D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
02 jun 2021 15:25
Hij zal er in ieder geval niets kopen.
Logisch. Niemand koopt daar meer :lol:

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door juliomariner »

goh hoe zou dat nu komen?

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jaren geleden bij de lokale D reizen binnengestapt om een reis naar Griekenland te boeken. De twee dames waren zo met elkaar aan het kletsen en hadden geen oog voor mij de klant. Meteen vertrokken. Sindsdien staan ze op de zwarte lijst

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat die lijst digitaal is, kost anders veel te veel papier. 😄

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
02 jun 2021 13:39
dit artikel in de Volkskrant.
Uit dat verhaal:
Benadeelde reizigers kunnen het bedrag voor hun geannuleerde vliegticket terugkrijgen bij EUclaim, nu ze bot vangen bij D-reizen. Met als gevolg dat luchtvaartmaatschappijen in feite dubbel moeten uitkeren aan de touroperators en de reizigers. SGR-directeur Reuver: ‘Ze hebben een vordering op D-reizen dat niet meer kan betalen, waardoor de klant nog een keer het recht op teruggave heeft.’
Moneyman schreef:
02 jun 2021 13:39
... je communiceert beroerd en wekt onjuiste verwachtingen.
Mij bevreemdt het ook dat reis 2 keer vergoed zou moeten worden.
Maar zoals ik dat item in de krant lees, heeft SGR directeur dezelfde mening, waardoor de verwachting wellicht toch juist is.

Wat mij betreft mag deze club gedupeerden ronselen. Bij voldoende kritische massa kan altijd nog gezamenlijk een advocaat worden ingeschakeld

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
02 jun 2021 16:28
goh hoe zou dat nu komen?
Bestel jij vaak bij failliete winkels? :wink:
16again schreef:
02 jun 2021 16:58
Maar zoals ik dat item in de krant lees, heeft SGR directeur dezelfde mening, waardoor de verwachting wellicht toch juist is.
Eh nee. Dat was helemaal niet de verwachting waar ik het over had.
16again schreef:
02 jun 2021 16:58
Wat mij betreft mag deze club gedupeerden ronselen. Bij voldoende kritische massa kan altijd nog gezamenlijk een advocaat worden ingeschakeld
Die advocaat is er al.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door juliomariner »

MM, dat waren sarcastische opmerkingen zoals u waarschijnlijk wel had begrepen.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
02 jun 2021 13:57
J. Deltoer schreef:
02 jun 2021 13:48
Mwoah, aansluiten op faceboek. Daar zit geen enkele juridisch gevolg aan. Dus onzin deze afz berichten.
Jij mag vinden wat je wil. Ik heb altijd geleerd dat het ontbreken van informatie en het niet geven van antwoord op gestelde vragen juist een gezond wantrouwen oproept. Deze groep heeft inmiddels genoeg tijd gehad om hier inzicht te verschaffen in wie ze zijn, welke voorwaarden ze stellen, waar mensen die zich aanmelden aan vastzitten etc. Dat ze zich juist daarover niet uitlaten wekt bij mij geen vertrouwen op.
Ze willen samen met andere gedupeerde kijken wat de mogelijkheden zijn. Als je de pagina bekijkt zie je duidelijk dat het geen claimclub is, daar is het veel te amateuristische voor en ze vragen geen aanmeld geld e.d. ze willen gewoon met elkaar babbelen wat hun ervaringen zijn.

Daarbij roepen ze van alles over aanklagen van de bestuurders en claimen bij de luchtvaartmaatschappij maar de onderbouwing ontbreekt hiervoor, de betreffende regeling die ze noemen zegt niet over aan wie er terugbetaald moet worden.

Het vervelende is dat waarschijnlijk enkel de advocaat er rijker van gaat worden, maar om deze club nu meteen te wantrouwen lijkt me een beetje overbodig en voegt ook weinig toe.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door kuklos »

