Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
DeTovenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2020 02:52

Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door DeTovenaar »

Ik heb 7 pakketjes besteld bij AliExpress. Volgens track&trace zijn ze al lang in Nederland aangekomen, maar PostNL doet er niets mee. Meer ervaringen?

Dit heeft niets met covid-19 te maken. Een virus kan niet overgedragen worden op een pakketje. Normaal gesproken is PostNL de snelste schakel in het geheel!

En als je dan op de website van PostNL zoekt naar een contactformulier, dan bestaat die gewoon niet. Je wordt afgedaan met een chat die op dit moment niet werkt. Je wordt vervolgens verwezen naar sociale media (Facebook en Twitter) waar je niets mee te maken wilt hebben. Uiteraard heb ik toch een tijdelijk Twitter-account aangemaakt om ook maar iets te kunnen mededelen aan die lamzakken. Met de mededeling: in het algemeen duurt het wat lang om een pakketje vanuit China naar Nederland te krijgen, maar daarna is ie dankzij PostNL snel afgeleverd. Deze keer is juist PostNL de zwakste schakel!

Meer ervarinen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Jablan »

Het lijkt mij sterk, dat PostNL om 3 uur 's nachts bezorgt.

Als je bestellingen niet aankomen, dan zouden ze in een gestolen vrachtwagen kunnen zitten, die recent in de buurt van Luik is gevonden.

alex.winckers
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:01
Locatie: Maastricht

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door alex.winckers »

Ik zit met precies het zelfde probleem.
Ik ben inmiddels al acht keer bij onze Jumbo geweest waar ook ons postkantoor gevestigd is.
Ik krijg iedere dag het zelfde te horen, ja het kan wel eens wat langer duren gggrrrrr.....
Sta je daar met je bevestiging dat je je pakketje kan afhalen.

Kasperarie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2018 10:50

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Kasperarie »

Heb het zelfde ,pakje ligt al 3 dagen bij post nl in sorteer centrum,
Nu net bericht dat het vandaag zou komen .

melkboer
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:06

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door melkboer »

ligt waarschijnlijk bij de douane vanwege invoerrechten en/of product veiligheid controle

Gertro
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2015 12:13

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Gertro »

Pakketje al op 02-06-2012 in Nederland aangekomen (bijna maand geleden!!).
Gisteren bericht gehad dat het pakketje in het plaatselijke postkantoor afgehaald kan worden (?).
Normaal gesproken wordt het altijd thuis bezorgt....... Bij het postkantoor is het echter (nog) niet aanwezig....... :x

Ronald_1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2014 13:54

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Ronald_1971 »

In de regel ligt het probleem niet bij PostNL. Als je in de track&trace kijkt bij AliExpress zie je waarschijnlijk dat hij in Luik ligt (Liege-Linehaul Arrival) . Dat is het distributiecentrum van AliExpress zelf.

Mijn ervaring is dat het weken (tot ruimschoots 6 weken) kan duren voor ze het doorsturen naar PostNL. En dat ligt naar mijn mening ook niet aan Covid-19 maar aan AliExpress die je wel veel beloofd als je het product daar aanschaft, alleen vervolgens weigert fatsoenlijk je pakje in hun distributiecentrum af te handelen.

PostNL bezorgt in de regel binnen drie dagen.

Ronald_1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2014 13:54

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Ronald_1971 »

"Gisteren bericht gehad dat het pakketje in het plaatselijke postkantoor afgehaald kan worden (?)."

Standaard bericht van AliExpress..... PostNL gaat het gewoon bij je bezorgen.

pjsmit
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 sep 2005 15:50

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door pjsmit »

Ook mijn Aliexpress pakketje ligt al 2 weken ergens tussen Belgie en Nederland te wachten ..... (of is gepikt ....).


