Pagina 2 van 2

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 12 apr 2021 10:32
door sake1987
Moneyman schreef:
12 apr 2021 09:51
sake1987 schreef:
10 apr 2021 17:45
Ben anders zeer tevreden over mijn I Phone 11 en mijn Nike hardloop schoenen ook mijn paracetamol werkt prima, allemaal uit China.
De vraag is niet of het uit China komt, maar via welke kanalen je het koopt. Het maakt nogal wat uit wat voor paracetamol je slikt, om maar eens wat te noemen.
Weet wel dat er een groot verschil is , maar degene die ik citeerde melde dat alles uit China rommel was en maakte deze specificatie pas later.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 12 apr 2021 10:44
door Nijogeth
Ach ja, een CE keurmerk zegt eigenlijk ook vrij weinig. Er is namelijk wel een test aan verbonden, maar in veel gevallen niet verplicht deze uit te laten voeren en dus mag een fabrikant er zelf gewoon CE op plakken.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 12 apr 2021 10:50
door Lady1234
Dat mag een fabrikant dus niet.

Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 12 apr 2021 12:59
door Nijogeth
Nou ja, er is geen controle op. Dat gebeurt pas als er problemen zijn.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 13 apr 2021 08:14
door Petra1987
Lady1234 schreef:
12 apr 2021 10:50
Dat mag een fabrikant dus niet.

Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.
CE betekend China Export, dit is geen Europees keurmerk. CE wordt door veel Chineese bedrijven gebruikt om export artikelen aan te duiden. Dit geeft verwarring bij het Europese keurmerk.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 13 apr 2021 08:34
door J. Deltoer
Petra1987 schreef:
13 apr 2021 08:14
Lady1234 schreef:
12 apr 2021 10:50
Dat mag een fabrikant dus niet.

Maar CE keur houdt slechts in dat het aan bepaalde Europese eisen voldoet.
CE betekend China Export, dit is geen Europees keurmerk. CE wordt door veel Chineese bedrijven gebruikt om export artikelen aan te duiden. Dit geeft verwarring bij het Europese keurmerk.
CE is Conformite Europeeenne, geldig binnen de EU en nog een paar Europese landen. En de Chinezen hebben ter verwarring en vermaak de letters een eigen betekenis gegeven voor hun eigen export. Chinezen maken alles na, zelfs het "keur"merk

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 13 apr 2021 11:35
door Erthanax
Op deze Wikipedia-pagina wordt het verschil tussen de beide logo's duidelijk gemaakt.
Ik vind het ronduit schandelijk dat China heel bewust deze verwarring zaait.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 13 apr 2021 11:49
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
05 apr 2021 12:16
Wish is een Chinese website, geen wonder dat je spullen uit China krijgt. Gelukkig wordt de consument aan alle kanten beschermd, dus simpelweg even een deurwaarder op zijn fietsje naar China laten gaan en alles komt goed.
Hun Europese hoofdkantoor staat in Amsterdam.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 07 mei 2021 20:07
door charnout
ik wacht al meer dan een half jaar op een terugstorting voor een defect item. Op geen enkele manier contact te krijgen, alleen chatrobot. Mijn advies: nooit vooraf betalen, dat was mijn fout. Ze hebben een schimmige constructie met Klarna Bank waardoor ze elkaar de schuld kunnen geven.

Advertenties zijn misleidend, naar mijn idee niet Europees getoetst, Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 13 mei 2021 22:38
door Lady1234
En daar viel u dus voor, voor die korting.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 14 mei 2021 23:39
door Teunbosseman
Lady1234 schreef:
13 mei 2021 22:38
En daar viel u dus voor, voor die korting.
Ook al zou dat zijn, wat dan nog ? Wat wil je nu precies zeggen ?

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 15 mei 2021 00:01
door Lady1234
Teunbosseman schreef:
14 mei 2021 23:39
Lady1234 schreef:
13 mei 2021 22:38
En daar viel u dus voor, voor die korting.
Ook al zou dat zijn, wat dan nog ? Wat wil je nu precies zeggen ?
Dat geen een normaal bedrijf 90% korting geeft. Dus dan moet je nog eens achter je oren krabben of je niet getild wordt. En dat word je dan ook.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 15 mei 2021 10:09
door Teunbosseman
Lady1234 schreef:
15 mei 2021 00:01
Teunbosseman schreef:
14 mei 2021 23:39
Lady1234 schreef:
13 mei 2021 22:38
En daar viel u dus voor, voor die korting.
Ook al zou dat zijn, wat dan nog ? Wat wil je nu precies zeggen ?
Dat geen een normaal bedrijf 90% korting geeft. Dus dan moet je nog eens achter je oren krabben of je niet getild wordt. En dat word je dan ook.

