LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service Apple Emmen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

service Apple Emmen

Ongelezen bericht door edith59 »

Bij Apple Mac Emmen hebben mijn man en ik inmiddels voor een behoorlijk bedrag aan apparaten gekocht; wij beschouwen onszelf als een goede klant die niet op de centen heeft gekeken. 16 Mei (zaterdag) kocht ik mn nieuwe telefoon die het meteen al niet helemaal goed deed en dus ben ik enkele dagen daarna meteen terug gegaan naar de winkel in de hoop dat men mij goede service zou verlenen (men heeft daar geen reparatiemogelijkheden en dus moest ik met mijn een eerder gekochte superdure laptop helemaal naar Zwolle waar ik geweldig geholpen ben en met een weer prima functioneren laptop vandaan kwam). In de winkel aangekomen. trof ik een dame die probeerde te ontdekken wat er mis ging met mijn telefoon maar mij niet verder kon helpen . Ik zei haar nog:' maar hij is pas een paar dagen oud, ik heb hem zaterdag gekocht, dus de zondag zit er tussen, en ben meteen gekomen zodat ik een andere zou kunnen krijgen". Reparatie kunnen wij hier niet, zei ze, maar ik kan hem wel voor u opsturen maar dan bent u hem 14 dagen kwijt . (ik heb de telefoon veelvuldig nodig voor mn werk, mijn raadswerk en mn bedrijf dus dat was geen optie). Dus zei ze dat ik naar de overkant kon gaan naar de telefoonwinkle waar jongens werken die vaak veel kunnen oplossen. Ik was verbijsterd en heb me weg laten sturen met haar woorden: als er nog iets is gewoon weer terug komen. Door de drukte, corona en de afstand die ik moet afleggen naar die winkel heb ik me er weken mee gered maar het toestel doet het nog steeds niet goed. Vandaag mijn geduld verloren en dus gebeld. Ja heel naar, sorry moet binnen 14 dagen om hem te kunnen omruilen...IK WAS ER NA EEN PAAR DAGEN EN BEN WERGGESTUURD! overleg met leidinggevenden...tjas maar het is nu 3 maanden (nog niet tis vandaag de 8ste). ze wil hem wel met spoed opsturen en die kosten zelf dragen maar de huurtelefoon. die ik dan te leen krijg moet ik betalen! Dus zij maken een fout en ik zit met de kosten! ik ben verbijsterd, ontgoocheld dat dit de service is die Apple Amec haar goede klanten biedt. Sta nu voor de keus dit slechte toestel dan maar te houden met alle ergernissen erbij, naar Emmen rijden en voor een huurtelefoon betalen en mn telefoon een tijd kwijt zijn of naar Zwolle rijden! voor reparatie! We zijn hier in huis enorme Apple fans, zijn overgestapt van Groningen naar Emmenstore door verhuizing, maar ons vertrouwen in Apple is behoorlijk geschaad! Edith vandaar Horst

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik dit zo lees, hoe raak je vaste klanten permanent kwijt?

Is je oude telefoon er dan niet of stuk?
Huur voor garantie en niet Uw schuld horen ze te vergoeden....

Zij dienen een goed product af te leveren en het is slim gelijk in de winkel aan te zetten en controleren of alles werkte...
Je hoeft geen weken op herstel te wachten als gelijk in winkel defect, dat is andere vragen of geld terug!

Als je volle prijs betaalde voor gelijk defect, zo kan deze wel gelijk sluiten.
Ik weiger 2x te rijden en test altijd gelijk in de winkel als het kan....
Ooit een Laptop met 100% schadevrije doos + zegel gekocht maar scherm gebroken.....
Kreeg gelijk geld terug omdat dit enige was en ik de andere niet wilde hebben.
Niets herstel want dan koop ik wel elders waar ze wel op voorraad waren!

Jammer dat dit probleem al 3 maanden oud is.

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door edith59 »

De oude telefoon deed het nog goed , die ik nu van mijn man omdat die zelden belt. Hij maakt rare geluiden, blijft bij berichten hangen en af en toe zie ik het scherm maar voor de helft en dat deed hij meteen al vandaar dat ik meteen ben teruggegaan.

