Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

Het is open source dus iedereen mag het aanpassen. Maar blijkbaar vindt niemand het belangrijk

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien dus een mooie taak voor Moneyman en Jablan

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
25 nov 2022 11:37
Een voorbeeld wat overigens in lijn is met de recente nieuwe topics die ik heb gezien.
Er komt net een nieuw topic van een nieuwe user online, dus gelijk maar even de profielgegevens gecheckt. En ook daar zie je wat ik beschreef.
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
24 nov 2022 15:11
Laatst actief:
24 nov 2022 15:20

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat streepje bij "laatst actief" is volgens mij een direct gevolg van een keuze bij de persoonlijke instellingen van het profiel, en geen bug.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
25 nov 2022 13:14
Dat streepje bij "laatst actief" is volgens mij een direct gevolg van een keuze bij de persoonlijke instellingen van het profiel, en geen bug.
Helemaal correct.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
25 nov 2022 13:14
Dat streepje bij "laatst actief" is volgens mij een direct gevolg van een keuze bij de persoonlijke instellingen van het profiel, en geen bug.
Het klopt dat dat ook instelbaar is via de optie "verberg mijn online status". Bij het merendeel van de gevallen is dat ook de oorzaak. Maar los daarvan is er ook een bug aanwezig (geweest?), als gevolg waarvan in enkele gevallen de status niet correct werd weergegeven.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bij nieuwe gebruikers zit er altijd een tijd tussen. Je meld je aan, je maakt een topic en je moet wachten tot het topic online komt. Dat moet eerst langs de moderatie bij nieuwe forumleden. In een eerdere test van mij zat er zo’n 19 uur tussen het maken van een topic en het zien. Dan heb je dus nu een nieuw topic, maar de gebruiker is dan gisteren online geweest om deze te maken.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vraag me af of de topics van nieuwe gebruikers altijd door de mods moeten worden vrijgegeven, hoe kan het dan anders dat de topics van de ridderklonen geplaatst worden en na een of enkele dagen door de mods worden weggehaald. Zijn wij dan slimmer dan de mods, dat wij eerder door hebben dat het Ridder is of?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
25 nov 2022 15:00
Bij nieuwe gebruikers zit er altijd een tijd tussen. Je meld je aan, je maakt een topic en je moet wachten tot het topic online komt. Dat moet eerst langs de moderatie bij nieuwe forumleden. In een eerdere test van mij zat er zo’n 19 uur tussen het maken van een topic en het zien. Dan heb je dus nu een nieuw topic, maar de gebruiker is dan gisteren online geweest om deze te maken.
Klopt. Maar dat staat ook helemaal niet ter discussie, toch?
juliomariner schreef:
25 nov 2022 15:08
Ik vraag me af of de topics van nieuwe gebruikers altijd door de mods moeten worden vrijgegeven, hoe kan het dan anders dat de topics van de ridderklonen geplaatst worden en na een of enkele dagen door de mods worden weggehaald. Zijn wij dan slimmer dan de mods, dat wij eerder door hebben dat het Ridder is of?
De vraag stellen is 'm beantwoorden :P :P

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het kan het eerste zijn of het van Gaaltje

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 nov 2022 13:27
Het klopt dat dat ook instelbaar is via de optie "verberg mijn online status". Bij het merendeel van de gevallen is dat ook de oorzaak. Maar los daarvan is er ook een bug aanwezig (geweest?), als gevolg waarvan in enkele gevallen de status niet correct werd weergegeven.
Er is een kans dat de ontwikkelaars aangeven dat het een feature is.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
25 nov 2022 13:14
Dat streepje bij "laatst actief" is volgens mij een direct gevolg van een keuze bij de persoonlijke instellingen van het profiel, en geen bug.
Dit is de bijbehorende code:

Code: Selecteer alles

if ($data['user_allow_viewonline'] || $auth->acl_get('u_viewonline'))
	{
		$last_active = (!empty($data['session_time'])) ? $data['session_time'] : $data['user_lastvisit'];
	}
	else
	{
		$last_active = '';
	}
https://github.com/phpbb/phpbb/blob/mas ... isplay.php

- Als de gebruiker heeft ingesteld dat hij wilt dat anderen dit niet zien, dan zien zij het niet.
- Als de admin de gebruiker geen rechten heeft gegeven om dit te zien, dan zien zij het niet.
- Als de variabel session_time een waarde heeft is dan wordt deze waarde gebruikt.
- Als de variabel session_time leeg is dan de waarde van de variabel user_lastvisit getoond.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Super nuttige reactie. De rechterzijde is niet te lezen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mamsel49 schreef:
12 dec 2022 12:58
Ik ben nu lid geworden van dit forum om dit aan jullie te vragen, maar ik ben 73 en weet niet of ik straks de antwoorden kan vinden, hoe dit werkt.
Hierom is deze link dus belangrijk!
search.php?search_id=egosearch

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

In het Renewi topic, zie hier wordt Renewi door de topic starter beschuldigd van sjoemelen, Maar heeft diezelfde TS geen idee hoe nu de discussie aan te gaan met het bedrijf zelf over de schijnbaar gemaakte fout.

