Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
21 jan 2023 13:27
breien schreef:
21 jan 2023 12:54
Kan de pump up -crypto reclame hier op het forum geen permaban krijgen?
Dat kan niet, ze gebruiken accounts van andere gebruikers.
Geen idee hoe de forum software werkt, maar wellicht kunnen ze op steekwoorden dergelijke posts weigeren.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door xflorisx »

Helemaal voorkomen kun je die posten niet. Wat je wel kunt voorkomen dat ze lang blijven staan. De eerste die een dergelijke post ziet kan de post melden en een post aanmaken dat hij/zij het gemeld is. Dat zie ik nog weinig gebeuren. En als er al meerdere posten zijn geweest ga ik niet meer melden.
Als er weinig meldingen binnenkomen kan een moderator ook sneller werken. Eventueel een ogenblik in het weekend voor die heel duidelijke spamgevalletjes.

edit: ik zie dat het al zichtbaar is als het al gemeld is. Ik vind toch dat degene die dat gedaan heeft wel even een berichtje kan doen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

xflorisx schreef:
21 jan 2023 14:57
Helemaal voorkomen kun je die posten niet. Wat je wel kunt voorkomen dat ze lang blijven staan. De eerste die een dergelijke post ziet kan de post melden en een post aanmaken dat hij/zij het gemeld is. Dat zie ik nog weinig gebeuren. En als er al meerdere posten zijn geweest ga ik niet meer melden.
Als er weinig meldingen binnenkomen kan een moderator ook sneller werken. Eventueel een ogenblik in het weekend voor die heel duidelijke spamgevalletjes.
Er hoeft niet afzonderlijk gemeld te worden dat de post gemeld is, want er kan maar 1x gemeld worden, dus niet door 100 personen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Dit forum begint steeds meer op Animal Farm te lijken waarbij sommige forumleden duidelijk meer mogen dan anderen, dat toont het topic over een opleiding willen herroepen opnieuw aan.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Beste moderatie, waarom word er met 2 maten gemeten? Forumlid A zegt tegen B dat B er naast zit. Dat mag blijven staan. B geeft aan dat A er naast zit, compleet met onderbouwing en dat er zaken vergeten worden, en die reactie word wel verwijderd. Dit is nu meerdere keren in korte tijd in 2 verschillende topics gebeurd. Zijn er forumleden die, zoals Kuklos al eerder aangaf en geen reactie op komt, meer mogen dan anderen, word er minder goed gemodereerd of speelt er iets anders?
Wat heeft een TS er aan als er aantoonbaar foute adviezen gegeven worden waar niet op gereageerd mag worden? Wat heeft een TS er aan als er harde uitspraken gedaan worden aan de hand van aannames? Wat heeft een TS er aan als er doorgedramd word omdat bepaalde forumleden perse een juridische uitkomst willen hebben (al dan niet met verzonnen "waarheden") wat wil zeggen dat ze op de stoel van een rechter gaan zitten? Maar wat hebben andere forumleden er aan als er diverse vragen gesteld worden aan de moderatie en hier geen antwoorden op gegeven worden?
Waar is de herkenbaarheid van de moderatoren gebleven? Waar is überhaupt de mogelijkheid gebleven om contact te hebben met de moderatie? Waarom worden reacties verwijderd zonder een melding te geven? Waarom dreigen met een ban als niet eens verteld word wat er aan de hand is?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Soms is het goed om stil te staan bij dat je alleen controle hebt over jezelf, en jezelf af te vragen: "wat had ikzelf anders kunnen doen?"

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Splinter...balk....oog....

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

'Mijn rechten, andermans plichten'...

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het was misschien niet helemaal opgevallen, maar ik stelde een vraag aan de moderatie. Waarom daar dan op gereageerd moet worden door anderen waardoor een discussie uitgelokt word ontgaat mij. Of is dat het nieuwe doel voor 2023, discussiëren, op andermans stoel gaan zitten?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een poppenkast is dit forum geworden. Moderatie is onzichtbaar, accounts worden gehackt, de wedstrijdjes ver plassen zijn weer volop bezig.
Dit kunnen mensen toch niet meer serieus nemen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
23 jan 2023 08:30
Wat een poppenkast is dit forum geworden. Moderatie is onzichtbaar, accounts worden gehackt, de wedstrijdjes ver plassen zijn weer volop bezig.
Dit kunnen mensen toch niet meer serieus nemen.
Vergeet niet het niveau van sommigen: 'Meestèèèèr.... zij zijn groot en ik is klein en het is niet eerlijk, o nee!'

