Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Radar
Site Admin
Berichten: 4317
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Radar » 04 feb 2019 13:40

Lekkage in je huis. Dat is balen, vooral omdat je het niet zelf kan oplossen. Dus zoek je op internet naar een gespecialiseerd bedrijf. Je komt uit bij de Lekdetectiecentrale. Die komt langs, kan de oorzaak van de lekkage niet vinden, maar vraagt wel ruim 350 euro cash af te rekenen.

Het amateuristische schaderapport wordt niet geaccepteerd door je verzekeringsmaatschappij en je zit nog steeds met je lekkage. Je voelt je zwaar getild. Radar krijgt veel klachten over de Lekdetectiecentrale. Is de werkwijze van dit bedrijf onkunde, of is er meer aan de hand?

Maandag 4 februari 2019 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Theotrucker
Berichten: 3250
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Theotrucker » 04 feb 2019 13:51

Zaken die hier langs zijn gekomen rieken sterk naar oplichting.

Nathalie33
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2019 21:11

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Nathalie33 » 04 feb 2019 21:15

Fijn om te zien dat mijn oud collega's als expertise bedrijf in radar mochten verschijnen om als nog de lekkage te vinden. Trition 🔝

kleis Broekhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2019 21:30

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door kleis Broekhuizen » 04 feb 2019 21:49

Ook wij zijn door de lekdetectiecentrale in de boot genomen. De heer Rafael van het bureau kwam, zag en verdween met de pin betaling van 365,72 euro.( 7 december 2018) en dat alles zonder een apparaat te hebben binnengebracht, laat staan gebruikt.
Wij hadden de firma benaderd omdat door een lekkage, het parket in de woonkamer bol kwam te staan en wij geen idee hadden waar de lekkage vandaan zou komen.
Meneer keek in de keuken naar de afvoer van de kraan, geen lek, keek in de toilet, geen lekkage en keek in de kast waar de verwarmingsketel zich bevind, geen lek.
De heer Rafael vroeg of er nog meer ruimtes waren, ja, de doucheruimte. Daar zag de heer Rafael dat de kit rand van de afvoer zo goed als verdwenen was. Dat was dus de oorzaak van de lekkage!
Geen apparaat is gebruikt, het rapport kregen wij een tijd daarna over de mail.
Wij zijn dan ook verbluft dat er zovelen zijn die door deze firma onheus zijn behandelt.
Met groet,
Kleis Broekhuizen

Lady1234
Berichten: 9776
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Lady1234 » 05 feb 2019 15:18

En was na de reparatie van die kit de lekkage over?

Berry56
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2019 15:31

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Berry56 » 05 feb 2019 15:39

Beste mensen,

Op 29-10-2019 heb ik een lekdetectiebedrijf laten komen ivm met een langdurige lekkage.
Nu blijkt helaas dat ik ben opgelicht. Ik heb € 650,- betaald en t lek is nog niet opgespoord.
Helaas was t van Genabeek BV. Mooie praatjes, de man erg jong, vond t erg vervelend dat ik in de buurt bleef. Elke keer kwam er iets bij wat hij 'moest' doen. Ik moest direct betalen en een rekening achteraf zou €30,- kosten.
Wat kan ik nu doen met de info?
Ik heb wel 6 telefoon nummers van dit bedrijf.

Zal ik bijlage meesturen?

groet, Berry

johnhoogendoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2019 21:09

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door johnhoogendoorn » 21 mei 2019 21:40

