Pagina 1 van 3

Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 14:03
door kcb070
Een paar maanden geleden heb ik de overstap gemaakt naar Vodafone. Vanaf dit moment ontstaan er 'iedere keer' problemen, zodra het 'dag limiet'* in zicht/ overschreden komt/ wordt. Het gróte probleem is: De snelheid wordt verlaagd voordat het daglimiet er doorheen is. De snelheid is dan zó idioot laag, zodat je zelfs de app niet meer kan gebruiken. O wacht, zó langzaam, dat je de website niet eens meer kan gebruiken. De app geeft dan o.a. valse error berichten als, 'O het systeem ligt plat...bla bla bla'. Goh, alleen maar wanneer ik rond/over het limiet kom? Hoe komen ze er mee weg zou je zo denken. Ja, bewijs maar dat het niet zo is. En Vodafone, dat ís uiteindelijk gerechtelijk écht te bewijzen, dat het níét zo was, op dát moment. Of raakt jullie hele systeem overbelast doordat ík over mijn 'dag limiet'* heen zit...

Maar goed, 'iedere keer gebeurd dit'. (Zo dus ook gisterenavond rond 23:30.)

En natuurlijk is er een ticket geopend, maar zal ik daar iets van horen? Ben ik werkelijk de enige die dit probleem heeft? Ik heb zelf echt al genoeg stress. Ik kan dit gewoon niet erbij hebben en ga echt niet contact op blijven nemen via die 'fantastische' app. Sommige medewerkers zijn aardig hoor, maar daardoor word de service niet beter.

Ik wil van mijn contract af. De service is vanaf dag één zoals beschreven. Het hoe, zal wel een schriftelijk verzoek moeten worden, maar hier zullen ze natuurlijk niets van willen weten. Graag kom ik te weten wie nog meer baalt van hun overstap (dus nee, ik hoef niet te lezen hoe blij jij bent met je Vodafone) en of ik m'n advocaat moet gaan inschakelen of dat dit soort zaken onderling geregeld kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
KB


* 'Dag limiet'. Het blijft een interessant iets, bij een Unlimited abonnement. Als het even tegenzit, ben je twee/ drie keer aan het bijvullen onder het kijken van één aflevering van Sesamstraat. Dat je moet aanvullen is sowieso een heel raar iets, maar dat het per 1GB gaat is écht triest. Nee alsjeblieft, ga het me niet uitleggen! Neem liever een voorbeeld aan van providers (in b.v. Duitsland) die werkelijk Unlimited aanbieden.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 16:26
door cherokee
"Nee alsjeblieft, ga het me niet uitleggen!"

Okee. Dan niet.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 16:44
door DeZevendeHenk
Leuke rant. Mag dat trouwens nog steeds, een limiet inbouwen in een unlimited abonnement?

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 17:03
door NeoDutchio
Unlimited is natuurlijk binnen de grenzen aan wat normaal is. Het is niet normaal te noemen als je hele dagen lang op 4G films zit te kijken. Om die reden is er een maximum per dag en per maand. Bij Vodafone is dat 5GB per dag. Ik zit zakelijk rond de 2GB per maand, dus hoe je overdag 5GB in normale omstandigheden kan misbruiken is mij dan weer een raadsel.

Ik ga u, zoals gevraagd, niets uitleggen wat u zou kunnen doen of wat de oorzaak zou kunnen zijn. Schijnbaar wilt u geen oplossing. Maar wel een gratis tip: probeer eens wifi.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 17:23
door 16again
Voor WiFi moet je wel een ander abonnement erbij hebben. Daar zal de schoen wel wringen.
Op 4 of 5G films kijken is normaal, of wordt dat binnenkort.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 17:48
door alfatrion
Het moet "écht eens afgelopen zijn met bedrijven die dingen onbeperkt noemen terwijl dat ze niet zijn." ~ Arnoud Engelfriet.

https://blog.iusmentis.com/2008/02/01/d ... spraktijk/

https://blog.iusmentis.com/2016/05/27/h ... -t-mobile/

https://blog.iusmentis.com/2012/08/22/o ... onbeperkt/

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 18:06
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
01 jan 2021 17:48
Het moet "écht eens afgelopen zijn met bedrijven die dingen onbeperkt noemen terwijl dat ze niet zijn." ~ Arnoud Engelfriet.

https://blog.iusmentis.com/2008/02/01/d ... spraktijk/

https://blog.iusmentis.com/2016/05/27/h ... -t-mobile/

https://blog.iusmentis.com/2012/08/22/o ... onbeperkt/
Want een fair use policy mag niet? Zodra de restaurants weer open mogen nodig ik u uit voor onbeperkt spareribs. Maar dan wil ik wel met minimaal 3 extra tassen vol naar buiten kunnen lopen. En dan wil ik ook kunnen blijven zitten tot 3 uur na sluitingstijd. Kunt u dat voor elkaar krijgen?

