Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

alfatrion schreef:
24 jan 2023 14:02

Je bericht zal wel geen toegevoegde waarde hebben gehad.
Is dit nou nodig. U hebt zeer regelmatig meningsverschillen met Neodutchio die vaak totaal uit de hand lopen. Is het dan nodig om met zo'n infantiele reactie het geheel op scherp te zetten?

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
24 jan 2023 14:07
alfatrion schreef:
24 jan 2023 14:02

Je bericht zal wel geen toegevoegde waarde hebben gehad.
Is dit nou nodig. U hebt zeer regelmatig meningsverschillen met Neodutchio die vaak totaal uit de hand lopen. Is het dan nodig om met zo'n infantiele reactie het geheel op scherp te zetten?
Ik vind de opmerking best wel treffend. Ik wil niet op de man spelen, maar de ellenlange monologen om het eigen gelijk uiteen te zetten van sommigen zijn redelijk kansloos.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vind het melden van reacties in dit feedbacktopic wel een ultieme vorm van feedback... :lol:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
24 jan 2023 14:22
maar de ellenlange monologen om het eigen gelijk uiteen te zetten van sommigen zijn redelijk kansloos.
Wat dat laatste betreft ben ik het met u eens maar ik vind het niet "handig" dat 1 van de hoofdpersonen waar het telkens om gaat de ander als het ware gaat uitdagen. Ik vind dat infantiel gedrag.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
24 jan 2023 14:30
Ik vind het melden van reacties in dit feedbacktopic wel een ultieme vorm van feedback... :lol:
Zowel de reactie van Alfa als die van mij zijn inderdaad gemeld.
Tja....

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef:
24 jan 2023 14:30
Ik vind het melden van reacties in dit feedbacktopic wel een ultieme vorm van feedback... :lol:
Inderdaad en waarom de reactie van J. Deltoer nou meldenswaardig is?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

In dit topic is het onderwerp 'feedback aan de moderators'. Op dit forum kunnen we met elkaar van gedachte wisselen over het onderwerp. Voor de feedback aan de moderators wordt een bericht aangehaald waarin drie deelnemers worden aangehaalt en aangegeven is wat de juiste hulp zou zijn. In het kader van de feedback aan de moderators geef ik dus aan dat louter aanhalen van de meningen van anderen met het doel om te laten zien dat er verschil van mening is geen toegevoegde waarde heeft, omdat uit het topic reeds duidelijk is dat er verschillende meningen zijn, en dat dit ook geld voor de opmerking dat een bepaalde mening de juiste is, omdat dat als het goed is blijkt uit de reeds gegeven argumenten. Als het bericht wel een toegevoegde waarde heeft voor de discussie, dan zou dat hier aangegeven kunnen worden. Als het bericht geen toegevoegde waarde voor het onderwerp heeft, dan vraag ik mij af hoe erg het is dat het wordt verwijderd.

Het lijkt mij nergens voor nodig om beledigende taal te gaan gebruiken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 jan 2023 14:55
In het kader van de feedback aan de moderators geef ik dus aan dat louter aanhalen van de meningen van anderen met het doel om te laten zien dat er verschil van mening is geen toegevoegde waarde heeft, omdat uit het topic reeds duidelijk is dat er verschillende meningen zijn, en dat dit ook geld voor de opmerking dat een bepaalde mening de juiste is, omdat dat als het goed is blijkt uit de reeds gegeven argumenten. Als het bericht wel een toegevoegde waarde heeft voor de discussie, dan zou dat hier aangegeven kunnen worden. Als het bericht geen toegevoegde waarde voor het onderwerp heeft, dan vraag ik mij af hoe erg het is dat het wordt verwijderd.
Zodra een reactie gemeld word is dat vanuit de gedachte van de melder. Er kan een toevoeging geschreven worden en de moderator bepaald wat er gaat gebeuren. Dat, even in dit geval als voorbeeld, u meent dat de reactie geen toegevoegde waarde heeft en u dat bericht zou melden, dan is het aan de moderatie om uw mening af te wegen tegen de reactie. Mocht de moderatie dan ook van mening zijn dat de reactie geen toegevoegde waarde heeft, dan zou het ook zeer verstandig zijn om dit ook mede te delen aan diegene die de reactie geschreven heeft. Iets dat altijd gedaan is. Als je niet weet met elke reden een reactie verwijderd is, dan is het niet alleen gissen voor de poster, maar het levert ook weer andere, in mijn ogen nutteloze, reacties op van forumleden die zelf gaan invullen waarom het verwijderd is. Zoals hier dus ook weer gebeurd gezien de reacties op een vraag aan de moderatie.

