Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
MandyK_
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2020 12:22

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door MandyK_ »

Ook ik heb hetzelfde probleem, ik leende voorheen bij Ferratum zonder persoonlijke garantsteller. Nu inderdaad een boete omdat ik geen garantsteller heb kunnen vinden. Kan ik hier iets aan doen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met deze boete voor geen garantsteller vinden komen ze boven de 14% rente op jaarbasis en dat mag hier volgens de NL wetten niet.

Dus alleen geleende terug betalen en de rente tot 13,99 % die ze aanboden.

Ze hebben nog vele die op de Deurwaarder wachten en nog steeds geen uitnodiging hebben voor de zitting.
Lees alle oude reacties hier en van Ferratum eens rustig door.... ze dreigen met gerechtelijke stappen, maar binnen enkele dagen duurde voor mijn al meerdere jaren.

giovanni10
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2020 10:43

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door giovanni10 »

Komkommertijd schreef:
07 mei 2020 20:46
Met deze boete voor geen garantsteller vinden komen ze boven de 14% rente op jaarbasis en dat mag hier volgens de NL wetten niet.

Dus alleen geleende terug betalen en de rente tot 13,99 % die ze aanboden.

Ze hebben nog vele die op de Deurwaarder wachten en nog steeds geen uitnodiging hebben voor de zitting.
Lees alle oude reacties hier en van Ferratum eens rustig door.... ze dreigen met gerechtelijke stappen, maar binnen enkele dagen duurde voor mijn al meerdere jaren.
Beste,

Weet u toevallig hoe ik hen het geleende bedrag plus de rente terug zou kunnen betalen. Saldodipje wil geen rekeningnummer geven en als ik via mijn account wil betalen kan dit alleen via het betaalverzoek. Bij dit betaalverzoek moet ik per se de boete erbij betalen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt het geld toch ontvangen van een bankrekening? Dus dat moet u bekend zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je dit vraagt en Lady1234 heeft bij deze geen ervaring.....

Uitbetalen en terug zijn 2 aparte nummers helaas.

Door een betaal link te sturen is dit terug geven onmogelijk
Dan beroep je jezelf op overmacht en eis je normale bank rekening voor de schuld te betalen volgens Nederlandse rechten.

Ik heb afgelopen 3 jaren daarom niets betaald... ik wacht nog steeds,
en tussen mijn betaal aanbod en heden hoef ik die 13,99% niet te vergoeden omdat zij nalatig zijn geweest.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had toch bij Ferratum geleend?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dementie is niet strafbare ziekte....

Zij wisselde van Hoofdkantoor en voorwaarden en ja, je hebt gelijk, maar alles is 100% zelfde eigenaar, net iets aangepast.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

in de alg voorwaarden die u bekend waren voordat u de lening afsloot dient dit goed te worden opgenomen. De maximale kosten van de lening dienen verder ook helder te zijn en niet in de kleine letters opgenomen te worden. Eerder aflossen kan idd een boete betekenen maar indien u geen garant heeft is dat een vreemd verhaal.

Laat je niet kisten!

giovanni10
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2020 10:43

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door giovanni10 »

Ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar. Saldodipje dreigt de zaak naar het debiteurenkantoor te schuiven wanneer ik niet betaal. De enige manier om dit te voorkomen is volgens hen door te voldoen aan het betaalverzoek. Dit is nu net wat ik niet wil doen, want dan moet ik de boete ook aflossen. Ik durf eigenlijk ook niet zo goed de betalingstermijn te laten verstrijken omdat ik bang ben voor hogere boetes.

Wanneer ik in gesprek ga met Saldodipje leidt dit eigenlijk tot niks, zij blijven maar herhalen dat dit in hun algemene voorwaarden is opgenomen en dat ik me hier aan moet houden. Moet ik me erbij neerleggen en gewoon de buitengewoon hoge boete betalen of kan ik de betalingstermijn gewoon laten verstrijken omdat zij mij niet kunnen pakken met hun 'illegale' boete.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ja, ze roepen betaal alles want dat is hun verdien model, een lening van relatief laag bedrag en de 13,99% is per maand ook niet zoveel.