Ik zie dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
Let wel, mijn vraag gaat niet alleen over dat topic, maar het gehele beeld dat ik steeds vaker op dit forum krijg.

Het eerste dat je toch doet is met een organisatie waar iets is misgegaan is contact met ze opnemen en dan gewoon op feiten de discussie aangaan? En pas als ze je niet meer uitkomt hier je vraag te stellen omdat je in een impasse bent geraakt?

Edit: ik heb een tweetal typefouten gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door kuklos op 22 dec 2022 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
22 dec 2022 10:38
Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen? Let wel, mijn vraag gaat niet alleen over dat topic, maar het gehele beeld dat ik steeds vaker op dit forum krijg.
Of je een brombeer aan het worden bent weet ik niet, maar ik ben het volledig met je eens ;)

De vraag is wel wat de moderatie eraan moet doen: selectie aan de poort? Lijkt me ook lastig. Of moeten wij gewoon de meldknop gebruiken "ononderbouwde beschuldigingen" en zo de mods actief erop wijzen? Dat laatste heeft als nadeel dat een dergelijk topic dankzij het trage reageren van de mods op meldingen al lang en breed kan ontsporen en (reputatie)schade kan aanrichten.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
22 dec 2022 10:56
Of je een brombeer aan het worden bent weet ik niet, maar ik ben het volledig met je eens ;)
:D
Moneyman schreef:
22 dec 2022 10:56
De vraag is wel wat de moderatie eraan moet doen: selectie aan de poort? Lijkt me ook lastig. Of moeten wij gewoon de meldknop gebruiken "ononderbouwde beschuldigingen" en zo de mods actief erop wijzen? Dat laatste heeft als nadeel dat een dergelijk topic dankzij het trage reageren van de mods op meldingen al lang en breed kan ontsporen en (reputatie)schade kan aanrichten.
Ik denk niet dat de mods iets kunnen of moeten doen, maar het was iets wat me opviel en mijns inziens beter paste in het feedback topic dan het huiskamer topic.
Ook eens met het tragereageren van de mods.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
22 dec 2022 10:38
Ik ze dat vaker dat er hoog tot zeer hoog van de toren wordt geblazen in de topic door de topic starter, maar men met het bedrijf zelf geen discussie aangaat of aan kan gaan en niet meer weet hoe normaal te communiceren. Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
Laat ik het zo zeggen: ik ben opgegroeid in een omgeving waar dat schering en inslag is. Ben al jaren uit die 'omgeving' weg, en heb intussen wel geleerd op een normale manier de discussie aan te gaan, en het 'vreemde' is: het levert per definitie aanzienlijk betere resultaten op dan vroeger. Deels hebben, in mijn beleving, meer mensen diezelfde groei meegemaakt. Tegelijkertijd zie je dat steeds meer mensen op zichzelf raken en zich niet open stellen voor anderen. Toevallig gisteren een miniscuul gebbetje gehad. De betreffende buurvrouw zal ik, als ik haar ooit nog zie, gewoon vrolijk groeten, maar ik zal er geen enkel gesprek mee aan gaan. Dat heeft geen enkel nut. Ik heb veel te lang allerlei karren moeten trekken waarvan alle wielen op de rem zaten, het is nu tijd om eens op de bok te gaan zitten van een kar die fatsoenlijk rijdt.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Soms is de oplossing van een probleem zo eenvoudig alleen omdat we een steeds korter lontje hebben escaleert een probleem al heel snel.
De manier waarop je een bedrijf met een probleem benaderd heeft al een voorspellende werking hoe de oplossing gaat vallen.
Bij de bedrijven werken ook mensen en iedereen maakt fouten. Als je er als klant dan direct met een gestrekt been ingaat kan als gevolg hebben dat het personeel van dit bedrijf als snel denkt: zak jij er even lekker in.
Met stroop vang je vliegen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
22 dec 2022 10:38
Ben ik nou zo'n oude brombeer aan het worden, of hebben steeds minder mensen kennis van normale omgangsvormen?
Weet je zeker dat je daarop een eerlijk antwoord wilt? :mrgreen:

Gesloten