Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Op zich kan dit forum best nuttig zijn. Ik denk dat veel consumenten wel wat hebben aan de adviezen die hier gegeven worden. Echter soms lopen de topics wat uit de hand en dààr zou actie op ondernomen moeten worden.
Het ligt niet zozeer aan degenen die advies vragen, maar meer aan degenen die advies geven en het te laks zijn van de moderatie.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

juliomariner schreef:
24 jan 2023 15:33
Allereerst excuus voor het "selectief" quoten
De wijze van "quote" kan niet door de beugel. Een citaat moet letterlijk aangeven wat iemand heeft geschreven. Hieruit mogen geen delen ongenoemd worden weggelaten en er mag ook geen tekst aan worden toegevoegd. Zie ook deze opmerking van Radar.
juliomariner schreef:
24 jan 2023 15:33
Eigenlijk was dit topic bedoelt om "tips" aan de mods te geven waar ze eventueel wat (of niet) mee gingen doen.
Dat zal, maar het is wel deel van het forum. Er wordt niet een op een met Radar gecommuniceerd.
juliomariner schreef:
24 jan 2023 15:33
Waar ziet u beledigende taal?
Je zet mij in een ongunstig daglicht in jouw berichten van 24 jan 2023 om 14:07 en 14:31. Het valt op dat de berichten van Deltoer en mijzelf zijn gemeld, en jouw bericht ongemeld is gelaten.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou heb ik de berichten niet gemeld hoewel u dat wel die suggestie wekt. Moet ik nu ook zwaar beledigd doen?
Als u infantiel al beledigend vind zult u zich irl wel constant beledigd voelen. Daarbij schrijf ik infantiel gedrag. Dat is dus niet op de persoon gericht. Daarbij vind ik het ook gewoon een kinderachtige reactie van u (niet deze reactie maar dat uitlokkende bericht gericht op Neodutcio.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

En top dat vragen oproep, dus een topic van een nieuwe gebruiker, zal TS eerst wat vragen of althans de tijd moeten moeten krijgen, voordat er een discussie ontstaat tussen de doen gebruikers. Dat hoeft zo normaal op een forum te zijn.
Answers wordt er gediscussieerd over misschien een mogelijk.
Soms lijkt een topic net een hondenbot.
Dat schrikt nieuwe gebruikers af.
Een forum kan gemaakt worden door de leden en de mods, maar kan er ook gebroken worden.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
24 jan 2023 23:06
En top dat vragen oproep, dus een topic van een nieuwe gebruiker, zal TS eerst wat vragen of althans de tijd moeten moeten krijgen, voordat er een discussie ontstaat tussen de doen gebruikers. Dat hoeft zo normaal op een forum te zijn.
Answers wordt er gediscussieerd over misschien een mogelijk.
Soms lijkt een topic net een hondenbot.
Dat schrikt nieuwe gebruikers af.
Een forum kan gemaakt worden door de leden en de mods, maar kan er ook gebroken worden.
Even een tip: lees uw reactie eens door en corrigeer waar nodig, voordat u deze verzendt.
Dat maakt het lezen voor een ander wat gemakkelijker :wink:

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
25 jan 2023 08:05
Onkruid71 schreef:
24 jan 2023 23:06
En top dat vragen oproep, dus een topic van een nieuwe gebruiker, zal TS eerst wat vragen of althans de tijd moeten moeten krijgen, voordat er een discussie ontstaat tussen de doen gebruikers. Dat hoeft zo normaal op een forum te zijn.
Answers wordt er gediscussieerd over misschien een mogelijk.
Soms lijkt een topic net een hondenbot.
Dat schrikt nieuwe gebruikers af.
Een forum kan gemaakt worden door de leden en de mods, maar kan er ook gebroken worden.
Even een tip: lees uw reactie eens door en corrigeer waar nodig, voordat u deze verzendt.
Dat maakt het lezen voor een ander wat gemakkelijker :wink:
Ik doe mijn best, elke keer, als ik het 2 keer of 3 keer nalees, dan zie ik het vak nog niet. Op de pacen laptop had ik er geen last van. Dat heeft met concentratie te maken en brainfog, ik kan er helaas niet altijd iets aan doen.

