Pagina 3 van 3

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 12:43
door moederslink
Ik heb geen smartphone en ga naar de Bieb wanneer ik moet printen, kost me een duppie :D per printje.
Ik trek er een klein uurtje voor uit bij de Bieb en print gelijk meerdere zaken.
Op vrijdag kun je ook .savonds terecht.

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 12:55
door ZeerPrivé
Lowieze schreef:
04 mar 2020 12:39
Oké, ik print ze altijd zelf, maar vroeg het me af hoe dat dan werkt.
Bol.com.jpg

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 13:08
door Lowieze
Dank je ZeerPrivé, duidelijk!

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 13:11
door RWIE
Leuk hoor een platform.
Maaaaaar..... de Kingston SD kaarten die ze laten verkopen op hun platform zijn wel neppers!!!!! :( :( :twisted: :twisted:

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 13:15
door 16again
Moneyman schreef:
04 mar 2020 12:01
16again schreef:
04 mar 2020 11:46
Moneyman schreef:
03 mar 2020 09:37

Die reacties waren anders wél gebaseerd op de realiteit in plaats van op datgene wat Radar verliest te laten zien... scheelt een slok op een borrel.
Die reacties hielden niet meer in, dat op de bol.com site te zien is dat bij een partner gekocht wordt.
En de uitzending bevat natuurlijk veel meer dan dat. Zo krijgen sommige van die partners (zolderkamer ondernemers in mijn beleving) een gezicht, en wordt duidelijk sommigen de goede merknaam , klanten en vertrouwen in Bol.com alleen als middel zien om snel geld te verdienen

En is er wat mis, dan stapt bol erg makkelijk achteruit (na wel commissie opgestreken te hebben), en wordt consument aan lot overgelaten, en mag die met Nederlandse wet in handen zelf proberen die partner aan te pakken.
We hadden het over de vraag of het duidelijk was dat je met een partner zaken doet. Nu je die discussie niet kunt winnen, verdraai en verbreedt je de discussie weer tot iets waar we niet over in discussie waren. Vermoeiend.
16again schreef:
04 mar 2020 11:51
markmark1974 schreef:
03 mar 2020 19:25
wat me steeds vaker irriteert is dat Antoinette steeds maar mensen de woorden in de mond legt en niet laat uitpraten. Die man in rode trui wilde zeggen dat een keurmerk van Thuiswinkel Waarborg hem niet veel boeit, maar Antoinette vond van wel. Ik merk dat vaker, ook met andere onderwerpen .
In plaats van kort en bondig antwoord, wordt vaak geprobeerd dit in de bedrijfspromo te verpakken. Ook een manier om de tijd vol te krijgen, en verdere moeilijke vragen te ontlopen.
Prima als dat afgekapt wordt.
Dat is echt veel te kort door de bocht. De overduidelijk zichtbare realiteit is dat Antoinette geen "bedrijfspromo" afkapt, maar juist uitermate relevante informatie uit de uitzending houdt. Daarmee misleidt ze de kijkers - en heel doelbewust, want ze weet donders goed dat het punt wat ze probeert te maken onderuit gehaald wordt als ze de mensen wél zou laten uitpraten.

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 13:24
door scontra
ZeerPrivé schreef:
04 mar 2020 12:16

Mooi van wel!!!
Echt niet !! Nokia 6310i :oops: eindeloos ouderwets, maar o zo betrouwbaar ! :wink:

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 13:25
door 16again
Moneyman schreef:
04 mar 2020 12:01
We hadden het over de vraag of het duidelijk was dat je met een partner zaken doet. Nu je die discussie niet kunt winnen, verdraai en verbreedt je de discussie weer tot iets waar we niet over in discussie waren. Vermoeiend.
Dat is jouw mening. Naar mijn idee ging het over het neersabelen van een item, nog voor de uitzending
Moneyman schreef:
04 mar 2020 12:01
Dat is echt veel te kort door de bocht. De overduidelijk zichtbare realiteit is dat Antoinette geen "bedrijfspromo" afkapt, maar juist uitermate relevante informatie uit de uitzending houdt. Daarmee misleidt ze de kijkers - en heel doelbewust, want ze weet donders goed dat het punt wat ze probeert te maken onderuit gehaald wordt als ze de mensen wél zou laten uitpraten.
Het specifieke fragment met het rode trui die werd afgekapt staat niet meer zo op mijn netvlies. Maar de markmark1974 reactie was ook van algemene aard.
Wel werd Bol medewerker afgekapt, toen hij weer een opsomming begon over de jaarlijkse hoeveelheid geleverde pakketjes. En dat is waar ik op doel.