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 18:11
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 18:06
Zodra de restaurants weer open mogen nodig ik u uit voor onbeperkt spareribs.
Ik wacht met veel belangstellung op de uitnodiging.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 18:14
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
01 jan 2021 18:11
NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 18:06
Zodra de restaurants weer open mogen nodig ik u uit voor onbeperkt spareribs.
Ik wacht met veel belangstellung op de uitnodiging.
Maar vergeet de daarna geschreven voorwaarden niet.
Aangezien we deze discussie al vaker gevoerd hebben hier (die ook niet tot een eindpunt kwam), wil ik het graag eens in de praktijk zien hoe u het dan aanpakt.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 19:21
door 16again
TS klaagt overigens niet dat hij er steeds 1 GB bij moet klikken, wel dat die site om dat te doen nauwelijks bereikbaar is zodra de bandbreedte is teruggezet.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 20:29
door rvjapio
TS geeft nergens aan dat hij een onbeperkt abonnement heeft.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 20:36
door Arizonakid
Of, je leest voordat je iets afsluit, en probeert dan te begrijpen waar je voor tekent. Scheelt veel stress. Echt.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 01 jan 2021 21:33
door 16again
rvjapio schreef:
01 jan 2021 20:29
TS geeft nergens aan dat hij een onbeperkt abonnement heeft.
kcb070 schreef:
01 jan 2021 14:03
* 'Dag limiet'. Het blijft een interessant iets, bij een Unlimited abonnement.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 02 jan 2021 00:36
door Justmeagain
NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 18:14
alfatrion schreef:
01 jan 2021 18:11
NeoDutchio schreef:
01 jan 2021 18:06
Zodra de restaurants weer open mogen nodig ik u uit voor onbeperkt spareribs.
Ik wacht met veel belangstellung op de uitnodiging.
Aangezien we deze discussie al vaker gevoerd hebben hier (die ook niet tot een eindpunt kwam), wil ik het graag eens in de praktijk zien hoe u het dan aanpakt.
Bij het restaurant van mijn zus zou @alfatrion zelfs met het wetboek in zijn hand weggestuurd worden. Onbeperkt eten is bij haar 2,5 uur , geen minuut langer.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 02 jan 2021 02:52
door alfatrion
Hier worden appels met peren vergeleken. Bij een overeenkomst met een restaurant waarbij bijvoorbeeld onbeperkt spareribs wordt aangeboden zit de impliciete voorwaarde dat dit tot één maaltijd beperkt is. En andere impliciete voorwaarde is dat je de spareribs in het restaunts moet eten. Dit zijn allemaal voorwaarden die essentie van het aanbod niet ongedaan maken.

NeoDutchio moet het in discussies hebben van verdraaingen en zelfbedachte karikatuur van optrekken, waardoor standpunten makkelijker aan te vallen zijn. Merk op dat hij de meer voor de handliggende vergelijking met het aantal spareribs niet noemt. Onbeperkt spareribs maar als je er teveel eet dan krijg je er maar 20. We begrijpen met elkaar dat de communicatie achter onbeperkt spareribs zit op het nuttigen van één maaltijd in het restaurant, maar dat onbeperkt spareribs niet betekend maximaal 20.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 02 jan 2021 07:35
door 16again
redhead55 schreef:
01 jan 2021 21:58
Zit U aan de dag limiet dan kunt U of bijkopen of wachten tot de volgende dag (wel zo netjes de tegenpartij
dan te informeren die daar zeker begrip voor kan opbrengen!)
Voor zover ik begrijp: Er is geen daglimiet. Wel moet je bij overschrijden van een drempel steeds op een website 1GB erbij klikken. Wat gratis is.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 02 jan 2021 09:08
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
02 jan 2021 02:52
Hier worden appels met peren vergeleken. Bij een overeenkomst met een restaurant waarbij bijvoorbeeld onbeperkt spareribs wordt aangeboden zit de impliciete voorwaarde dat dit tot één maaltijd beperkt is. En andere impliciete voorwaarde is dat je de spareribs in het restaunts moet eten. Dit zijn allemaal voorwaarden die essentie van het aanbod niet ongedaan maken.

