Essent betaalt opzegboete niet na belofte om het wel te doen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Petermetsnor

Essent betaalt opzegboete niet na belofte om het wel te doen.

Ongelezen bericht door Petermetsnor » 08 nov 2018 12:11

Ik ben bij BCC overgestapt van Eneco naar Essent, dit vanwege een bonus/korting van € 150, in de winkel is alleen besproken dat als ik binnen een jaar weer wegga bij Essent, dat ik het bedrag van de bonus terug zou moeten betalen.

Volgens hun voorwaarden van teruggave inzake opzegboete dien je alleen een meerjarig contract te tekenen en de nota met daarop de opzegboete op te sturen, beide heb ik gedaan en Essent mailde dat zij dit zouden doen.

Na 5 weken werd ik benaderd door Eneco met de vraag of ik weer terug wilde komen als Eneco de betreffende boetes en terugbetaling op zich zou nemen, waar ik op ingegaan ben, Eneco heeft, weliswaar met wat communicatie-problemen, keurig alles wat beloofd is betaald.

Essent liet helemaal niets horen en aangezien zij 3 maanden in acht nemen om het bedrag over te maken heb ik gewacht tot de laatste week met contact opnemen. Excuus is dat zij niet betalen omdat ik snel weer ben weggegaan, hierover is mij niets verteld, niet inde winkel, niet door Essent.

Omdat ik een bedrag had overgemaakt naar Essent van € 100 heb ik dit gestorneerd. Binnen 2 dagen belde Essent hierover en stuurden zij een herinneringsmail. Aan de telefoon uitgelegd wat er aan de hand was en de medewerker was nogal verbaasd over wat ik had gedaan, dat zij niet hadden gecommuniceerd hierover werd snel afgedaan. Zij zeggen nu dat ik snel moet betalen anders komen er incassokosten bij, en zij hoeven niets want het vergoeden van de opzegboete is niet verplicht.

Kan ik hier nog iets mee?

NeoDutchio

Re: Essent betaalt opzegboete niet na belofte om het wel te doen.

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 08 nov 2018 13:56

Wonderlijk, u kent uw kw/h prijs uit uw hoofd? Of bent u blind overgestapt vanwege een geldbedrag?
Even resumé:
U bent klant van Eneco
Essent zegt dat u €150 krijgt als u nu klant wordt.
U stapt over terwijl u nog een contract hebt.
Na 5 weken stapt u weer over van Essent naar Eneco.

U hebt dus een overstapboete van Eneco naar Essent en van Essent naar Eneco. Natuurlijk gaat Essent geen overstapboete betalen als u geen klant bent. Leest u ook maar de voorwaarden na, het zal er echt in staan.

Maar even anders gedacht, waarom stapt u blind over? Energie vergelijk je op basis van het verbruik en het bedrag per verbruik. Ik kan ook wel roepen dat u van mij €200 krijgt, maar dat verreken ik gewoon in de kosten. Uiteindelijk betaald u altijd uw eigen korting. Kijken naar een maandvoorschot heeft ook geen zin, dit zegt niets over uw verbruik en werkelijke kosten. Ook diegene die de hoogste bonus geeft moet u negeren.

Het enige dat u kan doen is heel snel Essent terug betalen. Anders zou het nog wel een stuk duurder kunnen worden voor u.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 09 nov 2018 02:49

De lessen die getrokken kunnen worden op dit forum zijn onder meer en onder andere:

Koop niet aan de deur
Koop niet aan de telefoon
Koop niet op straat, stoep of zebrapad
Sluit geen energiecontract af in de MediaMarkt, BCC of welke andere winkel dan ook.

Ongeveer de helft van alle topics die op dit forum worden geopend, hebben op bovenstaande betrekking. Ik dacht: laat ik het eens krachtig samenvatten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 09 nov 2018 09:39

Bob Schurkjens schreef:
09 nov 2018 02:49
De lessen die getrokken kunnen worden op dit forum zijn onder meer en onder andere:

Koop niet aan de deur
Koop niet aan de telefoon
Koop niet op straat, stoep of zebrapad
Sluit geen energiecontract af in de MediaMarkt, BCC of welke andere winkel dan ook.

Ongeveer de helft van alle topics die op dit forum worden geopend, hebben op bovenstaande betrekking. Ik dacht: laat ik het eens krachtig samenvatten.
Korter samengevat: denk na.

Petermetsnor

Ongelezen bericht door Petermetsnor » 09 nov 2018 14:53

Als je iets belooft dan moet je je woord houden of even uitleggen waarom. Er staat alleen in de voorwaarden dat je een contract getekend moet hebben en de nota op moet sturen, meer niet. totaal geen communicatie en zij geven erna aan dat zij niet betalen omdat zij dit als kado zien en betalen als zij het leuk vinden. Dus is mijn conclusie , er wordt over voorwaarden gesproken die niet zijn aangegeven, alleen in het voordeel van Essent. Essent, nooit meer wat een triest bedrijf. Maar inderdaad blijkt dat je beter gewoon naar een winkel kunt gaan waar je de juiste gegevens kunt bekijken, ik in ieder geval nooit meer.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus » 09 nov 2018 15:06

Ik zou wel eens zwart op wit willen zien dat in de voorwaarden niet wordt aangegeven dat Essent de overstapboete niet betaalt als u het contract bij Essent niet uitzit. Op internet geeft Essent in ieder geval heel duidelijk aan dat het uitzitten van het contract een voorwaarde is om de overstapboete vergoed te krijgen, wat me overigens ook niet meer dan logisch lijkt.

Plaats reactie