ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ingevuld. Mijn kleinkinderen lezen nog niet zelf, maar van voorlezen krijgen ze niet gauw genoeg -- net als ik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
25 feb 2022 18:59
Klein schopje. Dit is een leuke vragenlijst voor de ouders en grootouders hier ;)
Maar ook voor kleuterjuffen en leerkrachten van groep 3 en 4 . :wink:

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kleuterjuffen bestaan al jaren niet meer; leraren groep 1 en 2 zijn er wel :wink:

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Leraren in groep 1 en 2? Dan zijn die kinderen zeker ook al studenten? 😁

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
25 feb 2022 21:15
Kleuterjuffen bestaan al jaren niet meer; leraren groep 1 en 2 zijn er wel :wink:
kleuters spreken nog altijd liefdevol over hun kleuterjuffie.
Ben zelf zo.n kleuterjuffie geweest na 4 jaar de degelijke K.L.O.S te hebben gevolgd. :wink:
Sinds 1985 is dit opgegaan in de PABO , helaas, dit is ten koste gegaan van de uitgebreide kennis en degelijke opleiding vwb kleuters.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook in het onderwijs is er sprake van inflatie :wink: Kleuterleidster > leraar. Onderwijzer > leraar. Hoofdonderwijzer > directeur. Leraar > docent.
Dat zie je ook terug in de namen van verschillende onderwijsvormen: MULO (Meer Uitgebreid Lager Onderwijs) > MAVO (Middelbaar Algemeen Vormend Onderwijs). Havo is Hoger enz., maar geeft geen toegang tot de universiteit, anders dan vroeger de HBS (Hogere BurgerSchool). Maar wat vroeger de HBS was is nu het Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs.

Ook illustratief zijn de naamsveranderingen in het (tegenwoordig) hoger onderwijs. Alles wat nu onder het hbo valt, viel tot 1992 onder het voortgezet onderwijs.
Vroeger kende het technisch onderwijs de drieslag: Ambachtsschool, UTS, MTS. Dan was er nog de TH (Technische Hogeschool) op universitair niveau, maar eigenlijk werd dat niet als een academische opleiding gezien door universitaire puristen.
Later werd de oude MTS hernoemd tot HTS (Hogere Technische School), dus in een klap van middelbare naar hogere, voor hetzelfde onderwijsniveau. De verwarring met de Technische Hogeschool lag voor de hand. Toen de instellingen voor het hbo zich "hogeschool" mochten gaan noemen, werden de drie TH's in Delft, Eindhoven en Twente omgedoopt tot Technische Universiteit.
Iets dergelijks is ook gebeurd bij andere (oude) hogescholen, waarbij de Katholieke Hogeschool Tilburg om begrijpelijke redenen werd omgedoopt tot Tilburg University. De Economische Hogeschool in Rotterdam werd uiteindelijk (samen met de 'losse' medische faculteit, als ik me niet vergis) de Erasmus Universiteit.

Boeiend, niet waar?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
25 feb 2022 21:45
Erthanax schreef:
25 feb 2022 21:15
Kleuterjuffen bestaan al jaren niet meer; leraren groep 1 en 2 zijn er wel :wink:
kleuters spreken nog altijd liefdevol over hun kleuterjuffie.
Ben zelf zo.n kleuterjuffie geweest na 4 jaar de degelijke K.L.O.S te hebben gevolgd. :wink:
Sinds 1985 is dit opgegaan in de PABO , helaas, dit is ten koste gegaan van de uitgebreide kennis en degelijke opleiding vwb kleuters.
Kleuters zijn de klos van het verlies van de KLOS! Welk dwaallicht heeft ooit bedacht dat je dezelfde mensen voor de klas kunt zetten bij kleuters en in groep 8 (voorheen de zesde klas)? Was dat Van Kemenade?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voordat dit onderzoekje bedolven raakt onder het Hoger Boomer Onderwijs, nog even een herhaling van het laatste enquêteverzoek:
Twyla1231 schreef:
23 feb 2022 17:22
Hoi iedereen!

Voor mijn afstudeeropdracht ga ik een informatief prentenboekje schrijven en illustreren voor kinderen tussen ongeveer de 6 en 8 jaar. Voordat ik daaraan begin wil ik graag middels een korte enquête onderzoeken wat voor eisen ouders stellen aan de prentenboeken die zij kopen of uitkiezen voor hun kinderen.

https://forms.gle/uyC8z55VHH4PqXWt6

Hopelijk zijn er wat ouders die tijd hebben om mij hier bij te helpen! (Of mensen die ouders met jonge kinderen kennen en dit kunnen delen met hen.)

Alvast super erg bedankt!
(Groot)ouders van Nederland, vult dat in!

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigens was mijns inziens de MULO van hoger niveau dan dan MAVO.

Een prentenboek voor 6 tot 8 jarigen? Ik kon toen al lezen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
25 feb 2022 22:29
Kleuters zijn de klos van het verlies van de KLOS! Welk dwaallicht heeft ooit bedacht dat je dezelfde mensen voor de klas kunt zetten bij kleuters en in groep 8 (voorheen de zesde klas)? Was dat Van Kemenade?
Jos van Kemenade bedacht in 1975 de basisschool voor 4-12 jarigen.
In 1981 kwam zijn opvolger Arie Pais met zijn wet op het basisonderwijs.

