Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

sacredfour schreef:
18 mei 2020 07:54
Saldodipje beroept zich op wanprestatie van dit boetebeding in de geldleenovereenkomst en is van mening hierdoor recht te hebben op een schadevergoeding. (de boete in geval er geen garant is gevonden)

De boete clausule in de alg. Voorwaarden van Saldodipje is een boetebeding. Het is wel een boetebeding dat Saldodipje zelf in verband brengt met schadevergoeding, in tegenstelling tot een boetebeding dat moeten worden gezien als een stok achter de deur om de contractanten te verplichten de overeenkomst te eerbiedigen. Dit laatste betekend meestal dat het boetebedrag geen onderdeel mag uitmaken van de winst die de betreffende onderneming maakt.
Kan Saldodipje bewijs leveren van schade?

Nee dat kunnen ze niet!

De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies heeft Saldodipje al herhaalde malen verzocht dit bewijs te leveren voor een aantal mensen die de stichting bijstaat. Saldodipje kan of wil hier geen antwoord op geven.
Graag hoor ik van mensen die een boete hebben gekregen en deze betaald hebben, waarna ze gewoon weer een lening aangeboden hebben gekregen.
Verder meldt deze wanpraktijken van Saldodipje bij de AFM. Ik hoop dat ze dan haast gaan maken met de rechtszaak tegen Saldodipje.

Jordyvl
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2020 18:27

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Jordyvl »

Lekker zaken doen met zulke gasten als je ze niet kan terug betalen zonder boete.

Dus het beste kun je in zo'n geval binnen 2 weken het geld terug overmaken (+ de rente) op het rekeningnummer waarvan je het kreeg, en vervolgens een mail sturen naar saldodipje dat je af ziet van de overeenkomst. En vervolgens kunnen ze je niks meer maken?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Elke normale bank pakt een hogere rente voor de risico groepen of weigerde uit te lenen.

Vroeger bij Moeder Ferratum kreeg je niets zonder hun garantie.....
Denk dat de rechter naar totale kosten zal blijven kijken en boven 14% per jaar alles zal afwijzen.

Door de Nederlandse taal & bank voor uitbetalen lijkt het een Nederlandse firma met onredelijke voorwaarden.
De Buitenlandse verzekeraar aanbieden met ook weer Nederlandse voorwaarden is niet toegestane koppelverkoop.

Na vele dreigende Incasso brieven is de beloofde Deurwaarder binnenkort nog steeds
nu reeds 3 jaren later nog nooit gekomen,
om de uitnodiging voor rechtbank waar ik toe veroordeeld zou worden te ontvangen!
Dit is dan geen Saldo Dipje maar hun voorganger van dezelfde eigenaar.

Wel waarschuw ik hierbij dat mijn situatie geen enkele garantie geeft voor andere die hier geleend hebben!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommer, de man, de mythe, hij is er weer!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vorige week is een uitspraak in een Loanrider-zaak gepubliceerd, die de moeite van het lezen waard is.

Het betrof een verstekzaak, dus de toetsing was slechts ambtelijk en dus marginaal. Desondanks heeft de Kantonrechter de hele vordering afgewezen. Zelfs de normale terugbetaling op basis van ongerechtvaardigde verrijking werd niet toegewezen. De Kantonrechter was er duidelijk meer dan klaar mee.
Ingevolge artikel 3:53 jo. 6:203 BW moet gedaagde bij vernietiging van de overeenkomst in beginsel het geleende geld terugbetalen aan eiseres en moet eiseres de betalingen terugbetalen aan gedaagde partij.
Dat betekent dat er geen grondslag is voor het bij gedaagde partij in rekening brengen van kosten en rente.

Gedaagde dient in beginsel op grond van artikel 6:203 BW het geleende bedrag terug te betalen, waarop de reeds in rekening gebrachte rente en kosten en betalingen in mindering worden gebracht. Zoals hiervoor overwogen komt een consument in de praktijk alleen uit bij een kredietverstrekker als eiseres, als hij geen andere mogelijkheden heeft om geld te lenen. Bij gebreke van een onderbouwde stelling van eiseres over de kredietwaardigheid van gedaagde ten tijde van het afsluiten van de overeenkomst, wordt het ervoor gehouden dat gedaagde de kredietwaardigheidstoets niet zou hebben doorstaan. Eiseres heeft het door haar handelswijze ook onmogelijk gemaakt dit (achteraf|) te toetsen. Aldus heeft eiseres in strijd gehandeld met de doelstellingen van de richtlijn consumentenkrediet, zie overweging 26 van de preambule van de richtlijn consumentenkrediet: in de zich uitbreidende kredietmarkt is het met name belangrijk dat kredietgevers zich niet inlaten met onverantwoordelijke leningpraktijken of kredieten toestaan zonder de kredietwaardigheid vooraf te hebben beoordeelden, zie arrest OPR finance, C-679/18, EU:C:2020:167. Bovendien heeft eisende partij meer dan de wettelijke toegestane kosten voor het krediet berekenend. De kantonrechter is van oordeel dat gedaagde in dit geval het geleende bedrag niet terug hoeft te betalen. Enige andere sanctie zou gedaagde immers in een situatie kunnen brengen dat alsnog een schuld zou bestaan bij eiseres, terwijl de financiële situatie van gedaagde dat niet toeliet en eiseres dat heeft bewerkstelligd. Deze sanctie acht de kantonrechter gelet op hetgeen hiervoor is overwogen en het geringe bedrag dat is uitgeleend, doeltreffend, afschrikwekkend en evenredig. Het enkel niet in rekening brengen van de kosten van het krediet is, mede gelet op de doelstelling van de richtlijn, het beschermende karakter daarvan en de absolute omvang van die kosten, onvoldoende doeltreffend.
De drempel voor de flitskredietverstrekkers om te dagvaarden is dus wéér wat hoger geworden, want zelfs de uitgeleende hoofdsom wordt niet meer standaard toegewezen.

