incassade (=syncasso) meld ontvangen gelden niet terug aan verzekeraar
Geplaatst: 15 jan 2019 14:37
Het moment dat het in Nederland verplicht werd je te verzekeren voor de zorg, heb ik de betalingen niet meer gedaan. Na 6 maanden achterstand bij de Agris moest ik voor de rechter verschijnen. De rechter vond dat een ruime verdubbeling van de kosten terecht was. Mijn polis koste me toen nog 90 euro per maand en was daar volledig mee gedekt incl. aanvullende tandarts kosten.
Hoger beroep kon pas bij een bedrag van boven de 1800 euro.
Tegen de tijd, dat het opgelopen was tot 1800 euro hield de Agris er mee op en werd ik (stil zwijgend) overgedragen aan het zilveren kruis en daarmee werd de optie niet te betalen me onmogelijk gemaakt, doordat de schuldpremie werd automatisch ingehouden op mijn loon dat ik ontvang van het UWV.
Het eindbedrag verschuldigd aan de Agris was dus 1800 euro en deze schuld is overgedragen aan Incassade. Ik ben gaan checken waarom ik direct na de rechtszaak geen zorg toeslag meer ontving, door te bellen met de belastingdienst. Daar vertelde ze me dat deels gedurende twee jaar direct aan incassade was overgemaakt en deels via het CJIB naar Incassade was gegaan. Het bedrag dat via de zorgtoeslag is binnen gehaald ligt iets boven het bedrag dat ik verschuldigd was, namelijk ruim meer 1800 euro.
Incassade heet tegenwoordig dus Syncasso en Syncasso beweert dat het voor hun niet in te zien is of dat er geld op mijn naam is binnengekomen, omdat het bedrijf van naam is gewisseld. Beetje vreemd dat het telefoonnummer ongewijzigd bleef na de naamsverandering, maar de dossiers niet meer ingekeken kunnen worden?!
Dus Incassade heeft in 2012 twee jaar lang via de belastingdienst en via het CJIB het openstaande bedrag van totaal 1800 euro
(=syncasso) ontvangen, maar meld het niet terug aan verzekeraar.
Syncasso doet vervolgens beroep op het zelfde bedrag en weet via de belastingdienst beslag leggen op de zorgtoeslag. Enige verschil was dat ik van de belastingdienst nu wel officieel een melding kreeg. Gedurende twee jaar werd er beslag gelegd op mijn zorgtoeslag, waarna ik dan de schuld zou hebben afgerond en dus betaald zou moeten hebben.. Dat was niet zo en ben gaan bellen met het Zorginstituut (voorheen CVZ) . Daar konden ze me vertellen, dat ik schuldvrij zou zijn, maar pas afgemeld kon worden als ik het bedrag van 53 euro zou overmaken aan het zilveren kruis. Dus heb ik dat met tegenzin gedaan, maar dat heeft niet geholpen, want ik zit nog altijd in de wanbetalers regeling voor de zorg. Nu heb ik vandaag naar het CAK (voorheen het zorginstituut) gebeld en daar konden ze me niets vertellen waarom ik nog niet afgemeld was. Dat kon alleen de zorgverzekeraar doen.
Zilveren kruis zegt niet van syncasso een melding te hebben gehad dat de schuld zou zijn afbetaald. Wel kon de dame van cz zilveren kruis me vertellen ik in 2012 was aangemeld voor de wanbetalers regeling en zonder afmelding in 2018 wederom was aangemeld?!
Ik kon pas worden afgemeld als ik, dit maal een bedrag van 9,05 direct aan het zilveren kruis zou hebben overgemaakt. Om meer duidelijkheid te krijgen verwees ze me weer door naar syncasso. Ondertussen wordt er al een jaar lang 98 euro per maand ingehouden op mijn loon door het deurwaardersbedrijf Bosveld te Amersfoort in opdracht van Syncasso. Dit zou dan dus de derde keer zijn dat de oorspronkelijke schuld van 1800 euro aan de Agris uit 2012 bij mij verhaald wordt.
7 jaar later betaal ik nog steeds de schuldpremie en kan niet weg bij CZ Zilveren Kruis of van polis veranderen.
Gegijzeld noem ik het.
Hebben meer mensen dezelfde ervaring met Syncasso na het niet betalen van de zorgverzekering, direct na het wettelijk verplicht werd gesteld om als Nederlander zich/haar te verzekeren voor de zorg?
Volgens mij moet ik nu eerst alsnog een officiele brief sturen naar Syncasso, met de Klacht het geld wel degelijk zou zijn geïncasseerd. Indien dat niet juist zou zijn aldus volgens Syncasso, ik dan alsnog de verrekening ter inzage wens te ontvangen, waaruit zou blijken dat ik Syncasso nog iets verschuldigd zou zijn. Syncasso is niet aangesloten bij de Deurwaarders die wel zeggen correct te handelen.