Daarom zullen ze blijven weigeren maar die weigering opnemen met hun antwoord is voldoende bewijs.
Zowel telefoon als via Email is dit bewaren als bewijs.

Ze houden zich niet aan onze NL wetten en met hun aanbieding richten ze wel bewust hierop.
Er is na meerdere jaren nog geen enkele deurwaarder gezien, wel hun eigen incasso firma met dreigen met wettelijke maatregelen,
en vooral binnenkort komt de deurwaarder, en daar houden ze zich dus duidelijk niet aan.

Als een kleiner bedrag onmogelijk is gemaakt is totaal niets betalen voor U en mijn overmacht,
hoewel gratis geld niet mag, het lijkt er steeds meer op.

Mijn 06 nummer is nu weg, alleen de mailbox, en elke dreig mail gelijk een antwoord, zoals U ook al gaf.
Dit is bij mijn een lang verhaal van wettelijke regels waarop ik me beroep en onderaan dat ik het geleende
+ 1 maand rente ga vergoeden.

Deze opgeslagen tekst hebben ze nu al jarenlang ontvangen..... enige goede dat ik van hun ook leerde!

giovanni10
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2020 10:43

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door giovanni10 »

Hierbij wil ik even een korte update geven. Ik heb het geld (dus de lening + de rente) overgemaakt naar het IBAN nummer waarvan ik de lening heb gekregen. Hierna heb ik direct Saldodipje geïnformeerd dat ik dit geld heb overgemaakt. Zij gaven aan dit dit eigenlijk niet de bedoeling is omdat het via het betaalverzoek moet. Ik wilde dit natuurlijk niet doen omdat ik dan ook de boete direct moest betalen.

Ik moest hierna een bewijs van mijn betaling mailen naar Saldodipje zodat zij de betaling kunnen traceren zodat ik aan mijn betaling heb voldaan. Op deze manier heb ik de boete niet overgemaakt. Ik wacht nu af op de reactie van Saldodipje wanneer zij dit ontdekken. Ik ben benieuwd of ze nu wel opeens snel kunnen reageren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze kunnen het zien aan zelfde bank rekening nummer en als je nog klant nummer melde is het voldoende....

Nog een bewijs van betaling en de rest word lastig claimen bij de rechtbank.
En ik heb voorrang, hogere schuld door niets te betalen.

Veel dreigen en hopen dat ze ooit erin trappen om toch die garant over te maken.
Gewoon volhouden en verder negeren deze dubieuze bank, zelfs de DSB bank was eerlijker!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Giovanni, je hebt je schuld voldaan en niets meer met hun te maken. Je zult er wel nooit meer iets van horen. Probeer dat in de toekomst zo te houden.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Saldodipje beroept zich op wanprestatie van dit boetebeding in de geldleenovereenkomst en is van mening hierdoor recht te hebben op een schadevergoeding. (de boete in geval er geen garant is gevonden)

De boete clausule in de alg. Voorwaarden van Saldodipje is een boetebeding. Het is wel een boetebeding dat Saldodipje zelf in verband brengt met schadevergoeding, in tegenstelling tot een boetebeding dat moeten worden gezien als een stok achter de deur om de contractanten te verplichten de overeenkomst te eerbiedigen. Dit laatste betekend meestal dat het boetebedrag geen onderdeel mag uitmaken van de winst die de betreffende onderneming maakt.
Kan Saldodipje bewijs leveren van schade?

Nee dat kunnen ze niet!

De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies heeft Saldodipje al herhaalde malen verzocht dit bewijs te leveren voor een aantal mensen die de stichting bijstaat. Saldodipje kan of wil hier geen antwoord op geven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Normale banken nemen het risico van wanbetalers mee in de rente tarieven.

Bij hogere risico moet je weigeren.
Ook is er geen BKR registratie dus onbeperkt lenen kan.

Een rechter zal schulden elders voorrang geven, die via BKR genoteerde eerst aflossen.
Dit Lijk in de Kast leningen vallen hier buiten en komen achteraan.
Bovendien is Saldo Dipje met misleidende logo en dat lijken daarmee onder NL wetten vallende leningen maar
zonder BKR en voorwaarden is dit elders in de wereld lenen.