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door edith59 »

Heb een half uur aan de lijn gehangen, de dame heeft met haar leidinggevende overlegd, zegt ze, en sorry ja sorry kunnen we nu niets meer mee doen.....onbegrijpelijk! Ik zei tegen haar dat als het om mijn zaak zou gaan ik mij zou verontschuldigen voor het slechte advies en alles in werking, zonder kosten, zou stellen om mijn klant aan een nieuwe goed functionerende telefoon te helpen. ja,...tja...kunnen we niet doen omdat het al 3 maanden gelden is! (niet toen ik er na 3 dagen al was!). Enfin ik krijg er hoge bloeddruk van.
Ga straks Apple Amsterdam bellen (dacht ik de hoofdlocatie) kijken wat die er van zeggen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Toen je na drie dagen terugkwam bij de winkel met de defecte telefoon werd er een oplossing aangeboden, maar omdat de geboden oplossing niet naar wens was, ging je maar weer naar huis. Als je vervolgens een paar maanden later pas weer contact op neemt met de winkel, ben je inderdaad te laat. Je had er gelijk achteraan moeten gaan.

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door edith59 »

Omdat ik verwachtte dat het personeel de regels kent en hanteert zonder dat ik die hoef aan te dragen. De dame van vanmorgen zei ik dat dat het beleid is. Ik was te verbijsterd om af te dwingender nog eens te zeggen: ik wil een nieuwe. net anderhalf uur aan de lijn gehangen met Apple Amsterdam! MAURICE! supergoed geholpen, als het morgen niet in orde is mag ik bellen en dan komen ze hem ophalen of sturen ze een doosje waar hij in moet dat ik dan naar de post breng en dan gaan zij er zelf mee aan de slag! zo hoort dat! ben eer dus erg blij mee! leuk trouwens dat je reageert en mee denkt, dank je wel daarvoor. Fijn weekeinde, gr Edith

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door edith59 »

sorry paar snelle foutjes: zei ook dat dat beleid was, af te dwingen, gr edith

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door hebra98 »

Er zit toch nog steeds Apple care op deze telefoon?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn advies, voor een dergelijke prijs mag je service verwachten....

Ik zoek met de 5G Xiaomi alles zelf wel uit voor deze flut prijs,
maar ooit een 5S gehad, dus alles nu anders en dan is hulp bij overzetten en kijken hoe wat werkte en gelijk laden batterij wel
handiger...

Dan kan de winkel elk probleempje oplossen en bij defect toestel gelijk andere geven of geld terug.
Als die buiten de winkel was is ander verhaal...

Zaterdag kopen en Dinsdag weer terug, dat risico weigerde ik en 1x voordeel van gehad met beschadigde uit onbeschadigde laptop
uit verzegelde doos, thuis was dat een bewijs probleem geweest maar verkoper zag het eerder als ik, ik zocht laadsnoer!

Zorg altijd dat je bellende en goed werkend de winkel verlaat....
Zo ging ik van Micro naar mini Simkaart en had adapter thuis.. kreeg gelijk deze...

Waarom kreeg ik mijn Xiaomi wel de service en Uw vele malen duurdere deze ellende?
En nu maar hopen dat U eind deze week een berichtje met opgelost hier kan melden...

edith59
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 okt 2008 21:33

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door edith59 »

Ha Hebra, daar hebben ze in Emmen dus geen boodschap aan net als met de garantie en het feit dat ZIJ een fout hebben gemaakt....

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

edith59 schreef:
08 aug 2020 11:09
16 Mei (zaterdag) kocht ik mn nieuwe telefoon die het meteen al niet helemaal goed deed en dus ben ik enkele dagen daarna meteen terug gegaan naar de winkel in de hoop dat men mij goede service zou verlenen.

