Pagina 1 van 1

Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 10:30
door Mobielzijn
Na een aantal weken gebruik gemaakt te hebben van onze opblaasbare jacuzzi deed de bijgeleverde lichtslang het niet meer. Om het voor reparatie aan te kunnen bieden moesten we het bad leeg laten lopen daar de lichtslang onder het bad bevestigingd zat.
Omdat we het bad niet steeds vol en weer leeg wilden laten lopen besloten we op de reparatie te wachten.
We hebben de slang 15 september ingeleverd en wachten tot op heden nog steeds op de gerepareerde slang.
We hebben zeker 6x gebeld maar steeds krijgen we excuses en zeggen dat ze weer actie gaan ondernemen richting de leverancier.
Vanochtend kregen we een telefoontje dat we de kapotte slang maar moesten ophalen en dat de leverancier bij ons thuis zou komen voor de reparatie??
Dit wil ik echter niet. Het voelt alsof ze nu van hun probleem mijn probleem maken. Ik vind dat de Makro, daar heb ik het bad gekocht, de reparatie moet laten uitvoeren. En niet bij mij het probleem neerleggen.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 10:42
door Dirkie
De Makro is eigenlijk een groothandel die verkoopt aan detailhandelaren. Dit is een comsumenten forum en eigenlijk dus niet de juiste plek voor deze vraag. Los daarvan is de optie dat het thuis gerepareerd wordt volgens mij een hele goede oplossing. Maar dat is mijn mening.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 10:50
door Mobielzijn
Makro levert ook aan consumenten......en dat ik dan moet vrijnemen en thuis moet blijven om het probleem op te lossen met hun leverancier die blijkbaar het probleem niet wil oplossen met de Makro, is normaal?
Ik wacht nu al bijna 2 maanden.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 11:19
door mahadma
Tja, kopen (goedkoop) via de macro heeft plus en min punten. Dit wachten en minder klantvriendelijke gedrag is dus een min punt.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 12:51
door juliomariner
Mobielzijn schreef:
31 okt 2018 10:50
Makro levert ook aan consumenten......
Nee Macro levert in principe niet aan consumenten aangezien de pas alleen alleen aan mensen (bedrijven) die in geschreven staan bij de KVK wordt verstrekt. Dat er heel veel misbruik van wordt gemaakt (ff pas lenen van de buurman) mag duidelijk zijn.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 13:47
door mahadma
Om een Macro pas, die je nodig hebt als entreekaart, heb je wèl een KvK Nummer nodig. De gemiddelde particulier heeft die niet.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 20:45
door Erthanax
Thuis ophalen lijkt me in principe een nette service. Mogelijk wil de fabrikant ook het opblaasbad zelf zien, bv om onoordeelkundig gebruik uit te sluiten.

Het afgeleide onderwerp "Makropas en particulieren" laat ik maar voor wat het is :wink:.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 21:38
door Lady1234
mahadma schreef:
31 okt 2018 13:47
Om een Macro pas, die je nodig hebt als entreekaart, heb je wèl een KvK Nummer nodig. De gemiddelde particulier heeft die niet.
KvK inschrijving is niet nodig, men kan ook bij een SER register ingeschreven staan, is ook voldoende voor de Makro.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 31 okt 2018 23:59
door Brainless
Lady1234 schreef:
31 okt 2018 21:38
KvK inschrijving is niet nodig, men kan ook bij een SER register ingeschreven staan, is ook voldoende voor de Makro.
Volgens hun voorwaarden niet.
Wat heb je nodig om Makro-pas aan te vragen?
Online
KvK nummer
Geldig e-mailadres & telefoonnummer

In een van onze 17 vestigingen
Een recent KvK uittreksel (niet ouder dan 1 jaar)
Geldig legitimatiebewijs
Waarom heb ik een KvK inschrijving nodig?