NeoDutchio moet het in discussies hebben van verdraaingen en zelfbedachte karikatuur van optrekken, waardoor standpunten makkelijker aan te vallen zijn. Merk op dat hij de meer voor de handliggende vergelijking met het aantal spareribs niet noemt. Onbeperkt spareribs maar als je er teveel eet dan krijg je er maar 20. We begrijpen met elkaar dat de communicatie achter onbeperkt spareribs zit op het nuttigen van één maaltijd in het restaurant, maar dat onbeperkt spareribs niet betekend maximaal 20.
De discussie is al eerder gevoerd is, is dat onbeperkt eten word gelimiteerd in tijd. Dus is het niet gelimiteerd.
Het is vreemd te noemen dat in uw ogen het nu wel is dat onbeperkt eten zich tot 1 maaltijd beperkt. Maar dat internet beperkt wordt tot een normaal gebruik snapt u dan weer niet.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dan 1 persoon met onbeperkt internet via zijn telefoon een hotspot gaat maken waarbij meerdere mensen gebruik kunnen maken van dat netwerk. Ook is er een gemiddelde dat gebruikt wordt buitenshuis en is het niet de bedoeling dat je thuis geen internet of tv meer neemt en vervolgens hele dagen films zit te kijken.
Je krijgt dus onbeperkt eten binnen een tijdsbestek voor 1 persoon en je krijgt internet voor 1 persoon. En om eerlijk te zijn, 5GB per dag is ontzettend veel bij normaal gebruik. Als TS hier zo vaak last van heeft, dan weet ik niet wat die allemaal nog meer doet met zijn telefoon. Januari telt 31 dagen, dat zou meer dan 155GB zijn die verbruikt wordt. 1 uur Netflix kijken is ongeveer 1 GB. Dan zit je deze maand dus gemiddeld 5 uur per dag naar je telefoon te kijken. En daar heeft TS nog te kort aan. Is dat zo gek dat daar op ingegrepen wordt?

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 02 jan 2021 09:41
door Concours10
Ik heb een Start M abonnement bij Vodafone met 1 GB internet. Over het algemeen voor mij voldoende. Soms red ik het einde van de maand niet met mijn tegoed. Dan blijft internet gratis, maar wel een stuk trager. Hoe ouder jouw Smartphone, hoe trager mobiel internet kan worden.
Ik heb geen last dat ik een daglimiet overschrijd. Soms als ik veel mobiel internet gebruik in een maand, koop ik er gewoon een bundel van 1GB a 7 euro bij.
Maak je niet druk. Even uitzoeken, wat voor jou het beste is en niet zo klagen allemaal. Je hoeft niet bij Vodafone te blijven, maar voor mij blijven zij de beste en betrouwbaarste provider, zowel in Nederland, als in het buitenland.
Gelukkig Nieuwjaar allemaal en maak er een stress loos jaar van :-)

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 02 jan 2021 11:08
door lordi
kcb070 schreef:
01 jan 2021 14:03
En natuurlijk is er een ticket geopend, maar zal ik daar iets van horen?
Dus je begint hier al te drammen voor je uberhaupt wat gehoord hebt van Vodafone? Wacht nou maar eerst af wat hun antwoord is.

Re: Probleem bij bereiken daglimiet van Vodafone

Geplaatst: 02 jan 2021 16:09
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
02 jan 2021 09:08
En daar heeft TS nog te kort aan. Is dat zo gek dat daar op ingegrepen wordt?
Ja. Onbeperkt internet tot 20 GB is niet onbeperkt internet. En onbeperkt spareribs tot 20 stuks is niet onbeperkt spareribs. Beperkingen tot één apparaat of maaltijd tasten het onbeperkte karakter daarin tegen niet aan, terwijl het opleggen van een beperking op het geen dat onbeperkt zou zijn dat wel doet.