LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omnik Solar converter failliet?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Pierre-de-5e schreef:
13 mei 2020 14:39
En Komkommertijd denkt ("kreeg ik de indruk") het ook weer eens te weten en geeft zijn bek weer eens een douw.
Dat iemand een indruk heeft is nog geen reden om grof te worden.

Wat vindt u van de tip die Rene__ vanochtend al gaf? Werkt dat ook bij u?
Rene__ schreef:
13 mei 2020 09:22
(...) Ga naar onderstaande link:

https://omnik1.solarmanpv.com/

Om in te loggen is het bestaande wachtwoord en gebruikersnaam nodig.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Pierre-de-5e schreef:
13 mei 2020 14:39
Komkommertijd schreef:
28 apr 2020 11:25
Er was legale en grijze import van Omnik kreeg ik de indruk!
En Komkommertijd denkt ("kreeg ik de indruk") het ook weer eens te weten en geeft zijn bek weer eens een douw.
Ik heb geen bewijs maar er worden wel vaker zowel restpartijen als elders goedkoper buiten een importeur om op
de markt gezet, vaak hier niet leverbare modellen of werken zonder dat je er ooit iets aan verdiende.

Maar als 1/3 via een ander land goedkoop binnenkomt word het voor een legale importeur lastig nog zaken te doen.

Ook is vaak de Wifi een extra van een externe leverancier die wel paste en werkte maar vaak niet bij 't merk hoorde,
je kon los moduul kopen en gebruiken, maar als verkoop stopte of ingezakt is kost dit geld zonder dat het nog iets opleverde.
Voor mijn Omnik heb ik een andere van Ali Express er in gestoken, die werkt via App op Smartphone Android 9 of lagere...!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Revoked »

Nee, Zwamzwammer. Android 8 en lager. Iets met certificering. En de rest van je relaas is gelogen of niet-waar.
Doe nu maar weer normaal. Je kunt het echt.

frankdeboer1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2020 10:50

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door frankdeboer1980 »

voor iedereen die in het bezit is van een Omnik omvormer;

Omnik is helaas failliet.

Mocht je problemen of een defect hebben met/aan je omvormer dan raad ik aan contact op te nemen met je leverancier/installateur
deze hoort je een oplossing aan te bieden tegen een redelijke conditie ( bijvoorbeeld een vergelijkbare omvormer tegen (kost)prijs en installatie.
Omnik kan helaas geen enkele service meer bieden

mocht je helaas niet meer kunnen monitoren via de app OmnikPortal? dat klopt deze is uit de lucht!
er is GEEN nieuwe app.
wel is het portaal overgenomen door SolarmanPV
je kunt via de webbrowser deze nog altijd bereiken.
https://omnik1.solarmanpv.com
log dan in met je gegevens die je in het verleden ook gebruikte.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En nogmaals voor iedereen, garantie moet altijd via de leverancier opgelost worden. Nooit via een fabrikant of importeur. Andersom, als je leverancier failliet gaat dan helpt een fabrikant of importeur je niet meer met je garantie. Misschien is er een fabrieksgarantie, in de praktijk is dat meestal veel minder dan de wettelijke garantie via de verkoper. Je kunt dan alleen hopen op coulance.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Revoked schreef:
13 mei 2020 19:47
Nee, Zwamzwammer. Android 8 en lager. Iets met certificering. En de rest van je relaas is gelogen of niet-waar.
Doe nu maar weer normaal. Je kunt het echt.
Ik heb niet de Wifi van Omnik maar een Ali Express versie, goedkoper en werkte nog wel met Android 9!
Of de importeur nog leeft? Geen idee, verkocht huis met panelen dus ben hier vanaf nu!

frankdeboer1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2020 10:50

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door frankdeboer1980 »

de importeur is er zeker nog wel maar omdat het een product van buiten de EU betreft heeft de importeur het recht 2 jaar wettelijke garantie te geven op het product.
omnik zelf gaf een fabrieksgarantie, die helaas door het faillissement vervallen is. mensen met een omvormer ouder dan 2 jaar hebben helaas, hoe zuur ook geen recht op garantie, wel kan de verkopende partij ( waar u de zonnestroominstallatie gekocht heeft) een passende oplossing bieden, maar zal in geen geval verplicht zijn garantie te geven.

helaas hebben wij vele klanten moeten teleurstellen.
wij kunnen er immers ook niets aan doen dat zon grote speler ineens wegvalt.
het zijn vreemde tijden.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door 16again »

frankdeboer1980 schreef:
14 mei 2020 22:19
de importeur is er zeker nog wel maar omdat het een product van buiten de EU betreft heeft de importeur het recht 2 jaar wettelijke garantie te geven op het product.
Recht..? Of plicht?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De verkoper heeft die plicht, niet de importeur. Het maakt niet uit of het wel of niet uit Europa komt. En die garantie geldt langer als twee jaar. Dit zijn smoesjes van de verkoper om er onder uit te komen. De verkoper kan zijn deel proberen te claimen bij de importeur en fabriek. Maar de verkoper is de enigste die voor de garantie moet zorgen. Hij heeft een verkoopovereenkomst met de consument.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is het niet zo dat de converter nog gerepareerd kan worden? Op Youtube hier al diverse filmpjes over gezien.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vaak zijn alleen de elcos kapot.
Wie repareert er tegenwoordig nog? Die moet je met een lamp zoeken in onze wegwerpmaatschappij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een Elco doormeten is ramp!

