Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Evelien. V schreef:
04 nov 2020 14:32
Ik kreeg een boete vanwege een fout vanuit de leverancier,
Jij een boete en het is de fout van de leverancier? Maak dat de kat wijs.
Evelien. V schreef:
04 nov 2020 14:32
Fijne dag allemaal!:)
Ja jij ook en veel succes met je bedrijfje nationale adviesgroep. Het was al sh¡t, nu is het nog ongeloofwaardiger.

Evelien. V
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2020 15:12

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Evelien. V »

Gelukkig geen typische consument! We zouden maar allemaal hetzelfde zijn stel je eens voor.. Ja ik neem de moeite en ja ik ben positief.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Lady1234 schreef:
10 jun 2020 16:57
Nou hebben ze in ieder geval uw mailadres en vast ook uw naam.

Dit zijn gewoon verkopers. Volgende keer moet uw antwoord zijn: “geen belangstelling, goedendag”.
Dit zijn niet 'gewoon' verkopers. Het is een organisatie die opereert onder verschillende namen en telefoonnummers. Energie advies groep, energiecollectief etc.

Ze hebben mij meermaals gebeld. Zeggen dan "ik bel namens uw energieleverancier" maar kunnen niet vertellen wie dan de actuele leverancier is. Ook lieten ze eens vallen dat ze belden voor mijn contract op een adres waar ik 8 jaar geleden woonde. Een adres wat sinds dit jaar niet eens meer een woonhuis is!

De mate van leugens die toegepast worden, maakt dat dit oplichting is.

Ivo.w
Berichten: 1733
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Evelien. V schreef:
03 nov 2020 15:26
Het verbaasd mij dat men zo negatief is over deze partij. Ik neem aan dat je zelf meekijkt met het aanbod dat zij je doen, ipv een ander direct uit te maken voor oplichters. Ik doe al twee jaar zaken met deze groep. Zij hebben mij altijd netjes en correct geholpen. Zelfs toen ik een boete kreeg hebben zij er voor gezorgd dat ik deze vergoed kreeg. Men plaatst eerder een slechte recensie dan een goede. Ik ben hartstikke tevreden met deze partij.
Als ze mij eerlijk te woord zouden staan zou ik zeggen: "ach, het zijn gewoon verkopers die hun best doen". Als één van de eerste zinnen al een grove leugen bevat, namelijk dat ze namens mijn energieleverancier bellen terwijl ze niet weten wie die leverancier is, dan ben je gewoon bezig met strafbare feiten. Want iemand uitlokken tot het aangaan van een overeenkomst op basis van bewust onjuist verstrekte informatie, is het strafbare feit "misleiding".

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ivo.w schreef:
04 nov 2020 23:16
De mate van leugens die toegepast worden, maakt dat dit oplichting is.
Eens. En dat maakt dat iedereen die hier out of the blue komt verkondigen dat het zo'n top-bedrijf is, een leugenaar is.

EAL
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2020 17:12

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door EAL »

Jazeker heb ik ervaring.
Omdat we een zakelijk energiecontract hadden nam ik aan dat ze onze gegevens van de kamer van koophandel hadden.
Ze beweren dat je een contract met ze hebt om op de hoogte gehouden te worden van de goedkoopste opties voor je energie.
Als je vraag of ze van jouw energieleverancier zijn zeggen ze ja, maar ze hebben niet alles bij de hand dus je moet zelf je gegevens erbij zoeken.
Ik ben er 1x ingetrapt tot het moment dat ze me van leverancier wilden laten wisselen. En omdat ik zonder tussenpersoon ben overgestapt naar mijn huidige leverancier kan het ook helemaal niet dat ik bij hun een contract heb getekend, maar dat bedacht ik later.
Mijn zoon (eigenaar van het bedrijfje) hebben ze ook gebeld, en die dacht inderdaad ook dat ze van zijn leverancier waren, pas toen hij het contract had getekend en teruggestuurd viel het hem op dat het een andere energieleverancier zou worden. Gelukkig kon alles weer teruggedraaid worden.
Ik blokkeer elke keer hun nummer, maar ook als ze zeggen dat ze me uit hun systeem hebben verwijderd blijven ze bellen, en steeds vanaf een ander nummer (lokaal nummer in Utrecht, Rotterdam, Amsterdam etc).
Het zijn een stelletje stalkende misleidende oplichters, en ik zou graag een klacht indienen. Maar er is al een hele reeks mensen die hier ook ervaring mee hebben. Heeft Radar hier al ooit actie op ondernomen?

EAL
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2020 17:12

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door EAL »

Trouwens, ze bellen vrijwel elke dag, en als je zegt dat je geen belangstelling hebt en graag je dure contract wil houden, willen ze niet ophangen. Ik moet ze altijd midden in een zin afbreken en de verbinding verbreken, want beleefd zeggen 'geen belangstelling' heeft geen enkel effect.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij dat soort hufters hoeft u niet beleefd te zijn. Zo gauw ik energie hoor als ik telefoon opneem hang ik op.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door kuklos »

EAL schreef:
24 nov 2020 17:24
...... willen ze niet ophangen. .....
Dat is ook niet hun taak, jouw taak is het om op te hangen. En zolang jij beleefd blijft en het gesprek aangaat blijft dit doorgaan. Dus altijd direct "geen interesse" en direct daarna ophangen.

