Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Mendo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2020 16:22

Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Mendo »

Ik werd gebeld door een telefoonnummer waarvan uit naspeuring op internet bleek dat het een niet te vertrouwen nummer was.
De dame aan de telefoon was zeer vasthoudend en gehaast en stelde dat ze namen de Nationale Adviesgroep sprak. Er werd gesteld dat zij ons (pas vernieuwde) energiecontract van Eneco beheerde. Ze wilde ons energieverbruik en naam, adres, woonplaats en mailadres weten. Die hebben we niet gegeven. Bovendien: indien zij het contract beheert dan zou ze die toch wel weten...!?

Een mail van ons naar de Nationale Adviesgroep over deze benadering leverde slechts een antwoord op van: "We hebben corrigerende maatregelen getroffen tegen de desbetreffende werknemer. Onze excuses voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, Petra."

Wie heeft ervaring met deze benadering en/of de Nationale Adviesgroep?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou hebben ze in ieder geval uw mailadres en vast ook uw naam.

Dit zijn gewoon verkopers. Volgende keer moet uw antwoord zijn: “geen belangstelling, goedendag”.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Voortaan vertellen tegen dit soort bellers, dat U het telefoongesprek opneemt voor het geval dat er misverstanden komen
over hetgeen er is besproken. Of het gesprek echt wordt opgenomen. dat weet alleen U. En mocht U een smartphone
hebben Even zoeken op internet en U zult zien dat er gratis Apps bestaan die dit mogelijk maken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door grun »

peter17111962 schreef:
10 jun 2020 17:21
Of het gesprek echt wordt opgenomen. dat weet alleen U. En mocht U een smartphone hebben Even zoeken op internet en U zult zien dat er gratis Apps bestaan die dit mogelijk maken.
Ik las ergens dat die handige functie in android 9 en 10 verwijderd is? Tenzij je de phone root, wat ik niet van plan ben.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou men het gesprek aangaan?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Huawei met 9.0 Android kan opnemen, alleen even zoeken want de knop zit verstopt.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik reageer geeneens meer op dat soort nonsens, maar hang op en blokkeer gelijk het nummer. Doei.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit soort telefoontjes krijg ik gelukkig niet, en anders zou ik ze direct afkappen. Belangrijke telefoontjes neem ik op met Boldbeast Recorder. Onder Android 9.1 werkt dat prima.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ja hoor, hier heb ik ervaring mee. En zij met mij. De ene keer stel ik allemaal vragen terug. Hoe lang ze er al werken, wat hun hobbies zijn. De andere keer ga ik helemaal mee in hun vragen. Want ja, ze kunnen mij een goedkopere overeenkomst aanbieden. Dus vraag ik wat ik nu betaal en wat ik via hun ga betalen. Of bij wie ik nu klant ben. Ach, als je de tijd er voor hebt en er plezier in hebt krijg je best leuke gesprekken. Maar nooit zal ik opnemen met mijn eigen naam en andere gegevens zullen ze nooit krijgen van mij.

geeta.jagan
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2020 13:51

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door geeta.jagan »

vandaag ben ik ook gebeld door een 010- nummer. Ze deden het zo doen overkomen dat ze namens mijn energie leverancier belden. Ik vertrouwde het al niet en vervolgens vroeg hij mij of ik door anderen gebeld werd toen gaf ik aan dat weet ik niet want ik neem nooit op, toen gaf hij mij een belcode en zei dat als ze belden dat ik dan naar een belcode moest vragen. Pure onzin natuurlijk want dat hebben ze mij zelf gegeven. Ik begrijp zelf ook niet waarom ik het gesprek zo lang heb laten voortduren maar toen het kwam bij mijn geboorte datum die verkeerd in hun systeem stond toen gaf ik aan dat ik het niet vertrouwde en niet verder wilde gaan. En wat zei die brutale gast dat ik een arbeidsfactuur zou krijgen. Vraag ik aan hem hoezo factuur. Zegt hij: is toch logisch!! Nou dacht het niet tuut tuut tuut

khendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2020 22:43

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door khendriks »

Onze moeder van 90 (!) jaar wordt meermaals gebeld door voornoemd bedrijf. Ze bieden een energiecontract aan. Moeder vindt het moeilijk om mensen af te kappen maar wil pertinent niet overstappen. Het bedrijf dringt aan en zegt zelfs (we hebben meegeluisterd op de hands-free) dat ze er al aan vast zit. Dit is onjuiste informatie. De medewerker wordt zeer onvriendelijk. Ze dringen aan op dat moeder op haar tablet op een linkje in een mail moet klikken. Die mail is 6x aan haar gestuurd. Ze liegen tegen haar.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jul 2020 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsnamen verwijderd

Jan3071
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2020 09:58

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Jan3071 »

De Nationale Adviesgroep in Rotterdam verkoopt op slinkse wijze telefonisch energiecontracten.
Via zogenaamd verzonden mails worden de gebelden overgehaald het energiecontract over te zetten naar de Nationale Adviesgroep.
Een reactie is alleen mogelijk via voice mail en een reactie komt er niet.
Over deze werkwijze zijn al diverse klachen ingediend bij ACM consuWijzer
Het bedrijf Nationale Financiele Adviesgroep bv in Rotterdam heeft NIETS te maken met dit bedrijf en werkwijze.