De Logo's misbruiken en 100% foutloos Nederlands en ook via een bekende NL bank uitbetalen lening zijn pure misleiding.
Ik heb dus jaren terug hier in Nederland iets geleend wat een Nederlandse firma leek te zijn.
Firma List & Bedrog die ook de reclame van 13,99% noemde en zo toch een achterdeurtje vond,
ik verwacht dat als ze ooit een rechtszaak aanvragen er een enorme Covid19 file staat!

Denk dat als je het op een rechtszaak laat aankomen, of de rechter de geleende som toe gaat wijzen kan nog
maar deze voorwaarden en extra kosten?

Verder zijn alle leningen onder de €2500,-
De kosten rechtbank + bijkomende kosten zijn hoog en er is kans op verlies rechtszaak.
Ook nog een redelijke kans dat eerst overige schulden voor zullen gaan met BKR noteringen,
en dan blijft er €0,00 bij vele over!

En mensen met voldoende geld, die zullen zelden bij deze iets lenen!
Dat betekende hoge kosten voor lage op bedragen en de wettelijke rente zal een rechter toe wijzen en die is iets lager
dan hun 13,99% + hoge kosten!

Zolang vele met dreigen wel betaalde zullen ze doorgaan.
Niets betalen dus ook niet het geleende haalde hun verdien model onderuit.
Een enkele Rotte Komkommer laten ze vermoedelijk zitten.
Langzaam word het moeilijker om hier nog iets te verdienen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
18 mei 2020 07:54
Saldodipje beroept zich op wanprestatie van dit boetebeding in de geldleenovereenkomst en is van mening hierdoor recht te hebben op een schadevergoeding. (de boete in geval er geen garant is gevonden)
Leuk bedacht van hen, maar daar gaan ze het niet mee redden bij de rechtbank.

duivinnetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2020 00:21

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door duivinnetje »

Hierbij wil ik melden dat wij voorgoed van Saldodipje af zijn. Na 4 jaar vaste klant bij Ferratum te zijn geweest, en ook een eigen garantsteller hadden zouden ze ons via saldodipje even een flinke boete opleggen. Ik heb via consuwijzer.nl een nietigverklaring gedownload, ingevuld. Het terecht geleende geld handmatig terugbetaald met een overschrijving,dus niet via de betaalknop en zonder de boete van 600 euro dus.
Alle bewijzen via de mail opgestuurd naar ferratum/saldodipje/pactumcollections. Alle email adressen die ik maar kon vinden.
Daarna hebben ze nog tot deze week geprobeerd elke dag te bellen, een aantal mails en 1 keer een sms, dit alles via 5 verschillende telefoonnummers.
Ik heb ze alle geblokkeerd en heb niet meer gereageerd, net zoals zij jou behandelen.
Tot vandaag...heb gebeld waarom ze elke dag bellen met 5 verschillende nummers, gezegd dat ze de bewijzen binnen hebben, geen boetebedrag van mij krijgen. Dat het bij de rechtsbijstand ligt en dat het nietig verklaard is.
Tot slot heb ik gezegd dat de eerstvolgende keer zij weer bellen, ik aangifte doe van stalken en dat ze zo dom zijn als het achterend van een varken.

Eindelijk! RUST....niks meer gehoord. het is 1 pot NAT: Ferratum/Saldodipje/Pactum/Experian zitten in 1 ZWEETkantoor. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar baseert u het op dat u van hen af bent? Dat ze vandaag niet meer gebeld hebben?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze mogen bellen dat ze geaccepteerd hebben in Uw oplossing.
En bij blokkeren proberen ze volgende nummer.

Vraag of ze het voortaan per E mail willen doen, heb je bewijs van hun antwoorden en mogen ze niet meer bellen.
Per telefoon beloven ze vaak alles... maar geen bewijs.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaag twee flinke stukken over Ferratum in Trouw: een nieuwsartikel en
een achtergrondverhaal.

Leuk citaat voor de vaste volgers van dit topic:
Trouw schreef:Ze las zich in, vroeg ­advies en besloot niet meer terug te betalen – Ferratum daagt vanwege de twijfelachtige juridische constructie nooit wanbetalers voor de rechter.

Plaats reactie