Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
André Eizinga

Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 16:15

MODERATOR-EDIT: De fotograaf in kwestie heeft gereageerd op dit onderwerp. Lees de reactie hier.

Dit is mijn ervaring met een fotograaf. Vanaf deze kant wil ik waarschuwen voor de praktijken van deze fotograaf. Mijn partner heeft via een aanbieding gebruik gemaakt van een fotoshoot. Over deze shoot was zij niet tevreden en heeft dit kenbaar gemaakt richting deze fotograaf. Op deze inhoudelijk klacht kwam geen bevredigend antwoord en beide partijen konden er niet uit komen. Dit gebeurt natuurlijk vaker. Mijn partner besluit dan maar om haar verlies te nemen en heeft om toch nog een bevredigend gevoel aan deze vervelende situatie over te houden een negatieve review geplaatst over deze fotograaf. Je zou denken dat het hiermee klaar is of dat het betreffende bedrijf alsnog contact met je opneemt om tot een oplossing te komen maar niks is minder waar….

Naar aanleiding van deze review wordt mijn partner bedreigt, ze ontvangt telefoontjes midden in de nacht, er worden foto’s van onze kinderen random geplaatst op het internet. De werkgever van mijn partner is benaderd, ze laat vrienden berichten sturen met de meest verschrikkelijk berichten en er wordt gedreigd met het doen van aangifte….. Aangifte nee dat is wat wij nu gaan doen. Zij noemt dit smaad en laster terwijl hier sprake is van een negatieve ervaring met een bedrijf, en het recht van elke burger om zijn ervaring met een bedrijf te delen. Vanaf deze kant wil ik dan ook iedereen waarschuwen. PAS OP met deze fotograaf, wanneer je in conflict komt met deze vrouw is zij tot alles in staat en schuwt niets!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2019 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd

Re: Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 10 aug 2019 16:40

En zij mag als ze dit ontdekte hier haar kant van het verhaal schrijven.

Ook het taalgebruik en of het redelijk is zal bepalen of een Review geloofwaardig is.
Geen ervaring met deze persoon maar er zijn ook soms lastige klanten.

Maar als de fotograaf U zo bewijsbaar bedreigde is klacht wegens smaad en laster mogelijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 16:44

André Eizinga schreef:
10 aug 2019 16:15
Zij noemt dit smaad en laster terwijl hier sprake is van een negatieve ervaring met een bedrijf, en het recht van elke burger om zijn ervaring met een bedrijf te delen.
Wat je wel of niet geschreven hebt zeg je er niet bij. Mensen hebben inderdaad het recht om hun mening te geven, maar... dat is natuurlijk wel aan grenzen gebonden. Of jullie wel of niet over die grenzen heen zijn gegaan is voor ons niet na te gaan.

Leuk dat je mensen op dit forum voor deze fotograaf waarschuwt, maar zonder onderbouwing is het ook hier smaad en laster, en sowieso niet toegestaan op dit forum.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 16:50

Ook leuk dat je exact dit bericht in het gastenboek van mevrouw plaatst. Helaas is het zaterdagmiddag, ze heeft dus nog niet gereageerd.

http://www.fotoellis.nl/index.php/gastenboek

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 10 aug 2019 16:51

En al zeker niet toegestaan met de naam en plaats erbij.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 16:53

Op de pagina kun je werk van deze fotograaf bekijken. Ik vind het er heus niet verkeerd uitzien.

