Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cdbgedupeerde schreef:
21 jan 2021 17:18
Ja , helaas gedupeerd door saldodipje, loopt momenteel. Eisen onterecht geld! waar kan ik een bericht achterlaten of informatie krijgen?
Nou, hier...

Als je hulp of informatie wilt, begin dan met zelf je verhaal t vertellen en/of een vraag te stellen. Hier kan niemand iets zinnigs mee.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Deze belangrijke uitspraak van de kantonrechter Amsterdam (8003956 CV EXPL 19-18521) waar Moneyman ons al eerder op attent maakte, biedt de mogelijkheid om bij het in gebreke stellen van Saldodipje ook de leensom achter te houden.

“De kantonrechter is van oordeel dat gedaagde in dit geval het geleende bedrag niet terug hoeft te betalen. Enige andere sanctie zou gedaagde immers in een situatie kunnen brengen dat alsnog een schuld zou bestaan bij eiseres, terwijl de financiële situatie van gedaagde dat niet toeliet en eiseres dat heeft bewerkstelligd.”

Het gaat hier dan wel om een gering bedrag. In een eventuele rechtszaak zou de rechter anders kunnen beslissen als de lening groter is.
De Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies hanteert al jaren deze werkwijze. We adviseren onze cliënten ook het leenbedrag niet terug te betalen omdat we weten dat Ferratum/Saldodipje toch niet gaat dagvaarden. Zou dit wel het geval zijn dan staan wij onze cliënten natuurlijk kosteloos bij.
Deze werkwijze zorgt wel voor maximale inpact bij Ferratum/Saldodipje en dit lijkt tot nu toe de beste manier om Ferratum het zo lastig mogelijk te maken. Ja, ik weet ook dat Moneyman deze werkwijze afkeurt . Maar goed, daar mogen onze meningen over verschillen.
Eigenlijk is het alleen de AFM die Ferratum?saldodipje kan stoppen. Ik begrijp dan ook niet waarom het zo lang duurt bij de AFM.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
09 feb 2021 12:45
Het gaat hier dan wel om een gering bedrag. In een eventuele rechtszaak zou de rechter anders kunnen beslissen als de lening groter is.
Ik zou er niet teveel op rekenen dat dit de standaard jurisprudentielijn wordt - in tegendeel. Het is duidelijk een rechter die gewoon een veeg uit de pan wilde geven en die vrijheid ook genomen heeft. Juridisch klopt de redenering van geen kant, maar ja - het is geen appellabele uitspraak. De kans dat dit een bestendige lijn wordt is echter klein.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja, Moneyman daar ben ik het ook volkomen mee eens.
Alleen komt er geen rechter omdat Ferratum niet gaat dagvaarden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, nog steeds niet. Tot het kantelpunt bereikt is, natuurlijk.

marcel0181
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2021 12:31

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door marcel0181 »

Ook ik ben erin getrapt. Ik heb het stukje van de garantieverklaring overgeslagen omdat ik over 8 dagen terug kan betalen. Pas als je het geld gekregen hebt, blijkt de adder onder het gras. Ik ben financieel goed onderlegd, maar ik voel mij misleid. Nooit geweten dat iemand garant voor je moet staan bij minikredieten. Ik raad iedereen aan hier nooit aan te beginnen.

Koudewijntje2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2021 17:38

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Koudewijntje2 »

giovanni10 schreef:
14 mei 2020 16:23
Hierbij wil ik even een korte update geven. Ik heb het geld (dus de lening + de rente) overgemaakt naar het IBAN nummer waarvan ik de lening heb gekregen. Hierna heb ik direct Saldodipje geïnformeerd dat ik dit geld heb overgemaakt. Zij gaven aan dit dit eigenlijk niet de bedoeling is omdat het via het betaalverzoek moet. Ik wilde dit natuurlijk niet doen omdat ik dan ook de boete direct moest betalen.

Ik moest hierna een bewijs van mijn betaling mailen naar Saldodipje zodat zij de betaling kunnen traceren zodat ik aan mijn betaling heb voldaan. Op deze manier heb ik de boete niet overgemaakt. Ik wacht nu af op de reactie van Saldodipje wanneer zij dit ontdekken. Ik ben benieuwd of ze nu wel opeens snel kunnen reageren.
Hallo,

Zal u mijn misschien de iban willen doorgeven na waar u het heeft overgemaakt van Saldodipje, zal mij eventueel kunnen helpen met mijn zaak tegen hun.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Giovanni10 is al anderhalf jaar niet online geweest, dus ik zou er niet op rekenen. Sowieso zou ik op een dergelijk verzoek van een anoniem persoon zonder enige concrete onderbouwing niet ingaan.

nielsvdmeijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2018 21:14

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door nielsvdmeijden »

Koudewijntje2 schreef:
07 dec 2021 17:44
giovanni10 schreef:
14 mei 2020 16:23
Hierbij wil ik even een korte update geven. Ik heb het geld (dus de lening + de rente) overgemaakt naar het IBAN nummer waarvan ik de lening heb gekregen. Hierna heb ik direct Saldodipje geïnformeerd dat ik dit geld heb overgemaakt. Zij gaven aan dit dit eigenlijk niet de bedoeling is omdat het via het betaalverzoek moet. Ik wilde dit natuurlijk niet doen omdat ik dan ook de boete direct moest betalen.

Ik moest hierna een bewijs van mijn betaling mailen naar Saldodipje zodat zij de betaling kunnen traceren zodat ik aan mijn betaling heb voldaan. Op deze manier heb ik de boete niet overgemaakt. Ik wacht nu af op de reactie van Saldodipje wanneer zij dit ontdekken. Ik ben benieuwd of ze nu wel opeens snel kunnen reageren.
Hallo,

Zal u mijn misschien de iban willen doorgeven na waar u het heeft overgemaakt van Saldodipje, zal mij eventueel kunnen helpen met mijn zaak tegen hun.

