Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
22 dec 2022 11:03
. Ik heb veel te lang allerlei karren moeten trekken waarvan alle wielen op de rem zaten, het is nu tijd om eens op de bok te gaan zitten van een kar die fatsoenlijk rijdt.
Doe dat dan wel op uw eigen kar en waar u zelf de koetsier van bent ! :|

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
22 dec 2022 11:03
kuklos schreef:
22 dec 2022 10:38
Ik ze dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
Laat ik het zo zeggen: ik ben opgegroeid in een omgeving waar dat schering en inslag is. Ben al jaren uit die 'omgeving' weg, en heb intussen wel geleerd op een normale manier de discussie aan te gaan, en het 'vreemde' is: het levert per definitie aanzienlijk betere resultaten op dan vroeger.
Ik kom juist uit een omgeving waarin het tegenovergestelde het geval is, dus eerst het normale gesprek aangaan. Want fouten worden gemaakt. vandaar dat die houding me zo verbaast.
En die fouten worden inderdaad meestal het snelst en het best opgelost door gewoon een normaal gesprek aan te gaan met enkel de feiten.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je merkt het overal wel enigszins. De maatschappij verandert. Denken in oplossingen is ook vaak niet meer iets dat veel mensen doen. Mensen lijken moeilijker te doen en zich sneller aangevallen te voelen. Zelfspot en af en toe iets accepteren lijkt er bij een steeds grotere groep niet meer te zijn.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Realiseren die mensen zich niet dat als zij zelf continu fel en agressief reageren anderen dat ook naar hun toe zullen doen vraag je je af.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Het gebrek aan goede communicatie is al lang een zeer heikel punt.
Men voelt zich snel aangevallen en velen gaan gelijk in de agressie modus.
Thuis, op de werkvloer, in het verkeer etc etc.
Het met elkaar praten zie je nog maar weinig. Het komt m.i. écht ook mede door de schermpjes.
Én daarbij geen rust én geen tijd én geen bezinning en geen tolerantie noch begrip of ff wachten : nee gelijk op de bok springen.
Er heerst een grote onrust en gebrek aan tijd . Stress!!!
Zo jammer en zorgelijk dit.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
22 dec 2022 12:20
Realiseren die mensen zich niet dat als zij zelf continu fel en agressief reageren anderen dat ook naar hun toe zullen doen vraag je je af.
Nope. Dat ligt dan aan die ander.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
22 dec 2022 11:21
witte angora schreef:
22 dec 2022 11:03
. Ik heb veel te lang allerlei karren moeten trekken waarvan alle wielen op de rem zaten, het is nu tijd om eens op de bok te gaan zitten van een kar die fatsoenlijk rijdt.
Doe dat dan wel op uw eigen kar en waar u zelf de koetsier van bent ! :|
Ik heb geleerd de koetsier van velen te worden.... Juist door te overleggen trek je aan de teugels, en gaat het daarheen waar het heen moet. :wink:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

@wa bij koetsieren met paarden trek je dus niet aan de teugels als je een bepaalde kant op wilt maar laat je de teugels aan de kant waar je op wilt vieren, ontspannen (nageven) en het paard gaat dan automatisch die kant op. Als mensen nu ook eens wat makkelijker nageven h
gaan ze vanzelf die kant op.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
22 dec 2022 15:47
@wa bij koetsieren met paarden trek je dus niet aan de teugels als je een bepaalde kant op wilt maar laat je de teugels aan de kant waar je op wilt vieren, ontspannen (nageven) en het paard gaat dan automatisch die kant op. Als mensen nu ook eens wat makkelijker nageven h
gaan ze vanzelf die kant op.
Geen idee, het gezegde luidt: 'aan de teugels trekken'. Maar het zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als mensen elkaar wat meer ruimte geven. En zo moeilijk is dat niet: geef een ander gewoon wat vertrouwen, en moet je eens zien waar het heen kan gaan. En als het een verkeerde kant op gaat? Met mensen die je niet zo goed kent is het simpel: van de wagen af, en ergens anders heen.

@ fons: ik snap wat je bedoelt. Helaas kan ik er niet inhoudelijk op ingaan. Kan er veel over zeggen, maar dat wordt even te persoonlijk. Nog niet eens voor mezelf, maar voor de familie in zijn geheel.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

@moderators, is het onderwerp over het leefbaar loon zomaar verwijderd?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
04 jan 2023 16:07
@moderators, is het onderwerp over het leefbaar loon zomaar verwijderd?
Niet "zomaar" :wink:

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, dat snap ik. Maar bij mijn laatste bericht gisteravond was het nog niet ontspoord. In elk geval niet anders dan de paginas ervoor en dat kon prima in een discussietopic.

Het valt me gewoon tegen dat al die inbreng gewoon verwijderd wordt en er niets over gecommuniceerd wordt. Als ze het niet eens zijn met het onderwerp, dan is dat prima, maar zeg dat dan. Nu komt het over als censuur en dat proberen ze weer onder het tapijt te schuiven.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

Was het niet kuklos die het bericht gemeld heeft?
Die wilde het blijkbaar weg hebben.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
04 jan 2023 16:07
@moderators, is het onderwerp over het leefbaar loon zomaar verwijderd?
Ik denk eerder dat het niet lukte om het topic te sluiten. 'Dan maar weg'

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat mij betreft volkomen terecht dat het is weggehaald.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat mij betreft ook, waarom zou een consumentensite plaats moeten bieden aan waan ideeen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
04 jan 2023 18:57
Het valt me gewoon tegen dat al die inbreng gewoon verwijderd wordt en er niets over gecommuniceerd wordt. Als ze het niet eens zijn met het onderwerp, dan is dat prima, maar zeg dat dan. Nu komt het over als censuur en dat proberen ze weer onder het tapijt te schuiven.
Helemaal mee eens , graag even een toelichting, mods , bij dit soort ingrepen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, over nut en hoogte van het minimumloon wil ik best van gedachten wisselen, al is het niet echt een consumentenkwestie. Ik heb echter niet de indruk dat dat de bedoeling was van het topic.

Een korte toelichting van de moderatie, bv in dit topic, zou wel passend zijn geweest.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

DE TS van dat topic post constant allerlei laten we zeggen onrealisitische ideeen in de hoop zoveel mogelijk reuring te krijgen. Een beetje gedrag van een trol dus.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind het een topic, goed voor een discussie, maar de tegen argumenten vond ik maar zwak, vooral omdat het niet diep genoeg ging. Niks is onmogelijk, en als maar genoeg verandert is er genoeg mogelijk.
Maar dat is alleen als alle cijfers bekend zijn. Dan kan men pas zeggen wat er feitelijk mogelijk is, maar het topic is weg, dus houd het op.

Gesloten