Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
01 feb 2023 18:53
Spritzzen schreef:
01 feb 2023 17:05
Update:

Inmiddels geld terug gestort op het juiste (!) rekening.Maar nu willen ze 260 Euro "Aanvullend bedrag volgens leenovereenkomst" moet ik die ook betalen?
Met deze info hebben we echt te weinig om een antwoord te geven.
Welnee, we weten genoeg. De hoofdsom is terugbetaald, verder zouden ze hooguit een paar euro rente mogen vragen. Die 260 euro kunnen ze op hun buik schrijven.

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

De rente vergoeding (9,30) had ik al met de 800 eur overgemaakt.
Ik heb ze (meerdere malen ) gemailt dat ik een bevestiging wil dat:A.het geld binnen gekomen is op hun rekening en B.dat ik de 290 niet hoef te betalen vanwege mijn heroepingsrecht.
Tot vandaag niets gehoord.
Wat kan ik nog doen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Herroepingsrecht...? Ik hoop dat je je hebt beroepen op de nietigheid. Zo niet, doe dat dan alsnog. Als je dat al gedaan hebt: gewoon niets meer doen.

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Euhm,hoe doe ik dat?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Spritzzen schreef:
10 feb 2023 00:06
Euhm,hoe doe ik dat?
Er staan meerdere voorbeelden van teksten in dit topic en/of dat van Ferratum. Even zoeken dus.

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Goedenmiddag,

Ik heb een voorbeeld gevonden en dit ervan samen gesteld;

Geachte heer/ mevrouw,

Via deze wijze wil ik u laten weten dat ik mijn lening met referentienummer 1438101 nietig wil laten verklaren.

De wettelijke rente van 14% word bij jullie niet overschreden maar door daar een contractuele rente boven op te doen onder de naam 'garantstelling' komen jullie ver boven de 14% uit.
Dit is in Nederland niet toegestaan en de rechtbank heeft jullie hier al meermaals voor op te vingers getikt. Dit is ook terug te vinden in de jurisprudentie van o.a 2018, 2020 en 2022.

Aangezien ik wel gewoon aan mijn wettelijke en morele verplichtingen wil voldoen volgt hier onder een opsomming van het geld dat ik ooit bij jullie heb geleend& terugbetaald

07-01-2023 € 800 geleend waarvan € 260 aan garantstelling. Totaal terugbetaald op 17-01-2023 € 809,30 inclusief de wettelijke rente.
Aangezien de garantstellingkosten wettelijk niet zijn toegestaan, beroep ik mij op mijn consumentenrecht (Rome I) in Nederland.


Graag zie ik van u een reactie tegemoet.


Goed zo toch?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb 'm even aangepast voor je. Ik heb hem stelliger gemaakt en overbodige of onjuiste teksten eruit gehaald.
Spritzzen schreef:
10 feb 2023 16:18
Geachte heer/ mevrouw,

Via deze wijze wil ik u laten weten dat ik mijn lening met referentienummer 1438101 nietig verklaar.

De rente en bijkomende onvermijdbare kosten overschrijden het wettelijke maximum van 14%. Dit is in Nederland niet toegestaan en de rechtbank heeft jullie hier al meermaals voor op te vingers getikt. Dit is ook terug te vinden in de jurisprudentie van o.a. 2018, 2020 en 2022.

Aangezien ik wel gewoon aan mijn wettelijke en morele verplichtingen wil voldoen heb ik op 17-01-2023 € 809,30 (hoofdsom + rente) terugbetaald.

Hiermee heb ik aan mijn verplichtingen voldaan. Meer dan dit zal ik niet betalen, verder aanmanen is zinloos. Ik wens daarom niets meer van u te horen. Als u meent nog iets van mij te vorderen te hebben, dan zie ik de dagvaarding wel verschijnen.