Is het plaatsen van foto's van jouw kinderen op haar pagina haar antwoord op jullie beschuldigingen? Zo van: mensen, kijk en oordeel zelf?

marnix

Ongelezen bericht door marnix » 10 aug 2019 16:59

witte angora schreef:
10 aug 2019 16:50
Ook leuk dat je exact dit bericht in het gastenboek van mevrouw plaatst. Helaas is het zaterdagmiddag, ze heeft dus nog niet gereageerd.

en dit plaatsen mag wel?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 10 aug 2019 17:02

Ik zie dit ontaarden in een ouderwetse................. Vul maar in.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 10 aug 2019 18:01

Er moet wel meer gezegd zijn door U, redelijkerwijze gesproken, want als al die reacties van de fotograaf echt zijn, dan is er meer gebeurd. U zal zeker méér gezegd hebben .......... Enne, wat was de reden dat u niet tevreden was?
Laatst gewijzigd door mahadma op 10 aug 2019 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 18:16

Bij mij staat de review op 10 augustus 2019, 14.08

16again

Ongelezen bericht door 16again » 10 aug 2019 18:25

witte angora schreef:
10 aug 2019 16:50

En bij die reactie staan 5 sterren, tevreden klant dus

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 10 aug 2019 18:57

Je krijgt 35 digi bestanden/foto's + 4 x A4 = 20 x 30 cm afdruk voor € 35,00 inclusief btw. Zeker met kleine(re) (en mogelijk nog niet luisterende kids qua leeftijd), kinderen of babies mag je blij zijn dat er 4 echt goede foto's uit een serie komen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 10 aug 2019 19:03

En toch als je naar de foto's kijkt lijkt het wel een reclamecampagne. Het ziet goed uit en van die prijs is niets verkeerd te zeggen.
Rembrandt had er destijds al problemen mee dat de klant niet tevreden was met de nachtwacht!

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay » 10 aug 2019 19:04

Zie graag de redactie terug van de fotograaf
Elk verhaal heeft twee kanten.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid » 10 aug 2019 19:25

Misschien de fotograaf even linkje sturen naar dit topic, zodat we de andere kant ook horen....

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 10 aug 2019 19:48

Wat mij verbaast, Andre , is dat uw partner dus niet tevreden was ( dat kan natuurlijk ) en besluit haar verlies te nemen , maar dan wel een negatieve review plaatst om nog een bevredigend gevoel over te houden .....uit wraak dan maar ? Je verlies dus niet nemen? :x
Daarmee blokkeer je m.i. gelijk iedere opening tot een bevredigende oplossing en is het dus juist niet klaar .
Integendeel , zoals blijkt is dat het begin van over en weer vervelend gedrag.

Waarom was uw partner niet tevreden en waarom kwamen zij er in 1e instantie niet uit?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 10 aug 2019 20:43

moederslink schreef:
10 aug 2019 19:48
...maar dan wel een negatieve review plaatst om nog een bevredigend gevoel over te houden .....uit wraak dan maar ? :roll: ......
Natuurlijk. En dat is dan ook dezelfde reden waarom dit topic wordt gestart: het forum als schandpaal.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 20:58

Komkommertijd schreef:
10 aug 2019 16:40

Ook het taalgebruik en of het redelijk is zal bepalen of een Review geloofwaardig is.

Maar als de fotograaf U zo bewijsbaar bedreigde is klacht wegens smaad en laster mogelijk.
Het lijkt me goed dat de fotograaf een reactie geeft, aangezien deze al een tijd uit blijft en wij ook graag een reactie tegemoet zien. Een negatieve recensie schrijven doe ik niet op basis van ontevredenheid of wraak.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 21:00

André Eizinga schreef:
10 aug 2019 20:58
Komkommertijd schreef:
10 aug 2019 16:40

Het lijkt me goed dat de fotograaf een reactie geeft, aangezien deze al een tijd uit blijft en wij ook graag een reactie tegemoet zien. Een negatieve recensie schrijven doe ik niet op basis van ontevredenheid of wraak.
Misschien is het voor de fotograaf ook weekend, André, en heeft ze dit nog helemaal niet gezien? Bovendien weet ze waarschijnlijk niet eens van het bestaan van dit topic, dus hoe kan ze er op reageren?

En als het niet uit ontevredenheid of wraak is, waarvoor is deze negatieve recensie dan bedoeld?

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 10 aug 2019 21:05

Van de site van de fotografe is het artikel gewist, dus is het nu bekend. Alleen de link naar het forum misschien niet.

Gesloten