DHL. Onjuiste bezorging

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kingswood
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2007 10:36

DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door Kingswood » 15 mei 2019 15:09

Het door mij verzonden pakket, is bezorgd bij de afzender (mijn buren omdat ik niet thuis was) ipv aan de geadresseerde.
Vervolgens moet ik dat zelf oplossen (opnieuw versturen) ipv dat DHL haar verantwoording neemt door het verkeerd bezorgde pakket op te halen en alsnog goed te bezorgen.
Voor wat betreft terugbetaling van de door mij gemaakte verzendkosten (ingevuld restitutieformulier gemaild aan [email protected]), krijg ik geen reactie.
Het zou DHL gesierd hebben als niet alleen de verzendkosten zouden worden vergoed, maar tevens een compensatie voor al het extra werk:
- Alle extra tijd en werk voor de communicatie.
- De koper van mijn pakket gerust blijven stellen.
- Opnieuw een label aanmaken.
- Iemand zoeken met een printer om het voor mij af te drukken.
- Iemand vragen om het pakket bij het servicepunt af te geven (ik ben zelf moeilijk ter been).
- Etc.
DE OPLOSSING
Het pakket had al lang door de bezorger opgehaald moeten zijn, en bezorgd bij de afzender. Een bosje bloemen voor zowel afzender als geadresseerde zou geen kwaad kunnen.

Lady1234
Berichten: 10179
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 mei 2019 15:16

Wij sturen nooit bloemen.

berndv
Berichten: 6963
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door berndv » 15 mei 2019 15:36

Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Het door mij verzonden pakket, is bezorgd bij de afzender (mijn buren omdat ik niet thuis was) ipv aan de geadresseerde.
En op de adressticker staat daadwerkelijk het juiste adres van de juiste geadresseerde? Misschien een domme vraag van mij, maar u heeft niet per ongeluk afzender en ontvanger omgewisseld?
Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Voor wat betreft terugbetaling van de door mij gemaakte verzendkosten (ingevuld restitutieformulier gemaild aan [email protected]), krijg ik geen reactie.
Wanneer heeft u dit bericht gestuurd?
Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Het zou DHL gesierd hebben als niet alleen de verzendkosten zouden worden vergoed, maar tevens een compensatie voor al het extra werk:
Als u "schade" wilt claimen zult u die kosten concreet moeten maken.

fonsflons
Berichten: 1277
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door fonsflons » 15 mei 2019 16:17

Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Het door mij verzonden pakket, is bezorgd bij de afzender (mijn buren omdat ik niet thuis was) ipv aan de geadresseerde.
U verstuurd een pakket maar uw buren zijn de afzender? Dat snap ik niet?
Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Vervolgens moet ik dat zelf oplossen (opnieuw versturen) ipv dat DHL haar verantwoording neemt door het verkeerd bezorgde pakket op te halen en alsnog goed te bezorgen.
Als het bij de afzender ligt (uw buren) dan is het toch makkelijker om dit even zelf op te halen ipv DHL op te laten halen en naar u te laten versturen. Wat overigens niet mogelijk is als uw buren de afzender zijn.

Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
Het zou DHL gesierd hebben als niet alleen de verzendkosten zouden worden vergoed, maar tevens een compensatie voor al het extra werk:
- Alle extra tijd en werk voor de communicatie.
- De koper van mijn pakket gerust blijven stellen.
- Opnieuw een label aanmaken.
- Iemand zoeken met een printer om het voor mij af te drukken.
- Iemand vragen om het pakket bij het servicepunt af te geven (ik ben zelf moeilijk ter been).
- Etc.
Tsja....dit kan het beste als een goed gevoel voor humor opgevat worden.
Kingswood schreef:
15 mei 2019 15:09
DE OPLOSSING
Het pakket had al lang door de bezorger opgehaald moeten zijn, en bezorgd bij de afzender. Een bosje bloemen voor zowel afzender als geadresseerde zou geen kwaad kunnen.
U lijkt het verschil tussen afzender en ontvanger niet te begrijpen. Een pakket moet niet bij de afzender, (dat bent u...of de buurman?) maar bij de ontvanger afgeleverd te worden.

Kingswood
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 dec 2007 10:36

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door Kingswood » 15 mei 2019 18:50

berndv: En op de adressticker staat daadwerkelijk het juiste adres van de juiste geadresseerde? Misschien een domme vraag van mij, maar u heeft niet per ongeluk afzender en ontvanger omgewisseld?
- Ja, het pakket is juist geadresseerd. Het bewijs hiervan heb ik als gevolg van de verkeerde bezorging, in eigen handen.
Bij "To" staat de geadresseerde en bij "From" staat de afzender (mijn eigen adresgegevens).
berndv: Wanneer heeft u dit bericht gestuurd?
- Op 8 mei heb ik de klacht bij DHL neergelegd, én door middel van hun eigen restitutieformulier, mijn geld terug gevraagd. Tot nog toe (15 mei) geen enkele reactie hierop.
berndv: Als u "schade" wilt claimen zult u die kosten concreet moeten maken.
- Dat wordt inderdaad altijd verlangd. Echter weet iedereen dat er altijd onaantoonbare kosten zijn en dat het allemaal een hoop tijd kost. Zie het als een tegemoetkoming voor al het gedoe dat je er mee hebt.

fonsflons: Graag eerst de klacht goed lezen, alvorens zo belachelijk te reageren. Blijkbaar leest u net zo goed als dat DHL dat doet.

renewouters
Berichten: 3294
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door renewouters » 15 mei 2019 18:57

Kingswood schreef:
15 mei 2019 18:50

Bij "To" staat de geadresseerde en bij "From" staat de afzender (mijn eigen adresgegevens).

Hoe staat dit erop? Op 1 adressticker, of From groot in het midden en To kleiner in een hoek?

snuffel1
Berichten: 3381
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door snuffel1 » 15 mei 2019 19:29

Er vanuit gaande dat u wel bekend bent met de manier van adressering kan het ook zo zijn dat de ontvanger het pakket niet heeft accepteert, niet binnen de afhaaltermijn heeft afgehaald of de adressering foutief is geweest, in zo'n geval gaat het pakket retour afzender en is omdat u niet thuis was bij de buren afgeleverd.

fonsflons
Berichten: 1277
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: DHL. Onjuiste bezorging

Ongelezen bericht door fonsflons » 15 mei 2019 20:13

Mijn reactie kan belachelijk gevonden worden, maar de openingspost is ook erg onduidelijkheid en staat vol fouten.

Daarnaast snap ik ook niet dat als u het pakket reeds een week in bezit heeft en nog niet opnieuw verstuurd heeft wel een vergoeding vanwege de vertraging en het gerust stellen van de ontvanger verwacht. Die paar euro voor het opnieuw verzenden kan het probleem toch niet zijn? De afhandeling van die eerste fout komt later wel. Uit principe wachten tot DHL het op komt halen (wat niet gaat gebeuren) en dan wel reppen over de bezorgdheid van de ontvanger?

Plaats reactie