sylvesterb schreef:
02 jun 2021 17:31
Het vervelende is dat waarschijnlijk enkel de advocaat er rijker van gaat worden, maar om deze club nu meteen te wantrouwen lijkt me een beetje overbodig en voegt ook weinig toe.
Straks hebben ze een bak met gegevens van mensen die zich aangemeld hebben. Dat is data die geld waard is. Jij hoeft ze niet te wantrouwen, ik doe dat wel.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik adviseer de naam GedupeerdeClub, dat communiceert dat je je als gedupeerden verenigd.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
02 jun 2021 17:36
Straks hebben ze een bak met gegevens van mensen die zich aangemeld hebben. Dat is data die geld waard is.
Ik denk dat de googles van deze wereld niet op deze gegevens zitten te wachten. Die hebben ze al!
Google kan zo een lijst van gedupeerden tevoorschijn kan toveren.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
02 jun 2021 18:15
kuklos schreef:
02 jun 2021 17:36
Straks hebben ze een bak met gegevens van mensen die zich aangemeld hebben. Dat is data die geld waard is.
Ik denk dat de googles van deze wereld niet op deze gegevens zitten te wachten. Die hebben ze al!
Google kan zo een lijst van gedupeerden tevoorschijn kan toveren.
Er zijn meer organisaties dan enkel Google. Dus de data heeft wel degelijk waarde.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kuklos schreef:
02 jun 2021 17:36
Straks hebben ze een bak met gegevens van mensen die zich aangemeld hebben. Dat is data die geld waard is. Jij hoeft ze niet te wantrouwen, ik doe dat wel.
Dat is prima, maar dat 10 mensen dat gaan herhalen in een 2 topics lijkt me wat overbodig en vervuilt enkel. En denk dat je waarde van dit soort gegeven wat overschat, van een paar duizend consumenten hun gegevens wordt je nou niet echt rijk. Maar persoonlijk zou ik me niet inschrijven/aanmeldingen bij een facebook groep, het komt me niet echt professioneel over, maar die conclusie kan ieder voor zich maken. Los dat ik geen gedupeerde ben.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door kuklos »

sylvesterb schreef:
02 jun 2021 18:29
kuklos schreef:
02 jun 2021 17:36
Straks hebben ze een bak met gegevens van mensen die zich aangemeld hebben. Dat is data die geld waard is. Jij hoeft ze niet te wantrouwen, ik doe dat wel.
Dat is prima, maar dat 10 mensen dat gaan herhalen in een 2 topics lijkt me wat overbodig en vervuilt enkel.
Ga dan lopen klagen als 10 mensen het herhalen. Ik was nummer 2 die dat in dit topic schreef.
sylvesterb schreef:
02 jun 2021 18:29
En denk dat je waarde van dit soort gegeven wat overschat, van een paar duizend consumenten hun gegevens wordt je nou niet echt rijk.
Ik heb het nooit over rijk worden gehad. Ik heb gezegd dat de data geld waard is.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Een gedupeerde klant richt een faceboekpagina op en vermeldt dit op relevante media en het prijzenswaardige initiatief wordt weer eens door de vaste zure kapiteins aan de wal onder het hakblok gegooid.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jd

Maar u weet nu gelukkig dat u D-reizen op de zwarte lijst moet zetten.

kuklos
Berichten: 9722
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
02 jun 2021 18:37
Een gedupeerde klant richt een faceboekpagina op en vermeldt dit op relevante media en het prijzenswaardige initiatief wordt weer eens door de vaste zure kapiteins aan de wal onder het hakblok gegooid.
Ja hoor, dat zal het zijn. Dat er nul komma geen informatie werd gegeven moeten we maar negeren. Dat op elke vraag een antwoord van 1 regel kwam moeten we maar negeren. dat er pas iets meer informatie nadat de moderators hadden gedreigd het topic te sluiten als er niet meer info kwam moeten we maar negeren. Dat er serieuze vragen zijn gekomen, die inhoudelijk dieper op de materie ingaan en die dit "prijzenswaardige initiatief" weigert te beantwoorden moeten we maar negeren.
Laatst gewijzigd door kuklos op 02 jun 2021 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bent u gedupeerde? Ja? Dan kunt u uw vragen verder stellen op de relevante faceboekpagina. Neen, tenzij u denkt dat Ferdy R ermee te maken heeft, waar bemoeit u zich in godsnaam mee....

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
02 jun 2021 18:43
@jd

Maar u weet nu gelukkig dat u D-reizen op de zwarte lijst moet zetten.
Misschien is het handig als u mijn posting van 16.36, waar u ook op gereageerd heeft, nogmaals leest. Dan zult u met mij eens zijn dat de kwalificatie "minder slim" toepasselijk is op bovenstaande reactie.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: D-reizen betaalt refund niet uit aan klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het was voor extra zekerheid, maar gelukkig is uw beoordeling voor mij van nul en gener waarde.

En het is al veel te warm om slim te zijn.

Gesloten