Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens het achtergrondartikel is Ferratum een Finse multinational van Jorma Jokela. Klinkt niet echt als Boekhoorn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dat een krant zonder mijn naam te noemen mijn vermoeden bevestigde...

Een trouwe wanbetaler van Ferratum.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kees2850

Zet dan eens een link neer waarin staat dat Boekhoorn Ferratum is? Die € 175 miljoen boete was volgens mij niet wegens Ferratum.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
20 jun 2020 18:22
Erthanax schreef:
20 jun 2020 17:11
Volgens het achtergrondartikel is Ferratum een Finse multinational van Jorma Jokela. Klinkt niet echt als Boekhoorn.
@erthanax Google eens op Novumbank en Boekhoorn. Of caspher.nl. Boekhoorn kreeg in 2018 € 175 miljoen boete van ACM wegens aanbieden van flitskredieten met veel te hoge rente. Er lopen nogal wat " ******" rond ook in Nederland.
Dit topic en de geciteerde artikelen gaan over Ferratum/Saldodipje.
Vraag: Is Marcel Boekhoorn niet een van de mensen achter deze bedrijven?
Antwoord: Neen.

Novumbank/Cashper is niet Ferratum/Saldodipje.
Marcel Boekhoorn is niet Jorma Jokela.
De ene boef is de andere niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik aandelen koop zit er ook wel eens een foute tussen.
Marcel Boekhoorn doet vaak hetzelfde, maar dan ietsje meer aandelen.

Als ik zie dat Caspher een goed rendement geeft en veel omzet groei,
zou ik er ook in kunnen stappen en tijdelijk mede eigenaar worden.

Maar als ik voor elk fonds uitgebreid onderzoek moet doen terwijl ik alleen maar winst wilde en op dieptepunt probeerde te kopen.
Dan heb je daar te kort tijd voor en bij stijgende koersen ben je dan te laat.

Ik ben het met Kees €28,50 volledig eens maar als ik een paar uren later €50,28 voor hetzelfde moet betalen na lang zoeken?
Ook in andere landen koop ik wel eens wat en zelfs wel eens in Finland....
Zolang ik niet weet of ze op de beurs te koop zijn en onder welke naam zou ik dus mezelf aan Lener kunnen benadelen?

Net zoals ik zelden bij de Shell tank maar wel aandelen Koninklijke Olie heb.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Boekhoorn heeft niets van dien met Ferratum.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Cro »

Kees2850 schreef:
20 jun 2020 18:22
Erthanax schreef:
20 jun 2020 17:11
Volgens het achtergrondartikel is Ferratum een Finse multinational van Jorma Jokela. Klinkt niet echt als Boekhoorn.
@erthanax Google eens op Novumbank en Boekhoorn. Of caspher.nl. Boekhoorn kreeg in 2018 € 175 miljoen boete van ACM wegens aanbieden van flitskredieten met veel te hoge rente. Er lopen nogal wat " ******" rond ook in Nederland.
Maak je het niet al te gek met 175 miljoen, overdrijven is ook een vak ;) Volgens mij was dat 1,75 miljoen. Nog steeds een boel geld trouwens.

Jackdehulk
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 jul 2020 22:46

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Jackdehulk »

Sacredfour,

Ik wil mij graag aan jou groep toevoegen. Ik kan jouw hulp mogelijk goed gebruiken. Ik heb namelijk ook meerdere malen gebruik gemaakt van ferratum en als laatste saldodipje.

Ik hoor graag van jou hoe ik de eerder gemaakte garantstellers kosten kan terug vorderen. Van alle afschriften, uitgave leningen heb ik bewijs van verzameld.

Hoor graag van je

Centaurius
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2020 10:45

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Centaurius »

Hallo, ik heb minilening bij Ferratum/saldodipje,die ik binnen 14 dagen terug wilde betalen ivm boete.

Geen betaalknop, geen live chat, mail 1 x terug gekregen na tig zelf mail te hebben gestuurd om betalingslink waar ik niks mee kan.

