Pagina 1 van 1

Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Geplaatst: 29 sep 2020 20:54
door Jud_th
Beste forumgebruikers,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Ik heb bij een Nederlandse webshop een product besteld. Deze wordt rechtstreeks geleverd vanuit China (maar wel tegen Nederlandse prijzen). Ik wil de producten retour sturen en maak daar via de mail melding van. Ik krijg een Chinees postadres om de producten naar terug te sturen. In de retourvoorwaarden staat niets vermeld dat producten (soms) retour moeten naar een buitenlands adres. Bij navraag blijkt er geen Nederlands adres te zijn.

Mag een Nederlands bedrijf dit zo regelen zonder dat dit in de voorwaarden staat vermeld?

Groeten Judith

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Geplaatst: 30 sep 2020 10:56
door NeoDutchio
Wat is de website van de verkoper? Niet alle bedrijven die Nederlands lijken zijn ook Nederlands.

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Geplaatst: 30 sep 2020 11:14
door Bob Schurkjens

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Geplaatst: 30 sep 2020 11:17
door sjohie
Een Nederlandstalige webshop, betekent niet dat het ook een Nederlands bedrijf is. Maar los daarvan, wat is het probleem met een Chinees in plaats van Nederlands adres? Dat zal vml wel langer duren, maar goed, dat is hoe het werkt als je zaken doet met een dropshipper. Of je dat helemaal door had, kunnen we het lang en breed over hebben, maar het is wat het is. Ik heb ook wel eens iets ter reparatie moeten sturen naar België, omdat daar de reparateur van keuze zat, van een Nederlands bedrijf.

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Geplaatst: 30 sep 2020 11:17
door berndv
officieel zou een Nederlandse webshop ook een Nederlands retouradres moeten hebben. Maar officieel dient een Nederlandse webshop ook aan bepaalde andere regels te voldoen, en ook daar voldoen ze vaak niet aan. Het lastige is vaak dat ze nergens hun identiteit vrijgegeven, oftewel, je hebt geen flauw idee met wie je zaken doet, en erger nog, wie je moet "aanpakken" als er iets niet goed gaat. Zoals nu het geval is met het retourneren.

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Geplaatst: 30 sep 2020 11:37
door grun
sjohie schreef:
30 sep 2020 11:17
Een Nederlandstalige webshop, betekent niet dat het ook een Nederlands bedrijf is. Maar los daarvan, wat is het probleem met een Chinees in plaats van Nederlands adres?
De kosten. Een pakje binnen NL via PostNL kost tegenwoordig 7,25 euro, hetzelfde pakje naar China kost 29,30 euro.

Re: Gekocht bij een dropshipper: product retour sturen naar buitenlands postadres?

Geplaatst: 30 sep 2020 11:40
door sake1987
Jud_th schreef:
29 sep 2020 20:54
Beste forumgebruikers,

Graag hoor ik jullie mening over het volgende:

Ik heb bij een Nederlandse webshop een product besteld. Deze wordt rechtstreeks geleverd vanuit China (maar wel tegen Nederlandse prijzen). Ik wil de producten retour sturen en maak daar via de mail melding van. Ik krijg een Chinees postadres om de producten naar terug te sturen. In de retourvoorwaarden staat niets vermeld dat producten (soms) retour moeten naar een buitenlands adres. Bij navraag blijkt er geen Nederlands adres te zijn.

Mag een Nederlands bedrijf dit zo regelen zonder dat dit in de voorwaarden staat vermeld?

Groeten Judith
Je hebt op alle punten gelijk, maar krijgt het niet.
Zie het als leergeld.
Kopen bij een echte Nederlandse webshop en alles wat op het sociale medium voorbij komt gewoon zelf bij Ali bestellen.