LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Marion1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2020 16:25

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door Marion1980 »

Hallo,

Ook wij (eigenlijk mijn dochter van 15 jaar) is hier ook de dupe van. Geen reacties op email en door de telefoon wordt gezegd dat ze alleen die vouchers afgeven.
Ook ik eis mijn geld terug. Er zijn geen diensten geleverd dus dat geld moet terug.
Vond net alleen wel een heel dik examenbundel in de brievenbus....
Hoe of waar kan ik mij aansluiten om een front tegen Lyceo te gaan vormen?

Mariell V
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2020 16:44

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door Mariell V »

Ook wij zijn gedupeerd, zelfs voor twee trainingen.
Eerste mail met verzoek om terugbetaling al gestuurd op 24 maart, daarna nog een keer.
Geen enkele reactie en ook vanmorgen twee dikke examenbundels in de bus.
Dit is natuurlijk een vervelende situatie voor iedereen, maar om €385 in je zak te steken zonder de prestatie te leveren gaat wel heel erg ver. En dan eenzijdig de algemene voorwaarden aanpassen, echt niet oke.

Kuin75
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2020 10:03

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door Kuin75 »

Helaas zijn wij ook gedupeerd met twee examentrainingen.
Wij hebben inmiddels twee keer gebeld en één keer gemaild met Lyceo, maar wij krijgen ons geld niet retour en verder geen gehoor, dan de standaard mail van hun kant.
Indien er administratiekosten in rekening werden gebracht, dan konden wij hier ons nog in vinden, maar dit vinden wij gewoon diefstal.
Door de corona maken wij geen gebruik meer van de diensten van Lyceo. Ook hebben wij niets aan de vouchers, die worden aangeboden. Het doorverkopen aan andere mensen vinden wij, dan ook een gekke actie. Wij zien ons al aankomen bij onze vrienden of kennissen.
Als je een reis heb aangeschaft, dan zou je te zijner tijd deze voucher nog kunnen gebruiken, maar wij hebben niets aan deze vouchers en wensen, dan ook ons geld terug. Het is voor ons veel geld.
Lyceo heeft de boeken op gestuurd, maar deze hebben wij geweigerd aan de deur. De reden hiervoor is, dat Lyceo later eventueel kan aangeven, deze boeken heb je toch geaccepteerd, dus ga je akkoord met onze diensten. Het gratis aanbieden, zoals Lyceo het aangeeft, dat slaat nergens op, want wij hebben al betaald voor de diensten en krijgen ons geld niet retour, dus er is niets gratis.
Graag horen wij hoe hier mee om te gaan?

pniezing
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2020 13:06

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door pniezing »

Ook wij krijgen een volstrekt nutteloze voucher. Lyceo vermeld dat de voucher regeling is vastgesteld o.a. ook in overleg/afstemming van de ACM en vermeld ook een aantal uitgangspunten van de ACM, maar vermijdt om de info te verstrekken op de link van de ACM onder op de site die leidt naar consumenten vragen en antwoorden. Hier wordt expliciet vermeld dat het verstrekken van vouchers voor niet doorgaande examentrainingen geen goede oplossing is. Ik heb de ACM ook van de voucher regeling op de hoogte gesteld.

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er rest geen andere optie dan om naar de kantonrechter te gaan, denk ik. Dit kan door aan de deurwaarder een brief te mee te geven ter bezorging met daarin wat je wit (het geld terug) en waarom je vindt dat je daar recht op hebt.

pniezing
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2020 13:06

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door pniezing »

Zijn er meerdere mensen die overwegen om "de krachten te bundelen richting Lyceo en gezamenlijk proberen om het geld gewoon nu terug te krijgen?

coja
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2011 14:18

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door coja »

Ik heb hetzelfde probleem. Lyceo heeft de voorwaarden gewijzigd op 26 maart, maar dat zijn niet de voorwaarden waaronder ik getekend heb. Andere instituten betalen wel gewoon terug, dus ik vraag me af waarom Lyceo dat niet kan. Lyceo beroept zich op de voucher en verwijst naar ACM. Echter, ACM zegt heel duidelijk dat een voucher geen goede oplossing is voor een weggevallen examentraining. Op telefoontjes en berichten wordt al heel lang niet gereageerd, zelfs mijn aangetekende brief is genegeerd. Ik heb het pakket met examenbundels, wat ik ongevraagd ontving, geweigerd aan de deur. Ik weet dat er inmiddels een facebook pagina is aangemaakt hierover. Helaas heb ik geen facebook. Ben me aan het orienteren op juridische vervolgstappen.

tbrinksma
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2020 13:11

Re: Bijlesaanbieder Lyceo weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door tbrinksma »

Ook ik heb precies hetzelfde probleem. Wij kunnen niets met een voucher. Ik zou een iets latere terugstorting met beroep op overmacht nog kunnen accepteren, maar ik weiger te wachten tot na april 2021. Lyceo beroept zich op de richtlijnen van de ACM, maar deze geven juist het voorbeeld zoals bij Lyceo, dat een afnemer meestal weinig kan met een voucher, en dat dit dus geen acceptabele oplossing is.
Ik heb hierover dus ook een melding gemaakt bij de ACM, die verder onderzocht zal worden.
De klantenservice bij Lyceo is weigerachtig en waarschijnlijk ook niet beslissingsbevoegd. Een eventuele leidinggevende wordt afgeschermd zo die er al is. De enige reactie die men geeft is: stuurt u maar een mail. Ik kan natuurlijk wel raden wat daarmee gebeurt.
Ik voel me zwaar opgelicht. Ik zal eens op Facebook kijken of ik me daar ergens bij aan kan sluiten. Het zou ook mooi zijn als Radar hier iets aan kan doen danwel Lyceo tot faire restitutie overhalen.

Gesloten