The item is ready for shipment 2020-06-15 02:11:00

The item is pre-advised to PostNL 2020-06-15 02:09:00

Liege-Linehaul Arrival 2020-06-12 04:00:00 [GMT+1]

Nogalwiedes
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2019 16:54

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Nogalwiedes »

Er is in Luik een vrachtwagen gestolen met duizenden pakketjes van Ali Expres bestemd voor Nederland. Twee weken geleden in de krant gestaan dacht ik.
Wellicht zitten daar uw pakketjes ook bij. Dieven hebben een trailer achter gelaten op een verlaten bedrijven terrein.

Redhead52
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2020 13:29

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Redhead52 »

Hier hetzelfde. Er zijn nog 4 pakketjes onderweg waarvan er 1 vandaag eindelijk wordt bezorgd. Volgens track en trace zijn ze al lang in Nederland, 1 zelfs al 4 weken. Het vreemde is dat pakketjes die later zijn besteld allang binnen zijn.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

Hier exact hetzelfde probleem, pakket ligt al 2 weken in Luik

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Jammer! »

Helaas wel ervaring. PostNL doet inderdaad niets. Ze verwijzen naar de verzender. Ook als aantoonbaar is dat PostNL artikelen niet goed heeft verwerkt en/of aangeboden is dat hun statement. Zelf oa ervaren met kunstwerk dat niet afgeleverd kom worden ivm 'onjuist adres' . Ze hebben het artikel dus (want anders valt er niets af te leveren, het adres is correct (ook foto van verzender met bijpassend T&T) en het adres bestaat ook pas 50 jaar. Geen actie, geen verantwoordelijkheid niks. Het is triest dat consumentenorganisaties daar ging geen vinger tussen krijgen.
PS Pakket is ondanks T&T (extra kosten!!!) spoorloos gebleven.

Nogalwiedes
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2019 16:54

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Nogalwiedes »

Duizenden gestolen AliExpress-pakketjes gevonden op verlaten parkeerterrein

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a386d873/

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Boesta »

Hier hetzelfde probleem.

De pakketten uit China zijn binnen 8 dagen in Nederland. Maar liggen nu al 3 en sommige langer als 4 weken te wachten op PostNL. Ik heb een reactie van PostNL gehad dat doordat het heel erg druk is met binnenlandse pakketten is er een grote achterstand met buitenlandse pakketten..

Na aankomst in NL en vrijgave door douane doet PostNL er dus nog minimaal 3 a 4 weken over om ze te bezorgen..

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Jfelst »

Pakketjes komen vanuit China in Luik terecht. Daar doen ze er even over om te bedenken dat NL Nederland betekent en sturen de pakketjes naar een bedrijf in Schiedam. Dit bedrijf staat vaak als afzender op de Ali-pakketjes. In Schiedam hebben ze ook geen haast, waarna na een week/enkele weken het pakketje aan Postnl geleverd wordt om binnen 72 uur te bezorgen.
En oh ja, de verzending vanuit China was wel gratis, dan kan je ook geen eisen stellen.

Ronald_1971
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2014 13:54

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Ronald_1971 »

Boesta schreef:
01 jul 2020 14:11
Hier hetzelfde probleem.

De pakketten uit China zijn binnen 8 dagen in Nederland. Maar liggen nu al 3 en sommige langer als 4 weken te wachten op PostNL. Ik heb een reactie van PostNL gehad dat doordat het heel erg druk is met binnenlandse pakketten is er een grote achterstand met buitenlandse pakketten..

Na aankomst in NL en vrijgave door douane doet PostNL er dus nog minimaal 3 a 4 weken over om ze te bezorgen..
De vraag is of dat dus wel zo is. AliExpress doet het graag zo lijken: "Uw pakket is in uw land! 📍" is complete onzin. Het ligt in België op dat moment in het distributiecentrum van AliExpress zelf.

Hier een track&trace van een pakje van mij:

-Item received at OE in the destination country:The item is at the handover point from freight carrier to PostNL
2020-06-29 07:05:00 [GMT+1]

Arrive at local delivery office
2020-06-29 07:05:00

Liege-Linehaul Arrival
2020-06-10 14:12:00 [GMT+1]


10 juni aangekomen dus bij het distributiecentrum van AliExpress in Luik en pas op 29 juni door AliExpress doorgegeven aan PostNL

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door HADES2001 »

DeTovenaar schreef:
30 jun 2020 03:02
Ik heb 7 pakketjes besteld bij AliExpress. Volgens track&trace zijn ze al lang in Nederland aangekomen, maar PostNL doet er niets mee. Meer ervaringen?