Abel06
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2020 08:58

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Abel06 »

Weer een (zoveelste) telefoontje van een aanbieder dbg zoiets. Ze sturen heel slinks een e-mail naar je toe. Trap er niet in!

Bergen79
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2020 13:54

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Bergen79 »

Ik ben net ook gebeld door een onbekend nummer, iemand van een "adviesgroep" en hij wist vanalles over mij: mijn naam, mijn emailadres en mijn huisadres. Toen ik vroeg hoe hij aan al die gegevens kwam zei hij: "Die heb je ingevuld in de enquete." "Welke enquete?" "Ja dat weet ik niet, misschien heb je die jaren geleden een keer ingevuld." Daar kwam ik dus niet verder mee. Hij zei een "stagiair" te zijn, dus hij wist het (zogenaamd?) ook niet precies.

Hij wilde weten bij wie ik zat voor mijn energie, voor mijn televisie en telefoon, of ik ook zonnepanelen wilde en hoe groot mijn huishouden is. Met die gegevens zou ik dan worden gebeld voor een "gratis advies" door adviesbureau Enex. Ondertussen zat ik te googlen naar adviesbureau Enex, en ik kon niks vinden, dus ik heb het hem laten spellen, en was echt Enex. Dus niet Enexis, het energiebedrijf.

Toen hij ook nog mijn geboortedatum wilde weten, begon ik (pas) tegen te stribbelen, want ik vond dat hij wel genoeg van me wist. Hij werd echt opdringerig, ik moest dat echt geven, want anders liep ik het gratis advies mis! Natuurlijk had ik gewoon kunnen ophangen, maar je mag zulke verkopers ook best een beetje uitdagen. ;-)

Ik hoef helemaal geen gratis advies, dus ik heb ervoor bedankt, maar vanwege de opdringerigheid en de vaagheid van een schijnbaar niet-bestaand adviesbureau wilde ik het hier toch even melden.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sorry dat ik het zeg, maar dat is echt oud nieuws.

Het juiste antwoord is. Geen belangstelling, goedendag.

Evelien. V
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2020 15:12

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Evelien. V »

Het verbaasd mij dat men zo negatief is over deze partij. Ik neem aan dat je zelf meekijkt met het aanbod dat zij je doen, ipv een ander direct uit te maken voor oplichters. Ik doe al twee jaar zaken met deze groep. Zij hebben mij altijd netjes en correct geholpen. Zelfs toen ik een boete kreeg hebben zij er voor gezorgd dat ik deze vergoed kreeg. Men plaatst eerder een slechte recensie dan een goede. Ik ben hartstikke tevreden met deze partij.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die boete horen ze dus te voorkomen door u niet te vlug over te zetten.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door kuklos »

Evelien. V schreef:
03 nov 2020 15:26
Het verbaasd mij dat men zo negatief is over deze partij. Ik neem aan dat je zelf meekijkt met het aanbod dat zij je doen, ipv een ander direct uit te maken voor oplichters. Ik doe al twee jaar zaken met deze groep. Zij hebben mij altijd netjes en correct geholpen. Zelfs toen ik een boete kreeg hebben zij er voor gezorgd dat ik deze vergoed kreeg. Men plaatst eerder een slechte recensie dan een goede. Ik ben hartstikke tevreden met deze partij.
Ja hoor, eerste bericht, en direct positief. We geloven het onmiddellijk.

Evelien. V
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2020 15:12

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Evelien. V »

Ik kreeg een boete vanwege een fout vanuit de leverancier, waar zij niks mee te maken hadden. Als zij dat alsnog voor mij oppakken is dat best netjes. En ja ik ben positief. Dat mag ook gezegd worden na deze reacties. Fijne dag allemaal!:)

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door kuklos »

Evelien. V schreef:
04 nov 2020 14:32
Ik kreeg een boete vanwege een fout vanuit de leverancier, waar zij niks mee te maken hadden. Als zij dat alsnog voor mij oppakken is dat best netjes. En ja ik ben positief. Dat mag ook gezegd worden na deze reacties. Fijne dag allemaal!:)
En je hebt je speciaal bij dit forum aangemeld om dat te komen melden?
Sorry hoor, maar het blijft gewoon ongeloofwaardig. Je aanmelden bij Trosradar, dan dit topic zoeken, waar inmiddels een maand geleden voor het laatst gereageerd was en daarna als eerste reactie op dit forum een positieve reactie plaatsen, verder niet aan het forum meedoen of wat dan ook. geen gedrag van een typische consument.

Gesloten