Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

phpbb heeft al zeven jaar last van een foutief "Last active " noitificatie. De laatste keer dat er iets over geschreven werd was 13 juni 2022 dus ik mag wel aannemen dat het er op dit moment nog steeds is.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
2. Vaak zit het in mijn taalgebruik. Hetzelfde bedoelen, maar net anders dan verwacht omschrijven. Daarvoor ga ik mij nooit verontschuldigen.
Dat gebeurd niet alleen bij u, dat is redelijk vaak de oorzaak van een (onnodige) discussie. Iedereen leest en schrijft op zijn eigen manier wat er dus ook voor zorgt dat een ander het op een andere manier kan lezen. Vaak maakt de lezende partij een conclusie op zijn of haar mening wat compleet anders zou kunnen zijn als wat de schrijver bedoeld heeft.
Helaas eindigt dat wel eens met de opmerking dat er achteraf gedraaid word zodat het doel verdwenen is en een discussie niets meer met het onderwerp te maken heeft.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
Gefeliciteerd, kunnen we elkaar de hand schudden. Ben je ook thuis onder de motorkap van deze software? Bekend => Vanaf het begin is bekend, dat 'laatst actief' niet in alle gevallen correct werkt.
Ah, je begint alwéér de doelpalen te verplaatsen. Je schreef niet "dat het niet in alle gevallen correct werkt", je schreef heel stellig dat het niet werkt. En dat schreef je juist heel expliciet nadat ik zelf de nuancering "mogelijk" had aangebracht. En dat is gewoon feitelijk onjuist, zoals ik ook heb laten zien. En ja, dat doe ik op basis van inhoudelijke kennis.

Dat je dan nu zelf vervolgens als verklaring geeft dat het soms fout gaat, en dus exact bevestigt wat ik schreef en jij weerlegde, is wel heel tekenend.
Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
juliomariner schreef:
24 nov 2022 22:29
Sorry Jablan maar het wordt nu toch echt steeds duidelijker : u kunt gewoon niet zeggen "sorry daar zat ik fout". Als u op een fout wordt gewezen begint u allerlei dingen die niet te controleren zijn en waar u geen bewijzen van leverd te spuien en allerlei doorzichtige verzinsels. Daarna altijd genoeg hierover, over onderwerp is nu wel alles gezegd of woorden met gelijke strekking. Kunt u dan echt niet uit uw strot krijgen, sorry wat ik eerder schreef klopt NIET?
Dat zou ik kunnen doen, maar ...
1 Hier wil ik aangeven, dat de opmerking 'topicstarter is niet teruggeweest' op basis van aanmelding/laatst actief niet altijd klopt. Prompt wordt er weer ingegaan op een detail, niet op de hoofdopmerking.
Als dat is wat je wilt aangeven, moet je dat ook opschrijven. Wat je opschrijft is iets anders en feitelijk onjuist. Dan moet je niet klagen als je daar reacties op krijgt.
Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
2. Vaak zit het in mijn taalgebruik. Hetzelfde bedoelen, maar net anders dan verwacht omschrijven. Daarvoor ga ik mij nooit verontschuldigen.
Waar het omgaat, is dat je dingen opschrijft die onjuist zijn. Je bedoelde ook helemaal niet hetzelfde, want je gaat mij weerleggen terwijl ik juist de nuance aanbracht die jij nu zelf achteraf als excuus aanbrengt. De conclusie kan dan alleen maar zijn dat je niet goed opschrijft wat je zelf bedoelt en niet goed leest wat de ander schrijft, óf dat je achteraf draait als aangetoond wordt dat je stellingen onjuist zijn.
Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
3. Het 'sorry, ik zat ernaast' of 'sorry, ik ben onbeschoft bezig' zie ik hier nooit van de andere vaste forum'ers. Werkelijk nooit.
Dan moet je toch écht beter gaan lezen. Het gebeurt heel vaak. Niemand zit er nooit naast - echt niemand.
Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
4. Ik verzin niets. Waarom zou ik mij moeten verontschuldigen voor dingen, die buiten het voorstellingsvermogen van anderen vallen?
Dat vraagt niemand van je. Wat wél een keer fijn zou zijn, is als je gewoon zou toegeven als je aantoonbare onjuistheden hebt opgeschreven. Want juist dat is waar men zich iedere keer als het zich voordoet zo aan irriteert.
PGros schreef:
25 nov 2022 08:08
phpbb heeft al zeven jaar last van een foutief "Last active " noitificatie. De laatste keer dat er iets over geschreven werd was 13 juni 2022 dus ik mag wel aannemen dat het er op dit moment nog steeds is.
Klopt helemaal. Ik heb hier zelf in het verleden ook al het nodige over geschreven. Mede daarom nuanceerde ik de bijdrage van Jablan en voegde ik het woord "mogelijk" toe.