Met vriendelijke groet,

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Ok,bedankt.......ben benieuwd :)

G de puntjepuntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2023 04:16

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door G de puntjepuntje »

Heb ook een mail gestuurd krijg binnen 3/4 dagen bericht terug volgens het systeem heb naar een iban gevraagd iemand enig idee welke rek nr het is. Zie er telkens een terug komen maar lijkt een trustly rek te zijn. Heb ze verzocht het rekening nr te mailen zo niet kan en ga ik niks overboeken 😂 heb ze een lange mail met duidelijke taal duidelijk gemaakt dat ik de garantstelling oplichting zooi niet betaal en ze me maar een rechter moeten raadplegen die een rechtszaak begint

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door BL2 »

G de puntjepuntje schreef:
17 feb 2023 09:06
....heb ze een lange mail met duidelijke taal duidelijk gemaakt dat ik de garantstelling oplichting zooi niet betaal en ze me maar een rechter moeten raadplegen die een rechtszaak begint....
Ferme taal, maar denk dat je beter de voorbeeldbrief van Moneyman had kunnen gebruiken.

G de puntjepuntje
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2023 04:16

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door G de puntjepuntje »

Ik ga die mail als tweede optie gooien 😂

Ze mailen nu dit van pactum : klopt niks van !


Geachte klant,

Bedankt voor uw e-mail.

Houd er rekening mee dat volgens de klantovereenkomst met Saldodipje, in het geval dat de lening door de klant binnen 14 dagen na ontvangst van de lening wordt herroepen, het volledige uitstaande saldo binnen 30 dagen moet worden terugbetaald, anders is de herroeping ongeldig.

Wij kunnen u maximaal 3 termijnen aanbieden, waarbij het eerste termijnbedrag eind februari voldaan dient te worden.

Het niet-nakomen van een betalingsverplichting kan leiden tot een verslechtering van uw kredietwaardigheid.

In afwachting van uw reactie,
Met vriendelijke groet,

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Ik heb tot vandaag niets van ze gehoord tot ik net een mail kreeg :

Herinnering laatste betaling lening

Wij bij Saldodipje houden u graag op de hoogte. Daarom willen wij u melden dat u 3 dagen verwijderd bent van de laatste betaling van uw openstaande lening.

Moet ik ze nog een mail sturen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

Spritzzen schreef:
20 feb 2023 12:05
Moet ik ze nog een mail sturen?
Nope. Je hebt immers al aan je verplichtingen voldaan.

Spritzzen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2016 14:07

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Spritzzen »

Enig idee wat er gaat gebeuren?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Afgezien misschien van nieuwe mails, helemaal niets.

Marga1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2021 12:38

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Marga1959 »

Ook ik ben zo dom geweest om bij saldodipje een lening te doen van 1100 euro. Later zag ik dat ik een garantsteller moet hebben maar deze had ik niet. Nu vragen ze 550 euro extra en dit is meer dan de wettelijke 14%.
Ik ben wel bereid om de lening + de normale rente te betalen maar ik weet nu niet op welke rekening ik de lening moet betalen en wat ik verder moet doen.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door angel1978 »

sacredfour schreef:
25 feb 2023 10:20
Saldodipje en haar incassobureaus zullen blijven dreigen en Zullen je herinneringen blijven sturen.
Pactum- het incassobureau van Saldodipje- zal als reactie op de voorbeeldbrief van Moneyman een brief mailen waarin ze aangeven dat de nietig verklaring niet werkt omdat het Spaanse recht van toepassing is. Je hebt daar namelijk zelf voor getekend.
In het Spaanse recht heb je geen maximale rente of kosten van een krediet.
Kom je er Zelf niet uit, stuur mij dan een PM of contact mij via Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.
We helpen nu al meer dan 300 Ferratum en Saldodipje gedupeerden.
Ook voert de stichting nu een rechtszaak tegen Saldodipje.
Er staan nogal wat vragen voor je open: viewtopic.php?p=2920628#p2920628

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik ben alleen bereid om antwoord te geven op positieve kritiek.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sacredfour schreef:
25 feb 2023 10:41
Ik ben alleen bereid om antwoord te geven op positieve kritiek.

Komisch.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoe serieus kan/moet je een juridisch adviesbureau nemen als zowel de alg. voorwaarden als de privacy polici niet beschikbaar zijn?

Plaats reactie