Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Lieve mensen, alles is wel besproken voor deze ronde. Zullen we weer over gaan tot de orde van de dag met topics over belastingen, vuile was, facturen over factuurkosten, enzovoort?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Feedback op de moderatie....😉

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Straks komt de echte barmhartige samaritaan en die wist drie pagina’s of zo. 😁

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind dan persoonlijk dat dit wel heel overdreven is om op de man te noemen, na alle opmerkingen van Deltoer zelf over de meute. Als er uitgedeeld kan er ook geïncasseerd worden, in mijn ogen. En als dit niet kan op het forum dan dient de moderatie dat te beoordelen en niet iemand die daar niet toe behoort. Maar, dat is mijn mening.

En 'op de man spelen' bestaat in de praktijk veel minder dan mensen denken. Het is het in diskrediet brengen van een ander door middel van een drogreden. Vaak is die drogreden er niet eens voor nodig om mensen hier 'op de man' te laten roepen.

De drogreden in de reactie van Julio zie ik dan ook niet. Ik zie een sarcastische opmerking. En die mogen er wat mij betreft wat meer zijn op dit forum.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat dat betreft is er in al die maanden niets veranderd. Eerder is er al een discussie geweest of je een TS blind moet geloven op wat er gezegd word, of dat je eerst achter de feiten moet komen. In het eerste geval gaat het vaak om meelopers (niet kwaad bedoeld) en in de tweede plaats om hulp.
Toentertijd zijn er al discussies geweest omdat er een aantal forumleden zijn die blind varen op de woorden van een TS en er is een groep dit niet voor die woorden gaat, maar voor de werkelijkheid. In het eerste geval heeft een TS niets aan hulp en is het vaak een schreeuw om aandacht, zwartmakerij of simpelweg de waarheid niet willen zien, in het tweede geval kan een TS in zijn of haar denkwijze omgedraaid worden door de werkelijke situatie te zien. Echter zat een TS daar wel voor open moeten staan.

Deze discussie is eigenlijk een gevolg op toen. Deltoer wil graag iemand helpen op de woorden die gebruikt worden en andere forumleden gaan eerst op zoek naar de werkelijke situatie. In beide gevallen is hulp niet verkeerd, echter zal een TS niet verder komen door hulp op een foutieve vraag die hijzelf stelt.

Daar hoeft niet opnieuw een discussie op gevoerd te worden, ieder heeft daarin zijn eigen keuze.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi! Hier ontstond een lange off-topic discussie, die is verwijderd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

NeoDutchio schreef:
03 mar 2022 13:16
Wel heb ik een advies voor de moderatie. De reden van de ban wil ik het niet over hebben, dat is jullie keuze. Ook of het noodzakelijk is wil ik het niet over hebben. Maar wel over de communicatie. Jullie bannen iemand met een reden, maar dit word niet gecommuniceerd. Je moet er bij toeval achterkomen dat je uitgelogd bent en dat je niet kan inloggen. Pas na het sturen van een mail en het afwachten op een reactie krijg je te horen wat er aan de hand is. Waarom niet direct een mail sturen naar de verbande met de reden? Bij een waarschuwing krijg je een PB, maar bij een klasse erger moet je er zelf achterkomen. Wellicht als tip, ik ben niet van plan om te testen of jullie in de toekomst een mail sturen bij een ban 😉.
Dank je voor de feedback, NeoDutchio (en welkom terug!). Je hebt gelijk, we zullen voortaan een mail sturen bij een verbanning. We stuurden wel altijd uitleg over een verbanning, maar soms deden we dat via een pb - maar die kun je dan natuurlijk niet lezen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn meer hondjes die 777 heten... ;)

mark709
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mar 2022 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door mark709 »

Mark van Dam is de naam en Mark777 een gebruikersnaam

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

@moderatie: mag jullie keuze voor "beste antwoord" eraf in dit topic?