:oops: Conflict over gedane lekdetectie en versturen van rekeningen daarvan terwijl lekkage nooit is gevonden door dit bedrijf na 4 bezoeken. Vele vele fouten door lekdetectiebureau gemaakt en wil dat ik daarvoor betaal en dreigen nu met gerechtsdeurwaarder. Bedrijf is ook al op TV geweest bij Radar van 4-2-2019. Lekkage is zichtbaar tussen plafond en muur in keuken en in ontstane gat is een leiding zichtbaar. 14-11 1ste monteur geweest en wijst die leiding aan als schuldige maar heeft geen apparatuur bij zich voor plaatsbepaling van het lek. 2de monteur komt op 30-11 pas en zegt dat diagnose fout is en gaat allerlei andere testen doen en we krijgen daar dikke rekening van. Ik reclameer telkens op deze rekening maar terugmailen/bellen is erg moeilijk voor dit bedrijf. Conflict ontstaat al. Conclusie 2de monteur was dat gescheurde tegels is badkamer de lekkage veroorzaken. Ook in meetrapport wordt dit vermeld. Maar na lang wachten op antwoord mails zit het mij niet lekker en gaat zelf op onderzoek uit want ik twijfel aan die conclusie. En terecht. Na een tip van een vriend sluit ik de waterkraan af en ja hoor, lekkage stopt. Na water weer aangezet te hebben begint de lekkage weer. Ik dus weer mailen met bedrijf en een 3de bezoek wordt gepland. Monteur 1 komt weer op 11 januari en zegt dat monteur 2 gewoon fout zit en nutteloze testen gedaan heeft en echt zegt dat leiding lek is. Hij belt met E van Genabeek (directeur Lekdetectiecentrale) en ze stellen vast dat er een ultrasoon onderzoek nodig is. Wat al eerder door monteur 1 gezegd was om eerder te doen. Dus 4de bezoek komt monteur 2 op 16-1 weer en met ultrasoon vind hij een lek in een plafondplaat waar de leiding ook loopt. Deze door ander bedrijf op laten zoeken dmv uithakken vloer/plafondplaat en er wordt geen lekkage gevonden. Dit gemeld aan van Genabeek en gezegd rekening niet te betalen. Hij komt niet met oplossing en ik besluit bypas te laten maken. Lekkage is WEG. Ondanks dat bedrijf beterschap beloofd in de uitzending is dit heden ten dage nog geen sprake van en ik vraag me af of er niet weer eens een uitzending over dit bedrijf gemaakt kan worden.

wybo.overmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2019 21:58

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door wybo.overmeer » 17 jul 2019 22:21

Wij hebben ook een probleem met lekdetectiecentrale.
We hebben zojuist de aflevering bekeken en het is enorm herkenbaar:
[Tekst verwijderd], de monteur is binnen geweest voor minder dan een uur, heeft wat fotos gemaakt en hij heeft geen specialistisch gereedschap gebruikt. Achteraf heeft mijn vriendin 501,85 euro met de pin-pas moeten betalen op een draagbare pin-machine. Dit heeft zij ook, onder druk gedaan. Daarna is de man weggegaan. De volgende dag kregen we een factuur van 561.74 euro. We hebben daarop gereageerd, met een screenshot van de betaling en de vraag waar de 561.74 euro vandaan komt. Daar is geen reactie op gekomen.
De volgende dag kregen we het rapport, waar heel weinig in staat, vooral een beschrijving van het bedrijf en wat voor een methodes kunnen doen.
De zaak in de aflevering was echt heel herkenbaar en we balen er nu van dat we geen onderzoek vooraf naar het bedrijf hebben gedaan. Wat zijn de volgende stappen die we kunnen nemen? We willen graag een klacht in dienen en dan het liefst met een grote groep. Hoe gaan we hiermee te werk?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jul 2019 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Klaas Jan
Berichten: 1479
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 18 jul 2019 10:55

Hallo @wybo.overmeer, bij Consuwijzer staat wat u zou kunnen ondernemen https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... an-ik-doen
Als u krachten wilt bundelen dan zou u overige klagers op dit forum via een PB (persoonlijk bericht) in uw account kunnen benaderen.
Succes.

Theotrucker
Berichten: 3250
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lekdetectiecentrale: geen waterdicht verhaal

Ongelezen bericht door Theotrucker » 18 jul 2019 16:30

Groepsrechtzaken voor individuele gevallen zijn zelden effectief.
Klachten als groep hebben ook weinig effect. Zulke zaken zijn geen verminderde service of zoiets waarbij je een bedrijf op aanspreekt in de hoop dat ze veranderen. Dit is duidelijk opzettelijk dus het bedrijf denkt aan me hoela, ik heb de centen binnen.

Plaats reactie