Nu krijg ik een factuur plus boete, maar wederom geen betaalknop. Weet iemand hoe ik hier verder mee kan ?

kuklos
Berichten: 9726
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

Centaurius schreef:
17 aug 2020 11:40
Geen betaalknop, geen live chat, mail 1 x terug gekregen na tig zelf mail te hebben gestuurd om betalingslink waar ik niks mee kan.
Waarom kan je niks met de betalingslink? Juist dat is essentiële informatie.

https://help.saldodipje.nl/s/article/Ka ... g-aflossen
Als u de lening wilt herroepen binnen de 14 dagen zou u de stappen moeten volgen die in uw overeenkomst staan aangegeven.

Chipsoerrr
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2020 12:48

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Chipsoerrr »

Ik heb vorige week een lening aangevraagd, na het een poosje zonder te hebben gedaan. Eerder vandaag heb ik via de betaalknop het geleende bedrag + de rente betaald. Dit is dus ruim binnen het verstrijken van zowel de deadline voor het aanleveren van garantiesteller stukken, alsmede van de deadline voor het terugbetalen van de lening.

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd en daarin zoveel mogelijk feedback gebruikt, zoals terug te lezen in dit topic:

In mijn mail heb ik geschreven:
Uw klacht of opmerking: Zojuist heb ik, conform afspraak, het openstaande (leen)bedrag + de daarbij behorende rente terugbetaald. Dit alles, is ruimschoots binnen het verstrijken van de deadline gebeurd.
Als tevreden klant heb ik altijd graag gebruik gemaakt van uw services én daarbij altijd netjes betaald.

Voorheen werd er steeds een vrij ruim bedrag gerekend voor de garantstelling en dit heb ik altijd netjes betaald. Wie geld leent, moet immers rekening houden met (extra) kosten. Als ik een particulier iemand benader om garant te staan, had ik net zo gemakkelijk het geld bij hem/haar geleend.

Graag ontvang ik dus, per omgaande, een bevestiging van mijn betaling én van het kwijtschelden van eventuele (nog te komen) boetes.
Zoals ik correct en netjes mijn zaken met u (af)handel, verwacht ik een soortgelijke behandeling andersom.

Benieuwd of er iets van reactie op volgt...

Chipsoerrr
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2020 12:48

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Chipsoerrr »

Chipsoerrr schreef:
25 aug 2020 12:55
Ik heb vorige week een lening aangevraagd, na het een poosje zonder te hebben gedaan. Eerder vandaag heb ik via de betaalknop het geleende bedrag + de rente betaald. Dit is dus ruim binnen het verstrijken van zowel de deadline voor het aanleveren van garantiesteller stukken, alsmede van de deadline voor het terugbetalen van de lening.

Ik heb zojuist een e-mail gestuurd en daarin zoveel mogelijk feedback gebruikt, zoals terug te lezen in dit topic:

In mijn mail heb ik geschreven:
Uw klacht of opmerking: Zojuist heb ik, conform afspraak, het openstaande (leen)bedrag + de daarbij behorende rente terugbetaald. Dit alles, is ruimschoots binnen het verstrijken van de deadline gebeurd.
Als tevreden klant heb ik altijd graag gebruik gemaakt van uw services én daarbij altijd netjes betaald.

Voorheen werd er steeds een vrij ruim bedrag gerekend voor de garantstelling en dit heb ik altijd netjes betaald. Wie geld leent, moet immers rekening houden met (extra) kosten. Als ik een particulier iemand benader om garant te staan, had ik net zo gemakkelijk het geld bij hem/haar geleend.

Graag ontvang ik dus, per omgaande, een bevestiging van mijn betaling én van het kwijtschelden van eventuele (nog te komen) boetes.
Zoals ik correct en netjes mijn zaken met u (af)handel, verwacht ik een soortgelijke behandeling andersom.

Benieuwd of er iets van reactie op volgt...

Zojuist ontving ik volgende reactie:

Geachte heer/mevrouw .....,

Bedankt voor uw e-mail.

Ferratum UK is sinds 01-01-2020 verkocht aan Saldodipje SL.
Saldodipje S.L. is een nieuw bedrijf, Dit betekend dat er ook andere voorwaarde worden gehanteerd.

