Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door xflorisx »

Je kunt als poster wel blijven klagen over mods en Radar, maar daar snij je je zelf mee in de vingers. Als het gezeur doorgaat kan het dezelfde weg opgaan als het forum van de consumentenbond. Dan trekt men de stekker er uit.
Op dat forum was ook een groepje bezig om er een babbelforum van te maken.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

xflorisx schreef:
14 sep 2023 08:45
Je kunt als poster wel blijven klagen over mods en Radar, maar daar snij je je zelf mee in de vingers. Als het gezeur doorgaat kan het dezelfde weg opgaan als het forum van de consumentenbond. Dan trekt men de stekker er uit.
Op dat forum was ook een groepje bezig om er een babbelforum van te maken.
Volgens de Consumentenbond zelf waren de kosten om het forum draaiende te houden de reden om te stoppen.
Als je een goede moderatie hebt, stopt dat ‘gebabbel’ vanzelf.
Overigens is dit topic wel bedoeld om vragen te stellen over het forum, het heet niet voor niets Feedback op het forum.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door scontra »

BL2 schreef:
13 sep 2023 22:26
juliomariner schreef:
13 sep 2023 16:32
Precies. Met al onze goede bedoelingen, dit topic wordt allang niet meer door de mods gelezen laat staan dat ze wat met onze tips doen.
Ze willen van de vaste gebruikers af, flink en bij herhaling ontmoedigen en het probleem is zo opgelost......
Vast niet, aangezien op die groep gebruikers het forum juist draaiende blijft !

:idea: Als babbelbox is "de huiskamer" in het leven geroepen alwaar het persoonlijke dagelijkse lief en leed, indien gewenst, kan worden gedeeld.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

xflorisx schreef:
14 sep 2023 08:45
Je kunt als poster wel blijven klagen over mods en Radar, maar daar snij je je zelf mee in de vingers. Als het gezeur doorgaat kan het dezelfde weg opgaan als het forum van de consumentenbond. Dan trekt men de stekker er uit.
Op dat forum was ook een groepje bezig om er een babbelforum van te maken.
Eerlijk gezegd denk ik dat het inderdaad uiteindelijk die kant op gaat. Laten we eerlijk zijn: wat is de meerwaarde van dit forum? Zo heel veel topics worden er niet geopend, topicstarters komen vaak niet meer terug, en de vaste kliek is continue bezig met haanjesgedrag en het geregeld laten ontsporen van topics.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
14 sep 2023 10:24
Eerlijk gezegd denk ik dat het inderdaad uiteindelijk die kant op gaat. Laten we eerlijk zijn: wat is de meerwaarde van dit forum? Zo heel veel topics worden er niet geopend, topicstarters komen vaak niet meer terug, en de vaste kliek is continue bezig met haanjesgedrag en het geregeld laten ontsporen van topics.
Een forum zoals dit zou prima kunnen draaien, als er maar een goede moderatie achter zit. En er zijn natuurlijk veel meer lezers dan de mensen die hier reageren.
Overigens: Weet u waarom uw topic gisteren ineens verdween?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
14 sep 2023 11:07
Overigens: Weet u waarom uw topic gisteren ineens verdween?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Jeps. Ik had een aantal specifieke vragen gesteld. Er kwamen allerlei reacties, maar op de vragen zelf werd geen antwoord gegeven. Wel allerlei andere dingen waar ik niet om vroeg. Dus: wat mij betreft exit topic, en de moderatie was er erg snel mee. Binnen een minuut of tien.

Mochten jullie het willen weten: voor mijn gevoel krijgt de moderatie intussen ook een sik van het voortdurende ontsporen van topics. Je kunt niet zeggen dat ze niks doen: ze verwijderen iedere keer off-topic bijdragen en desnoods hele topics, en nog snel ook. Het probleem zit nu op dit moment niet in de moderatie, maar in de gebruikers.

Maar goed, na het posten van dit bericht zal me wel weer de nek gebroken worden door een aantal mensen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo nu en dan kijk ik bij de buren. De navigatie vind ik rampzalig en daardoor vind ik ook het volgen van een topic/discussie te lastig.
Maar door de veel strakkere moderatie blijven de reacties beter on topic en zijn er ook minder discussies. Dat is althans mijn indruk, maar mijn leeservaring daar is beperkt.

Ook dit forum is volgens mij gemakkelijk te redden met stevige en actieve moderatie door een of twee vaste moderators. Ik gok dat je met tweemaal per dag een uurtje corvee een heel eind komt: even bijlezen en vegen, en de boel is weer schoon. Als de boel weer goed op de rit is, wordt de tijdsinvestering vanzelf minder. (Of misschien ook niet, als er veel meer goedlopende topics komen.)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Dus als ik het goed begrijp, hebt u zelf om verwijdering van het topic gevraagd?

J. Deltoer
Berichten: 3035
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Topic ontspoort? En ik heb geeneens een bijdrage gedaan....

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ook niet, heb zelfs het hele topic niet gezien.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Dorfje »

Voor het ontsporen van een topic is geen moderatie nodig. Daar zorgen de gebruikers toch echt zelf voor. Stel jezelf de vraag is ts geholpen met mijn bijdrage voordat je je bericht verstuurt. Als het antwoord hierop nee is, verstuur het dan niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
14 sep 2023 11:15
Mochten jullie het willen weten: voor mijn gevoel krijgt de moderatie intussen ook een sik van het voortdurende ontsporen van topics. Je kunt niet zeggen dat ze niks doen: ze verwijderen iedere keer off-topic bijdragen en desnoods hele topics, en nog snel ook. Het probleem zit nu op dit moment niet in de moderatie, maar in de gebruikers.
Het is gewoon "en, en". Zowel bij de moderatie als bij de gebruikers.

