Pagina 1 van 1

Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 15 apr 2021 18:35
door Nathalie_C
Hi,

ik ben nieuw hier en vroeg me af wie hier aansprakelijk voor is, aangezien de webshop nu wel heel makkelijk doet met we kunnen verder niets meer doen? :(

Op 25 maart heb ik kleding besteld bij EsQualo. Helaas is het pakket nooit afgeleverd bij mij. Op 30 maart heb ik telefonisch contact met ze gehad en wat bleek: deze was op zaterdag 27 maart om half 7 afgeleverd bij 26 115. Ik was toen gewoon thuis. Ik zag op de track&trace-code dat ze mijn toevoeging waren vergeten te vermelden. Ik woon op 26B115. Deze stond wel in mijn bevestigingsmail van aankoop. Ze zei dat ze contact met DHL ging opnemen om te kijken waar die is afgeleverd. Omdat ik in een complex woon met 300 studio's heb ik ook meteen bij 26A115 aangeklopt, maar die had het ook niet. En voor de zekerheid in FB-groep gegooid, maar niemand reageert er op. Bij de receptie is er ook geen pakket afgeleverd. Ze zei dat ze me iets liet weten als ze terugkoppeling ontving van DHL. Ik was heel vriendelijk aan de telefoon, want het is menselijk dat mensen fouten maken. Dus ging ik maar wachten.

Vorige week maandag had ik toch maar gebeld naar de status hiervan, omdat ik geen geduld heb. Toen zei de vrouw dat ze nog geen terug koppeling had gekregen van DHL en dat er een onderzoek is gestart en dat het waarschijnlijk komt door de feestdagen dat ze de desbetreffende bezorger niet kon bereiken. Ze zou me weer terug bellen als ze meer wist.

Gisteren had ik weer gebeld en toen vertelde de vrouw eigenlijk niets nieuws alleen dat DHL het pakket bij 26 115 heeft bezorgd en dat was meteen einde onderzoek en dat ze verder niets meer kon doen. Dus ik zei het is wel jullie fout (ze begon meteen ho is even we hebben gewoon netjes meegewerkt) dus vroeg ik of ik mocht uitpraten. Ik zei nogmaals dat het hun fout is, want doordat ze verzuimd hebben om de toevoeging op de doos te vermelden is hij niet bezorgd bij mij. Zeer waarschijnlijk heeft iemand in het complex hem in ontvangst genomen en zelf gehouden helaas. Maar EsQualo heeft dit wel veroorzaakt naar mijn mening.
Ze gaat dit nu intern bespreken, maar het lijkt er sterk op dat EsQualo niet voor de kosten wil draaien.
Ik vraag me af of ik ze aansprakelijk kan stellen?

Hoor graag van jullie.

Liefs,
Nathalie

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 16 apr 2021 17:32
door Seinhuis
Het bedrijf waar jij hebt besteld (dus in dit geval EsQualo) is verandwoordelijk voor de levering. Als het niet wordt bezorgd dan heb je recht om een nieuwe levering of geld terug.

Als jij je huisnummer goed in heb gevuld (jij zegt dat je bewijs van hebt) dan zou je naar je rechtsbijstandverzekering kunnen gaan, indien je boven je eigen risico komt. Anders zou je zelf naar een deurwaarder of kantonrechter kunnen gaan. Jammer genoeg zijn hun niet aangesloten bij keurmerk thuiswinkel, waardoor je niet naar geschillencommissie kan gaan.

Verzorg dat je van alles wat bewijs kan zijn een printscreen maakt.

Betaald met je creditcard, doe dan een beroep op aflevering garantie.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 18 apr 2021 19:14
door Nathalie_C
Dankjewel voor je reactie!

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 18 apr 2021 19:18
door kuklos
Nathalie_C schreef:
15 apr 2021 18:35
...... en vroeg me af wie hier aansprakelijk voor is,
Simpel. Als jij het juiste adres hebt doorgegeven, en dat staat ook in de bevestigingsmail, dan is het van jouw kant goed gegaan en ligt de verantwoordelijkheid en dus ook de aansprakelijkheid geheel bij hun. Of het financieel gezien de moeite waard is om het gevecht aan te gaan kan ik niet beoordelen.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 18 apr 2021 21:42
door Sira
Toch blijft het vreemd dat het adres op het verzendetiket afwijkt van het door de klant ingevoerde adres.

Een adres op een verzendetiket wordt niet met de hand getypt, maar zit gekoppeld aan het bestelprogramma waar de klant zijn/haar artikelen in de winkelwagen plaatst en waar hij/zij uiteindelijk de adresgegevens moet invoeren.

Het enige bij een webshop waar handen aan te pas komen is het orderpicken, het verpakken van de goederen en het opplakken van het verzendetiket. Factuur en verzendetiket (inclusief de streepjescode van de transporteur waar de webshop mee werkt) komen automatisch uit de printer, .