Omdat Makro een groothandel is, mogen wij alleen ondernemers, verenigingen en stichtingen als klant aannemen.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 00:12
door mahadma
Lady1234 schreef:
31 okt 2018 21:38
mahadma schreef:
31 okt 2018 13:47
Om een Macro pas, die je nodig hebt als entreekaart, heb je wèl een KvK Nummer nodig. De gemiddelde particulier heeft die niet.
KvK inschrijving is niet nodig, men kan ook bij een SER register ingeschreven staan, is ook voldoende voor de Makro.
Dus niet.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 00:14
door Lady1234
Nou, ik heb hem al jaren en ben nooit bij de KvK ingeschreven geweest.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 00:33
door mahadma
Lady1234 schreef:
01 nov 2018 00:14
Nou, ik heb hem al jaren en ben nooit bij de KvK ingeschreven geweest.
Dan heeft de macro de regels veranderd in de loop van de tijd. Volgens de huidige geldende normen : zie de site van de macro.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 09:24
door Moneyman
Of je nou wel of niet als particulier aan aan makropas kunt komen is ook niet heel relevant: een koop bij de Makro is hoe dan ook geen consumentenkoop, de bijbehorende consumentenbescherming is er dus evenmin.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 09:50
door Erthanax
Daar heb je gelijk in. Maar toch, maar toch. Het assortiment en de wijze van aanbieden van de non-food producten lijkt wel heel erg gericht op particulieren. Prijzen incl. btw vermelden, aanbieden van losse exemplaren van kleding, speelgoed, seizoensartikelen, wit- en bruingoed, enz., enz. Ik zie daar nooit een winkelier met veertig shirts bij de kassa staan. Bij de foodafdeling is dat beslist anders. Daar gaan artikelen vaak per tray of in grote verpakkingen/gewichten en zie ik ook horecamensen inkopen.

Het pasjessyteem is een smoesje om een vergunning te krijgen voor een vestiging (nee, geen detailhandel hoor, we zijn echt een groothandel, zie maar). Ik vraag me wel eens af of dat in een rechtzaak over consumentenrechten bij aankoop stand zou houden, en of een rechter niet zou beslissen dat, gezien... en hoewel... dat toch... en zo uiteindelijk een klant toch consumentenbescherming zou kunnen geven in een specifiek geval.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 10:02
door Lady1234
Maar hoe je het wendt of keert, ze willen dat ding ter plekke komen repareren maar dat schikt de Ts niet. Dus waar hebben we het nu over?

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 10:08
door Erthanax
Over een onwillige consument.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 10:29
door Mobielzijn
Laten we het erop houden dat ik het ontzettend vreemd vond dat een lichtslang van nog geen 20 euro bij mij thuis gerepareerd zou worden. En ik dus vrij zou moeten nemen. Terwijl de slang al door de Makro opgestuurd zou zijn naar de leverancier.....
Nu heb ik een telefoontje van de Makro gekregen dat de slang uit coulance gemaakt is.
Probleem opgelost.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 10:37
door witte angora
Mobielzijn schreef:
31 okt 2018 10:30
Na een aantal weken gebruik gemaakt te hebben van onze opblaasbare jacuzzi deed de bijgeleverde lichtslang het niet meer. Om het voor reparatie aan te kunnen bieden moesten we het bad leeg laten lopen daar de lichtslang onder het bad bevestigingd zat.
Omdat we het bad niet steeds vol en weer leeg wilden laten lopen besloten we op de reparatie te wachten.
We hebben de slang 15 september ingeleverd en wachten tot op heden nog steeds op de gerepareerde slang.
We hebben zeker 6x gebeld maar steeds krijgen we excuses en zeggen dat ze weer actie gaan ondernemen richting de leverancier.
Vanochtend kregen we een telefoontje dat we de kapotte slang maar moesten ophalen en dat de leverancier bij ons thuis zou komen voor de reparatie??
Dit wil ik echter niet. Het voelt alsof ze nu van hun probleem mijn probleem maken. Ik vind dat de Makro, daar heb ik het bad gekocht, de reparatie moet laten uitvoeren. En niet bij mij het probleem neerleggen.
Kortom, dit probleem is dus een dag na plaatsing van dit bericht opgelost? Toch wel apart. Of krijg je 'gewoon' een andere? Voor 20 euro valt er niet veel aan te repareren snap je.

Re: Kapot onderdeel

Geplaatst: 01 nov 2018 12:19
door Erthanax
Reparatie van een led-lichtslang kan misschien wel, maar dat wordt in ieder geval een tijdrovend en dus kostbaar klusje. Voor een ding van 20 euro is dat niet realistisch.

Zoals ik al eerder schreef, kan ik me voorstellen dat de fabrikant/importeur/Makro eigenlijk de complete jacuzzi wil zien om te beoordelen of het wel om een garantieaanspraak gaat. Maar ja, als de klant die lichtslang zelf kan verwijderen en plaatsen, én als dat ding maar 20 euro kost...

Het lijkt erop dat er bij Makro of diens leverancier toch nog iemand wakker is geworden. Fijn dat het alsnog wordt opgelost.