Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie vooral een onprofessionele moderator, die misbruik maakt van zijn positie. Het optreden is m.i. in strijd met de huisregels. Daarin staat immers beschreven dat het forum bedoeld is voor de leden om te praten/discussiëren over consumenten- en zakelijke kwesties. Daar kun je vervolgens niet mensen op aanspreken. In het topic zijn diverse leden afgestapt van het praten over de inhoud en zijn gaan praten over personen. Ik begrijp dat die mensen niet zijn aangesproken. Tot slot is het gebruik van het plaatje tactloos en onbehulpzaam.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ach, ik zie nu toch weer wat kleutergedrag.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als een dergelijke discussie op een verjaardag gebeurd, eet ik nog net even het gebakje bij de koffie op en ben ik weg. Gebeurd het een nog een keer, koop ik zelf wel het gebakje en eet dat bij mijn eigen kopje koffie op.

ZeerPrivé
Berichten: 5264
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

NeoDutchio schreef:
11 apr 2022 17:30
Radar schreef:
11 apr 2022 15:57
Het topic over de autodealer is gesloten op verzoek van de TS. Diens zaak is gelukkig opgelost.

Moneyman en NeoDutchio zijn aangesproken op hun ellenlange discussie.

Houd dit altijd in gedachten als je de drang voelt om nóg een keer te reageren.
In het topic van Liander word beweerd dat wat ik geschreven heb niet zou kloppen. Mag ik daar wel op reageren, of word dat gezien als een discussie? Ik ga namelijk uit van de bron en niet van via via of insinuaties.
Zou het kunnen dat jullie allebei gelijk hebben? Ik meen me te herinneren dat monteurs (van welk bedrijf dan ook) in de 'hoogtij' dagen van Corona alleen kwamen bij spoedeisende klussen. Maar er zijn ook periodes geweest dat Corona minder om zich heen greep (bijv. in de lente/zomer.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumleden,

We hebben besloten de discussie die gisterenavond is gestart in zijn volledigheid te sluiten. Het resulteerde in veel persoonlijke aanvallen en weinig constructieve inhoud. Dit topic is bedoeld voor feedback, dus als er gebruikers zijn die woorden gebruiken waar je het niet mee eens bent, vlag het dan vooral, maar bespreek het niet in deze topic. Wij zullen er dan naar kijken.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is ook maar net zoals het u goed uitkomt. Let wel: ik sprak u aan in mijn bericht, dat door u is verwijderd.

viewtopic.php?p=2839272#p2839272
Uw reactie per PB na de melding: "Een deel ervan is inderdaad gal spuwen, maar in het feedbacktopic kunnen we moeilijk berichten gaan verwijderen waarin de moderatie ook wordt aangesproken."

viewtopic.php?p=2839311#p2839311
In mijn melding had ik als toelichting geschreven dat dit bericht ging over individuen en dat dat tegen de regels is. U gaf als reactie: "Dat klopt helemaal. Ik vroeg u waarom u besloot om dit bericht te laten staan. Per PB antwoord u: "Dat is een terechte vraag. Het simpele feit dat dit in het feedbacktopic gebeurt. Berichten verwijderen in een topic die als feedback voor de moderatie moet dienen, schiet makkelijk in het verkeerde keelgat. Wat we in de plaats doen: aanspreken via privéberichten. Ik begrijp dat dit geen wenselijk antwoord is, maar in het feedbacktopic zijn de regels niet zo zwart-wit."

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Radar schreef:
22 apr 2022 16:51
Irrelevante discussie is verwijderd. We willen nogmaals benadrukken: mocht er iets zijn waar jullie het niet mee eens zijn, laat het dan aan de moderatie en ga NIET in discussie in dit topic. Dit is niet leuk voor de plaatser, kost ons veel tijd en maakt jullie dag ook niet beter.
Uw handelen is of was het volgende:
- Als mensen de huisregels veelvuldig overtreden dan sluit u het topic;
- U laat de beledigingen staan;
- U zegt dan de overtreders aan te spreken maar dat is de zoveelste keer en de overtreder maalt daar niet om;
- De situatie veranderd niet op een waarneembaar niveau en morgen gebeurt alles weer;
- Het gevolg is dat de mensen die gene tegen wie men te keer is gegaan wel geconfronteerd wordt met alle beledigingen die tot in lengte der jaren blijven staan en waar niet eens een weerwoord onder geplaatst kan en mag worden.

Ik kan nog wel met een lijstje van topics komen.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In al die topics zijn het 2 drammers (juridisch tegen praktisch) tegen elkaar. Geven elkaar geen duimbreed toe en iedereen die er tussenin wil zitten, dus geen van beide kanten kiest, die wordt iedere keer van dezelfde kant aangepakt.

