Ongewenste reclame Postcode Loterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Info & Postfilter is al aangemeld, dat gaat op naam.

Dus met jou naam komt er niet, maar "De Bewoners Van" daar aanmelden lukte niet .
Meerdere buren klagen over deze Spam in brievenbus.
99% heeft Nee Nee sticker en de enige zonder kreeg ook geen huis aan huis reclame meer.
Maar de loterijen en bedrijven die reclame sturen zoals een ZZPer die nog studeerde zit er ook bij.
Bedrijf aan huis en via KVK kreeg die ook veel rommel.

De baksteen van Ridder 777, paste niet door brievenbus, houten planken wel en daar zit het opgeplakt.
gewoon naar antwoord nummer en adres van afzender is leesbaar.
Ze hebben daar nu voldoende voor leuk kampvuur!

Jullie vergeten blijkbaar dat vele Tijdschriften kregen van Hobby en Studie en dat kan net erin bij sommige.
Vergeet niet dat er vaak in 1 huis meerdere studenten wonen, en in de zomermaanden tijdelijk 0 bewoners.

Ook de brieven en pasje volgende jaar, enkele laten nu al post naar hun ouders sturen.....
4 personen is regel maar geen controle op.... met 8 is het betaalbaar wonen en op papier bij je ouders blijven.

Sinds augustus 2015 alle zooi terug sturen, de op naam maar Overleden erop en ook dat gaat soms door.
Ook Ex bewoners van voor 2013 en hun Incasso brieven die alleen maar dreigen en nooit een beloofde Deurwaarder sturen.
Ze houden aan 't laatste adres en hoe kom je daar vanaf.

Naast spoorloze Nederlanders ook Buitenlandse studenten die al afgestudeerd terug zijn gegaan.
Hoe stop je nutteloze post want de van vorige bewoners is al erg genoeg.

En de brievenbus service, zodra volgende jaar iemand die er permanent woonde zijn Master haalde gaat die ook weg.
Hij gaat gluren, sorteren en rest retour afz.... heeft hij stempel voor!

Naast de overlast voor deze 90% studenten TU Delft is het ook verspilling van goede doelen die loterijen beloven!
Druk en Porto is ook niet gratis ondanks korting voor grote hoeveelheden!
Hiermee worden dus ook alle deelnemers die naast de loterij ook het goede doel denken te steuren gedupeerd.


En als de Post NL bezorger dit weg pleurde is deze strafbaar en kan werkloos worden.
Afhankelijk wie er loopt gaat er al veel gelijk retour afz op deze manier.....
Ik vermoed dat vele Nederlanders hier zich aan ergeren...
En misbruik van " Aan de Bewoners van" verbieden zou al veel ellende schelen.

Mijn echte vraag is dan ook;
Hoe voorkom je na zo duidelijk melden met jou adres nog leesbaar dat ze ondanks de zware planken
methode dat ze die lezen en dit adres eruit halen?

De " Pleur Op" zoals Mark Rutte ooit als uitspraak gebruikte is blijkbaar niet voldoende.
En als ze op naam willen bezorgen, naast de bel staan vaak de naam.
Alleen is dat vaak een pseudoniem, en nu blijkt dat Wubbo Ockels daar ook woonde!
Net als Archimedes en zo....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

k2p schreef:
06 jun 2020 00:56
Ja, er is een juridische route. En met een beetje geluk houd je er zelfs geld aan over,
Hoeveel geluk weet ik niet precies, maar de kans is groter dan dat je de loterij wint ;)

Zorg eerst dat je goed staat bij Infofilter/Postfilter. Zie verder deze uitspraak:
https://jure.nl/BO3254
Ik zal deze naar alle bewoners van sturen, maar dan via Whats App... die zit zelden vol.
Als je voor meerdere woningen dit doet word dat file voor de rechtbank en die zit al overvol.

En elke 3 jaren nogmaals verlengen en aanmelden Post filter is eigenlijk een onzin maatregel.
je dwingt mensen dan elke 3 jaren iets te doen omdat bedrijven geen retour post met geen interesse en andere teksten niet
verwerken.... dit kan leuk worden als ze bij elke fout €1000,- per brief kunnen claimen!

