Pagina 1 van 1

Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 16 apr 2019 14:01
door davedave
Een jaar geleden ben ik overgestapt van tele2 naar online.nl voor sneller internet. Een jaar later in februari ben ik weer overgestapt van online.nl naar ziggo voor nog sneller internet en tv en heb de overstapservice gebruikt die ziggo mij aanbood. Dit had ik beter niet kunnen doen.

Alles leek goed te gaan. Ik kreeg van online.nl een email met de bevestiging dat ik bij hen weg was en kreeg per post te horen dat ik de modem moest terugsturen. Dit heb ik gedaan. alles klaar als een klontje dacht ik.

Toen werd er plotseling nog diezelfde maand 360 euro afgeschreven van mijn bankrekening door online.nl. Ik vond dat wel vreemd en heb het laten terugstorten. Anderhalve maand later nog niks gehoord van online.nl dus ik dacht dat het waarschijnlijk een fout was.

Nu een week geleden kregen wij een brief van online.nl dat er 360 euro betaald moest worden binnen twee weken, anders ging het naar een incasso bureau. Ik heb ze gebeld en wat bleek? Ik had geen contract afgesloten voor 1 jaar maar voor 2 jaar! Stom van mij natuurlijk, ik heb het nagekeken en het bleek te kloppen, het was twee jaar.

Ok, wat nu? Ik heb maar een minimum wao uitkering en kan dit bedrag niet in een keer ophoesten. Ik heb ze weer gebeld om met hen naar een oplossing te komen. Wat heb ik allemaal geprobeerd:

1. Jullie hebben de prijs voor internet verhoogd dus ik mag onder het contract uit.

Het bleek dat dit maar kan binnen een maand nadat ze de prijsverhoging hadden ingevoerd. Het was helaas al te laat om mij hierop te beroepen.

2. Ik wil weer internet van jullie, we doen net alsof er niks gebeurd is, dan heb ik maar dubbel internet en betaal ik dus dubbel per maand een jaar lang.

Dit was niet mogelijk.

3. Ik wil een betalingsregeling met jullie treffen.

Dit was ook niet mogelijk.

4. Kan ik een maand uitstel krijgen? Ik krijg in mei vakantiegeld en dan kan ik het betalen.


Dit was ook niet mogelijk want het is alweer twee maanden geleden gebeurd en ze hadden mij meerdere keren gecontacteerd met het verzoek de eindafrekening te voldoen. (Dit is niet waar, ik heb maar een keer een brief gekregen van hen, nu precies een week geleden)

Kortom ze konden niks voor mij doen, het gaat naar een incasso bureau met de extra kosten.die dat met zich meebrengt.

In het verleden heb ik met elk bedrijf, ELK bedrijf een betalingsregeling kunnen treffen als ik in de problemen kwam. Online.nl is de enigste tot nu toe waar dat niet mogelijk is. Slechte service dus. Ze hadden mij ook wel even kunnen waarschuwen dat ik nog een contract had voor minstens een jaar.

U bent gewaarschuwd.

Wat ik nu nog ga proberen is online.nl een brief te sturen want het juridisch loket mailde mij oa het volgende:
De rechtbank Groningen heeft eerder beslist dat het in rekening brengen van het resterende abonnementstermijn onredelijk bezwarend is. Dit betekent niet dat de abonnee geen schadevergoeding hoefde te betalen, maar dat de hoogte van de schadevergoeding werd gematigd tot de helft van het resterende abonnementskosten.

Ik adviseer u om met de uitspraak van de Groningen https://uitspraken.rechtspraak.nl/#zoek ... =Relevance schriftelijk het standpunt in te nemen richting Online.nl dat het beding in de algemene voorwaarden onredelijk bezwarend is en dat de hoogte van de schadevergoeding daardoor te hoog is.
Ik hoop dat het in ieder geval mogelijk is om met het incasso bureau tot een bevredigende oplossing te komen.

bedankt voor het lezen.

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 16 apr 2019 17:45
door NeoDutchio
Een betalingsregeling is een gunst, geen verplichting. Echter hebt u zelf de boete gestorneerd en zelf ook geen contact opgenomen. U blijft dus dubbel in gebreke en dan is het niet vreemd dat de eisende partij geen water bij de wijn wil doen.
Nu maar wel hopen dat ze mee willen gaan in de genoemde uitspraak. En anders zal het heel snel ergens geld lenen worden om zo van de schuld af te komen.

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 16 apr 2019 18:11
door davedave
je hebt gelijk neodutchio.

maar ik wou even laten weten dat online.nl contact op heeft genomen met mij en dat we een oplossing hebben gevonden. ik neem gewoon weer internet van hen. ik krijg zelfs sneller internet en de eerste drie maanden 10 euro korting!

ben erg blij dat het is opgelost.

bedankt online.nl!

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 16 apr 2019 18:27
door Bob Schurkjens
En hoe zit het nou met Ziggo? Daar heeft u nu toch ook een contract mee?

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 16 apr 2019 18:54
door Theotrucker
Ziggo zal wel in het volgende topic komen.? Ziggo wil afkoopsom?

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 16 apr 2019 19:37
door davedave
nee, ik neem beide abonnementen. een kabelinternet en een adsl internet, na een jaar neem ik alleen tv af van ziggo. wel even goed kijken hoe lang het ziggo contract loopt. :)

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 19 apr 2019 16:09
door smb
Let op wifi snelheid bij Online.nl ligt aanmerkelijk lager dan waarvoor je betaalt.
Ik kwam niet hoger dan 27mb terwijl ik voor 50mb betaalde.
Bij nieuwe provider zit ik gemiddeld boven de 40mb.

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 19 apr 2019 16:18
door Cro
smb schreef:
19 apr 2019 16:09
Let op wifi snelheid bij Online.nl ligt aanmerkelijk lager dan waarvoor je betaalt.
Ik kwam niet hoger dan 27mb terwijl ik voor 50mb betaalde.
Bij nieuwe provider zit ik gemiddeld boven de 40mb.
Je betaald niet voor de wifi snelheid bij een Internet provider.

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 19 apr 2019 16:54
door Costnix
Het kan best wel zo zijn het ene modem communiceert beter met de wifistick als de andere.

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 13 jul 2019 21:11
door davedave
ik wou even zeggen dat ziggo de prijzen omhoog heeft gedaan en ik daardoor onder het contract uit kan. Dat heb ik gedaan zonder problemen.

Heb nu tv van ziggo en internet van online met een snelheid van 80Mbps

ben erg blij dat het nu allemaal is opgelost.

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 13 jul 2019 21:22
door Lady1234
Dan hebt u dus echt mazzel gehad.

Re: Hoge rekening van Online.nl na overstap

Geplaatst: 13 jul 2019 21:33
door davedave
ja dat heb ik zeker. :)