Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Discussieer hier over thuiswerkcentrales en bedrijven die thuiswerk aanbieden.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien beter een week post rondbrengen.

SuzeLize
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2019 15:01

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door SuzeLize »

Even een iets positiever geluid laten horen:

Als je je weg een beetje weet te vinden tussen de nepperds en de handigheid krijgt bij de diverse enquetesites, dan kun je er weldegelijk wat leuks mee verdienen. Bij de ene site kun je kiezen uit diverse cadeaubonnen, PayPal of geld op je gewone rekening.

De reden waarom je bijvoorbeeld advertenties ziet op facebook is vaak omdat je een beloning kunt krijgen als mensen zich via jouw link aanmelden. Dit vermelden deze personen er niet bij zodat jij dit niet doorhebt.
Als je je aan wilt melden, ga dan rechtsreeks naar die site toe en doe dit nooit via links van anderen.
Er zijn namelijk ook veel sites waarop vrijwel alle enquetesites vermeld staan, maar als je je dan via die site bij een site aanmeldt verdient de maker van die verzamelsite soms vele euro's aan jou zonder dat je dat weet. En waarom zou je een vreemde dat gunnen?

ja, je wordt bij sommige enquetesites vaak afgewezen na een aantal antwoorden, maar er zijn ook weldegelijk zeer betrouwbare en professionele sites. Op een gegeven moment weet je wel een beetje hoe de verschillende sites werken.

Zelf kies ik vaak voor cadeaubonnen van Bol.com (waar dat mogelijk is natuurlijk). De codes van deze bonnen voer ik direct in mijn account bij Bol in en spaar het op. Per maand heb ik algauw weer enkele tientjes erbij. Als het alleen in PayPal uitbetaald kan worden stort ik dit gewoon naar mijn normale rekening.
Als ik alles een beetje bij elkaar optel zal ik ongeveer zo'n 600 euro per jaar verdienen, denk ik.
En nee, ik ben daar echt geen uren per dag voor bezig!

Beste sites zijn: Euroclix (Panelclix), Waardevolle Mening, Lifepoints, EUpanel, Opinionbar, Pollland, Opiniemeters, GFKpanel, i-Say, Stempunt, PanelWizard, Invotes (noties), tns-nipo, Mobrog.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door kuklos »

@SuzeLize, dank voor je bericht. Positief en zonder reclame te maken. Toch wel een vraag:
SuzeLize schreef:
26 jan 2020 13:38
En nee, ik ben daar echt geen uren per dag voor bezig!
Hoeveel tijd kost het je?

SuzeLize
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2019 15:01

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door SuzeLize »

Er zijn enquetes die duren 5 minuten, sommigen 15 minuten en soms maar 1 minuut.
De vergoedingen zijn per site heel verschillend maar worden altijd gemeld.
Bijv. die van Waardevolle Mening, meestal zo'n 75 cent en dat duurt maximaal 10 tot 15 minuten.
Maar hoe langer je lid bent van die sites, hoe handiger en sneller je erin wordt hoor. Soms staan er strikvragen in om te kijken of je het wel serieus invult, maar na een tijdje weet je ook wel een beetje bij welk soort enquetes dat gebeurt en kun je een boel 'afraffelen'.....

Je bent nooit verplicht om mee te doen. Ik heb er soms weken geen zin in en verwijder de mail direct en soms doe ik er diverse achter elkaar als ik niets beters te doen heb :-)
Maak een nieuw e-mailadres aan die je hiervoor gaat gebruiken. Zelf maak ik dan ook nog per site een mapje aan en laat mails van die betreffende sites via een regel direct in de juiste map plaatsen. Lekker overzichtelijk...