Ik heb overigens wel ook de applicatie studie gevolgd om ook les te kunnen geven in groep 3-8.

Ik heb gemerkt , en met mij alle KLOS kleuterleidsters , dat Pabo afgestudeerden beslist onvoldoende zijn toegerust om voor een kleuterklas te staan.
Ik ben begonnen in een kleuterklas met 43 kleuters van 4-6 jaar. Kom daar tegenwoordig nog eens om.... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door moederslink »

Met voorlezen en verhalen vertellen hangen die kleintjes aan je lippen! Zo belangrijk! :!:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn excuses: ging wat off topic, maar ff wat anders dan de verschrikking in Oekraïne.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heel herkenbaar. De enquête over kinderboeken vind ik te leuk en te nuttig om ondergesneeuwd te raken, dus daarom voor aanhakende lezers nogmaals:
Twyla1231 schreef:
23 feb 2022 17:22
Hoi iedereen!

Voor mijn afstudeeropdracht ga ik een informatief prentenboekje schrijven en illustreren voor kinderen tussen ongeveer de 6 en 8 jaar. Voordat ik daaraan begin wil ik graag middels een korte enquête onderzoeken wat voor eisen ouders stellen aan de prentenboeken die zij kopen of uitkiezen voor hun kinderen.

https://forms.gle/uyC8z55VHH4PqXWt6

Hopelijk zijn er wat ouders die tijd hebben om mij hier bij te helpen! (Of mensen die ouders met jonge kinderen kennen en dit kunnen delen met hen.)

Alvast super erg bedankt!
(Groot)ouders van Nederland, vult dat in!

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door peter17111962 »

gijs.wijnmaalen schreef:
24 feb 2021 14:43
Enquête klantverwachting Makelaardij

Goedendag!
Ik ben heel benieuwd naar uw mening over de makelaardij. Wat verwacht u van een makelaar? Welke service ervaart u als prettig? En hoe komt u bij een makelaar terecht?

Mijn naam is Gijs Wijnmaalen en ik ben op dit moment bezig met een afstudeeropdracht voor de studie Commerciële Economie.
Ik zou het enorm waarderen als uw de tijd zou willen nemen voor het invullen van deze vragenlijst. Het invullen van de vragen zal een paar minuten van uw tijd in beslag nemen.

De enquête is volledig anoniem en kan ook ingevuld worden door mensen die nog nooit met een makelaar te maken hebben gehad.

U komt bij de enquête via de volgende link:
https://www.survio.com/survey/d/enquetemakelaardij
Ingevuld voor zover dat voor mij van toepassing is. Ik woon in een sociale huurwoning en 2 maanden geleden is mijn vader
helaas overleden, mijn moeder was al eerder overleden. Als gevolg hiervan heb ik hun huis geerfd. Aangezien ik daar niet wil
gaan wonen heb ik contact opgenomen met een makelaar om dat te verkopen. De reden daarvoor is dat ik van dergelijke
zaken veel te weinig van af weet en daarom mag de makelaar voor mij alles regelen wat hoort bij de verkoop. ik heb zelf dus
geen koophuis maar heb er dus wel een te koop. Helaas kan ik deze situatie niet goed aanklikken in uw vragen.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@peter

Die enquete is al een jaar oud. Met de reacties zal dus niets meer gedaan worden.

Rico van Bronckhorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2022 12:04

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Rico van Bronckhorst »

Beste lezers,

Ik ben Rico van Bronckhorst, 22 jaar en momenteel bezig met mijn afstudeeronderzoek binnen een commercieel bedrijf.
Ik doe onderzoek naar het gedrag bij het bouwen van een online omgeving als een website of webshop en het gedrag op sociale kanalen.

Zouden jullie mijn enquête willen invullen? Hij zal maximaal 2 minuten duren!
Link naar enquête: https://forms.gle/jRGTtBTuprRhG7c49
Alvast hartstikke bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Rico van Bronckhorst
4e jaar Sportmarketing & Management student aan Hogeschool Rotterdam

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gedaan.

Tip: deze zin klopt niet. En als de eerste zinnen al niet kloppen, haken mensen snel af.
In deze enquete vind u enkele vragen die mijn onderzoek naar het consumentgedrag bij het bouwen van een website, webshop of webapplicatie en of de eventuele interesse er is om dit eventueel te laten uitbesteden.
Succes!

Ben_555
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2022 23:49

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Ben_555 »

marktonderzoek voor school gaat vooral over wat soort computers je koopt.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... sp=sf_link

(geplaatst op 22maart 2022

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inloggen om aan een enquete deel te nemen?

mlyxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2022 16:19

Re: ENQUÊTES: delen of eraan deelnemen, hier kan het

Ongelezen bericht door mlyxx »

Hallo lieve mensen,

Ik ben bezig met mijn afstudeeronderzoek en deze gaat over wensen en behoeftes van jonge ouders tussen de 30-45 jaar omrent rondvaarten en uitstapjes met jullie kinderen. Mocht je iets ouder of jonger zijn kun je altijd deze enquête alsnog invullen want jullie zijn alsnog natuurlijk ouders en ik wil graag jullie input hebben. Het is een kleine moeite en ik zou het enorm waarderen! Ik wens jullie nog een hele fijne dag toe!

https://www.enquetesmaken.com/s/rycmwbh

Plaats reactie