Pas vaak later als ik het lees, zie ik het pas.
Maar ik probeer er op te letten.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
24 jan 2023 18:03
J. Deltoer schreef:
24 jan 2023 16:59
Moneyman schreef:
24 jan 2023 16:24
Omdat, los van de ontwikkelingen die je terecht schetst, het een kwestie is van "wat je doet, moet je goed doen".
Dat is maar een mening. En niet alleen de uwe, maar ook de mijne. Maar dat is redelijk ouderwets van u en mij gedacht, want zo werkt het niet meer en wel om de redenen die ik schetste.
Maar dan heeft dit programma ook geen bestaansrecht meer, net als het forum. Niemand hoeft meer iets goed te doen, want we hebben het te druk met andere prioriteiten (die we ook niet goed doen, want...)
Zolang het omroepmanagement vind dat een programma bestaansrecht heeft (bijv vanwege kijkcijfers of vanwege de identiteit van het programma) zal het bestaan. Dat is niet afhankelijk of het wel of niet goed gedaan wordt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, in plaats van bij te dragen aan zinvolle maatschappelijke discussies gaat het in dit geval om geld verdienen middels een vorm van entertainment die mensen alleen maar verder uit elkaar drijft. Dat de hypocrisie de boventoon voert is ook niet erg; het gaat om geld, geld, geld.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Even vast zetten wanneer de discussie is begonnen:
22 jan 2023 20:55
We zitten nu al op de derde werkdag, en geen enkele reactie van de moderatie. Ik denk dat wel duidelijk is welke feedback er hier nodig is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
25 jan 2023 11:03
Even vast zetten wanneer de discussie is begonnen:
22 jan 2023 20:55
We zitten nu al op de derde werkdag, en geen enkele reactie van de moderatie. Ik denk dat wel duidelijk is welke feedback er hier nodig is.
25 januari 11:25u heb ik je bericht gemeld met de vraag aan de moderatie of ze überhaupt meelezen. Kijken hoe lang het gaat duren.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
25 jan 2023 11:28
witte angora schreef:
25 jan 2023 11:03
Even vast zetten wanneer de discussie is begonnen:
22 jan 2023 20:55
We zitten nu al op de derde werkdag, en geen enkele reactie van de moderatie. Ik denk dat wel duidelijk is welke feedback er hier nodig is.
25 januari 11:25u heb ik je bericht gemeld met de vraag aan de moderatie of ze überhaupt meelezen. Kijken hoe lang het gaat duren.
Heb het even nagekeken: op 2 september 2022 was de laatste reactie van @Radar in dit topic. Als ze toch niet meer reageren, kan dit topic wel op slot.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
25 jan 2023 10:33
Kortom, in plaats van bij te dragen aan zinvolle maatschappelijke discussies gaat het in dit geval om geld verdienen middels een vorm van entertainment die mensen alleen maar verder uit elkaar drijft. Dat de hypocrisie de boventoon voert is ook niet erg; het gaat om geld, geld, geld.
Natuurlijk is het een geldkwestie. Vandaar ook dat de zendtijd van zowel Radar als Kassa gehalveerd is. Ze hadden wel relatief veel kijkers, maar hoofdzakelijk ouderen en die zijn voor de adverteerders rondom deze programma's commercieel niet interessant.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan worden de “oudjes” nog wel als de “rijken” aangemerkt. :lol:

Ik kijk overigens nog maar zelden.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

ZeerPrivé schreef:
25 jan 2023 11:38
witte angora schreef:
25 jan 2023 10:33
Kortom, in plaats van bij te dragen aan zinvolle maatschappelijke discussies gaat het in dit geval om geld verdienen middels een vorm van entertainment die mensen alleen maar verder uit elkaar drijft. Dat de hypocrisie de boventoon voert is ook niet erg; het gaat om geld, geld, geld.
Natuurlijk is het een geldkwestie. Vandaar ook dat de zendtijd van zowel Radar als Kassa gehalveerd is. Ze hadden wel relatief veel kijkers, maar hoofdzakelijk ouderen en die zijn voor de adverteerders rondom deze programma's commercieel niet interessant.
Sowieso zijn er weinig reclames gericht op 'ouderen'. Eigenlijk vreemd want ze vormen een steeds grotere groep met veelal een groter vermogen/inkomen dan de jongeren.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
25 jan 2023 11:52
En dan worden de “oudjes” nog wel als de “rijken” aangemerkt. :lol:

Ik kijk overigens nog maar zelden.
De oudjes zijn rijk omdat ze op hun geld blijven zitten. :wink: Zolang hun 30 jaar oude koelkast, t.v. of wasmachine het nog doet, wordt het niet vervangen. Crèmepjes om jong en fruitig te blijven, worden ook niet meer gekocht, net als een nieuwe auto.