Naast dat er geen bericht komt als er een reactie verwijderd word krijg je ook scheve gezichten. U meent dat mijn opsomming en de eindconclusie geen toegevoegde waarde heeft. Ik heb datzelfde idee als er een reactie komt als “ Het zal wel weer non-conform en onredelijk bezwarend zijn....”, of als er weer eens aangehaald word dat er een schip vast heeft gelegen en Corona een reden is van veel problemen. Dan word er dus met meer maten gemeten.

Dus nogmaals een oproep aan de moderatie (en alleen aan de moderatie), waarom komt er geen bericht als een reactie verwijderd word? Waarom gaat het contact zo stroef?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 jan 2023 15:15
Dus nogmaals een oproep aan de moderatie (en alleen aan de moderatie), waarom komt er geen bericht als een reactie verwijderd word? Waarom gaat het contact zo stroef?
Wat mij betreft is dit dé vraag op dit moment. Het niveau van moderatie is bedroevend momenteel. En dat leidt in de praktijk altijd tot ellende.

En dan laat ik alle juridische aspecten waarom het zonder communiceren rucksichtslos verwijderen van posts in strijd is met de wet nog maar even buiten beschouwing.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
24 jan 2023 15:15
Dus nogmaals een oproep aan de moderatie (en alleen aan de moderatie), waarom komt er geen bericht als een reactie verwijderd word? Waarom gaat het contact zo stroef?
De moderatie heeft in de afgelopen tijd heel veel berichten verwijderd. Dat kost ze al veel tijd. Als ze ieder bericht van een individuele reactie moeten voorzien, dan kost ze dat nog veel meer tijd.

Ik geef overigens niet aan dat dit bericht verwijderd had moeten worden of gemeld had moeten worden. Van bepaalde berichten kun je je afvragen hoe erg het is dat ze worden verwijderd en je tegelijk afvragen hoe erg het is als ze blijven staan.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 24 jan 2023 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

alfatrion schreef:
24 jan 2023 14:55
1. In dit topic is het onderwerp 'feedback aan de moderators'. Op dit forum kunnen we met elkaar van gedachte wisselen over het onderwerp.

2.Als het bericht wel een toegevoegde waarde heeft voor de discussie, dan zou dat hier aangegeven kunnen worden. Als het bericht geen toegevoegde waarde voor het onderwerp heeft, dan vraag ik mij af hoe erg het is dat het wordt verwijderd.

3. Het lijkt mij nergens voor nodig om beledigende taal te gaan gebruiken.
Allereerst excuus voor het "selectief" quoten Ik heb voor de duidelijkheid waar ik op wil reageren even de post van Alfatrion gedeeltelijk gequote en genummerd:
1. Eigenlijk was dit topic bedoelt om "tips" aan de mods te geven waar ze eventueel wat (of niet) mee gingen doen. Bij de opvallende afwezigheid van de mods moeten we het maar met elkaar proberen te regelen.

2. Op zich is het niet erg dat een post verwijderd wordt maar geef dan wel even aan waarom het verwijderd wordt en verwijder dan ook de reacties op die post anders wordt een topic onleesbaar.

3. Waar ziet u beledigende taal?

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, zolang niemand hier voor gecremeerde kroket wordt uitgemaakt valt het allemaal nog wel mee.