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 13:34
door ZeerPrivé
@scontra Graag even je foute quote corrigeren. Veel plezier met je betrouwbare Nokia. :shock: :mrgreen:

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 14:09
door litsenj
Ik heb zelf nog geen vervelende ervaring gehad met Bol.com, maar ik kan me voorstellen dat niet voor iedereen duidelijk is bij wie ze bestellen.

Bij ieder product staat weliswaar vermeld of het door Bol wordt verkocht of door een derde partij. Maar het mag best wat duidelijker (met kleur en/of logo), vooral als er onderscheid bestaat in service en garantie. Het zou ook goed zijn te kunnen filteren op Bol en overige aanbieders, dan maak je tenminste duidelijk onderscheid tussen de WINKEL Bol en PLATFORM Bol met bijbehorende voorwaarden.

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 04 mar 2020 19:15
door markmark1974
Discussie hier in dit topic gaat er dus over of het goed zichtbaar is dat je bij een externe verkoper aan het kopen bent? Ik denk persoonlijk van wel. Het is duidelijk vóórdat je de bestelling plaatst - en ook in de bevestigingsmail die je krijgt. De vraag die bij me opkomt is : Boeit het ook?

Ik denk dat Bol niet kan zonder die externe verkopers, ze hebben wel vele duizenden producten die Bol onmogelijk zelf kan inkopen - op voorraad kan houden - logistiek kan verwerken.

Dus : externe verkopers zijn van een enorm toegevoegde waarde volgens mij. De Rol van de klantenservice zou meer bemiddelend kunnen zijn. Bol gaat enorm coulant met retouren en problemen om. De meeste partners kunnen dat helemaal niet en zijn daar niet op ingericht. Het heeft Bol wel zo groot gemaakt als ze nu zijn, en Je weet ook niet half wat mensen voor "meuk" insturen ...

Wanneer Bol alle retouren voor haar rekening zou nemen (dus niet meer naar de partner) dan zou het enorm veel schelen. De commissie zou dan best iets omhoog mogen van mij!

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 15 mar 2020 20:46
door SamNeel
Recente ervaringen:
Kobo e-reader accu stuk 6 maanden na afloop garantieperiode. Reactie Bol: Wij kunnen niets voor u doen.
Helen naar aankoop van 2 artikelen en in beide gevallen was de info van de producten totaal fout. Dit gemeld en Reactie Bol: Als u vindt dat onze info zo slecht is koopt u toch bij een andere winkel? Echt niet te geloven. Bol is dus niet mijn winkel.

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 23 jun 2021 15:41
door --rob--
Ik zoek hert artikel op op bol.com of Amazon. Daarna zoek ik hetzelfde artikel (artikel tekst knippen/plakken, of idem artikelnummer) of het kan vinden niet in een degelijk mplatform. Daar bestel ik het dan. Doe je ook de leverancier soms een plezier mee want die hoeft geen percentage af te dragen

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 23 jun 2021 15:54
door Lady1234
Fijn nog een reactie ruim een jaar later.

Re: Is bol.com de winkel van ons allemaal, of vooral een platform?

Geplaatst: 23 jun 2021 18:05
door NeoDutchio
--rob-- schreef:
23 jun 2021 15:41
Ik zoek hert artikel op op bol.com of Amazon. Daarna zoek ik hetzelfde artikel (artikel tekst knippen/plakken, of idem artikelnummer) of het kan vinden niet in een degelijk mplatform. Daar bestel ik het dan. Doe je ook de leverancier soms een plezier mee want die hoeft geen percentage af te dragen
Of je kijkt bij Bol wie de verkoper is, hoef je het dus niet te zoeken.