In de winkel aangekomen trof ik een dame die probeerde te ontdekken wat er mis ging met mijn telefoon maar mij niet verder kon helpen . Ik zei haar nog:' maar hij is pas een paar dagen oud, ik heb hem zaterdag gekocht, dus de zondag zit er tussen, en ben meteen gekomen zodat ik een andere zou kunnen krijgen". Reparatie kunnen wij hier niet, zei ze, maar ik kan hem wel voor u opsturen maar dan bent u hem 14 dagen kwijt. Dus zei ze dat ik naar de overkant kon gaan naar de telefoonwinkle waar jongens werken die vaak veel kunnen oplossen. Ik was verbijsterd en heb me weg laten sturen met haar woorden: als er nog iets is gewoon weer terug komen. Door de drukte, corona en de afstand die ik moet afleggen naar die winkel heb ik me er weken mee gered maar het toestel doet het nog steeds niet goed. Vandaag mijn geduld verloren en dus gebeld. Ja heel naar, sorry moet binnen 14 dagen om hem te kunnen omruilen...IK WAS ER NA EEN PAAR DAGEN EN BEN WERGGESTUURD! overleg met leidinggevenden...tjas maar het is nu 3 maanden (nog niet tis vandaag de 8ste). ze wil hem wel met spoed opsturen en die kosten zelf dragen maar de huurtelefoon. die ik dan te leen krijg moet ik betalen! Sta nu voor de keus dit slechte toestel dan maar te houden met alle ergernissen erbij, naar Emmen rijden en voor een huurtelefoon betalen en mn telefoon een tijd kwijt zijn of naar Zwolle rijden! voor reparatie!
Even wat randzaken verwijdert. Dat u veel gekocht heeft geeft u nog geen andere rechten dan een andere klant.

U bent na een aantal dagen naar de telefoonwinkel tegenover de Apple store gestuurd met de mededeling dat u kon terug komen als er nog iets is. Waarom dat niet meteen gedaan? Bent u wel naar die andere winkel gegaan, of hebt u het zelf op het beloop gelaten? De apple store kon het niet meteen oplossen, maar omdat ze u niet meer hebben terug gezien hoeven ze ook niet te verwachten dat er nog steeds een probleem zou zijn.

Maar als u toch nog een oud apparaatje hebt liggen, waarom niet even de simkaart overzetten en de telefoon opsturen? Er gaan zoveel telefoons kapot elke dag, maar iedereen vindt daarin wel een oplossing. En de huur ligt er helemaal aan wat voor koop het geweest is. Bij een consumentenkoop hoort bij garantiegevallen geen huur gevraagd te worden. Bij zakelijke overeenkomsten kan dit anders zijn. U hebt het in een winkel gekocht, dan is het ook niet vreemd dat u terug naar die winkel zou moeten voor garantiegevallen. Opsturen is makkelijker en sneller. Het probleem had dus al lang opgelost kunnen zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
08 aug 2020 23:15
edith59 schreef:
08 aug 2020 11:09
16 Mei (zaterdag) kocht ik mn nieuwe telefoon die het meteen al niet helemaal goed deed en dus ben ik enkele dagen daarna meteen terug gegaan naar de winkel in de hoop dat men mij goede service zou verlenen.
[...] Sta nu voor de keus dit slechte toestel dan maar te houden met alle ergernissen erbij, naar Emmen rijden en voor een huurtelefoon betalen en mn telefoon een tijd kwijt zijn of naar Zwolle rijden! voor reparatie!
Even wat randzaken verwijdert. Dat u veel gekocht heeft geeft u nog geen andere rechten dan een andere klant.
*Off-topic* (maar wel van belang).

Door op deze wijze 'randzaken te verwijderen', schend je de regels met betrekking tot het quoten op flagrante wijze. Niet één keer, maar zelfs drie keer.
Nog niet zo lang geleden schreeuwde je zelf moord en brand toen een ander dat bij jouw bericht één keer deed (nota bene zonder dat dat iets aan de strekking van het citaat veranderde). Dat was destijds de aanleiding voor een discussie over de juiste wijze van citeren en richtlijnen van de moderatie om daarin duidelijkheid te verschaffen.
In het licht van jouw bijdrage hier vraag ik me af wat die klaagzang van jou destijds te betekenen had. Enig idee?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

edith59 schreef:
08 aug 2020 11:09
Maar als u toch nog een oud apparaatje hebt liggen,
Helaas, geen enkele Dakloze heeft Thuis iets liggen.. niet eens een huis!