Maar één ding is zeker: de moderatie moet zich ondertussen de ogen uit de kop schamen dat er totaal niet gereageerd wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
24 jan 2023 15:33
De moderatie heeft in de afgelopen tijd heel veel berichten verwijderd. Dat kost ze al veel tijd. Als ze ieder bericht van een individuele reactie moeten voorzien, dan kost ze dat nog veel meer tijd.
Als de moderatie een topic sluit en dreigt met een ban, dan zou het wel handig zijn om de personen in kwestie te berichten dat hun berichten verwijderd zijn. Wat voor nut heeft anders die waarschuwing. En bij het berichten waarom ze iets verwijderd hebben weet je ook waarom. Is het onnodig, forumvervuiling, ongewenst gedrag, of wat dan ook.
alfatrion schreef:
24 jan 2023 15:33
Ik geef overigens niet aan dat dit bericht verwijderd had moeten worden of gemeld had moeten worden. Van bepaalde berichten kun je je afvragen hoe erg het is dat ze worden verwijderd en je tegelijk afvragen hoe erg het is als ze blijven staan.
Ik gebruikte het enkel even als voorbeeld.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
24 jan 2023 15:45

Maar één ding is zeker: de moderatie moet zich ondertussen de ogen uit de kop schamen dat er totaal niet gereageerd wordt.
Waarom? Wie weet hoe druk die mensen het hebben, hoeveel taken ze erbij hebben. Er is al m.i. terecht door sommigen hier geconstateerd dat dit forum niet meer een hoge prioriteit heeft. Dat was in de tijd van de gedupeerden van de aandelenlease anders. Toen was het nog druk bezocht. Nu alleen nog wat oudgedienden en een eendagsvlieg omdat er een probleempje is met een dropshipper of een drempel.
Het opgelicht forum is al verdwenen

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
24 jan 2023 16:18
witte angora schreef:
24 jan 2023 15:45
Maar één ding is zeker: de moderatie moet zich ondertussen de ogen uit de kop schamen dat er totaal niet gereageerd wordt.
Waarom?
Omdat, los van de ontwikkelingen die je terecht schetst, het een kwestie is van "wat je doet, moet je goed doen". En dat geldt eens te meer als je een programma bent wat als enige bestaansrecht heeft om anderen de maat te nemen op de manier waarop ze dingen doen.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
24 jan 2023 15:57
Als de moderatie een topic sluit en dreigt met een ban, dan zou het wel handig zijn om de personen in kwestie te berichten dat hun berichten verwijderd zijn.
Als het gaat om een potentiële ban, dan gaat het om meer dan alleen dat er een bericht verwijderd wordt. Ik ben het met je eens dat er veel beter gecommuniceerd moet worden aangegeven.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
24 jan 2023 16:24
Omdat, los van de ontwikkelingen die je terecht schetst, het een kwestie is van "wat je doet, moet je goed doen".
Dat is maar een mening. En niet alleen de uwe, maar ook de mijne. Maar dat is redelijk ouderwets van u en mij gedacht, want zo werkt het niet meer en wel om de redenen die ik schetste.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
24 jan 2023 16:59
Moneyman schreef:
24 jan 2023 16:24
Omdat, los van de ontwikkelingen die je terecht schetst, het een kwestie is van "wat je doet, moet je goed doen".
Dat is maar een mening. En niet alleen de uwe, maar ook de mijne. Maar dat is redelijk ouderwets van u en mij gedacht, want zo werkt het niet meer en wel om de redenen die ik schetste.
Maar dan heeft dit programma ook geen bestaansrecht meer, net als het forum. Niemand hoeft meer iets goed te doen, want we hebben het te druk met andere prioriteiten (die we ook niet goed doen, want...)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar, gezien de ingebakken instelling 'mijn rechten, jouw plichten' bij velen, zou het misschien een zegen zijn als dit soort programma's zou gaan verdwijnen. Misschien dat veel mensen na verloop van tijd eens wat realistischer gaan worden. Wat minder 'strijdbaar', en wat communicatiever. Waarna dingen gewoon na overleg veel makkelijker en sneller op kunnen worden gelost.

Gesloten