Ik heb zelf bij een webshop gewerkt en er gaat heel veel mis met onjuiste adresgegevens. Ik spreek uit ervaring. Consumenten geven oude adressen op, getal in huisnummer wordt vergeten, postcode wordt omgedraaid en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 18 apr 2021 22:06
door Bob Schurkjens
Is 26B115 geen afwijkend format? Het is een nummer met een letter er in. Kan me voorstellen dat niet alle software daar even goed mee omgaat.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 18 apr 2021 22:41
door Sira
Bob Schurkjens schreef:
18 apr 2021 22:06
Is 26B115 geen afwijkend format? Het is een nummer met een letter er in. Kan me voorstellen dat niet alle software daar even goed mee omgaat.
Dat hangt van de vervoerder af. Ieder labelprogramma, behorende bij een vervoerder, is anders.
Maar beter is 26 B-115 of 26 B / app 115.
Lange namen en adressen zijn vaak ook een probleem, dan valt er een gedeelte weg. Dat is bij een naam niet zo erg, maar bij een adres wel.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 18 apr 2021 23:19
door Revoked
Heeft iemand de term "dekkingskoop' al gedropt?

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 19 apr 2021 00:01
door Lady1234
Nee, een dekkingskoop is op dit moment nog onredelijk bezwarend.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 19 apr 2021 10:43
door Jablan
Sira schreef:
18 apr 2021 22:41
Maar beter is 26 B-115 of 26 B / app 115.
Lange namen en adressen zijn vaak ook een probleem, dan valt er een gedeelte weg. Dat is bij een naam niet zo erg, maar bij een adres wel.
Lang niet alle webshops hebben de adresvelden aangepast voor Nederland met de huisnummertoevoeging apart. Dit is een andere oorzaak waarom het mis kan gaan.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 19 apr 2021 13:54
door Ik_weet_niet_alles
Ik heb zelf een bestelling gedaan bij een webwinkel. Het betrof een bestelling van 2 objecten die beide door een ander bedrijf werd geleverd. Bij het ene bedrijf was mijn naam geschreven en bij het ander bedrijf waren de voorvoegsels niet vermeld.
Bij bestellen zijn de juiste gegevens verstrekt.
Ik heb even op de site van EsQualo gekeken maar er kan alleen maar een volledig adres ingevuld worden (straat, huisnummer en toevoeging). Als TS kan bewijzen dat het juiste adres is ingegeven dan is er een grote kans dat de verzendlabel toch handmatig is aangemaakt. Als het juiste adres is ingevoerd kan de fout alleen maar bij EsQualo zijn gemaakt en zijn zij ook verantwoordelijk voor de onjuiste adressering. Als er geen nummer 26 115 bestaat (maar bijv. alleen maar 26A115, 26B115 enz.) heeft DHL hoe dan ook het pakket verkeerd bezorgt en ligt de verantwoording nog altijd bij EsQualo.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 21 apr 2021 12:40
door Nathalie_C
Update: zojuist een mail met credit factuur van Esqualo ontvangen.
Ik krijg gelukkig mijn geld terug van Esqualo!
Heel erg bedankt voor de tips.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 21 apr 2021 12:46
door peter17111962
Hebt U al eens op marktplaats gekeken of er toevallig precies hetzelfde artikel
als U besteld heeft wordt aangeboden op minder dan 1 KM van uw woonadres?

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 02 mei 2021 14:18
door Noël Maesen
Het is gemakkelijk te bewijzen dat het een foutief produkt is door een foto te maken. Maar een bewijs dat het niet gekregen hebt is een ander paar mouwen. De firma moet jou bewijzen dat het bij jou geleverd is. Maar dit is een 2 strijd een welles nietis spel. Wie staat het sterk in de schoenen. Of betaald het bewijs, ja percies wij niet.
Toch succes

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 02 mei 2021 14:27
door Lady1234
Noël Maesen schreef:
02 mei 2021 14:18
Het is gemakkelijk te bewijzen dat het een foutief produkt is door een foto te maken. Maar een bewijs dat het niet gekregen hebt is een ander paar mouwen. De firma moet jou bewijzen dat het bij jou geleverd is. Maar dit is een 2 strijd een welles nietis spel. Wie staat het sterk in de schoenen. Of betaald het bewijs, ja percies wij niet.
Toch succes
Niet gelezen dat het op 21 april al opgelost is?

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 02 mei 2021 19:26
door Arizonakid
Als hij net zo goed leest als schrijft zal het antwoord vast “nee” zijn.

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 02 mei 2021 19:29
door V045
percies!

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Geplaatst: 02 mei 2021 21:46
door PeterPeters1966
Bob Schurkjens schreef:
18 apr 2021 22:06
Is 26B115 geen afwijkend format? Het is een nummer met een letter er in. Kan me voorstellen dat niet alle software daar even goed mee omgaat.
Daar zou de front-end op moeten controleren.