Dit heeft niets met covid-19 te maken. Een virus kan niet overgedragen worden op een pakketje. Normaal gesproken is PostNL de snelste schakel in het geheel!

En als je dan op de website van PostNL zoekt naar een contactformulier, dan bestaat die gewoon niet. Je wordt afgedaan met een chat die op dit moment niet werkt. Je wordt vervolgens verwezen naar sociale media (Facebook en Twitter) waar je niets mee te maken wilt hebben. Uiteraard heb ik toch een tijdelijk Twitter-account aangemaakt om ook maar iets te kunnen mededelen aan die lamzakken. Met de mededeling: in het algemeen duurt het wat lang om een pakketje vanuit China naar Nederland te krijgen, maar daarna is ie dankzij PostNL snel afgeleverd. Deze keer is juist PostNL de zwakste schakel!

Meer ervarinen?
mocht je de bewoording "lamzakken" ook naar postnl gebruiken verwacht ik dat je niet snel geholpen gaat worden. daarnaast heeft dit ZEKER met covid-19 te maken, er is nooit door postnl beweert dat het langer duurt vanwege besmetting maar dat de gemiddelde nederlanders (jij inclussief) opeens bergen aan spullen aan het bestellen is online en ze opeen 50% meer pakketten hebben en ze gewoon de mankracht niet hebben om dit te verwerken.
Dus heb geduld, pakketje komt eraan.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door mahadma »

Wish bestellingen komen na melding ontvangen in nl de ene keer in een paar dagen, de andere keer wel een maand later in de brievenbus op "rare" bezorgtijden, maakt niet. Je weet dat je besteld in verweggistan met douane tussenkomst (ondanks 22 min order), je zal die verzending moeten zien als bijbehorend bij je "koopje".

Henkus1952
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2020 15:15

Re: Pakketje wel in het land, maar komt niet aan

Ongelezen bericht door Henkus1952 »

De ervaringen met postnl , niet met een hoofdletter die verdienen ze niet , liegen er niet om . Ik bestel op 27 april bij Aliexpress een zending . Volgens internationaal track&trace site , 17track.net , komt dit pakket bij postnl op 6 mei . Ik krijg op 11 mei via t&t het bericht dat hij rond de middag bezorgd word . Helaas in de middag het bericht het word 12 mei . Helaas in de middag het bericht , bezorgtijd onbekend . 13 mei in de morgen het bericht het is bezorgd om 3 minuten voor 12 in de nacht in de brievenbus . Het pakket is 7 cm dik en mijn brievenbus is 3,5 cm dus onmogelijk . Na 4 maal chatten en 11 maal telefoneren,waarvan 3 maal door de klantenservice de hoorn erop gegooid word ,een klachtenbrief naar het postbusnummer en een klacht via klacht.nl komt er geen oplossing . De t&t is wel aangepast,verwijderd, v.w.b. de gemelde data van 11-12 en 13 mei maar niet de melding van bezorging in de nacht . postnl geeft toe dat het pakket in Den Bosch ligt maar weigert te bezorgen , het enige wat ik te horen krijg is dat ik contact op moet nemen met Aliexpress . Aliexpress wijst mij erop,en terecht, dat het pakket bezorgd is . Tot mijn verbazing staat er op de t&t op 16 juni dat het pakket is teruggestuurd naar Aliexpress wegens niet kunnen bezorgen . Ik heb er meteen nog een telefoontje aan gewaagd,tegen beter weten in . Zonder resultaat . Nog nooit zo'n onbeschoft en klantonvriendelijk bedrijf meegemaakt als postnl . Hier zou de overheid eens goed de bezem door moeten halen .

Plaats reactie