Saldodipje

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
25 feb 2023 10:54
Hoe serieus kan/moet je een juridisch adviesbureau nemen als zowel de alg. voorwaarden als de privacy polici niet beschikbaar zijn?
En waarbij alle transparantie ontbreekt, er geen verantwoording is en alle communicatie schimmig via pb verloopt.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Er zijn geen alg. voorwaarden, maar wel statuten.
Ik zal kijken of wij ook alg. voorwaarden moeten hebben.
De statuten Zijn hier te vinden: https://www.xwiljoenen-juridischadvies. ... s/statuten
De stichting werkt met vrijwilligers. ook de website wordt onderhouden door een vrijwilliger.
Ik zal hem vragen naar de privacy policy.
Verder heb ik nooit gezegd dat de jaarcijfers van 2023 al gepubliceerd Zijn. Ik heb gezegd dat ik ze zal publiceren.
Ik heb liever dat de communicatie met mogelijke cliënten via de site of een PB verloopt om zo irritatie met trollen te voorkomen.
Wat voor een transparantie wil je?
Ik denk dat ik mijn werkwijze al vele malen duidelijk heb gemaakt op dit forum.
Vertrouw je mij niet, Google dan mijn naam: Gerhard Borgert
Behalve de 25 euro administratiekosten die de stichting rekent bij inschrijving Zijn er geen andere kosten.
Wordt het een rechtszaak dan rekenen we wel de griffie en deurwaarderskosten.
Al het werk dat ik verder doe, dagvaarding, conclusies, pleidooi, bezoek rechtbank en reiskosten Zijn gratis.
Ook de vele brieven, mails en telefoongesprekken Zijn gratis.
Het mag duidelijk Zijn dat het mij niet gaat om de financiën. Ik hoef er mijn brood niet mee te verdienen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Moneyman »

sacredfour schreef:
25 feb 2023 11:52
Verder heb ik nooit gezegd dat de jaarcijfers van 2023 al gepubliceerd Zijn. Ik heb gezegd dat ik ze zal publiceren.
Dat zou ook wel héél rap en behoorlijk prematuur zijn :mrgreen:

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

2022 natuurlijk!
Ik ben al begonnen met het schrijven van de alg. voorwaarden voor de stichting.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

sacredfour schreef:
25 feb 2023 10:20
Kom je er Zelf niet uit, stuur mij dan een PM of contact mij via Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies.
We helpen nu al meer dan 300 Ferratum en Saldodipje gedupeerden.
Ook voert de stichting nu een rechtszaak tegen Saldodipje.
Je maakt nu wéér reclame, maar weigert nog steeds antwoord te geven op de al eerder gestelde vragen. Daarmee wek je op geen enkele wijze de indruk dat jij betrouwbaar bent.
Want, jij geeft natuurlijk alleen antwoord als mensen positieve vragen stellen. :roll: :roll: :roll:

Cijfers worden gepubliceerd zeg je, maar 2022 is nog niet klaar. Hoeveel tijd kost het om die te maken? Voor een dusdanig kleine stichting?
Waar zijn de cijfers van alle voorgaande jaren? Aangezien jullie al sinds 2016 bezig zijn.
Waar blijven de antwoorden op alle vragen uit het andere topic? Dit topic.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kuklos »

sacredfour schreef:
25 feb 2023 11:52
Ik heb liever dat de communicatie met mogelijke cliënten via de site of een PB verloopt om zo irritatie met trollen te voorkomen.
Wat voor een transparantie wil je?
Zin 1: Je bedoelt dat je alle kritische geluiden, kritische blikken en mensen die mee kunnen kijken wil buitensluiten. Waarbij je volledig negeert dat die kritiek juist komt omdat je zo onduidelijk en zelfs schimmig opereert.
Zin 2: Daar zijn we meer dan duidelijk over geweest. Maar het begint met duidelijk communiceren, een site waar alles werkt en bovenal alle cijfers vanaf het begin te vinden te zijn.

