Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
06 jun 2022 21:53
Vaag verhaal. Geen idee wat er nu aan de hand is.
ICS blokkeert de kaart als de identificatie niet lukt.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Dirkie »

Qter schreef:
05 jun 2022 13:44
bla bla bla

-Ik zie mij zelf als financieel gezond, een inkomen van rond de drieduizend netto per maand een eigen huis en ja sinds kort een lease auto. Geen schulden behalve een hypotheek.

bla bla bla

- Mensen moeten (ik dus ook ) op korte termijn een groot bedrag terug betalen, hier komen mensen door in de problemen.
Iemand die geleend geld (en dat betalingen met een credit card ook) niet terug kan betalen en zichzelf financieel gezond noemt moet even goed nadenken. Financieel gezond betekent niet alleen een hoog inkomen maar meer het het in balans zijn van uw inkomen en uw uitgaven. En u geeft blijkbaar heel veel uit want U heeft een schuld op uw credit card, een hypotheek schuld en een lease auto. Tel daar uw andere vaste lasten eens bij op en dan kan zo maar blijken dat U niet financieel gezond bent.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De creditcard maatschappij wilt dat de schuld terug betaald wordt. Ook heeft een bank de wettelijke taak om de klant te beschermen.


De meeste banken (misschien allemaal) hebben in de voorwaarden een maximale bedrag staan wat je aan schuld mag hebben. De enige mogelijkheid is om eerst de schuld af te betalen.
Dit is juridisch juist.

Ik kan niet inkijken wat je schuld is, hoeveel je verdient, wat je aflost en je verleden. Omdat in het verhaal niet in staat bij welke bank je zit kan ik niet de kleine lettertjes zien.

Mijn advies is om contact op te nemen met de bank (creditcard maatschappij) en afspraken maken over het aflossen van je schuld.
Je betaalt een hoop rente (vaak tussen 10% en 14%) waardoor als je niks doet de kosten enorm oplopen.

Indien je de kosten niet terug kunt betalen of meer schulden zijn neem dan contact op met schuldhulpverlening van je gemeente. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuld ... -aanvragen

Aygulf
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Aygulf »

U schrijft dat u al gebeld hebt. Grote vraag is dan ook: wat voor reactie kreeg u??

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door criticus2 »

Ik vraag mij echt af waarom mensen denken dat wanneer ze eenmaal een kredietkaart overeenkomst hebben deze levenslang geldig is en nooit opzegbaar door uitgever ervan. En wanneer het anders is er met gestrekt been ingaan. Misschien toch de overeenkomst even lezen. Ik moest mij (ANWB visa) een tijdje geleden ook opnieuw identificeren, en financiële gegevens overleggen om te checken of ruimte kaart nog in de pas liep met inkomen.
Was een keurig uitgelegd traject , en van kant van ICS Visa netjes doorlopen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

criticus2 schreef:
07 jun 2022 12:49
Ik vraag mij echt af waarom mensen denken dat wanneer ze eenmaal een kredietkaart overeenkomst hebben deze levenslang geldig is en nooit opzegbaar door uitgever ervan. En wanneer het anders is er met gestrekt been ingaan. Misschien toch de overeenkomst even lezen. Ik moest mij (ANWB visa) een tijdje geleden ook opnieuw identificeren, en financiële gegevens overleggen om te checken of ruimte kaart nog in de pas liep met inkomen.
Was een keurig uitgelegd traject , en van kant van ICS Visa netjes doorlopen.
Die nieuwe identificatie is zelfs wettelijk geregeld. Het proces werkte inderdaad prima. Ik heb wel een paar mensen moeten helpen maar die hadden gewoon niet gelezen wat ze moesten doen en deden het verkeerd. Maar als je gewoon de handleiding volgt is het een fluitje van een cent.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Webbie »