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PGros »

En de tegenpool:
Ik ben hier al langer dus ik heb gelijk en die andere moet zijn mond houden.

En forumlid A zegt iets over B en dan B iets over A. En dan wordt B verwijderd. Dat komt omdat forumlid A onder de lang aanwezige zit en direct de post van B aanmeld als aanvallend. Als ze niet gelijk krijgen gaan ze er alles aan doen om als enige over te blijven.

En het spreekwoord is: wie de schoen past trekt hem aan

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 jan 2023 09:12
Lowieze schreef:
23 jan 2023 08:30
Wat een poppenkast is dit forum geworden. Moderatie is onzichtbaar, accounts worden gehackt, de wedstrijdjes ver plassen zijn weer volop bezig.
Dit kunnen mensen toch niet meer serieus nemen.
Vergeet niet het niveau van sommigen: 'Meestèèèèr.... zij zijn groot en ik is klein en het is niet eerlijk, o nee!'
Het probleem is dat er geen meester meer is :D . Alleen een wanhopige stagiaire die af en toe zijn/haar hoofd om de hoek steekt en denkt: zoek het lekker uit

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
23 jan 2023 09:44
Alleen een wanhopige stagiaire die af en toe zijn/haar hoofd om de hoek steekt en denkt: zoek het lekker uit
Er wordt selectief gemodereerd, de momenten dat er gemodereerd wordt.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zij die zeer veelvuldig zulke ellenlange berichten opstellen waaruit blijkt dat nooit ook maar eens even nagedacht is over de teksten van een ander en alleen maar bezig zijn met hun eigen gelijk zouden hier beter niet moeten janken over de moderatie.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
23 jan 2023 10:20
Zij die zeer veelvuldig zulke ellenlange berichten opstellen waaruit blijkt dat nooit ook maar eens even nagedacht is over de teksten van een ander en alleen maar bezig zijn met hun eigen gelijk zouden hier beter niet moeten janken over de moderatie.
Het een heeft niet altijd iets met het andere te maken. Als ik 3 quotes neerzet om te laten zien hoe ver de meningen uit elkaar liggen met daaronder de tekst dat we er hier niet uit zullen komen en dat de juiste hulp al gegeven is met daaronder een quote van 1 woordje (slotje?), dan vind ik het vreemd dat dat verwijderd word.
Het gaat dus niet om ellenlange berichten, het gaat niet over het niet nadenken, het gaat niet over een eigen gelijk, maar over het feit dat berichten verwijderd worden zonder mededeling en dat contact met de moderatie niet mogelijk is.
Vandaar dat ik het hier neerzet om de moderatie op een andere manier proberen te bereiken. Niet omdat u een opmerking kan plaatsen vanuit uw eigen gedachte. U bent hierin een voorbeeld dat er gedacht word voor anderen, zelf een conclusie er uit haalt en daar op verder gaat.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Blablabla... en de wanhopige stagiaire is, denk ik, intussen naarstig op zoek naar een andere studierichting.

Heel misschien dat er nog een nieuwe 'SK' op staat, maar ik vrees eigenlijk dat de AvroTros dit forum al af heeft geschreven. Ik zie tenminste geen enkele meerwaarde voor het programma. Niet inzake het opdoen van nieuwe ideeën voor de uitzending, en niet om mensen zo gek te krijgen dat ze tóch eens gaan kijken.

Iemand nog iets van Reggie gehoord trouwens? Ze heeft al lange tijd niet gereageerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Reggie2 voor het laatst gezien op 31 okt.
Heeft zij een ban van 3 mnd, dan zou ze eind januari weer aanwezig kunnen zijn ! :wink:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waarom zou ze een ban hebben? Zo'n hooligan was ze toch niet?

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
23 jan 2023 11:11
Als ik 3 quotes neerzet om te laten zien hoe ver de meningen uit elkaar liggen met daaronder de tekst dat we er hier niet uit zullen komen en dat de juiste hulp al gegeven is met daaronder een quote van 1 woordje (slotje?), dan vind ik het vreemd dat dat verwijderd word.
Je bericht zal wel geen toegevoegde waarde hebben gehad.

Gesloten