Voor de goede orde:
sacredfour schreef:
25 feb 2023 11:52
Ik denk dat ik mijn werkwijze al vele malen duidelijk heb gemaakt op dit forum.
Dit is dus géén openheid van zaken. Openheid van zaken is wel cijfers publiceren, bij voorkeur gecontroleerd door een accountant, waarbij je consistent dezelfde accountant hebt van een betrouwbaar kantoor, antwoord geven op vragen, en niet slechts onder vier ogen willen communiceren met mensen plus daarbij ook nog eens al jullie juridische gegevens/contracten gewoon openbaar op jullie site.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door BL2 »

Jongens en meisjes, vertrouw die man gewoon, op de foto's ziet hij er bijzonder betrouwbaar en sympathiek uit. Gewoon een nette gepensioneerde opa welke een nieuwe hobbij heeft gevonden.

anne-jo
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2023 13:21

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door anne-jo »

BL2 schreef:
25 feb 2023 14:55
Jongens en meisjes, vertrouw die man gewoon, op de foto's ziet hij er bijzonder betrouwbaar en sympathiek uit. Gewoon een nette gepensioneerde opa welke een nieuwe hobbij heeft gevonden.
:lol: :mrgreen:

Soeverein
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2022 01:45

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Soeverein »

Spritzzen schreef:
01 feb 2023 17:05
Update:

Inmiddels geld terug gestort op het juiste (!) rekening.Maar nu willen ze 260 Euro "Aanvullend bedrag volgens leenovereenkomst" moet ik die ook betalen?
Niet betalen. Ze zullen waarschijnlijk tot in lengte der dagen blijven vragen ernaar maar geen 'legal action' ondernemen.

Wvdbrugh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2023 14:08

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Wvdbrugh »

Ik heb een lening aangevraagd. Tevens nooit iets vermeld van garant. Ze zeggen dat het in de voorwaarde staat maar ze hebben mijn bank wel geverifieerd via die link van ze. De aanvraag goedgekeurd.

Moet ik het aanvullende of betalen als hier niks van een mail of aanvraag voor is gedaan ?

Wvdbrugh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2023 14:08

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Wvdbrugh »

Ik heb laatst een lening aangevraagd. Nu willen ze dat ik bijna 100 euro aan boete betaal en ze beweren dat 5 dagen na de aanvraag ik een mail of bericht zou krijgen betreft de garant. Ze hebben me al gescand en de lening goedgekeurd. Moet ik de PG betalen die hier bij komt, of alleen de lening. Zoals afgesproken.

Blossom26
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2023 16:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Blossom26 »

Ik ben dom geweest en heb vorige week voor het eerst een kleine lening van 400 euro aangevraagd. Ik heb helemaal geen verstand van ditsoort dingen. Ik heb geen garantsteller kunnen vinden. Ik probeer de reacties te begrijpen maar ik snap nu nogsteeds niet helemaal wat ik nu moet doen. Moet ik gewoon het geld plus de rente terug betalen? Of moet ik de boete ook betalen? Ik heb wel al mijn andere gegevens netjes opgestuurd zoals er in het mailtje stond. Zou iemand mij het zonder te moeilijke woorden kunnen uitleggen hahaha.

Blossom26
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2023 16:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Blossom26 »

Wvdbrugh schreef:
22 mar 2023 14:29
Ik heb een lening aangevraagd. Tevens nooit iets vermeld van garant. Ze zeggen dat het in de voorwaarde staat maar ze hebben mijn bank wel geverifieerd via die link van ze. De aanvraag goedgekeurd.

Moet ik het aanvullende of betalen als hier niks van een mail of aanvraag voor is gedaan ?

Ik heb precies hetzelfde probleem, geen idee wat ik moet doen. Het zag er allemaal rooskleurig uit totdat na het bedrag was gestort ik allemaal enge berichtjes kreeg.

madbrain1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2023 09:35

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door madbrain1979 »

Helaas ook een keer geleend bij hun en boete bedrag van 138 euro betaald voor geen garantsteller te hebben gehad

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Tros Radar TV heeft er ook een uitzending aan gewijd.

radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/zo-leiden-de-snelle-leningen-van-saldodipje-tot-woekerboetes/

Musti_Bhai
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2023 11:17

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door Musti_Bhai »

Ik had ook een lening afgesloten. Binnen 14 dagen laten herroepen klantenservice van saldodipje heeft vandaag gezegd dat de garantstelingsboete komt te vervallen