O ja, Toluna is er ook nog. Op die site kun je meer doen dan enquetes invullen, maar die andere dingen boeien mij niet dus ik doe alleen enquetes. Uitbetaling in diverse cadeaubonnen of geld. Sinds kort gaat dat binnen een paar dagen, voorheen duurde dat zo een paar maanden....
O ja, Qassa is er ook nog...
Laatst gewijzigd door SuzeLize op 26 jan 2020 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door kuklos »

@SuzeLize, nogmaals dank. Een duidelijke handleiding, die voor veel mensen geschikt is.
Doch eigenlijk nog steeds de vraag, hoeveel tijd kost het je? Gemiddeld per week of per maand of per jaar? Hoeveel tijdsinvestering is nodig voor die ongeveer €600 op jaarbasis.

SuzeLize
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jul 2019 15:01

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door SuzeLize »

Die €600 is even nattevingerwerk. Naast deze enquetesites zijn er ook andere sites die ik nu niet allemaal heb genoemd maar wel heb meegerekend.
Ik denk dan gewoon even aan wat ik er het het afgelopen jaar voor heb gekocht, voor de bol-bonnen dan.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door kuklos »

Het gaat niet zozeer om het bedrag maar om da tijd die het kost. Stel dat wij dit ook willen, op hoeveel tijd moeten we dan rekenen die het ons gaat kosten? 1 uur per week? 10 uur? 40 uur?

MikeVinders
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2020 15:37

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door MikeVinders »

Ja, dat is wel degelijk mogelijk. Ik vul al een paar jaar enquetes in, maar 400 euro per maand verdienen is echt onzin. Ik snap dan ook niet waarom dit soort sites worden toegestaan. Onlangs heb ik mij bij een enquetesite aangemeld waarbij ik alleen maar SPAM mails binnenkreeg. Na het afmelden, kreeg ik nog steeds mailtjes binnen. Sommige enquetesites verkopen je gegevens zonder toestemming door.

Nog een tip voor de mensen die een zakcentje willen verdienen met het beantwoorden van vragen: bij een site met een ISO-certificaat kun je ervan uitgaan dat het bedrijf voorzichtig omgaat met je gegevens en je niet zomaar reclame stuurt na afloop. En daarnaast kun je checken of het bedrijf zit aangesloten bij de brancheorganisatie MOA. Dat kan via https://enqueteplein.nl/enquetes/8-best ... ete-sites/. Zo kom je niet ongewenst voor verassingen te staan zoals in mijn geval.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door D34M0N »

kuklos schreef:
26 jan 2020 15:14
Het gaat niet zozeer om het bedrag maar om da tijd die het kost. Stel dat wij dit ook willen, op hoeveel tijd moeten we dan rekenen die het ons gaat kosten? 1 uur per week? 10 uur? 40 uur?
Het verschilt een beetje, zo ongeveer 25 tot 50 cent voor een enquête van ongeveer 10 minuten. De vergoedingen zijn in loop der jaren steeds kariger geworden naar mijn idee. Het is meer te zien als een vergoeding voor vrijwilligerswerk dan als echt inkomen.

Boertje van Buutn
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2019 10:24

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door Boertje van Buutn »

Ja, dat kan. Ik doe het zelf ook via 1 website. Je verzamelt per enquete punten en als je 1 miljoen punten hebt kun je het laten uitbetalen. (€12,50) Het gaat niet snel maar het is wel leuk :)

busdriver
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2021 17:36

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door busdriver »