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kuklos schreef:
25 jan 2023 12:01
ZeerPrivé schreef:
25 jan 2023 11:38
witte angora schreef:
25 jan 2023 10:33
Kortom, in plaats van bij te dragen aan zinvolle maatschappelijke discussies gaat het in dit geval om geld verdienen middels een vorm van entertainment die mensen alleen maar verder uit elkaar drijft. Dat de hypocrisie de boventoon voert is ook niet erg; het gaat om geld, geld, geld.
Natuurlijk is het een geldkwestie. Vandaar ook dat de zendtijd van zowel Radar als Kassa gehalveerd is. Ze hadden wel relatief veel kijkers, maar hoofdzakelijk ouderen en die zijn voor de adverteerders rondom deze programma's commercieel niet interessant.
Sowieso zijn er weinig reclames gericht op 'ouderen'. Eigenlijk vreemd want ze vormen een steeds grotere groep met veelal een groter vermogen/inkomen dan de jongeren.
Maar dat vermogen bestaat vaak ook steen, oftewel hun woning. Bovendien zijn ze zuiniger dan de gewilde leeftijdsgroep 20-55. Zie mijn eerdere reactie.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
25 jan 2023 12:05
kuklos schreef:
25 jan 2023 12:01
ZeerPrivé schreef:
25 jan 2023 11:38


Natuurlijk is het een geldkwestie. Vandaar ook dat de zendtijd van zowel Radar als Kassa gehalveerd is. Ze hadden wel relatief veel kijkers, maar hoofdzakelijk ouderen en die zijn voor de adverteerders rondom deze programma's commercieel niet interessant.
Sowieso zijn er weinig reclames gericht op 'ouderen'. Eigenlijk vreemd want ze vormen een steeds grotere groep met veelal een groter vermogen/inkomen dan de jongeren.
Maar dat vermogen bestaat vaak ook steen, oftewel hun woning. Bovendien zijn ze zuiniger dan de gewilde leeftijdsgroep 20-55. Zie mijn eerdere reactie.
En minder trendgevoelig. Reclames zijn meestal gericht op nieuwe producten of varianten van een bestaand produkt. Ouderen zullen sneller iets gebruiken wat ze al jaren kennen en daar wordt zelden reclame voor gemaakt.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
25 jan 2023 12:03
Lady1234 schreef:
25 jan 2023 11:52
En dan worden de “oudjes” nog wel als de “rijken” aangemerkt. :lol:

Ik kijk overigens nog maar zelden.
De oudjes zijn rijk omdat ze op hun geld blijven zitten. :wink: Zolang hun 30 jaar oude koelkast, t.v. of wasmachine het nog doet, wordt het niet vervangen. Crèmepjes om jong en fruitig te blijven, worden ook niet meer gekocht, net als een nieuwe auto.

Tja, waarom zou je een prima werkende wasmachine vervangen? En mijn auto is ook al dertien jaar oud, maar doet het met een jaarlijkse beurt nog perfect. En die crèmes werken niet, dat weet je als je oud bent. :lol:

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik las dit, toen de petitie werd ingediend voor meer zendtijd:
“Er moet meer aandacht worden gevestigd op een jongere doelgroep, die van 20 tot 49 jaar, omdat die nu te weinig zou worden bereikt.”

Maar eerlijk, die doelgroep kijkt toch bijna geen televisie meer en zeker niet naar programma’s als Radar en Kassa.
Als ze een oplossing voor iets zoeken, kijken ze toch geen tv? Een forum kan dan nog wel eens behulpzaam zijn.
Ikzelf kijk er trouwens ook nooit meer naar :D

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat 'de' jongeren helemaal geen zin hebben in dat gespeeld verontwaardigde geleuter op tv over problemen die de hunne helemaal niet zijn. Netflix en Tiktok, dat is allemaal veel leuker en spannender. Denk ik tenminste.

Gesloten