Verder geef ik een echte I Phone 5S aan kleindochter dus heb dan ook niets meer...

Of de oude waren allen stuk, vele broekzakken kraken ze als zakken Chips.

En ik heb nog een Zwarte Bes liggen, ja die oude zooi met knoppen erop als gewoon toetsenbord, bepaald niet smart....
Die Black barry is binnen uurtje leeg en kan vrijwel niets meer.. ook past een Mini of Micro kaart er niet in, ook niet met adapter want dat schuifje is totaal anders....en daar moest nog de grote oude chip in!

Elke nieuwe kaart maakte kans op sluiting en dan beweren dat iedereen iets bruikbaars heeft.
Vaak vervangen ze toestel omdat batterij rot is en zeer moeilijk of niet te vervangen is....
Vraag bij de Media Markt eens of ze een Huawei of Xiaomi de batterij kunnen vervangen...?

En dan krijg je het antwoord, ja hoor, daar liggen genoeg nieuwe toestellen in de telefoon hoek.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 aug 2020 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: citaat gerepareerd

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
09 aug 2020 02:37
NeoDutchio schreef:
08 aug 2020 23:15
edith59 schreef:
08 aug 2020 11:09
16 Mei (zaterdag) kocht ik mn nieuwe telefoon die het meteen al niet helemaal goed deed en dus ben ik enkele dagen daarna meteen terug gegaan naar de winkel in de hoop dat men mij goede service zou verlenen.
[...] Sta nu voor de keus dit slechte toestel dan maar te houden met alle ergernissen erbij, naar Emmen rijden en voor een huurtelefoon betalen en mn telefoon een tijd kwijt zijn of naar Zwolle rijden! voor reparatie!
Even wat randzaken verwijdert. Dat u veel gekocht heeft geeft u nog geen andere rechten dan een andere klant.
*Off-topic* (maar wel van belang).

Door op deze wijze 'randzaken te verwijderen', schend je de regels met betrekking tot het quoten op flagrante wijze. Niet één keer, maar zelfs drie keer.
Nog niet zo lang geleden schreeuwde je zelf moord en brand toen een ander dat bij jouw bericht één keer deed (nota bene zonder dat dat iets aan de strekking van het citaat veranderde). Dat was destijds de aanleiding voor een discussie over de juiste wijze van citeren en richtlijnen van de moderatie om daarin duidelijkheid te verschaffen.
In het licht van jouw bijdrage hier vraag ik me af wat die klaagzang van jou destijds te betekenen had. Enig idee?
Wat ik hier gedaan heb zijn de randzaken verwijderd. Dat TS meerdere Apple apparaten thuis heeft is niet relevant voor het probleem. De verhuizing net zo min. Dat voegt niets toe aan het probleem of de aanpak voor de oplossing.
De discussie toentertijd ging over dat er quotes door elkaar zijn gehaald. Vraag en antwoord stonden niet meer bij elkaar en zorgde ervoor dat antwoorden onder andere vragen terecht kwamen, waardoor het leek dat ik iets anders gezegd had. Dat lijkt in de verste verte niet wat ik hier gedaan heb.
Meer ga ik er ook niet over zeggen aangezien het inderdaad off-topic is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: service Apple Emmen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

100% mee eens.....

Ik kocht al jarenlang bij de Aldi maar heb ook geen extra rechten...

Verhuisde en kwam in Puber winkel......

De Apple store 1x geweest, niet mijn stijl...

En Off topic vragen , gewoon dom als je zonder vooraf testen en kijken iets kocht.
Het is vaak normaal om bellende en met voldoende Accu naar huis kunt....

Andere Software er vaak op of lastig overzetten.
Dan had je in de winkel dit al gezien, dus eerst alles over zetten, dan betalen en bij probleem, doei als ze geen andere doos willen of kunnen openen....

Een defect product afleveren komt helaas vaker voor....
Elke vestiging van landelijke keten is anders.... ongeacht of je nu een Apple of Action Store bezoekt!

Gesloten