevrouw van consumentenbelang aan de telefoon.
Heel misleidend dus, ook die naam.

NeoDutchio
Berichten: 3822
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 13 sep 2018 16:58

Dank u voor de waarschuwing. Heeft u enig idee hoeveel waarschuwing er al zijn over deze club?
Buiten deze laakbare manier van werken is de consument gelukkig beschermt en mag binnen 14 dagen herroepen.

Lady1234
Berichten: 3999
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door Lady1234 » 13 sep 2018 17:37

En u vroeg zich dan niet af hoe zij konden weten dat u “teveel betaalde”.

Voortaan zulke verkooptelefoontjes direct beeindigenmet de woorden “
Geen belangstelling”.

thecure
Berichten: 2129
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door thecure » 13 sep 2018 18:44

Lady1234 schreef:
13 sep 2018 17:37
En u vroeg zich dan niet af hoe zij konden weten dat u “teveel betaalde”.

Ze las meteen de slimme meter even uit :mrgreen: :mrgreen:

ConsumentenBelangNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2018 10:58

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door ConsumentenBelangNL » 19 sep 2018 11:08

Beste Pepje,

Wat spijtig om te moeten vernemen dat uw ervaring met onze service als niet prettig is ervaren.
Laten we vooropstellen dat het ons doel is om "u" de klant zo goed mogelijk te helpen.

Wij zijn dan ook elke dag bezig om onze service te verbeteren en we zouden graag met u in gesprek gaan om tot een oplossing komen.

Zou u ons een email kunnen sturen met uw contactgegevens naar [email protected] ?

Dan kunnen wij contact met u opnemen.

We zien graag uw email tegemoet!

Met zeer vriendelijke groet,

Consumenten belang Nederland

ManchesterU15
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door ManchesterU15 » 20 sep 2018 13:08

Wie houdt u voor de gek?

Het wordt tijd dat we in nederland eens stoppen met deze vorm van koude aqcuisitie. Niemand zit hier op te wachten.
Consumentenbelang noemt u uzelf. Een naam als deze zou enkel gebruikt mogen worden door een stichting zonder winstoogmerk. U bent er niet voor de consument, maar voor uw eigen portemonnnee.

16again
Berichten: 7932
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 'Consumentenbelang' en Budget Energie: ongewenst contract

Ongelezen bericht door 16again » 20 sep 2018 13:39

ConsumentenBelangNL schreef:
19 sep 2018 11:08
Wat spijtig om te moeten vernemen dat uw ervaring met onze service als niet prettig is ervaren.
Dit is geen service, maar agressieve verkoop !
Waar een loopje wordt genomen met schriftelijksheidsvereiste van telefonische verkoop
ConsumentenBelangNL schreef:
19 sep 2018 11:08
Laten we vooropstellen dat het ons doel is om "u" de klant zo goed mogelijk te helpen.
Laat ik vooropstellen: Toen u ts belde was ts helemaal geen klant !
Helpen? Dit noem ik klanten binnenhengelen.

Plaats reactie