Pagina 1 van 1

PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 15 mar 2021 11:47
door mcselec
Het is mij opgevallen dat de dienst verlening van postnl enorm achteruit is gegaan.
De laatste tijd ontdenk ik een nieuwe trend : er wordt gedaan dat er een bezorgpoging is. Maar ze komen niet en dan sturen ze een email : 'we hebben je gemist'. De boodschap op het web maakt niet duidelijk wat de oorzaak is.
Maar er is geen gemist briefje. En er zijn ook geen camera beelden van een bezorg poging.
Dit gaat dan 2x zo waarna je een bericht krijgt dat je het pakket op kunt halen bij een pakketpunt.

Dit gaat nu al meerdere keren zo. Via twitter kom je niet veel verder. Dat is een simpele doofpot.
De verantwoordelijken krijg je niet te spreken. Over klachten krijg je nooit geen terugkoppeling.
Wel zag ik dat er veel meer mensen dezelfde klacht hebben. Dus het lijkt meer een soort van beleid te worden. Maar je betaalt wel voor het aan huis afleveren. Je kunt nergens terecht voor een vergoeding.
Zou radar hier niet eens naar kunnen kijken?

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 15 mar 2021 12:02
door Jablan
mcselec schreef: ↑
15 mar 2021 11:47
Het is mij opgevallen dat de dienst verlening van postnl enorm achteruit is gegaan.[...] Zou radar hier niet eens naar kunnen kijken?
Het enige, dat consumentenprogramma's hieraan zouden kunnen doen, is of zelf een test doen of bij verschillende verzenders meekijken hoe de bezorging gaat. Niet alleen de grote opdrachtgevers zoals Bol, maar ook een paar middelgrote en kleine meenemen.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 09:00
door Seinhuis
Het is een groot probleem, wat ik ook soms heb. Koop wat vaker in een winkel.

Natuurlijk kan je zelf een klacht indienen.
Officieel kan alleen de klant (bezorger) kan klagen. Dus dien je klacht daar in. Jij bent (als ontvangen van je pakketje) alleen maar een aflevering adres

Meer valt er niet aan te doen.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 10:17
door grun
Misschien is dat plaatselijk gebruik maar waar ik woon wordt alles netjes bezorgd. En mocht ik onverhoopt niet thuis zijn, dan ligt er een papieren bericht in de brievenbus. Ik krijg wel emailtjes over de status van de bezorging maar nooit dat ze me gemist hebben.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 11:23
door piet44m
nou je kan ook de postnl weigeren door naar een leverancier te gaan die dpd ,dhl of andere gebruikt

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 12:20
door PeterPeters1966
Het zal aan de individuele bezorger liggen. Hier (maar ook in de vorige buurt waar ik woonde) gebeurde het in ieder geval niet. Dus het is zeker geen beleid. Sterker nog: de PostNL bezorger zet zijn 06 nummer op een briefje zodat ik hem kan bellen als ik een keer niet thuis ben. Ik heb al een paar keer gehad dat hij om 10 uur 's avonds dan nog even langs komt om het pakket te bezorgen.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 13:06
door Smartje
Is voor 100% aan de bezorger.
Afgeven bij een buurman aan de overkant 3 pakketjes, 1 voor mij.
Ik Was gewoon thuis toch briefje in de bus.
Verbouwereerde buurman had alles gewoon aangepakt en nog voor getekend ook.
Snap het een beetje 3 bezorgmomenten op 1 adres afgeven, rennen met de briefjes , wegwezen naar
volgend adres.
Buurman had misschien bezorgkosten en ik niet.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 13:08
door OliverPullout
Het is heel raar, ik had geen problemen met de pakketten.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 14:00
door mcselec
Tja ik gebruik al zoveel mogelijk andere bezorg diensten maar je hebt niet altijd in de hand met welk bedrijf iets wordt verzonden.
En sommige mensen lezen slecht : ik krijg niet eens een briefje. Logisch want er komt ook geen bezorger. Die doet alleen maar of hij is geweest. De post gaat dan naar een pakketpunt.
Een klacht levert het volgende op :
Onze bezorgers zijn verplicht om bij u aan te bellen, indien u beschikt over een werkende deurbel. Mijn excuses dat dit in uw geval niet is gebeurd. Ik heb uw melding doorgezet naar de leidinggevende van de bezorger zodat dit besproken wordt om herhaling te voorkomen. Over de uitkomst van dit gesprek ontvangt u geen terugkoppeling
Maar dat helpt niet veel want het blijft gebeuren. Op klacht nl zie ik dan ook dat meerdere mensen last hebben van dit fenomeen.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 17:41
door OliverPullout
Ik heb een artikel gelezen dat dit probleem beschrijft [commerciële link door moderator verwijderd], maar ik ben het zelf nog niet tegengekomen. Hopelijk lossen ze dit probleem snel op. Gezondheid voor iedereen, mijn vrienden.

Re: PostNL brengt structureel pakjes direct naar het pakketpunt

Geplaatst: 16 mar 2021 20:46
door Bakk1923
Post NL
Onze bel werkt af en toe niet, daardoor hangen we een brief aan de deur ( pakket bezorger graag kloppen we zijn thuis!)
reeds meerdere malen gehad dat ze niet eens de moeite nemen en direct doorgaan naar verzamelpunt, met en zonder brief ook meegemaakt een brief in de bus gehad en 2 dagen later pas pakket kunnen ophalen bij verzamel punt.
Gebeld naar Post nl geprobeerd een klacht in te dienen maar nee hoor dat gaan we niet noteren de naam van de medewerker gevraagd ook deze niet gekregen ivm privacy wet top bedrijf! te groot en wij als consumenten zijn alleen nummers verder niets!
slordig hoor.

We zouden enige tijd geleden een pakket uit Rusland ontvangen weken onderweg geweest ( niet in Rusland maar Nederland) geen brief in de bus gehad en deze is retour gegaan naar Rusland, gesproken met Post NL we zouden een compensatie krijgen nooit meer iets vernomen.
Schandalig!