Nee. Het is misschien leuk om te doen als je veel tijd heb en weinig hobby`s. Ikzelf ben met pensioen en heb weinig hobby`s en daarom doe ik dit voor de lol. Ik ben lid van 16 enquetewebsites en ben elke dag bezig. Er valt een hoop uit omdat je niet altijd mee kan doen want dan hoor je niet tot de gezochte groep of de enquete is al door voldoende mensen bezocht. Ik doe dit om mijn geheugen op pijl te houden want er zijn veel vragen op allerlei gebieden. En het geld stelt helemaal niets voor. Misschien een spaarpotje aanleggen om eens een andere computer aan te schaffen want die is ook een keer op. En niet elk enquetebedrijf is eerlijk. Men heeft diverse trucjes om je maar niet hoeven uit te betalen. Een hele goede is GFK. Daar zit ik al vele jaren en ze betalen als èèn van de beste.
Misschien ook nog een aardig idee: cashbacksites. Je leest advertenties die aan je toegestuurd worden en daar komt ook een verdienste uit maar dat is gemiddeld èèn tiende cent per keer want alle bedragen zijn in de afgelopen jaren sterk omlaag gebracht.
Deze sites zoals ipay.nl,nucash.nl,cashbackkorting.nl hebben ook nog een mogelijkheid om enquetes in te vullen die diverse kleine bedragen uitkeren maar het is alleen maar een hobby dus de verdienste is minimaal.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik doe mee met GfK enquetes. Per 2000 punten (ca. 4 enquetes) bestel ik er een bol.com bon van een tientje voor. Ik vul die enquetes vooral in als ik ergens zit te wachten en niets anders te doen heb. Dan wordt het toch nog een beetje productief.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Je krijgt zo een RSI arm van het klikken op links........

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door Kees007 »

Jazeker, bij invotes.nl krijg je punten, die je o.a. bij Bol.com kunt inwisselen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees007 schreef:
14 jan 2022 12:21
Jazeker, bij invotes.nl krijg je punten, die je o.a. bij Bol.com kunt inwisselen.
Hoeveel punten krijg je? Hoeveel tijd kost het?

Mdr8
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2022 15:53

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door Mdr8 »

Dat kan zeker, maar er zijn ook een heleboel van dit soort websites en een groot deel is echt niet de moeite waard. Er wordt ook heel veel oneerlijke reclame voor gemaakt. Het enige wat werkt is je bij meerdere goede websites aanmelden en dan kan je meer verdienen. Maar dan gaat er ook heel veel tijd in zitten. Ik ben zelf lid van Panelclix, Toluna, Opinieland en beenq.nl Dit zijn de betere partijen volgens https://geldgenius.nl/best-betaalde-enq ... etrouwbaar al moet ik eerlijk zeggen dat ik wel veel klachten voorbij zie komen over Opinieland de laatste tijd.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Klaasdebaas schreef:
24 sep 2022 11:26
Het is zeker mogelijk om wat extra geld te verdienen met enquêtes. Houdt er alleen wel rekening mee dat het niet de beste manier is om geld te verdienen.

Zie hieronder een klein overzicht wat je ongeveer kunt verdienen met enquêtes:

Minuut (van) Minuut (tot) Beloning
3 4 0.30 EUR
5 5 0.40 EUR
6 7 0.50 EUR
8 9 0.60 EUR
10 11 0.80 EUR
12 13 0.90 EUR
14 15 1.10 EUR
16 18 1.30 EUR
19 20 1.50 EUR
21 23 1.70 EUR
24 25 1.80 EUR
26 27 2.10 EUR
28 30 2.60 EUR
31 35 2.80 EUR
Je bent je eigen website aan het spammen. Gemeld.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door kuklos »

Klaasdebaas schreef:
24 sep 2022 11:26
bron: [commerciële link verwijderd door moderatie]
Hoeveel verdient het spammen van zo'n site nou?

PGros
Berichten: 1128
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door PGros »

Dat hangt er vanaf hoeveel er geklikt wordt en hoeveel links blijven staan. Voor SEO is een link naar je site namelijk handig. Veel forums gooien de link weg als het duidelijk reclame is. Soms hebben de posters geluk omdat een andere gebruiker de link quote en deze dus wel blijft staan. ;-)

PGros
Berichten: 1128
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Kun je geld verdienen aan enquêtewebsites?

Ongelezen bericht door PGros »

En nu staat hij netjes tweemaal in een quote ;-)
Goed bezig Klaas.

Gesloten