Wel kost deze rechtszaak en elke fout dan vele trouwe spelers veel geld, dus het goede doel gaat straks naar Studenten?

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Ik heb ditzelfde probleem gehad en een medewerker vd klantenservice vertelde mij toen dat ze adres bestanden opkopen van bedrijven.

Steeds als ik mijn adres liet verwijderen kreeg ik weer nieuwe post van ze.
Het bleek dat een gratis gids die ik van een winkel ontving mijn gegevens steeds doorstuurde naar de loterij.
Toen heb ik die gids opgezegd en was het probleem verholpen.

Wellicht sta jij ook ergens aangemeld waar je gegevens aan de loterij worden verkocht?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gebruik nooit de verhuisservice van PostNL. Die schuiven jouw adresgegevens door aan derden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b8ce3782/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze echt adressen inkopen, doorverkopen is voor hun risico.

Doe nu de melding bij Postfilter.
Samen met alle overige aanwezigen gedaan + briefje in brievenbus met oproep!
Wel zitten hier vele Studenten in 1 woning dus vele verhuisberichten bij Post NL.

De Claim van €1000,- dan moet ik dus als beide hier boven gelijk hebben ze erg veel betalen?
Ik wist niet dat een Loterij zo goed in uitbetalen is.

Bedankt voor de doorverkopers van adressen, en dat zij zonder te kijken die telkens blind gaan invoeren.


Of loop ik nu het risico dat ze straks gaan klagen dat ze zo weinig "Aan de Bewoners van" nog ontvangen.

BerLow1258
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 sep 2016 09:04

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door BerLow1258 »

Helaas is de gewone brievenbus niet meer de enige brievenbus waar ongewenste reclame binnen komt. Is er ook een mogelijkheid om zonder extra te betalen van ongewenste reclame af te komen op sociale media of de digitale mailbox?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zoiets als een adblocker en een goed spamfilter?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik las ergens vd week dat Caroline Tensen maar liefst 2.5 ton(!) per jaar ' verdient ' door haar ' deelname' .
Ik vind die post in de bb ook vet irritant, maar ik gooi het gelijk bij het oud papier en denk er verder geen seconde meer aan.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik wil van digitale spam onderscheid maken tussen 2 categorieën.

1, spam van het bedrijf. Bedrijven zijn verplicht om een link toe te voegen waar je kunt uitschrijven voor reclame. Eventueel kan je ook de mail blokkeren.

2, spam van net bedrijven die net alsof doen dat hun van een bedrijf zijn. Vaak zijn het criminelen die uit zijn op creditcard gegevens, bank gegevens of persoonlijke gegevens.
Sommige hebben ook een link waarmee je kunt uitschrijven. Doe dit NIET, door op de link te drukken weten hun dat mailadres actief is en gelezen wordt. Hierdoor krijg je nog meer mails. Ook het blokkeren heeft geen tot weinig nut omdat hun vaak een andere mailadres aanmaken.


sociale media sturen reclame voor naar je cookies te kijken. Je kunt cookies verwijderen, hierdoor ga je andere reclame zien. Daarnaast maken ze een profielschets, door je woonplaats, leeftijd, groepen die je volgt, likes die je geeft maken hun een voorspelling wat je leuk vindt.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door Jablan »

Aanvulling op Seinhuis:
1 De afmeldmogelijkheid staat op het poststuk.
2 Bij spam in de mailbox helpt uitschrijven, maar soms moet je meerdere keren uitschrijven voordat het echt stopt.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ongewenste reclame Postcode Loterij

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nog een aanvulling, op Facebook moet je eens in de privacy instellingen kijken en daar alles heel strak te zetten. Sommige instellingen zitten goed verborgen en soms wordt je meerdere keren gevraagd of je het echt wil aanpassen. Blijf ook daarin volhouden. FB krijgt natuurlijk betaald voor elke advertentie en heeft natuurlijk liever niet dat je de instellingen zo strak zet.
Ik krijg bijna geen spam meer op mijn facebook.

Gesloten