Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb het vaker gezegd : het zou schelen wanneer reageerders eerst ook de reeds geplaatste reacties even lezen.
Dat scheelt een hoop nagenoeg dezelfde reacties.
En men zou minder op elkaar moeten reageren en zich méér op de vraagsteller moeten richten.
Dat voorkomt dat ver piesen misschien en die discussies op en met elkaar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

Juist @moederslink.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vermoed dat sommige topic starters niet echt bekend zijn met hoe een forum werkt. Wellicht hebben zij het idee dat ze een “klacht” indienen bij Radar zelf en eventueel in een mail een reactie daar op zullen krijgen.
Het hoeft dus niet altijd een gebrek aan respect te zijn.
Er is overigens al meermalen geopperd om bij het openen van een nieuw topic aan te geven dat er een reactie van de TS verwacht wordt, maar Radar heeft nooit iets met deze suggestie gedaan, jammer genoeg.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kuklos schreef:
24 apr 2022 16:28
Ik vind dat er anders moet worden omgegaan met het plaatsen van topics. naar ik begrijp word bij nieuwelingen eerst door de moderators bekeken of het geplaatst mag worden en duurt het daardoor even voordat het zichtbaar is. Enigszins begrijpelijk. Maar zorg dat de systeeminstellingen dan zodanig zijn dan de topicstarter een mail krijgt zodra het topic geplaatst is.
Die tip heb ik al vaker gegeven. Zelf ooit eens een testje gedaan, het duurde 19 uur voordat het topic geplaatst werd. Dan is het niet verwonderlijk dat mensen afhaken.
moederslink schreef:
24 apr 2022 16:47
Wanneer iemand dit forum kan vinden om een topic te plaatsen, kun je ook dit forum volgen om te kijken of er gereageerd is. Daar hoeft geen mail aan te pas te komen vanuit de moderatie.
Er word wel eens gereageerd door een nieuw forumlid met de opmerking dat hij/zij het topic alweer vergeten was of dat ze wel een aantal keer gekeken hebben of het topic er al stond en na enkele uren zijn afgehaakt. Wellicht niet duidelijk genoeg dat hier een dag tussen kan zitten.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
24 apr 2022 17:46
Er is overigens al meermalen geopperd om bij het openen van een nieuw topic aan te geven dat er een reactie van de TS verwacht wordt, maar Radar heeft nooit iets met deze suggestie gedaan, jammer genoeg.
De moderators hebben wel de toezegging gedaan dat ze bij non-reactie na een paar dagen een reminder naar TS sturen. Een enkele keer is dat ook gebeurd, maar zoals met zoveel beloften van de moderatie sterven ze vaak een stille dood.
NeoDutchio schreef:
24 apr 2022 19:30
Die tip heb ik al vaker gegeven. Zelf ooit eens een testje gedaan, het duurde 19 uur voordat het topic geplaatst werd. Dan is het niet verwonderlijk dat mensen afhaken.
Weet je nog wat er daarbij aangegeven werd qua reactie/ wachttijd?

Als dat daadwerkelijk bijna een etmaal kan duren en er géén melding over gegeven wordt, snap ik wel dat men denkt "laat maar".

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Aangezien de TS van het zweetvoetjes topic waarschijnlijk een ban heeft gekregen en nu dus Lady1234 als topicstarter wordt aangeduid is het misschien handiger het hele topic te verwijderen aangezien er nou niet enorm belangrijke informatie in staat en het niet meer echt lekker leest. (alle post van de originele TS is verwijderd)

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, het is wel een pakkende openingsvraag, waarbij het verband tussen zweetvoetjes en vakantie nog even in de lucht blijft hangen. :lol:

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een aparte manier van modereren. Ik heb echt geen last van zweetvoeten. 😁