Hoewel ik uiteraard wel snap welk punt jullie wilden maken, is het irritant om iedere keer bij het openen van het topic eerst langs een door jullie keuze vastgepind (maar off-topic) bericht te moeten scrollen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u begint toch niet bij nummer 1 als u iets van dat topic wilt lezen of wilt reageren?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
07 mar 2022 16:26
Maar u begint toch niet bij nummer 1 als u iets van dat topic wilt lezen of wilt reageren?
Nee, dat dacht ik ook net :D

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
07 mar 2022 16:29
Lady1234 schreef:
07 mar 2022 16:26
Maar u begint toch niet bij nummer 1 als u iets van dat topic wilt lezen of wilt reageren?
Nee, dat dacht ik ook net :D
Maar je leest toch wel iets verder terug dan alleen de laatste reactie? Ik in ieder geval wel. Ik zit niet 24/7 te refreshen zodat ik elke keer maar 1 nieuwe reactie heb, maar zie vaak meerdere posts die nieuw zijn en dan is het idd irritant dat elke keer dat ‘beste antwoord’ er tussen zit ( dat heb je als je in je voorkeuren hebt ingesteld dat je wilt sorteren op nieuwste reactie eerst ).

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
07 mar 2022 16:34
Lowieze schreef:
07 mar 2022 16:29
Lady1234 schreef:
07 mar 2022 16:26
Maar u begint toch niet bij nummer 1 als u iets van dat topic wilt lezen of wilt reageren?
Nee, dat dacht ik ook net :D
Maar je leest toch wel iets verder terug dan alleen de laatste reactie? Ik in ieder geval wel. Ik zit niet 24/7 te refreshen zodat ik elke keer maar 1 nieuwe reactie heb, maar zie vaak meerdere posts die nieuw zijn en dan is het idd irritant dat elke keer dat ‘beste antwoord’ er tussen zit ( dat heb je als je in je voorkeuren hebt ingesteld dat je wilt sorteren op nieuwste reactie eerst ).
Eerlijk gezegd kijk ik maar heel af en toe, en dan nog alleen de laatste pagina 😊

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
07 mar 2022 16:42
angel1978 schreef:
07 mar 2022 16:34
Lowieze schreef:
07 mar 2022 16:29


Nee, dat dacht ik ook net :D
Maar je leest toch wel iets verder terug dan alleen de laatste reactie? Ik in ieder geval wel. Ik zit niet 24/7 te refreshen zodat ik elke keer maar 1 nieuwe reactie heb, maar zie vaak meerdere posts die nieuw zijn en dan is het idd irritant dat elke keer dat ‘beste antwoord’ er tussen zit ( dat heb je als je in je voorkeuren hebt ingesteld dat je wilt sorteren op nieuwste reactie eerst ).
Eerlijk gezegd kijk ik maar heel af en toe, en dan nog alleen de laatste pagina 😊
Idem hier. Het is dat iemand over 'beste antwoord' begint, had het nog nooit gezien.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
07 mar 2022 16:26
Maar u begint toch niet bij nummer 1 als u iets van dat topic wilt lezen of wilt reageren?
Nope, ik kijk alleen de ongelezen reacties. De nieuwste reactie staat (bij mijn foruminstelling) bovenaan pagina 1, en de eerstvolgende reactie is altijd het "beste antwoord". Ik moet daar dus iedere keer overheen scrollen.