Helaas mensen dit is de nieuwe zogenaamde ZORGPLICHT van banken die nu politie agent moeten spelen van de staat
Ze krijgen dus nu gewoon de vrijheid mensen lastig te vallen en alles wat prive is door de lichten tot op de laatste cent.
Er worden zelfs dreigementen geuit en je word letterlijk als een CRIMINEEL behandeld niets netjes gewoon schofterig gedrag.
Ik kan u garanderen dat dit niets te maken heeft met de zorgplicht MAAR MET HET FALENDE BELEID tegen criminelen.
Daarvoor moet zover ik weet iedereen die geen crimineel is bloeden en alles opbiechten NIETS PRIVACY in dit rotland meer
Ik zal zo gauw ik kan een ander land op gaan zoeken want ik ben deze rotzooi meer dan zat.
Ben dan ook driftig bezig met alle landen door te spitten welke voor mij een nog prettige woon omgeving lijken te zijn.
Want de criminelen hebben het toch al jaren voor het zeggen in de EU, ik als gewone burger zie de criminelen met het blote oog maar justitie zal ze nooit of te nimmer aanpakken, want de heren hebben een perfecte dekmantel. Wonen gewoon in goedkope huizen en rijden rond in auto's die geen normaal mens kan betalen. Maar nee die worden echt NOOIT gepakt, Nee liever de burger lastig vallen dat zal echt helpen.
Je privacy zijn we vanaf nu echt helemaal kwijt je kan niets meer doen of je krijgt de bank hijgend in je nek.
Dat is de nieuwe werkelijkheid nu zijn de banken politie agent, wen er maar aan want het zal nog veel erger worden vrees ik.
Nog even en dan ben je beter af onder een dictator.
Dit land is echt geen pretje meer om te leven, genoeg redenen om te noemen de buren willen geen contact meer met elkaar. De politie doet niets aan criminelen, de banken pakken niet criminele burgers aan als VETTE CRIMINELEN
Alleen al omdat men mijn privacy geschonden heeft zal ik alle nederlandse banken uitsluiten van mijn toekomstige keuze voor een bank.
Dan loopt die figuur van een president te roepen dat mensen zo kwaad zijn en agressief deze niet zo slimme man ( om het maar netjes te houden ) heeft niet eens door dat het zijn beleid is en zijn bedrog en leugens dat criminele zaken die onder zijn bewind gewoon toegelaten worden als rechtsgeldig de norm zijn geworden. Pfffff hoe ver kan je zinken om dan de andere partijen te beschuldigen van je eigen falende beleid
Dit land is een politie staat geworden met een politie die er niet meer is voor de burger, nee voor de allerrijksten daar moeten ze voor klaarstaan.
De rest van het land is niet interessant het gaat om de super rijken en de super rijke bedrijven de rest is niets die moet je onderdrukken en in de tang houden... Voor mij lijkt dat puur op PUTIN beleid niets anders

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door de auditu »

Webbie schreef:
29 jun 2022 14:23
Daarvoor moet zover ik weet iedereen die geen crimineel is bloeden en alles opbiechten NIETS PRIVACY in dit rotland meer

Je privacy zijn we vanaf nu echt helemaal kwijt te kan niets meer doen of je krijgt de bank hijgend in je nek.
Dat is de nieuwe werkelijkheid nu zijn de banken politie agent, wen er maar aan want het zal nog veel erger worden vrees ik nog even en dan ben je beter af onder een dictator.
Ik prijs mij gelukkig dat ik in dit land geboren ben en nog steeds woon. Vooral als ik kijk naar wat er om ons heen gebeurt.
Ik zou zeggen: Waar wacht u nog op?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, dat hebt u dan fijn uitgespuugd. Maar niet voor het een of ander, we hebben geen president.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door JozJan »

Webbie schreef:
29 jun 2022 14:23
Helaas mensen dit is de nieuwe zogenaamde ZORGPLICHT van banken die nu politie agent moeten spelen van de staat
Goed verhaal. Lekker kort ook.

Als je een nieuw woonland zoekt, hou je er dan even rekening mee dat banken in nagenoeg álle landen deze verplichtingen hebben? Voor je daar straks weer een lange rant op het plaatselijke Radar forum moet plaatsen en weer een nieuw land moet zoeken.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Jablan »

Webbie schreef:
29 jun 2022 14:23
Daarvoor moet zover ik weet iedereen die geen crimineel is bloeden en alles opbiechten NIETS PRIVACY in dit rotland meer
Ik zal zo gauw ik kan een ander land op gaan zoeken want ik ben deze rotzooi meer dan zat.
Ik herken er niets van.
De laatste 18 maanden hebben wij een hele reeks aan overboekingen, die onder de meldingsplicht vallen en tot vandaag is er geen enkel verzoek voor meer informatie binnengekomen.