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

In een recente rechtszaak tegen Saldodipje heeft Saldodipje, zonder toe te geven dat ze fout waren, het gehele bedrag van de vordering betaald.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door 16again »

sacredfour schreef:
20 okt 2023 08:09
In een recente rechtszaak tegen Saldodipje heeft Saldodipje, zonder toe te geven dat ze fout waren, het gehele bedrag van de vordering betaald.
Mijn formulering
"Om een uitspraak in een rechtzaak te voorkomen, heeft Saldodipje, zonder toe te geven dat ze fout waren, het gehele bedrag van de vordering betaald."
Ik zou het ook breed uit meten op je website. Meer exposure dan hier

kcinkuut
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2024 17:30

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door kcinkuut »

Net als Rvb87 heb ik een nette mail gestuurd en dit heb ik als antwoord daarop gekregen, kan iemand mij hier verder bij helpen?

Geachte klant,

Bedankt voor uw contact.

Saldodipje heeft u tijdens uw aanvraag op de hoogte gesteld van het feit dat u een persoonlijke garantsteller dient aan te leveren, binnen een gestelde termijn na uitbetaling van de lening. Ook is er een bevestigingsmail vanuit Saldodipje naar u verstuurd op de dag van uitbetaling. Indien u hier meer informatie wenst, verwijzen wij u naar uw overeenkomst en de website van Saldodipje:

Bij het niet aanleveren van een persoonlijke garantsteller brengt Saldodipje een extra vergoeding in rekening. U geeft aan dat u het niet eens bent met deze extra vergoeding, omdat dit naar uw mening niet rechtsgeldig is. Wij nemen aan dat u zich hierbij beroept op artikel 115a van het Bgfo (Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen Wft): een aanbieder van krediet rekent geen hogere kredietvergoeding dan op grond van het Besluit kredietvergoeding ten hoogste toegelaten kredietvergoeding.

Saldodipje handelt in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Europese en nationale voorschriften met betrekking tot de in rekening te brengen vergoeding. De online leenactiviteiten van Saldodipje zijn in lijn met de Europese Richtlijn Consumentenkrediet, de Europese Richtlijn inzake elektronische handel en artikel 1:16 van de Nederlandse Wet op het financieel toezicht. Alle bedragen die uit hoofde van de leningsovereenkomst in rekening worden gebracht, worden berekend overeenkomstig de geldende voorschriften en over de verschuldigde bedragen bent u volledig geïnformeerd.

Saldodipje heeft naar aanleiding van een uitspraak van het College van Beroep van de Reclame Code Commissie van 2 mei 2019 haar reclame-uitingen gewijzigd en nog duidelijker gemaakt dat zij een aanvullend bedrag in rekening brengt op het moment dat de consument in strijd met de gemaakte afspraak nalaat om een deugdelijke garantsteller aan te dragen. De status van Saldodipje is op dit moment dan ook ‘compliant’, zoals te zien is op de website van de Reclame Code Commissie. Graag verwijzen wij u verder naar de recente uitspraak van de rechtbank Rotterdam d.d. 19 januari 2023, waarin de rechtbank heeft overwogen dat, voor zover artikel 115a van het BGfo al van toepassing is op het in Nederland online aanbieden van krediet, niet is aangetoond dat sprake is van overtreding van dat artikel.

Wij zijn bereid een betalingsregeling met u te treffen om het openstaande saldo te voldoen. Wij verzoeken u vriendelijk spoedig contact met ons op te nemen om een passende betaalafspraak/betalingsregeling te treffen. Wij zijn bereikbaar via 085-2087803.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en in afwachting van uw reactie,

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Saldodipje

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ik krijg veel reactie van Saldodipje gedupeerden die de boete niet willen betalen, maar ze hebben de hoofdsom al wel betaald.
Om meer druk op Saldodipje te zetten vragen wij onze clienten om ook de hoofdsom niet te betalen. Stichting Xwiljoenen Juridisch Advies helpt je daarbij. Van al onze 400 clienten is nog niemand daardoor in problemen gekomen en we doen dit nu al enkele jaren. Het kan natuurlijk nooit geen kwaad als je de hoofdsom met aftrek van alle boetes achter de hand houdt. De incassobureaus van Saldodipje dreigen met allerlei rechtsmaatregelen, maar dit blijft bij dreigen. Laat je dus niet intimideren!

Plaats reactie