J. Deltoer
Berichten: 3034
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Altijd wonderlijk dat er mensen bestaan die altijd méér verstand hebben van zaken dan andere mensen en dat op echt ieder gebied. Of dat nu gaat over wetgeving, software, energie, openbaar vervoer, webwinkels, het maakt echt niet uit .

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

@Moneyman
Mogelijk gaf je aan bij het feit dat iemand helemaal niet terug is geweest.
Je vergeet het woordje "mogelijk". Het kan net zo goed zijn dat iemand na het plaatsen helemáál niet meer terug is geweest.
Je schrijft ook
Dus tsja, waar dat “bekende bugje” dan zit… :?:
Op mijn schrijven
phpbb heeft al zeven jaar last van een foutief "Last active " noitificatie. De laatste keer dat er iets over geschreven werd was 13 juni 2022 dus ik mag wel aannemen dat het er op dit moment nog steeds is.
Zeg je:
Klopt helemaal. Ik heb hier zelf in het verleden ook al het nodige over geschreven. Mede daarom nuanceerde ik de bijdrage van Jablan en voegde ik het woord "mogelijk" toe.
Maar je zegt daarvoor dat er geen bugje is.
En "mogelijk" had niets met een fout te maken.
Over doelpalen verplaatsen gesproken. Daar kan jij ook wat van. ;-)

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
25 nov 2022 08:41
In jouw profiel staat nu:

Lid geworden op:
01 feb 2021 11:33
Laatst actief:
24 nov 2022 23:14

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
25 nov 2022 08:41
Over doelpalen verplaatsen gesproken. Daar kan jij ook wat van. ;-)
Ik kan alleen maar concluderen dat de intentie achter onderstaande knipoog je ontgaan is. Geeft niks :D
Dus tsja, waar dat “bekende bugje” dan zit… :?:

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

Ik zie een vraagteken, geen knipoog.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
3. Het 'sorry, ik zat ernaast' of 'sorry, ik ben onbeschoft bezig' zie ik hier nooit van de andere vaste forum'ers. Werkelijk nooit.
Mijn excuses daarvoor, maar helaas zit ik er nooit naast. :twisted:

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
25 nov 2022 10:03
Ik zie een vraagteken, geen knipoog.
Vandaar ook de conclusie dat de intentie je is ontgaan :wink:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Techneut71 schreef:
25 nov 2022 07:53
Jablan schreef:
25 nov 2022 07:51
<knip>
3. Het 'sorry, ik zat ernaast' of 'sorry, ik ben onbeschoft bezig' zie ik hier nooit van de andere vaste forum'ers. Werkelijk nooit.
<knip>
Ik wel, meermaals al langs zien komen. Alleen nog nooit van u,
Ik niet.... een enkele keer 'ik moet mijn mening herzien', maar dat kwam dan van één persoon af. De meeste 'discussies' eindigen hier onbeslist.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

@Moneyman
O, je bedoelt dat de gebruiker een bugje heeft. Beetje vaag.
Maar Jablan schreef:
Hier heeft ZeerPrivé meer gelijk dan Moneyman. Eén keer inloggen levert geen datum 'laatst actief' op, dan blijft die positie leeg.
En jij geeft dan een voorbeeld
Een totaal willekeurig voorbeeld ( de eerste die ik in de rij "onbeantwoorde topics" tegenkwam) is dit profiel. En wat zien we daar?
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
19 jun 2017 13:16
Laatst actief:
19 jun 2017 13:22
Maar dat zegt niets want deze persoon is de volgende dag misschien wel teruggekomen en dan staat er wel iets.
Neem nu het topic: Geschil over contract met Belcentrale/Digihero
TS is hier van Gog
En dan zie je
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
12 jul 2022 16:18
Laatst actief: -
Ofwel inderdaad niet ingevuld. Dus hij heeft gelijk. Misschien met bugje, maar hier heeft hij gelijk.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je beargumenteert iets wat niet bestreden wordt...