Emigreren zal in jouw geval naar een land buiten Europa worden. Ik heb van Ingrid begrepen, dat ze met haar Aziz heel gelukkig is in het Omo Nationaal Park in Ethiopië. Misschien een idee voor jou?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Webbie schreef:
29 jun 2022 14:23
Dit land is echt geen pretje meer om te leven…
Nou, doei. We zullen je vast missen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Webbie schreef:
29 jun 2022 14:23

Ik zal zo gauw ik kan een ander land op gaan zoeken want ik ben deze rotzooi meer dan zat.
Doe me een lol en kom niet naar Duitsland, we hebben alle klagers genoeg.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door Moneyman »

HAHAHAHA dat zat bij mij ook al in mijn hoofd :D

Heb het dit keer maar niet geplaatst, er zijn mensen die dat dan kleutergedrag noemen :lol:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is nergens beter dan in Nederland of Duitsland is mijn ervaring.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Blokkade Visa card: terecht? (Financiële gegevens gevraagd voor 5 euro in min)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Webbie schreef:
29 jun 2022 14:23
Helaas mensen dit is de nieuwe zogenaamde ZORGPLICHT van banken die nu politie agent moeten spelen van de staat
Ze krijgen dus nu gewoon de vrijheid mensen lastig te vallen en alles wat prive is door de lichten tot op de laatste cent.
Er worden zelfs dreigementen geuit en je word letterlijk als een CRIMINEEL behandeld niets netjes gewoon schofterig gedrag.
Ik kan u garanderen dat dit niets te maken heeft met de zorgplicht MAAR MET HET FALENDE BELEID tegen criminelen.
Daarvoor moet zover ik weet iedereen die geen crimineel is bloeden en alles opbiechten NIETS PRIVACY in dit rotland meer
Ik zal zo gauw ik kan een ander land op gaan zoeken want ik ben deze rotzooi meer dan zat.
Ben dan ook driftig bezig met alle landen door te spitten welke voor mij een nog prettige woon omgeving lijken te zijn.
Want de criminelen hebben het toch al jaren voor het zeggen in de EU, ik als gewone burger zie de criminelen met het blote oog maar justitie zal ze nooit of te nimmer aanpakken, want de heren hebben een perfecte dekmantel. Wonen gewoon in goedkope huizen en rijden rond in auto's die geen normaal mens kan betalen. Maar nee die worden echt NOOIT gepakt, Nee liever de burger lastig vallen dat zal echt helpen.
Je privacy zijn we vanaf nu echt helemaal kwijt je kan niets meer doen of je krijgt de bank hijgend in je nek.
Dat is de nieuwe werkelijkheid nu zijn de banken politie agent, wen er maar aan want het zal nog veel erger worden vrees ik.
Nog even en dan ben je beter af onder een dictator.
Dit land is echt geen pretje meer om te leven, genoeg redenen om te noemen de buren willen geen contact meer met elkaar. De politie doet niets aan criminelen, de banken pakken niet criminele burgers aan als VETTE CRIMINELEN
Alleen al omdat men mijn privacy geschonden heeft zal ik alle nederlandse banken uitsluiten van mijn toekomstige keuze voor een bank.
Dan loopt die figuur van een president te roepen dat mensen zo kwaad zijn en agressief deze niet zo slimme man ( om het maar netjes te houden ) heeft niet eens door dat het zijn beleid is en zijn bedrog en leugens dat criminele zaken die onder zijn bewind gewoon toegelaten worden als rechtsgeldig de norm zijn geworden. Pfffff hoe ver kan je zinken om dan de andere partijen te beschuldigen van je eigen falende beleid
Dit land is een politie staat geworden met een politie die er niet meer is voor de burger, nee voor de allerrijksten daar moeten ze voor klaarstaan.
De rest van het land is niet interessant het gaat om de super rijken en de super rijke bedrijven de rest is niets die moet je onderdrukken en in de tang houden... Voor mij lijkt dat puur op PUTIN beleid niets anders
Als alle mensen die het hier allemaal zo *** vinden nu eens gewoon ******** naar een land waar het zo geweldig is, dan wordt het hier helemaal mooi. De zeikers zijn ook meestal niet de mensen die we nodig hebben, die kosten uiteindelijk alleen maar geld.

Dus: DOEI!!!!

Plaats reactie