Ik kreeg de tip om naar de Kamer van Deurwaarders te stappen. Daar las ik zo snel ik toch eerst de schriftelijke procedure te volgen en dus syncasso een brief moet sturen. Pas daarna kan er pas wat mee gedaan worden, meen ik.
Hoger beroep kon pas bij een bedrag van boven de 1800 euro.
Tegen de tijd, dat het opgelopen was tot 1800 euro hield de Agris er mee op en werd ik (stil zwijgend) overgedragen aan het zilveren kruis en daarmee werd de optie niet te betalen me onmogelijk gemaakt, doordat de schuldpremie werd automatisch ingehouden op mijn loon dat ik ontvang van het UWV.
Het eindbedrag verschuldigd aan de Agris was dus 1800 euro en deze schuld is overgedragen aan Incassade. Ik ben gaan checken waarom ik direct na de rechtszaak geen zorg toeslag meer ontving, door te bellen met de belastingdienst. Daar vertelde ze me dat deels gedurende twee jaar direct aan incassade was overgemaakt en deels via het CJIB naar Incassade was gegaan. Het bedrag dat via de zorgtoeslag is binnen gehaald ligt iets boven het bedrag dat ik verschuldigd was, namelijk ruim meer 1800 euro.
Incassade heet tegenwoordig dus Syncasso en Syncasso beweert dat het voor hun niet in te zien is of dat er geld op mijn naam is binnengekomen, omdat het bedrijf van naam is gewisseld. Beetje vreemd dat het telefoonnummer ongewijzigd bleef na de naamsverandering, maar de dossiers niet meer ingekeken kunnen worden?!
Dus Incassade heeft in 2012 twee jaar lang via de belastingdienst en via het CJIB het openstaande bedrag van totaal 1800 euro
(=syncasso) ontvangen, maar meld het niet terug aan verzekeraar.
Syncasso doet vervolgens beroep op het zelfde bedrag en weet via de belastingdienst beslag leggen op de zorgtoeslag. Enige verschil was dat ik van de belastingdienst nu wel officieel een melding kreeg. Gedurende twee jaar werd er beslag gelegd op mijn zorgtoeslag, waarna ik dan de schuld zou hebben afgerond en dus betaald zou moeten hebben.. Dat was niet zo en ben gaan bellen met het Zorginstituut (voorheen CVZ) . Daar konden ze me vertellen, dat ik schuldvrij zou zijn, maar pas afgemeld kon worden als ik het bedrag van 53 euro zou overmaken aan het zilveren kruis. Dus heb ik dat met tegenzin gedaan, maar dat heeft niet geholpen, want ik zit nog altijd in de wanbetalers regeling voor de zorg. Nu heb ik vandaag naar het CAK (voorheen het zorginstituut) gebeld en daar konden ze me niets vertellen waarom ik nog niet afgemeld was. Dat kon alleen de zorgverzekeraar doen.
Zilveren kruis zegt niet van syncasso een melding te hebben gehad dat de schuld zou zijn afbetaald. Wel kon de dame van cz zilveren kruis me vertellen ik in 2012 was aangemeld voor de wanbetalers regeling en zonder afmelding in 2018 wederom was aangemeld?!
Ik kon pas worden afgemeld als ik, dit maal een bedrag van 9,05 direct aan het zilveren kruis zou hebben overgemaakt. Om meer duidelijkheid te krijgen verwees ze me weer door naar syncasso. Ondertussen wordt er al een jaar lang 98 euro per maand ingehouden op mijn loon door het deurwaardersbedrijf Bosveld te Amersfoort in opdracht van Syncasso. Dit zou dan dus de derde keer zijn dat de oorspronkelijke schuld van 1800 euro aan de Agris uit 2012 bij mij verhaald wordt.
7 jaar later betaal ik nog steeds de schuldpremie en kan niet weg bij CZ Zilveren Kruis of van polis veranderen.
Gegijzeld noem ik het.
Hebben meer mensen dezelfde ervaring met Syncasso na het niet betalen van de zorgverzekering, direct na het wettelijk verplicht werd gesteld om als Nederlander zich/haar te verzekeren voor de zorg?
Volgens mij moet ik nu eerst alsnog een officiele brief sturen naar Syncasso, met de Klacht het geld wel degelijk zou zijn geïncasseerd. Indien dat niet juist zou zijn aldus volgens Syncasso, ik dan alsnog de verrekening ter inzage wens te ontvangen, waaruit zou blijken dat ik Syncasso nog iets verschuldigd zou zijn. Syncasso is niet aangesloten bij de Deurwaarders die wel zeggen correct te handelen.
Ik kreeg de tip om naar de Kamer van Deurwaarders te stappen. Daar las ik zo snel ik toch eerst de schriftelijke procedure te volgen en dus syncasso een brief moet sturen. Pas daarna kan er pas wat mee gedaan worden, meen ik.