Het ergste is nog dat er dan altijd vanuit wordt gegaan dat de openingspost een 100% waarheid is en alle vragen naar meer informatie verwateren. Zelden is een openingspost de waarheid (of de volledige info) en juist in de topics waarin jullie elkaar bijna afmaken blijkt vaak dat het verre van de waarheid (of de volledige info) was.

Wel makkelijk om dan te wijzen naar de personen, maar je doet zelf ook rare dingen. Alles tevoorschijn halen, vragen om wetsartikelen, uitspraken etc.. En dan komen er mensen met een uitspraak van een rechter die niet in jouw boekje past en dan heeft de rechter de verkeerde beslissing genomen. Zo kan ik het ook. Misschien wordt het tijd dat je accepteert dat jouw interpretatie van het recht niet de enige is en er dus daadwerkelijk een andere uitspraak uit kan komen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
22 apr 2022 17:08
Ik kan nog wel met een lijstje van topics komen.
Eerlijk gezegd, als een topic gedaan is, zal ik het niet meer lezen ook. Sterker nog: halverwege is het al oud nieuws, en ik vermoed dat de meeste topics na verloop van tijd nog maar weinig gelezen worden. En die beledigingen? Probeer er gewoon boven te staan. Kan het zijn dat dingen jou om een of andere reden meer raken dan dat het een ander zou raken?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik mis het topic van alfa ineens... niet dat ik het mis, maar ik kan het niet terugvinden. Is het verwijderd of zo?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, heel wonderlijk.

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoewel ik het eigenlijk een kinderachtige maatregel ivind maar het zal wel werken tegen de ellenlange onleesbare discussies: per gebruiker maximaal 5 of 10 reacties per topic.

kuklos
Berichten: 9726
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat het topic verwijderd is snap ik wel. Wat ik niet snap is dat ze daarover niet communiceren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
24 apr 2022 12:19
Hoewel ik het eigenlijk een kinderachtige maatregel ivind maar het zal wel werken tegen de ellenlange onleesbare discussies: per gebruiker maximaal 5 of 10 reacties per topic.
Af en toe wordt er een grens van 0 reacties per topic gesteld voor bepaalde mensen. Helaas werkt dat dus ook niet.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

witte angora schreef:
24 apr 2022 11:42
Ik mis het topic van alfa ineens... niet dat ik het mis, maar ik kan het niet terugvinden. Is het verwijderd of zo?
Ik mag aannemen als een discussie op een topic van Radar zelf op een dergelijk manier verloop zij deze topic ook weghalen. Als Radar alleen maar bijdragen wil die hun aanstaan dan kunnen ze beter stoppen met dit forum.
Als Radar graag wil dat forumleden, die meestal nuttige bijdragen leveren, afhaken dan kunnen ze het ook gewoon vragen en hoeft dat niet zo stiekem te gebeuren.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

juliomariner schreef:
24 apr 2022 12:19
Hoewel ik het eigenlijk een kinderachtige maatregel ivind maar het zal wel werken tegen de ellenlange onleesbare discussies: per gebruiker maximaal 5 of 10 reacties per topic.
Het gevolg hiervan is dat forumleden die kennis van zaken hebben afhaken en vragenstellers worden bediend met nietszeggende of onjuiste antwoorden.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het komt mij zo voor dan men met 5 of 10 reacties in een topic best zijn of haar kennis van zaken naar voren heeft kunnen brengen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
24 apr 2022 14:57
Het komt mij zo voor dan men met 5 of 10 reacties in een topic best zijn of haar kennis van zaken naar voren heeft kunnen brengen.
Vaak ligt het niet aan degene die antwoord geeft maar andere die zelf informatie toevoegen of de antwoorden ter discussie stellen. Kennis kan best in 5 of 10 reacties worden geplaatst als iedereen zich aan de feiten houdt zoals door TS is gemeld met of zonder aanvullingen door TS.
Vaak komt een TS niet meer terug omdat deze door sommige forumleden wordt gekleineerd waardoor andere weer informatie gaan aanvullen op de OP die hun het beste uitkomt of hun eigen gedachtegang onderstreept.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als er foute antwoorden gegeven worden, mogen die antwoorden best ter discussie gesteld worden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
24 apr 2022 15:20
Maar als er foute antwoorden gegeven worden, mogen die antwoorden best ter discussie gesteld worden.
Dat gebeurt ook vaak genoeg maar dat wordt door sommige anderen weer niet op prijs gesteld.

Gesloten