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

Moneyman schreef:
24 nov 2022 21:03
Jablan schreef:
24 nov 2022 20:52
Hier heeft ZeerPrivé meer gelijk dan Moneyman. Eén keer inloggen levert geen datum 'laatst actief' op, dan blijft die positie leeg.
Onjuist. Kijk maar eens bij de topics als die nieuw geplaatst worden. Je zult zien dat daar gewoon zowel de datum van aanmaken van het profiel als de datum van "laatst actief" zichtbaar is. Dat laatste moment is bij nieuwe topics meestal een paar minuten later dan het eerste moment.
Dit noem jij niet bestreden worden?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De gebruikers hier zijn geen moderatoren. Er word hier iets aangekaart als feedback in de richting van de moderatie. Dan kan er een discussie komen tussen forumleden die elders wellicht een leuke bijbaan hebben, maar als ik bij Gamma werk weet ik ook niet wat de procedures en systemen bij de Praxis zijn.
Er word richting de moderatie een opmerking geplaatst, laat deze er dan op reageren als er vragen zijn of als blijkt dat er iets anders aan de hand is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
25 nov 2022 11:32
Dit noem jij niet bestreden worden?
Lees nou nog eens alles wat ik schrijf...

Ik noem Jablan's reactie onjuist omdat die ten onrechte absoluut is - in lijn met mijn andere reactie, die ook al nuanceerde. En dat toon ik aan door een voorbeeld te geven. Een voorbeeld wat overigens in lijn is met de recente nieuwe topics die ik heb gezien.

Maar goed, dit voelt niet als een discussie om te begrijpen, maar als een discussie om te weerleggen. Ik laat het hierbij, als je het nog niet begrijpt dat zij dat maar zo.

De reden van de discussie met Jablan zijn zijn onjuiste statements, die zijn nu in ieder geval weerlegd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
25 nov 2022 11:36
De gebruikers hier zijn geen moderatoren. Er word hier iets aangekaart als feedback in de richting van de moderatie. Dan kan er een discussie komen tussen forumleden die elders wellicht een leuke bijbaan hebben, maar als ik bij Gamma werk weet ik ook niet wat de procedures en systemen bij de Praxis zijn.
Er word richting de moderatie een opmerking geplaatst, laat deze er dan op reageren als er vragen zijn of als blijkt dat er iets anders aan de hand is.
Dit topic staat net als de overige topics gewoon open voor discussie, zoals ook uit de openingspost van Radar blijkt. En dat is ook vaak genoeg zinvol gebleken, als gegeven feedback op onjuiste aannames of user error blijkt te berusten.

Los hiervan behelst de bewuste betwiste opmerking überhaupt geen feedback naar de moderatie, maar dat terzijde.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
25 nov 2022 11:00
Neem nu het topic: Geschil over contract met Belcentrale/Digihero
TS is hier van Gog
En dan zie je
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
12 jul 2022 16:18
Laatst actief: -
Ofwel inderdaad niet ingevuld.
Dat zegt niet zo veel. Het komt op mij over als aannames over de software. Wie heeft daadwerkelijk in de code lopen spitten?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Een ding snap ik niet, als deze bug al jaren bekend is bij de technische gebruikers waarom past de software maker het niet aan?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
25 nov 2022 12:34
Een ding snap ik niet, als deze bug al jaren bekend is bij de technische gebruikers waarom past de software maker het niet aan?
Ja ze moeten er meer aan doen hé 🤣😂🤣😂

Gesloten