Het probleem bij de moderatie is dat er geen sprake is van consistentie en transparantie. De ene keer zijn ze heel snel, de andere keer reageren ze überhaupt niet. De ene keer wordt er openbaar of per pb een toelichting gegeven, de andere keer totaal niet. De ene keer wordt er daadwerkelijk gekeken wat er aan de hand is, de andere keer totaal niet. Er is geen peil op te trekken.

Maar tegelijk is het natuurlijk óók een probleem van de gebruiker: als wij het forum keurig volgens de regels zouden gebruiken, zou de moderatie ook veel minder werk hebben.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Dorfje schreef:
14 sep 2023 11:28
Voor het ontsporen van een topic is geen moderatie nodig. Daar zorgen de gebruikers toch echt zelf voor. Stel jezelf de vraag is ts geholpen met mijn bijdrage voordat je je bericht verstuurt. Als het antwoord hierop nee is, verstuur het dan niet.
Exact dat was de reden mijn topic te laten verwijderen. Hoewel Google absoluut niet alwetend is en er daar veel ruis is, heb ik daar vele malen meer aan als aan de reacties die gegeven werden. Die waren stuk voor stuk off-topic, Netjes gezegd nog.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Dorfje schreef:
14 sep 2023 11:28
Voor het ontsporen van een topic is geen moderatie nodig. Daar zorgen de gebruikers toch echt zelf voor. Stel jezelf de vraag is ts geholpen met mijn bijdrage voordat je je bericht verstuurt. Als het antwoord hierop nee is, verstuur het dan niet.
Heb het gevoel dat 99% van de reacties meer discussies is tussen de reageerders dan dat ze nog de TS helpen met hun probleem. Reageer nog maar zelden hier omdat elk topic op hetzelfde neerkomt er komen 1-2 normale reacties waar TS wat mee kan en vervolgens 2-10 pagina's aan nutteloze discussie tussen reageerders, en vervolgens zien we de meeste TSers niet meer terug omdat het hele topic ontspoort is. Om nog maar te zwijgen over de dwaze dagkoers/ridder777 topics die over het algemeen maar 1 reactie nodig hebben "tik het in google, eerste hit is je antwoord" maar waar mensen moedwillig proberen zoveel mogelijk reacties in te gooien.

En laten we eerlijks zijn als er meer focus komt op TS en minder met onzin reacties op elkaar dan hoeven de mods ook niet alles te verwijderen en is er ook geen noodzaak om een antwoord te krijgen waarom dingen verwijdert worden. Want de meeste weten heel goed waarom reacties verdwijnen

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
14 sep 2023 11:28
Het probleem bij de moderatie is dat er geen sprake is van consistentie en transparantie.
Maar geeft ons dat dan het recht om de boel steeds weer te laten ontsporen?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

HADES2001 schreef:
14 sep 2023 11:35
Want de meeste weten heel goed waarom reacties verdwijnen
Exact. Maar het is weer eens zoeken naar een stok om mee te kunnen slaan.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel jammer dat u zo ontriefd bent in uw topic.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

HADES2001 schreef:
14 sep 2023 11:35
Heb het gevoel dat 99% van de reacties meer discussies is tussen de reageerders dan dat ze nog de TS helpen met hun probleem.
Dat gevoel heb ik ook.
De vraagstellers zijn niet geholpen met het over en weer hakketakken tussen 2 of 3 gebruikers die elkaars reacties fileren en persé hun gelijk willen halen.
Ik denk dat ze het zelfs niet eens lézen !

En wat ik ook belangrijk vind: voorgaande reacties lezen : dat voorkomt gelijksoortige antwoorden.
Wanneer één iemand het heldere antwoord heeft gegeven kun je het " plussen" +++ en klaar!

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar als je een topic begint, WA, over de ecologische voetafdruk van een vuilniszak dan kan je er toch zeker van zijn dat daar allerlei meningen over komen, serieuze en soms wat komische.

Erg vreemd om dit dan "ontsporen" te noemen en het hele topic inclusief de berichten van forumgebruikers dan maar weer gauw te laten verwijderden als je het topicverloop niet in je straatje past en daar dan maar geen melding over te doen aan dezelfde forumgebruikers !

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
14 sep 2023 11:46
HADES2001 schreef:
14 sep 2023 11:35
Heb het gevoel dat 99% van de reacties meer discussies is tussen de reageerders dan dat ze nog de TS helpen met hun probleem.
Dat gevoel heb ik ook.
De vraagstellers zijn niet geholpen met het over en weer hakketakken tussen 2 of 3 gebruikers die elkaars reacties fileren en persé hun gelijk willen halen.
Misschien moeten we gewoon accepteren dat meningen verschillen, en het daarbij laten. Het feit dat kantonrechters regelmatig worden terug gefloten door hogere rechters geeft m.i. al voldoende aan dat verschillen van inzicht er altijd zullen zijn.

Het is TS die uiteindelijk wat met de gegeven informatie moet doen. Als er geen consensus is is dat misschien jammer. Maar niemand kan enige garantie geven dat het eigen standpunt ook het standpunt is waar een ts mee geholpen is.

Gesloten