Mooie jurisprudentie dit, ik houd ervan!

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Erthanax »

De overweging daaraan voorafgaand vind ik ook wel mooi. Mag ik die zo parafraseren: "Hoor es even, Loanrider, jij leent willens en wetens uit aan niet kredietwaardige sloebers. Dan moet je achteraf niet zeuren."

Jeckie978
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2020 02:40

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Jeckie978 »

Hoi allemaal ik heb een lening aangevraagd bij saldodipje. Maar ik kom niet in mijn account. Ze verwijzen mij door naar Ferratum en daar is mijn account ook niet te vinden via mijn telefoonnummer. Wie weet hierbij raad? Nu heb ik totaal geen overzicht van hoe ik het terug kan betalen.

guidodebakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2020 16:47

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door guidodebakker »

Hoe kan ik iemand een prive bericht sturen? Ik druk op de naam van iemand, maar kan dan vervolgens geen bericht schrijven

Iemand een idee?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door hebra98 »

Het tekst ballonnetje aan de rechter kant onder de naam die je het bericht wil sturen >>

guidodebakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2020 16:47

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door guidodebakker »

@Hebra98 ja dat ballonnetje zie ik dus niet of is bij mij niet aanwezig...in elk geval bedankt voor je reactie.

@Jeckie978 wil jij de ovk herroepen/nietig verklaren of betaal jij en heb jij een goedgekeurde garantsteller gevonden?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Erthanax »

guidodebakker schreef:
05 nov 2020 19:55
@Hebra98 ja dat ballonnetje zie ik dus niet of is bij mij niet aanwezig...in elk geval bedankt voor je reactie.
Leest u het forum soms op een mobiele telefoon? Tik dan op de (onderstreepte) naam van een forumlid. In het volgende scherm ziet u een stukje naar beneden "Verstuur privébericht" staan (niet onderstreept). Als u daarop tikt, wijst het zich vanzelf.

Sommige leden hebben privéberichten uitgezet. Dan ziet u die mogelijkheid ook niet in hun profiel.

TashaB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 10:16

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door TashaB »

Sacredfour,

hoe kan ik jou een bericht sturen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

TashaB schreef:
10 nov 2020 10:40
Sacredfour,

hoe kan ik jou een bericht sturen?
Als je de moeite zou nemen om zelfs maar de laatste paar berichten te lezen, had je het antwoord al gevonden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk, hier word ik dan weer erg vrolijk van :D

https://www.telegraaf.nl/financieel/214 ... gen-bordje

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben benieuwd hoeveel boete er van in stand blijft na het hoger beroep.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Appelleren is riskeren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

redhead55 schreef:
21 nov 2020 21:22
Misschien is dit dan eens goed nieuws :
Waar dacht je dat we ‘t over hadden? :wink:

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

tttlocke schreef:
20 jan 2020 22:00
sacredfour schreef:
20 jan 2020 21:30
[...]laat van je horen.
Hoe kan men dat het beste doen? ;)......NIET.......

Cdbgedupeerde
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2021 17:13

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Cdbgedupeerde »

Ja , helaas gedupeerd door saldodipje, loopt momenteel. Eisen onterecht geld! waar kan ik een bericht achterlaten of informatie krijgen?

Patatmetkip
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2021 20:42

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Patatmetkip »

sacredfour schreef:
07 okt 2020 09:00
sacredfour schreef:
18 mei 2020 07:54
Saldodipje beroept zich op wanprestatie van dit boetebeding in de geldleenovereenkomst en is van mening hierdoor recht te hebben op een schadevergoeding. (de boete in geval er geen garant is gevonden)

De boete clausule in de alg. Voorwaarden van Saldodipje is een boetebeding. Het is wel een boetebeding dat Saldodipje zelf in verband brengt met schadevergoeding, in tegenstelling tot een boetebeding dat moeten worden gezien als een stok achter de deur om de contractanten te verplichten de overeenkomst te eerbiedigen. Dit laatste betekend meestal dat het boetebedrag geen onderdeel mag uitmaken van de winst die de betreffende onderneming maakt.
Kan Saldodipje bewijs leveren van schade?

Nee dat kunnen ze niet!

De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies heeft Saldodipje al herhaalde malen verzocht dit bewijs te leveren voor een aantal mensen die de stichting bijstaat. Saldodipje kan of wil hier geen antwoord op geven.
Graag hoor ik van mensen die een boete hebben gekregen en deze betaald hebben, waarna ze gewoon weer een lening aangeboden hebben gekregen.
Verder meldt deze wanpraktijken van Saldodipje bij de AFM. Ik hoop dat ze dan haast gaan maken met de rechtszaak tegen Saldodipje.
Ik heb nu tweemaal een lening gehad bij Saldodipje. Eerste keer schrok ik van de boete, toch maar betaald. Toen kreeg ik een mail dat ik meer kon lenen. Ik heb f zelfde bedrag geleend omdat ik anders gewoon even niet kon rondkomen in deze tijd. Voor 500 euro lenen betaal ik 620 euro terug (boete van Ongeveer 100) vanaf 600 euro lenen is dit ongeveer 200 euro boete.

Ze maken het je lastig om ervan af te komen omdat mensen die in deze situatie zitten die 100 euro hard nodig hebben

Plaats reactie