Peter Elzinga
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:34

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Peter Elzinga »

Voor de zoveelste keer gebeld door deze lui. Toen ik dat zei werd ik direct voor leugenaar uitgemaakt, ze zouden niet eerder gebeld hebben. Dus dat ik op 4 december ze op Facebook al een negatieve review heb gegeven zal ik vast in mijn slaap hebben gedaan.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eerlijk gezegd vind ik het wel een ronkende naam.....NATIONALE ADVIESGROEP.. Als je niet beter weet dat het oplichters zijn denk je nou komt er heel wat....

Mooiboel
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2021 20:04

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Mooiboel »

Tja… ach… mijn antwoord op deze mensen is de vraag stellen hoe ze er bij komen dat ik geld wil besparen. Ik wil af van m’n geld en wel zo snel mogelijk.

Vraag stellen of er geen manier is meeeeer te betalen?

Telefoonscript in de soep, einde gesprek (met aan beiderzijde een lach)

Case closed.

H.J. Savelsberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2021 15:56

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door H.J. Savelsberg »

Vandaag werd ik gebeld door de Nationale Adviesraad. Ik gaf meteen aan dat ik niet gediend was van hun oproepen en heb meteen neergelegd. Vervolgens volgt er dan een mail met de volgende tekst:

"We hebben onlangs telefonisch contact met u gehad omtrent de verkoop van een energiecontract.
U heeft aangegeven momenteel geen interesse te hebben. Onze medewerker heeft u gevraagd of wij, De Nationale Adviesgroep, u in de toekomst weer mogen benaderen. Deze toestemming geldt voor energie, telecom, internet en verzekeringen. U bent hiermee akkoord gegaan.
Indien u toch uw toestemming zou willen intrekken dat wij contact met u opnemen, dan kunt u dit doen door op de button te klikken. Vergeet niet uw telefoonnummer erbij te vermelden. Wij zullen het vervolgens verwerken in ons systeem.
Met vriendelijke groet,
De Nationale Adviesgroep."

Uiteraard ben ik niet ingegaan op hun mail met de nodige leugens en heb uit veiligheidsoverweging niet op de button geklikt.
Hoe kan ik nu voor elkaar krijgen dat ik niet meer door deze instantie wordt benaderd?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door juliomariner »

De vraag is, hoe komen ze aan uw e-mailadres?
Maak melding en stuur de mail door naar het ACM en de fraudehelpdesk

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door scontra »

@H.J.Savelsberg.

Niet op reageren (niet op links klikken o.i.d.) en het volgende telefoontje afwachten.
U zult dan aan het begin van het (korte) gesprek moeten aangeven dat u geen interesse heeft en dat u niet meer gebeld wil worden.
Vervolgens het gesprek netjes, maar dwingend beëindigen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door juliomariner »

dwingend beëindigen OK maar waarom netjes? dat zijn deze telefoonterreur hufters ook niet.
Als je het mailtje goed leest mogen ze niet alleen voor energie maar ook voor verzekeringen etc bellen. Door via dit mailtje toestemming te geven wordt je dus legaal platgebeld door dit soort schimmige bedrijven.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lekker brutaal. Om eerlijk te zijn, meestal heb ik wel een antwoord maar nu sta ik met een mond vol tanden. Ik weet niet wat je kunt doen.

vannidejo
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jun 2012 17:24

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door vannidejo »

Gisteren benaderd door een energievergelijker of iets dergelijks, helaas de naam niet goed verstaan en niet doorgevraagd. Zeer agressief. Toen ik zei dat ik geen interesse had, bleef de heer maar praten. Ik zei: "dank u" (netjes opgevoed), maar hij praatte maar door. Ik zei nog een keer: "Dank u". Toen reageerde hij op zeer agressieve toon met : "Bent u wel goed mevrouw." Niet als vraag, maar ook nog als een soort statement. En dat herhaalde hij tot 2 keer toe, toen maar gewoon weggedrukt.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door Methusalah »

vannidejo schreef:
19 jan 2022 10:57
Gisteren benaderd door een energievergelijker of iets dergelijks, helaas de naam niet goed verstaan en niet doorgevraagd. Zeer agressief. Toen ik zei dat ik geen interesse had, bleef de heer maar praten. Ik zei: "dank u" (netjes opgevoed), maar hij praatte maar door. Ik zei nog een keer: "Dank u". Toen reageerde hij op zeer agressieve toon met : "Bent u wel goed mevrouw." Niet als vraag, maar ook nog als een soort statement. En dat herhaalde hij tot 2 keer toe, toen maar gewoon weggedrukt.

Minder beleefd zijn de volgende keer. Waarom zou je dank u zeggen voor iets wat ongewenst is. Geen interesse en het gesprek beeindigen is in dat opzicht een stuk duidelijker.

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Telefonisch contact Nationale Adviesgroep over energie

Ongelezen bericht door PGros »

Geen interesse en luister niet verder naar uw verhaal.
En dan niet ophangen maar gewoon laten praten. Ze stoppen vanzelf
Hang je te snel op hebben ze meer tijd om anderen te bellen.

Gesloten