Helaas is het enkel mogelijk om een persoonlijk garantsteller te kiezen.

Wanneer u geen persoonlijk garantsteller kunt aanleveren komt er een boete boven op uw leenbedrag. De voorwaarden hiervan worden bij het aangaan en uitbetalen van de lening aangegeven en dient u akkoord mee te gaan.


De hoogte van de boete heeft u in een bijlage gekregen bij uitbetaling en wordt voor en tijdens uw aanvraag vermeld.



Voor meer informatie of antwoorden op eventuele andere vragen verwijzen wij u graag door naar ons online helpcentrum:

https://help.saldodipje.nl/s/

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,




Nog iets mee doen?
Ben ik inderdaad het garantsteller-boetebedrag-bij-wanprestatie bedrag verschuldigd?
Thanks!

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch al tijdig betaald? Dan speelt dat probleem niet.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
28 aug 2020 13:54
U hebt toch al tijdig betaald? Dan speelt dat probleem niet.
Volgens de voorwaarden van die nieuwe club , zijn gewoon garantkosten verschuldigd. Of je nu wel of niet tijdig terugbetaalt, inclusief afgesproken rente.

Die garantkosten zijn echter strijdig met de wet, en hoef je niet te betalen. Omdat je al betaald hebt, kan men je weinig maken, en zal het bij dreigen blijven

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
28 aug 2020 14:26
Die garantkosten zijn echter strijdig met de wet, en hoef je niet te betalen. Omdat je al betaald hebt, kan men je weinig maken, en zal het bij dreigen blijven
Inderdaad. Voor deze restvordering hebben ze geen poot om op te staan.

Chipsoerrr
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2020 12:48

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Chipsoerrr »

Dank voor jullie snelle reacties!

Voor de volledigheid deel ik graag nog even mijn reactie op Linda, omdat zij zo vrij was om mij ook van een mooie reactie te voorzien.



Dag Linda,

Dank voor jouw reactie.

Het is mij om het even van wie Saldodipje momenteel is. Evenmin aan wie het verkocht is.
Om tot een sterke én correcte mail te komen, zullen er bij Saldodipje inderdaad andere voorwaarde(N) gehanteerd moeten worden. Toch wil ik je nogmaals bedanken voor de moeite.

Met de hoogte van het garantsteller-bedrag, komen jullie VER uit boven de wettelijk vastgestelde 14% die maximaal gehanteerd mag worden, als jaarlijks rentepercentage. Die vlieger gaat dus niet op en ik ben hierin bij lange na niet het enige geval. Zouden jullie niet gewoon beter voor een eerlijke bedrijfsvoering kunnen kiezen? Het aanbieden van leningen, om mensen te helpen, met wurgvoorwaarden heeft vanzelfsprekend een averechts effect.

Mijn lening + afgesproken rente is correct voldaan en daarmee is de zaak rond.
Ik vertrouw erop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Veel succes met het beleid en alvast een prettig weekend gewenst.

Met vriendelijke groeten,

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door JozJan »

Niet onbelangrijk te weten, de maximale kredietvergoeding is (tijdelijk) verlaagd van 14% naar 10%:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 0-272.html

Biriej
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2020 03:00

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Biriej »

Komkommer dus jij hebt niets betaald en er is nog niets gebeurd weet je het zeker allemaal dat ze niks kunnen doen bedoel via de rechter of dat je op bkr komt staan door dit dus ookal gaat het naar incasso bureau nog steeds zegt het niets volgens jou

Groetjes

Biriej
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2020 03:00

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Biriej »

Komkommer ik heb net wel gezien dat iemand van rosmalen deurwaarders brief heeft gekregen dat is wel nlse deurwaarde toch dan kunnen ze blijkbaar wel wat of hoe denk jij er over

robbert.dijkshoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2020 21:03

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door robbert.dijkshoorn »

Die mogelijkheid biedt saldodipje toch niet?
Je moet terugbetalen binnen hun omgeving waar direct de boete bij opgeteld is...

Plaats reactie