Drop maar een mail of telegram naam dan help ik je wel

Koudewijntje2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2021 17:38

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Koudewijntje2 »

nielsvdmeijden schreef:
09 dec 2021 16:42
Koudewijntje2 schreef:
07 dec 2021 17:44
giovanni10 schreef:
14 mei 2020 16:23
Hierbij wil ik even een korte update geven. Ik heb het geld (dus de lening + de rente) overgemaakt naar het IBAN nummer waarvan ik de lening heb gekregen. Hierna heb ik direct Saldodipje geïnformeerd dat ik dit geld heb overgemaakt. Zij gaven aan dit dit eigenlijk niet de bedoeling is omdat het via het betaalverzoek moet. Ik wilde dit natuurlijk niet doen omdat ik dan ook de boete direct moest betalen.

Ik moest hierna een bewijs van mijn betaling mailen naar Saldodipje zodat zij de betaling kunnen traceren zodat ik aan mijn betaling heb voldaan. Op deze manier heb ik de boete niet overgemaakt. Ik wacht nu af op de reactie van Saldodipje wanneer zij dit ontdekken. Ik ben benieuwd of ze nu wel opeens snel kunnen reageren.
Hallo,

Zal u mijn misschien de iban willen doorgeven na waar u het heeft overgemaakt van Saldodipje, zal mij eventueel kunnen helpen met mijn zaak tegen hun.

Drop maar een mail of telegram naam dan help ik je wel
Hallo,

Sorry voor de late reactie had niet verwacht hier een antwoord te krijgen, Zal u de IBAN van Saldodipje (ferratum) naar [email protected] sturen

Dank hier voor.

Angelique1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2022 01:10

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Angelique1234 »

sacredfour schreef:
09 feb 2021 12:45
Deze belangrijke uitspraak van de kantonrechter Amsterdam (8003956 CV EXPL 19-18521) waar Moneyman ons al eerder op attent maakte, biedt de mogelijkheid om bij het in gebreke stellen van Saldodipje ook de leensom achter te houden.

“De kantonrechter is van oordeel dat gedaagde in dit geval het geleende bedrag niet terug hoeft te betalen. Enige andere sanctie zou gedaagde immers in een situatie kunnen brengen dat alsnog een schuld zou bestaan bij eiseres, terwijl de financiële situatie van gedaagde dat niet toeliet en eiseres dat heeft bewerkstelligd.”

Het gaat hier dan wel om een gering bedrag. In een eventuele rechtszaak zou de rechter anders kunnen beslissen als de lening groter is.
De Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies hanteert al jaren deze werkwijze. We adviseren onze cliënten ook het leenbedrag niet terug te betalen omdat we weten dat Ferratum/Saldodipje toch niet gaat dagvaarden. Zou dit wel het geval zijn dan staan wij onze cliënten natuurlijk kosteloos bij.
Deze werkwijze zorgt wel voor maximale inpact bij Ferratum/Saldodipje en dit lijkt tot nu toe de beste manier om Ferratum het zo lastig mogelijk te maken. Ja, ik weet ook dat Moneyman deze werkwijze afkeurt . Maar goed, daar mogen onze meningen over verschillen.
Eigenlijk is het alleen de AFM die Ferratum?saldodipje kan stoppen. Ik begrijp dan ook niet waarom het zo lang duurt bij de AFM.
Hi waar kan ik me aanmelden ???

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies

richellevs
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2021 19:41

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door richellevs »

@sacredfour kan jij mij een berichtje sturen?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Saldodipje is gedagvaard. De dagvaarding is betekend door de Spaanse deurwaarder. Saldodipje zal nu moeten reageren voor 29 maart met haar conclusie van antwoord voor de Haagse rechtbank.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi! Ben heel benieuwd. Is de dagvaarding wellicht beschikbaar?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

richellevs schreef:
03 mar 2022 18:01
@sacredfour kan jij mij een berichtje sturen?
Je kan contact met mij opnemen via onze stichting: https://www.xwiljoenen-juridischadvies.nl/
Moneyman ik zal jouw een BP sturen met de dagvaarding

Alex1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2022 20:01

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Alex1978 »

Even een vraag ook ik 14-4-22 een bedrag van €500 geleend wil dit de 19e gelijk terugstorten via hun site. Zou ik dat via trustly of iDeal doen Gr Alex

sergev01
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2022 13:17

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sergev01 »

Hoeveel procent rente is 2200 euro op 1500 euro?

Hoeveel procent 1300 op 1000

Dat is wat ze mij rekenen. Wel of niet terug gaan betalen?

Bij hogere bedragen hoger rente percentage.

Bij duizend euro nog dertig procent op maand basis.
Bij vijftienhonderd al zevenenveertig procent op maand basis.

Vissa
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2022 16:17

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Vissa »

Hallo,

Ik heb de forum net allemaal gelezen over saldodipje en vraag me af of ik die boete nu nog steeds moet betalen of niet.

Mijn termijn is inprincipe afgelopen en heeft een betalingsregeling kunnen treffen.

Maar ze hebben daar nog maals €145 bij opgerekend.

ik heb 1400 geleend. Totaal bedrag is dus 1412 met rente.
Met boete van 620
Totaal bedrag is dus €2177 is te gek voor woorden toch?

Kan er iemand mij hierbij helpen op deze forum?
Want ik kan dr geen raad meer mee.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

stuur mij een PB

Plaats reactie