Ik vervang ze allen door echte Hitachi , Panasonic of andere goed merk na vooraf testen.
Na afloop meet ik alle zooi die eruit kwam en dat is reserve voor de vrekken.

Nieuwe solderen en gezien de prijs per stuk, dan houd ik er nog iets aan over behalve gezeur.
Wel is per type het soms van makkelijk loshalen en solderen tot uur slopen en later in elkaar puzzelen.

Met Omnik nog geen ervaring.... moet die eerst open trekken.
Ik weet dat er ZZPers zijn die een partij defecte kregen en nu weekje solderen!

Johan-17
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 sep 2017 19:14

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Johan-17 »

De garantie heb je van de leverancier gekregen. Deze is dus voor de volledige garantietermijn aansprakelijk. Ik heb dus nog ongeveer 9,5 jaar garantie op mijn omvormer. Indien deze het begeeft binnen die termijn zal hij ofwel moeten herstellen of nieuwe leveren. Punt!

frankdeboer1980
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mei 2020 10:50

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door frankdeboer1980 »

johan17: omdat het een product van buiten de eu betreft heeft de verkopende partij de plicht 2 jaar garantie te geven, niet meer en niet minder. tenzij hij heeft aangegeven deze termijn te willen verlengen.


om terug te komen op een eerder bericht:

lees hieronder;



Dear users of Omnik portal,

We are SOLARMAN team, an independent renewable energy monitoring service provider. As the developer of Omnik portal, we've been providing technical support for Omnik portal for the past years.

Due to some issues of Omnik, the original portal can't be accessed recently, of which you might already notice. Therefore, we have prepared a temporary address to continue our monitoring services.
Please kindly check the website below.
https://omnik1.solarmanpv.com
solar Monitoring Software, Power Station Monitoring System - Omnik New Energy
The free Omnik app for the easy viewing PV Data, it support With an iPhone,iPad,Android to view it,SolarView users can monitor your system more easily than ever, It provide rich graphics and the power output,generated energy and yield of the systems.
omnik1.solarmanpv.com

Omnik APP can't be accessed now due to the same reason. Developer of Omnik APP will adjust the APP. You will get update notification from the APP later.

As a professional service provider with over 10 years' experience in PV monitoring platform, we've been offering monitoring service for more than 1,000,000 PV systems around the world.
Given the fact that Omnik might have difficulties in running their existing portal, we will provide alternative solutions for all users of Omnik portal. Therefore you will be able to still use monitoring products, with more advanced functions and better experience.

We will keep you updated about all further plans.

Your understanding and patience is greatly appreciated.


SOLARMAN Team

Pierre-de-5e
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2017 16:52

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door Pierre-de-5e »

Wat vindt u van de tip die Rene__ vanochtend al gaf? Werkt dat ook bij u?
Rene__ schreef:
13 mei 2020 09:22
(...) Ga naar onderstaande link:

https://omnik1.solarmanpv.com/

Om in te loggen is het bestaande wachtwoord en gebruikersnaam nodig.
[/quote]

Werkt inderdaad ook bij mij, ik heb Rene inmiddels bedankt voor de tip. Ook de app doet het weer. Eergisteren ook de e-mail van het Solarteam ontvangen (zie verderop in dit topic).

MarceldG
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2020 16:20

Re: Omnik Solar converter failliet?

Ongelezen bericht door MarceldG »

Er zijn veel installateurs die een nieuwe omvormer aanraden als uw Omnik omvormer defect is geraakt nu Omnik failliet lijkt te zijn. Dit is echter niet nodig. Reparatie van Omnik omvormers is heel goed mogelijk en tegen zeer redelijke tarieven.

Daarmee is reparatie een veel aantrekkelijker alternatief dan de aanschaf van een nieuwe omvormer. Zowel voor een installateur die uit coulance wat kosten wil overnemen als voor u.

Let wel op dat je dit bij een professioneel bedrijf laat doen en niet bij de eerder genoemde beun. Die professionele Nederlandse bedrijven geven 3 jaar garantie op de reparatie / revisie.
Wij doen dat uitdrukkelijk ook, Ik zal onze bedrijfsnaam hier niet noemen omdat het geen commercieel forum is.

Verder is het Omnikportal al enige tijd weer gewoon in de lucht via het "oude" internetadres. Alle historische gegevens zijn (meestal) nog gewoon toegankelijk.

Gesloten