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

En weer een topic, over betalen voor een kabelaansluiting die niet gebruikt wordt, dat een geheel eigen leven gaat leiden, doordat de TS nergens meer op reageert.
Voor wie is zo’n topic dan eigenlijk nuttig, het staat vol met aannames, veronderstellingen etc. Er worden vragen gesteld om de situatie duidelijk te krijgen, maar die worden nooit beantwoord.
Kan zo’n topic dan niet beter na verloop van tijd verwijderd worden?
Hier heeft niemand iets aan.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Weg halen zou ik niet doen, wat wil gestopt moet worden is dat iedereen maar discussies over de speculaties aan gaat, dat brengt een topic niet ten goede, er moet pas verder gereageerd worden als er belangrijke vragen beantwoord zijn. In ieder geval is dat mijn mening.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
10 mei 2022 08:04
Weg halen zou ik niet doen, wat wil gestopt moet worden is dat iedereen maar discussies over de speculaties aan gaat, dat brengt een topic niet ten goede, er moet pas verder gereageerd worden als er belangrijke vragen beantwoord zijn. In ieder geval is dat mijn mening.
TS gooit een vraag op het forum en neemt niet eens de moeite om antwoorden te geven. Dan is zo’n topic toch niet de moeite meer waard om je energie en aandacht in te steken.
Een consumentenforum kan zichzelf zo toch niet serieus nemen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Je hoeft er ook geen aandacht meer aan te besteden, tot er vragen beantwoordt worden, dan kost het geen energie en zakt het naar beneden. Het is maar data.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach... kijk eens hoe mensen IRL kunnen reageren. Discussies over openingstijden van kringloopwinkels, alsof de eigenaar/manager zelf niet weet wanneer hij open is. En geloof me, in mijn vorige woonplaats waren het bijna iedere week exact dezelfde mensen met exact dezelfde discussie... Gisteren waren we hier voor het eerst op maandag aan het werk om op te ruimen, en maar liefst drie verschillende klanten die zeker wisten dat we iedere maandag open zijn... hebben we het nog niet eens over de sluitingstijd...

Ik denk dat je het halve land niet serieus kan nemen. Dit forum is er een perfecte weerspiegeling van.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
10 mei 2022 08:19
[




Een consumentenforum kan zichzelf zo toch niet serieus nemen.
Dit forum kan je ook niet serieus nemen, het zegt wel wat over jezelf als je dat wel doet.

TS is niet verplicht te antwoorden, wie weet heeft hij/zij het antwoord al gelezen en denkt dan ....ik weet het wel.
Vaak zijn de antwoorden hier zo bizar dat ik best snap dat iemand geen reactie meer plaatst.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
10 mei 2022 15:08
TS is niet verplicht te antwoorden, wie weet heeft hij/zij het antwoord al gelezen en denkt dan ....ik weet het wel.
Daar denkt de moderatie dan anders over. Niet voor niets is door Radar aangegeven dat als TS-en niet reageren, er door hun actie ondernomen wordt en het topic anders gesloten kan worden.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Natuurlijk neem ik het forum serieus, anders zou ik het niet volgen. Dat betekent overigens niet dat ik alle topics even serieus neem.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
10 mei 2022 17:44
Natuurlijk neem ik het forum serieus, anders zou ik het niet volgen. Dat betekent overigens niet dat ik alle topics even serieus neem.

Of alle forumleden. :lol:

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik heb sinds een paar dagen dat ik soms een reactie getypt heb en op verstuur klik. In plaats van bericht te plaatsen word ik door gestuurd naar een overzicht van de categorie waar het topic onder valt. Het is niet constant, maar wel vervelend de keren dat het gebeurt. Iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heb daar geen last van, dus geen idee waar het door komt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Lisa29 schreef:
10 mei 2022 18:42
Ik heb sinds een paar dagen dat ik soms een reactie getypt heb en op verstuur klik. In plaats van bericht te plaatsen word ik door gestuurd naar een overzicht van de categorie waar het topic onder valt. Het is niet constant, maar wel vervelend de keren dat het gebeurt. Iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn?
Is mij ook wel eens overkomen. Heel vervelend idd.
En vooral wanneer je onderaan je reactie typt bij " volledige bewerking & voorbeeld en verstuur " .
Ik pak nu steeds dat blauwe kopje bovenaan bij " plaats reactie " en dat gaat wél goed.(kan toeval zijn :D )
Ik kan het verder niet verklaren.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 mei 2022 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten