Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

BL2 schreef:
17 nov 2022 12:50
............
om de AVG.
.............
waarom onbekende en anonieme forumleden vertrekken of komen.......
Dit is in tegenspraak met elkaar. Als iemand anoniem is is de AVG niet van toepassing.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
17 nov 2022 13:37
BL2 schreef:
17 nov 2022 12:50
............ om de AVG. .............
waarom onbekende en anonieme forumleden vertrekken of komen.......
Dit is in tegenspraak met elkaar. Als iemand anoniem is is de AVG niet van toepassing.
Dat is onjuist.

Ondanks de anonimiteit (voor ons!) vormen de forumgebruikersgegevens gewoon persoonsgegevens en vallen dus onder de AVG.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
17 nov 2022 13:56
moederslink schreef:
17 nov 2022 13:35

Bepaalde uitlatingen of hoe een discussie kan ontsporen zijn leermomenten over hoe het niet moet.
Nou, dan is dit forum een betere opleiding dan de gemiddelde middelbare school.
Dan is het dramatisch dat je hier geen diploma uitgereikt krijgt. Ik zie de sollicitatie al:

'Wat is uw opleiding?;
'Radar-forum, meneer'.
'Kunt u daar een diploma van laten zien, of op zijn minst een cijferlijst?'
'Nee meneer. De beste opleiding kent geen diploma's of cijferlijsten'.

En misschien is dat ook nog wel zo.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

fonsflons schreef:
17 nov 2022 14:12
Het enige dat mij boeide was ervaring en talent. 2 zaken die je niet op school kan leren.
Dit soort dingen klinkt altijd heel goed, tot je het gaat toepassen op een piloot of een arts.

Ergo, veel hangt af van de functie.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
17 nov 2022 14:12
Komisch, ik heb heel wat mensen aan het werk gehad in mijn bedrijf en werkelijkwaar nooit om een diploma of opleiding gevraagd. Het enige dat mij boeide was ervaring en talent. 2 zaken die je niet op school kan leren.
En ik schat in dat je al weet hoe de wind waait op het moment dat je de betreffende sollicitant al ziet.

Ik wil eens kijken of ik iets met muziek kan/wil gaan doen. Misschien snap je, en ik denk wel dat je het snapt, wat mijn insteek is. Ik wil niet leren hoe ik liedjes van anderen moet kopiëren en reproduceren; ik wil muziek leren begrijpen, en er dan volop voor gaan. Ik wil mijn emoties, mijn gevoel, in muziek kunnen leggen.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
17 nov 2022 14:12
Komisch, ik heb heel wat mensen aan het werk gehad in mijn bedrijf en werkelijkwaar nooit om een diploma of opleiding gevraagd. Het enige dat mij boeide was ervaring en talent. 2 zaken die je niet op school kan leren.
Zo ben ik ook bij mijn huidige baan aangenomen. Geen diploma's, maar gewoon geloof in mijn talenten en passen in de werksfeer. Met maar een paar man personeel is dat laatste wel heel belangrijk. Alleen werken we hier wel met andere dB dan in jouw wereldje.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Kort een opmerking over hoe lang nieuwe mensen online zijn. Bij mij staat op dit moment 'Laatst actief: 23 nov 2022 07:40' terwijl ik vanavond weer heb ingelogd. Het 'laatst actief' geeft altijd het einde van de vorige sessie weer.

Als iemand slechts kort online is geweest volgens de statistieken, heeft diegene ondertussen ingelogd en gekeken of het topic al is vrijgegeven of meegelezen, maar nog niet gereageerd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
24 nov 2022 20:25
Als iemand slechts kort online is geweest volgens de statistieken, heeft diegene ondertussen ingelogd en gekeken of het topic al is vrijgegeven of meegelezen, maar nog niet gereageerd.
Je vergeet het woordje "mogelijk". Het kan net zo goed zijn dat iemand na het plaatsen helemáál niet meer terug is geweest.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
24 nov 2022 20:26
Jablan schreef:
24 nov 2022 20:25
Als iemand slechts kort online is geweest volgens de statistieken, heeft diegene ondertussen ingelogd en gekeken of het topic al is vrijgegeven of meegelezen, maar nog niet gereageerd.
Je vergeet het woordje "mogelijk". Het kan net zo goed zijn dat iemand na het plaatsen helemáál niet meer terug is geweest.
Of dat iemand na het plaatsen wel terug is geweest, maar niet heeft ingelogd. :wink:

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier heeft ZeerPrivé meer gelijk dan Moneyman. Eén keer inloggen levert geen datum 'laatst actief' op, dan blijft die positie leeg.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
24 nov 2022 20:52
Hier heeft ZeerPrivé meer gelijk dan Moneyman. Eén keer inloggen levert geen datum 'laatst actief' op, dan blijft die positie leeg.
Onjuist. Kijk maar eens bij de topics als die nieuw geplaatst worden. Je zult zien dat daar gewoon zowel de datum van aanmaken van het profiel als de datum van "laatst actief" zichtbaar is. Dat laatste moment is bij nieuwe topics meestal een paar minuten later dan het eerste moment.

Een totaal willekeurig voorbeeld ( de eerste die ik in de rij "onbeantwoorde topics" tegenkwam) is dit profiel. En wat zien we daar?
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
19 jun 2017 13:16
Laatst actief:
19 jun 2017 13:22
Moneyman heeft hier dus meer gelijk dan Jablan.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Helaas ... ken ik de software (jaren met phpBB gewerkt) en dit is een bekend bugje. Genoeg erover ;-)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je praat tegen iemand die al jarenlang moderator en admininistrator is op meerdere phpbb-fora. Vandaar dat ik weet dat wat je schrijft gewoon onjuist is. Zoals overigens ook duidelijk te zien is.

Dus tsja, waar dat “bekende bugje” dan zit… :?:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
24 nov 2022 21:08
Helaas ... ken ik de software (jaren met phpBB gewerkt) en dit is een bekend bugje. Genoeg erover ;-)
Sorry Jablan maar het wordt nu toch echt steeds duidelijker : u kunt gewoon niet zeggen "sorry daar zat ik fout". Als u op een fout wordt gewezen begint u allerlei dingen die niet te controleren zijn en waar u geen bewijzen van leverd te spuien en allerlei doorzichtige verzinsels. Daarna altijd genoeg hierover, over onderwerp is nu wel alles gezegd of woorden met gelijke strekking.
Kunt u dan echt niet uit uw strot krijgen, sorry wat ik eerder schreef klopt NIET?

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM: ik bedoel dat als je mee leest zonder in te loggen, dat niet wordt geregistreerd, dus dat geeft geen 'laatst actief'.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
24 nov 2022 22:35
@MM: ik bedoel dat als je mee leest zonder in te loggen, dat niet wordt geregistreerd, dus dat geeft geen 'laatst actief'.
Dat klopt helemaal :wink: en daar schreef ik dus ook niets over.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
24 nov 2022 21:29
Je praat tegen iemand die al jarenlang moderator en admininistrator is op meerdere phpbb-fora. Vandaar dat ik weet dat wat je schrijft gewoon onjuist is. Zoals overigens ook duidelijk te zien is.

Dus tsja, waar dat “bekende bugje” dan zit… :?:
Gefeliciteerd, kunnen we elkaar de hand schudden. Ben je ook thuis onder de motorkap van deze software?
Bekend => Vanaf het begin is bekend, dat 'laatst actief' niet in alle gevallen correct werkt.
juliomariner schreef:
24 nov 2022 22:29
Sorry Jablan maar het wordt nu toch echt steeds duidelijker : u kunt gewoon niet zeggen "sorry daar zat ik fout". Als u op een fout wordt gewezen begint u allerlei dingen die niet te controleren zijn en waar u geen bewijzen van leverd te spuien en allerlei doorzichtige verzinsels. Daarna altijd genoeg hierover, over onderwerp is nu wel alles gezegd of woorden met gelijke strekking. Kunt u dan echt niet uit uw strot krijgen, sorry wat ik eerder schreef klopt NIET?
Dat zou ik kunnen doen, maar ...
1 Hier wil ik aangeven, dat de opmerking 'topicstarter is niet teruggeweest' op basis van aanmelding/laatst actief niet altijd klopt. Prompt wordt er weer ingegaan op een detail, niet op de hoofdopmerking.
2. Vaak zit het in mijn taalgebruik. Hetzelfde bedoelen, maar net anders dan verwacht omschrijven. Daarvoor ga ik mij nooit verontschuldigen.
3. Het 'sorry, ik zat ernaast' of 'sorry, ik ben onbeschoft bezig' zie ik hier nooit van de andere vaste forum'ers. Werkelijk nooit.
4. Ik verzin niets. Waarom zou ik mij moeten verontschuldigen voor dingen, die buiten het voorstellingsvermogen van anderen vallen?

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
<knip>
3. Het 'sorry, ik zat ernaast' of 'sorry, ik ben onbeschoft bezig' zie ik hier nooit van de andere vaste forum'ers. Werkelijk nooit.
<knip>
Ik wel, meermaals al langs zien komen. Alleen nog nooit van u,

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Dat zou ik kunnen doen, maar ...”
Dat zegt weer al genoeg :D

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

I rest my case.

Gesloten