Ach je ziet dagelijks winkels uitverkoop, faillisement verkoop, leeg verkoop etc etc etc aanbieden met dit soort kortingen. Velen trappen daar niet in, sommige wel.
Op dit soort staat niets anders dan torenhoge kortingen.

Ik koop al jaren bij Wish, Ebay, Ali en voel mij niet echt getild als er 90% korting wordt gegeven. Gewoon door de kortingen heen kijken en logisch nadenken.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 15 mei 2021 10:31
door Lady1234
Bij Wish is het geen uitverkoop, faillissementsverkoop, of leegverkoop.

Het gaat me om deze zin.

“Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit”.

Het zijn uiteraard geen dure artikelen en de korting is nep. Dus moet je niet raar opkijken dat je rommel voor die 10% krijgt.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 15 mei 2021 11:33
door Teunbosseman
Lady1234 schreef:
15 mei 2021 10:31
Bij Wish is het geen uitverkoop, faillissementsverkoop, of leegverkoop.

Het gaat me om deze zin.

“Ze verkopen dure artikelen met als motief dat er 90% korting op zit”.

Het zijn uiteraard geen dure artikelen en de korting is nep. Dus moet je niet raar opkijken dat je rommel voor die 10% krijgt.

Wish heeft ook uitverkoop en leegverkoop hoor. Krijg bijna dagelijks berichten hierover. Heb jij uberhaupt wel ervaring met dit soort sites of roep je maar wat ?

Deze sites hebben ook duurdere artikelen maar die zijn veelal niet interesant ivm douane, invoer, btw.
Nogmaals, ik koop al jaren via deze kanalen en een enkele keer ook duurdere artikele welke ik NL nog vele malen duurder zijn.

Ik kijk niet eens naar de korting, alleen naar de eindprijs en eventuele verzendkosten.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 28 mei 2021 00:39
door Vladdermuis
ik wilde mijn reactie wijzigen in dat ik het uiteraard mee eens ben dat er bootlegs worden verkocht, soms lijkt het sprekend op het origineel, maar ook heel vaak lijkt het nergens op. En waar ik me heel druk over kan maken is dat ze foto's van het origineel kopieren of handleidingen en je dan de indruk geven dat wat je koopt ditzelfde product zal zijn. Dat gebeurt niet alleen op Chinese websites, maar ook lokaal. Het beste voorbeeld wat ik kan geven zijn lovedolls. Ze gappen de foto's van het origineel, wekken de indruk dat je dit origineel gaat krijgen, en vervolgens kun je een slechte imitatie ontvangen of een nauwelijks van echt te onderscheiden namaak wat je nooit zult ontdekken of pas heel laat achter komt.

Toch zijn er genoeg eigen gemaakte producten en naamloze producten. Wat ik zeggen wilde is dat nachtprojectors van 20 EUR kwalitatief even goed waren als de nachtprojectors van 80 EUR van big brand bedrijven. Bleek dezelfde onderdelen te bevatten die ook in China werden vervaardigd, het moet ook ergens vandaan komen.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 28 mei 2021 08:14
door NeoDutchio
Vladdermuis schreef:
28 mei 2021 00:39
Dat gebeurt niet alleen op Chinese websites, maar ook lokaal. Het beste voorbeeld wat ik kan geven zijn lovedolls. Ze gappen de foto's van het origineel, wekken de indruk dat je dit origineel gaat krijgen, en vervolgens kun je een slechte imitatie ontvangen of een nauwelijks van echt te onderscheiden namaak wat je nooit zult ontdekken of pas heel laat achter komt.
Lokaal zal het niet zovaak voorkomen. Nederlandse winkels hebben zich te houden aan de wet. Mochten zij dus iets anders aanbieden dan dat er geleverd wordt kan je daar dus makkelijk een zaak van maken.
Wie wel het trucje uithalen zijn dropshippers. Ook Chinese bedrijven hebben wel eens een .nl extensie waardoor het lijkt dat u bij een Nederlandse winkel koopt.
Door het simpel bekijken van de webshop weet je al of je genept wordt of niet. Wat zijn de adresgegevens, KVK en mailadres zijn als 3 simpele regels waarin dropshippers of Chinese bedrijven te herkennen zijn.

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 01 jul 2021 20:01
door Catherine2010
Koop nooit iets bij Wish. Sturen het verkeerde artikel. Terugsturen is een ramp, komt niet aan zeggen ze. Je krijgt mails van ze waar je niks mee kunt. Sturen je constant met een kluitje in het riet. En sturen Klarna op je af. Een grote boevenbende..Geld terug krijgen ....ho maar. Je kunt naar je geld fluiten.
Dus waarschuw iedereen. Niet bij Wish kopen!

Re: Wish: nepartikelen, doos was leeg en slechte klantenservice

Geplaatst: 01 jul 2021 20:59
door caruso
Kul. Bestel er al jaren en ontvang alles. Kwaliteit matig maar dat weet je .