Pagina 2 van 2

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:10
door alfatrion
Ellen Zhu schreef:
08 jan 2019 12:41
voor ik ging betalen heb ik echt reis datum op 09 Jan geklikt.
Heeft u daar bewijs van?

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:13
door Moneyman
ErnieG schreef:
10 jan 2019 10:06
Je houdt hier op voordat je definitief het kaartje koopt en betaalt, maar volgens de TS gaat het daarna juist fout.
Die kans lijkt me beduidend minder groot dan de kans dat TS onbewust de verkeerde datum heeft geselecteerd.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:26
door Komkommertijd
Als ik de procedure volgde en getest... ik kon zien wat datum was en aanpassen was weer terug gaan nodig...
dus bij invoeren gewoon foutje gemaakt.

Andere hebben wel eens een site die Scrol fouten maakte maar deze niet....
De App werkte perfect en als je morgen ziek bent, kost het ook niets... gewoon vlak voor vertrek en niets printen!
Die inkt koste ook geld.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:31
door ErnieG
Moneyman schreef:
10 jan 2019 10:13
Die kans lijkt me beduidend minder groot dan de kans dat TS onbewust de verkeerde datum heeft geselecteerd.
Maar ook die inschatting ontkracht de bewering van de TS niet.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:39
door Lowieze
ErnieG schreef:
10 jan 2019 10:31
Moneyman schreef:
10 jan 2019 10:13
Die kans lijkt me beduidend minder groot dan de kans dat TS onbewust de verkeerde datum heeft geselecteerd.
Maar ook die inschatting ontkracht de bewering van de TS niet.
Inderdaad, maar als je op het forum van NS kijkt over de verkeerde datum op een e-ticket, zeggen wel alle forummers “ik heb een verkeerde datum ingevoerd, kan dit nog hersteld worden? “
Dat zegt al heel veel.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 10:54
door BL2
Tijdens het bestelproces wordt de gekozen datum duidelijk getoond, als je daar niet op let zijn de gevolgen ook voor de besteller.
In één discussie over E-tickets op het NS forum doet de moderatie wat geheimzinnig over eventuele veranderingen welke komende zijn, alsof het een groot geheim is.
Wel is duidelijk dat voorwaarde dat een geopend ticket niet retour of gewijzigd kan worden van kracht blijft.
En daarin geef ik NS ook wel weer gelijk, ivm de mogelijkheid tot fraude welke dan ontstaat.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 12:03
door Moneyman
ErnieG schreef:
10 jan 2019 10:31
Moneyman schreef:
10 jan 2019 10:13
Die kans lijkt me beduidend minder groot dan de kans dat TS onbewust de verkeerde datum heeft geselecteerd.
Maar ook die inschatting ontkracht de bewering van de TS niet.
Uiteraard niet. Net als de bewering van TS niet bewezen kan worden.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 13:00
door ErnieG
Moneyman schreef:
10 jan 2019 12:03
Uiteraard niet. Net als de bewering van TS niet bewezen kan worden.
Het ligt er maar aan hoe je dat bedoelt.
Blijkbaar heeft de TS geen concreet bewijs van wat er precies gebeurd is en dat iemand anders nog met een bewijs daarvan komt is inderdaad onwaarschijnlijk.
Maar impliciet stelt ze dat er een fout in het bestelproces zit waardoor er een ander kaartje kan worden afgegeven dan er is besteld. En met wat we hier nu weten kan dat nog steeds gewoon waar zijn.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 10 jan 2019 13:05
door BL2
Helaas is TS nog op reis, anders hadden geweten hoe het verder was gegaan met haar foutieve ticket, immers de datum van geldigheid is nu voorbij.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 11 jan 2019 06:03
door kweenie
Het is wel opmerkelijk dat dit bij honderdduizenden mensen goed gaat, op enkele menselijke fouten/vergissingen na, maar dat er juist bij TS en fout in de procedure zou zitten. Alsof er programmeurs expres in de code hebben gezet dat alleen bij TS de datum moet worden veranderd. Dat kan natuurlijk zo zijn, maar erg waarschijnlijk lijkt me dat niet. Het lijkt mij waarschijnlijker dat TS toch zelf een vergissing heeft gemaakt.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 11 jan 2019 11:18
door Moneyman
ErnieG schreef:
10 jan 2019 13:00
Moneyman schreef:
10 jan 2019 12:03
Uiteraard niet. Net als de bewering van TS niet bewezen kan worden.
Het ligt er maar aan hoe je dat bedoelt.
Blijkbaar heeft de TS geen concreet bewijs van wat er precies gebeurd is en dat iemand anders nog met een bewijs daarvan komt is inderdaad onwaarschijnlijk.
Maar impliciet stelt ze dat er een fout in het bestelproces zit waardoor er een ander kaartje kan worden afgegeven dan er is besteld. En met wat we hier nu weten kan dat nog steeds gewoon waar zijn.
Ik bedoel precies wat er staat. TS stelt dat "de computer" een fout maakt, ik stel dat ik de kans groter acht dat ze het zelf fout heeft gedaan.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 11 jan 2019 11:22
door alfatrion
Dat is ook precies wat ik denk.

Re: Treinkaart met verkeerde datum gekocht, NS wil / kan niet wijzigen

Geplaatst: 11 jan 2019 11:27
door BL2
En daarmee kunnen we, bij verder uitblijven van enige uitleg/aanvulling van TS dit topic wel afsluiten.
Alles is er wel over gezegd, voor nog veel meer leesvoer, zie het NS forum.