Da's niet erg als het een in dat topic nuttige reactie is, maar dat is deze niet - en omdat het ook nog eens in een topic is wat steeds actueel blijft, is dat nogal zinloos en (dus) irritant.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Beste moderatie, hier even een vraag en public. Jullie gaan niet over de inhoud van de reacties, maar jullie bepalen wel of iets off-topic is. Echter, waar ligt de grens bij off-topic?
Eerder zijn er al eens discussies geweest of er sekt antwoord gegeven word op een koude vraagstelling, of dat er ook naar meer informatie gevraagd mag worden, of dat er adviezen gegeven kunnen/mogen worden.
Tijdens mijn afwezigheid heb ik genoten van de discussie in het KPN topic. Slechts 1 forumlid gaf sekt antwoord op de vraag van die TS. Tussen en met alle andere forumleden ontstond een discussie dat sekt antwoord geven op die vraag niet mogelijk was omdat de werkelijke situatie anders lag dan geschetst.
In het topic van incassokosten opvoeren als consument word een vraag gesteld waar je heel koud strak op kan antwoorden, maar waarvoor, in mijn ogen, ook gewaarschuwd moet worden dat het koud volgen van die regel ook kan inhouden dat je als consument met lege handen komt te staan. Tegen het zere been van bepaalde personen die daarop direct een confrontatie zoeken. Want je mag alleen sekt antwoorden en niets anders. Goh, het tegenovergestelde van het KPN topic.
Ondertussen is een nieuw topic geopend met als onderwerp "Winddelen Greenchoise". Er word een probleem aan de kaak gesteld en gevraagd naar meer klanten met deze ervaring. Vervolgens komt er een reactie op die niets met de vraagstelling te maken heeft. Het mag dan ineens over de voorschottarieven gaan terwijl dat niet gevraagd is.

Is het reageren op niet directe vragen (dus een waarschuwing of een "wat als") enkel voorbehouden aan bepaalde leden op dit forum en mogen ook bepaalde leden bepalen wat anderen wel of niet zouden mogen schrijven? En mocht dat zo zijn, kunnen de namen van die forumleden van vrijgegeven worden zodat hier rekening mee gehouden kan worden.

Het laatste dat de moderatie naar buiten gebracht heeft is:
Radar schreef:
06 feb 2022 18:08
Forumgebruikers botsen wel vaker over een 'praktische' versus een 'juridische' aanpak van problemen (you know who you are). Het is niet aan de moderators om te zeggen welke je moet nemen. De twee benaderingen kunnen prima naast elkaar bestaan op dit forum, mits iedereen respectvol blijft. 'Volgens wetsartikel zus en zo heb je recht op volledige compensatie inclusief rente' kan heel goed staan naast 'Met zo'n eis zou je vermoedelijk de bedrijfsleider in het harnas jagen'.
Houd voor ogen dat we hier zijn om elkaar en vraagstellers te helpen.
Maar schijnbaar ligt de toetsing bij bepaalde forumleden.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Joh...

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
07 mar 2022 17:00
Lady1234 schreef:
07 mar 2022 16:26
Maar u begint toch niet bij nummer 1 als u iets van dat topic wilt lezen of wilt reageren?
Nope, ik kijk alleen de ongelezen reacties. De nieuwste reactie staat (bij mijn foruminstelling) bovenaan pagina 1, en de eerstvolgende reactie is altijd het "beste antwoord". Ik moet daar dus iedere keer overheen scrollen.

Da's niet erg als het een in dat topic nuttige reactie is, maar dat is deze niet - en omdat het ook nog eens in een topic is wat steeds actueel blijft, is dat nogal zinloos en (dus) irritant.

Ik heb die reactie waar u naar verwijst even opgezocht. Het was overigens een reactie op een vraag van @scharrelschipper. Uiteraard had ik geen invloed op de benoeming tot “beste antwoord”. 😁

Maar echt jammer dat het u zo irriteert. Misschien komt Radar wel aan uw verzoek tegemoet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Neodutchio,

De toetsing ligt volledig bij de redactie.
Off-topic is off-topic: dus wanneer er een ander onderwerp wordt besproken of wanneer aan de vraag van de TS wordt voorbijgegaan.

Soms kan er echter een bruggetje zijn naar andere relevante informatie, een advies of een andere benadering. Uit dit dan respectvol en geef ook aan waarom dit interessant kan zijn voor de TS. De focus ligt hierbij dus vooral op de relevantie voor de TS, want die persoon heeft het topic geopend. Als een TS zelf aangeeft dat hij/zij wat heeft aan die informatie, is het dus alsnog relevant en laten we het staan. Als het echter stil blijft vanuit de TS en/of het mondt uit in een discussie tussen andere forumleden die steeds verder afwijkt van de openingsvraag, is het ook off-topic.

Groet,
Radar Internetredactie^WK

Gesloten